Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


HIKAYAT LEBAI MALANG

Posted: 26 Sep 2016 07:30 PM PDT





MASUK SYURGA
Nak senang masok syurga? Masok LA parti pis pus pus.Disinilah syurga lebai Malang berkumpul, bila air surut lebai Malang mudik kehulu Dan bila air pasang menongkah arus ke hilir bak kata orang zaman sekarang buat "u-turn".Politik lebai sudah dibaca zaman berzaman, 

percayalah hikayat lebai Malang bukanlah sebuah cerita dongeng tetapi sebuah kisah yang akan berulang-ulang mengalahkan pisang berbuah dua kali...kah kah kah kah kah kah... on DAGING TAK ADA COP JAKIM?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/27/16






---------------

APA KATA MUHAMAD AZALINA

Posted: 26 Sep 2016 07:08 PM PDT






MEMANG NIAT

JAHAT - NAK

JATUHKAN NAJIB

BUKAN NAK

BUAT UMRAH


Azalina: Tuntutan Husam, Matthias berniat jahat

KUALA LUMPUR - Keputusan Matthias Chang dan  Husam Musa menggugurkan 'Class Action' terhadap syarikat-syarikat yang berpangkalan di Amerika Syarikat dan individu yang dikaitkan dengan dakwaan penyelewengan dan pengubahan wang haram membabitkan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) menunjukkan bahawa dakwaan mereka tidak bermerit dan tidak berasas.

Muhamad Azalina Othman  berkata perbuatan Husam yang juga bekas naib presiden Pas dan Matthias selaku setiausaha politik Mahathir Mohamad adalah berniat jahat serta mahu meraih publisiti murahan selain menyalahgunakan proses mahkamah

MAMAT NI

SAH BEBAL TAK

FAHAM POLITIK

BUAT SAMAN

DI AMERIKA 

BERTUJUNGN

BURUKKAN 

NAJIB -KHALAS

BUKAN NAK

BODEK NAJIB





-----------------

HINA MUFTI

Posted: 26 Sep 2016 06:35 PM PDT



HINA MUFTI
bomoh biduanda kata pakatan harapan kalah pru14 ni, bomoh ni kata anwar takkan jadi perdana menteri..mufti kata berdasarkan kitab, maka mufti kata poke mon itu haram, tp org buat dek je, mufti kata vape haram, namun tiada siapa dengar dan company rokok kafir harbi pun tutup kilang di malaysia,mufti kata tugu binatang haram, 

kali ni bukan saja org buat dek, tapi najib siap expend lagi projek taman tugu..ini menghina mufti dan sampai sekarang tugu helang belum diislamkan..namun, firasat tok bomoh biduanda ini terus menerus menjd cool dan tepat..takyah tunduk tawaduk, takyah jampi serapah, takyah botolkan jin..

yg bomoh biduanda ada cuma kisah "surat dalam botol".barangkali jin2 saka sedang menunggu tuan yg baru..yg pasti bukan bomoh biduanda on TT JADI BOMOH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/26/16





-------------

AL-FATIHAH

Posted: 26 Sep 2016 05:37 AM PDT







Inna lillahi-wainna ilaihi-roji'un. Al-fatihah bagi si ibu semoga ditempatkan dalam golongan makhluk yang mendapat kejayaan besar di alam seterusnya, amin. 

Amat tragis bagi 2 anak kecil yang si ibu murni mereka rupanya berehat untuk selamanya :( dan amat menyayat dan menyentuh sanubari aku sebab baru je malam semalam sekor anak kucing yang agak comey warna putih comot merengek mengiau akibat kehilangan ibunya dan tak tau bagaimana si kecil comel boleh berada dalam kawasan pagar rumah aku, 

puas aku cuba memujuk menenang dan memanggilnya hampir tapi dia terlalu takut untuk prrcaya dengan manusia sebaliknya lari menyorok dalam longkang dan sebagainya, hingga akhirnya lebihkurang pukul 9 mlm dia yang berlindung di bawah bangku panjang di porch telah perlahan menghampiri bekas susu segar yang aku tinggalkan di hujung bangku dan sempat menjilat minum susu itu sedikit lalu aku pun masuk dalam rumah berpuashati dengan sedikit kemajuan itu walaupun aku masih risau si kecil tak masuk berehat on AL-FATIHAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 7:37 PM



----------

NATANG MUNKEE

Posted: 26 Sep 2016 05:00 AM PDT






NATANG MUNKEE

HANG INGAT

NAK BUAT APPA

KALAU TIDAK 

MERAIAH

SOKONGAN 

RAKYAT




Mukhriz hanya mahu raih sokongan rakyat

KOTA BHARU 25 Sept. - Naib Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM),  Mukhriz Mahathir disifatkan hanya bermain politik apabila memberi cada­ngan agar tempoh perkhidmatan Perdana Menteri dihadkan kepada dua penggal sahaja.

Ketua Penerangan UMNO, Annuar Musa (gambar) berkata, tindakan bekas Menteri Besar Kedah itu mengemukakan cadangan tersebut hanya bertujuan meraih sokongan rakyat semata-mata.
- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/utama#sthash.BciFXerL.dpuf

MUNKEE NI

INGAT NAK

TUBUH PARTI

NAK AJAK RAKYAT

MAKAN KENDURI

LENGGANG PERUT

KAH KAH KAH



-------------

AKHBAR GERMAN TAK ADA PEMBACA

Posted: 26 Sep 2016 04:30 AM PDT






MEDIA GERMAN

SAPA TAHU 

BