Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


SELAMAT KAN DIRI DULU

Posted: 09 Oct 2016 07:39 PM PDT





JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG

BERITA BAIK

UNTUK NEGARA


Yakin lebih ramai pemimpin Umno sertai Bersatu

SHAH ALAM - Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu),  Dr Mahathir Mohamad yakin lebih ramai ahli, pimpinan dan ketua bahagian daripada Umno akan menyertai partinya.

Bercakap dalam temu bual eksklusif bersama Sinar Harian semalam, Mahathir berkata, sesetengah pimpinan Umno masih kekal dalam parti rumpun Melayu itu hanya kerana bimbang menghadapi tekanan dari Najib Pengerusi Umno.

"Mereka berada dalam keadaan takut. Mereka nyatakan sokongan kepada kami tapi mereka takut untuk jadi ahli kerana mereka tahu mereka akan berdepan tekanan daripada Najib.


"Walaupun mereka sokong Bersatu, untuk tanda tangan borang (menjadi ahli Bersatu) akan ada masalah kerana mereka takut macam-macam tindakan akan diambil oleh pihak sebelah sana," katanya.

Bagaimanapun kata Mahathir lagi, beliau tahu lambat laun pemimpin-pemimpin yang dikatakan ini akhirnya akan meninggalkan Umno dan bersama Bersatu.

"Saya yakin yang mereka akhirnya akan keluar dari Umno nanti.

"Kalau pun mereka tidak keluar dari Umno, saya percaya pada PRU akan datang mereka akan undi parti lawan dan bukannya parti Umno," katanya lagi.

LOMPAT LARI

TERJUN LONCAT

CABUT SEBELUM

FBI TANGKAP

NAJIB ROSMAH

SELAMATKAN

DIRI ANDA DULU

KAH KAH KAH




-------------------

INI SEJARAHNYA

Posted: 09 Oct 2016 07:00 PM PDT






JANGAN LUPA

SEJARAH

MALAON INI

MULAKAN DULU

DENGAN PATRIOT



Khairy selar Baju Merah serang konvoi Bersih 5

 | October 9, 2016
Beliau yang juga menteri belia dan sukan berkata tindakan berkenaan tidak bertanggungjawab dan tidak sepatutnya berlaku dalam negara ini yang mengamalkan demokrasi.






PETALING JAYA: Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin menyelar tindakan segelintir ahli gerakan Baju Merah yang dilaporkan menyerang seorang peserta konvoi motosikal Bersih 5.0 di Sabak Bernam, Selangor semalam.
Beliau yang juga menteri belia dan sukan berkata tindakan berkenaan tidak bertanggungjawab dan tidak sepatutnya berlaku dalam negara ini yang mengamalkan demokrasi.
"(Insiden) ini kita tidak boleh terima. Sesiapa saja yang terlibat, tindakan ganas perlu kita kecam dan saya harap polis mengambil tindakan yang sewajarnya kepada mereka yang terlibat," katanya.

PATRIOT

GERAKAN

ITAM LEGAM

MAJORITI AHLI

MAT BANGLA



------------

MENIPU ADA IJZAH

Posted: 09 Oct 2016 06:30 PM PDT





LURUS BENDUL
Haha pergi terima sijil dalam keadaan tak sedar. Kalau convo waktu malam boleh gak kata sleep walking haha. Tapi boleh pulak tak sedar untuk 3-4 universiti? Cuba pikir beberapa senario lain pulak: Senario 1: Dia berhati murni luhur dan berfikir lurus bendul, tertipu bila dapat emel scam dari mat aprika.

 Congratulations! You have won... tahniah! anda telah menang sijil doktor falsafah kehormat dari univ malaya. Sila buat bayaran rm15,000 ke akaun ##### sebelum selasa dan sijil ini akan kami emel pada anda dan anda print dan bingkaikan sendiri dengan bangga. 

Senario 2, 3 &4: Serupa macam senario 1, cuma dari univ lain termasuk univ hertforshire england. Senario 5: Dia berhati luhur dan berfikir lurus bendul, tertipu bila ada seorang datang berjumpa dia bagitau telah dengan ikhlas tolong dia pergi attend konvo dan naik pentas ambik ijazah dari canselor um bagi pihak dia yang tak dapat hadir sebab surat jemputan konvo dari um salah hantar masuk petisurat orang tu. Atas keihklasan dan on PENIPU KANTOI MANTOI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/9/1






-------------

INI SUDAH BERAT

Posted: 09 Oct 2016 06:00 PM PDT




KES TAMBAH

BERAT 

TOK HENG PUN

TAK SETUJU

INI KES 39B
Lawan Bersih 5 secara

intelektual,nasihat 

Perkasa kepada 

Baju Merah


KUALA LUMPUR: Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menasihatkan kumpulan Baju Merah supaya berdepan kumpulan Baju Kuning secara intelektual bukan menggunakan kekerasan.

Presiden Perkasa,  Ibrahim Ali menegaskan kumpulan Baju Merah sering menggunakan provokasi sebagai tanda tidak bersetuju dengan pihak lain termasuk Bersih 5.

"Kita boleh tidak bersetuju dengan kumpulan Baju Kuning (Bersih 5) tetapi ada caranya untuk kita bertindak balas iaitu dengan cara demokratik, cara intelektual, cara perbahasan, cara memberi hujah atau jawapan yang boleh diterima orang ramai kenapa kita tidak bersetuju.

"Kala cara menunjuk samseng, nak tunjuk kekuatan secara provokasi yang boleh mendatangkan kecederaan secara fizikal ia sesiatu yang tidak baik," katanya kepada Astro AWANI, hari ini.

Ibrahim juga menasihatkan kumpulan Baju Merah supaya membuat tindakan yang boleh memalukan umat Islam kerana kekerasan dan keganasan bukan ajaran Islam.


INI SEMUA 

RANCANGAN

KHUSUS UNTUK

SELAMATKAN 

NAJIB ROSMAH





---------------

INI DIA IJAZAH ITU

Posted: 09 Oct 2016 12:00 AM PDT

 
 
 TERIMA SCROLL
 

Mungkin mamat nie kena pukau naik pentas terima scroll. Atau ada negara asing yg dengki dgn kejayaan dia. Tapi yg pasti pengikut2 mamat nie memang dari azali lagi suka kena tipu.

Kala tak caya pasnie ada lg mamat2 motibasi penipu timbol. Berduyun2 akan gi daftar. Dulu ada Dr motibasi yg bertukar jd selet briti masak memasak. No hal punya. Nak buat camne, tipu to the power of two pun, mrk tetap nganga punya.. on PENIPU KANTOI MANTOI
 
 
JUAL UBAT
Anonymous
on 10/8/16

Aku first time tgk ceramah dia dlm TV hijrah semalam. Mmg tak ada lain kecuali jual ubat saja mamat ni. Bertuah uni di UK nak bg dia honorary doctorate. Sudah2lah, bertaubat. Tak ada Dr pun boleh jual ubat. Melayu skrg byk jual ubat. Kaya raya pula tu, tak payah nak ber Dr. Org melayu bukan peduli pun on DOKTOR INI KANTOI LAGI
 
 
 
HARAMJADAH
Anonymous
on 10/8/16

Dr PhD...Doktor Pelaq haramjaDah Sedap tak aku punya definasi diatas tu..?& #39;Anwar Mahadir' on DOKTOR INI KANTOI LAGI
Anonymous
on 10/8/16
 
 

-----------------

SIAPA JANTAN ITU?

Posted: 08 Oct 2016 10:00 PM PDT





Siapa Pengarah Jabatan Air Sabah?


Bendahari umno bahagian Kimanis.
yup! Umno lagi..
tahniah....
 
1. Pengarah Jabatan Air berkenaan adalah proksi dan kroni kepada Ketua Menteri dan Menteri Luar. Manakala Timbalan Pengarah Air itu adalah macai kepada dua Menteri diatas dan seorang Adun dari pantai timur Sabah. 
 
2. Perkara yang perlu diketahui dari konteks ini dan UMNO ialah status Pengarah Air Sabah berkenaan dia merupakan ahli UMNO dan berjawatan Bendahari di peringkat Bahagian UMNO Kimanis.
3. Perlu juga diketahui, setiap projek yang bernilai lebih dari RM1 juta perlu mendapat kelulusan dari Menteri Kewangan Sabah sebelum disalurkan ke jabatan yang dianugerahkan.
 
Cukup setakat itu. Belum admin sebutkan mereka terpalit atau tidak, ok.
 
Tapi yang pasti kalau pengarah berkenaan tidak berjaya dijamin selepas habis tempoh tahanan reman. Maka sudah tentu dia akan berteriak. Waktu itu barulah timbul pelbagai cerita. Apa kaitannya dia dengan pemimpin pemimpin yang admin sebutkan diatas. Nah waktu itu admin akan tampil bagi "mengeruhkan" keadaan.
 



------------

BALAK KES BALAK KELANTAN

Posted: 08 Oct 2016 09:00 PM PDT





f.b


Wanji Wanhussin Wanji
13 hrs
Jangan percaya dakwaan Husam.
Sila tabayyun selepas Husam dedah.

PEMIMPIN TERIMA RM4 JUTA.
...
Semalam Husam dedah ada seorang pemimpin tertinggi parti agama berstatus sebagai lawyer terlibat dengan perbuatan berunsur rasuah. Pemimpin itu telah menjalankan urusan penjualan sebuah syarikat milik sebuah yayasan kepunyaan negeri Kelantan di mana pemimpin berkenaan sebagai salah seorang ahli lembaga pengarahnya.

Syarikat yang dimaksudkan itu dijual kepada sebuah koperasi Felda dari Johor. Entah macam mana disebabkan syarikat yang beli itu lambat untuk menguruskan syarikat berkenaan, menyebabkan ia dijual pula kepada sebuah syarikat lain (L). Syarikat L ini membayar RM4 juta kepada yayasan berkenaan. Satu juta daripadanya dibayar kepada pemimpin berkenaan dan ia dibahagi-bahagikan kepada beberapa orang termasuk kepada salah seorang timbalan pesuruhjaya parti itu.

Syarikat yang awal dari Johor tadi menyaman yayasan berkenaan dan dia menang. Akhirnya syarikat milik yayasan itu yang memilik aset berupa tanah diserahkan kepada syarikat dari Johor itu.

Syarikat L yang merupakan pembeli kedua itu marah dan menuntut balik wang sebanyak RM4 juta itu. Pihak yayasan atau pemimpin tertinggi parti agama itu gagal menjelaskannya sebab wang sudah "jadi tahi". Maka jalan alternatif lain dicari dengan meluluskan Hutan Simpan Kekal (HSK) di Bukit Berangkat diluluskan kepada syarikat L tadi dengan keluasan sebanyak 5,000 hektar dengan peremium murah jauh lebih dari kadar sebenar.

Kelulusan tanah ini kepada syarikat L menjadi kontroversi dan menyebabkan MB terpaksa menafikannya. Ia heboh dalam DUN Kelantan. Sehingga kini lesen mengeluarkan hasil balak di hutan berkenaan belum dikeluarkan kepada syarikat L itu.

Senario yang diceritakan itu menjelaskan berlaku penyelewengan dan rasuah. Segala dokumen termasuk pembayaran RM4 juta katanya ada dalam simpanan. Rakyat dan pengikut bawahan parti berkenaan tidak menyedari penyelewengan ini, mata mereka ditutup dengan wang one off seperti mana juga penyokong Umno yang terima B1IM.

Demikianlah apa yang berlaku dalam kerajaan "Membangun Bersama Islam", tetapi tidak berdaya melaksana dan menghayati ajaran Islam. Trims


BILA BACA
 
BERITA INI
 
APA DALAM
 
KEPALA
 
 
A



-----------------

MENGAMBIL MASA

Posted: 08 Oct 2016 08:00 PM PDT

 
 
 
 
 
JURUPRIHATIN
Salam tt dan pembaca budiman serta budiwoman. Saya sebagai juruprihatin pada ustaz pas ingin merujuk pada soalan tuan pada ustaz tersebut beberapa hari lepas, mengapa tidak atau belum sebut tentang isu 1mdb?
 
Maka saya sebagai juruprihatin beliau merujuk pula pada berita hari ini yang menjelaskan sprm mengambil masa 3bulan untuk menyiasat kes libatkan 50juta, maka tuan tt, berbalik pada persoalan 1mdb, kita boleh lihat untuk 2billion, iaitu 40x50juta, masa siasatan perlu 40x3bulan, iaitu 120bulan, atau 10tahun.
 
Berbalik pada ustaz, beliau akan sebut isu 1mdb selepas selesai siasatan sprm iaitu pada selasa lagi 10tahun. Terimakasih on FBI SEDANG MENCARI
Anonymous
on 10/7/16
 
 


------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT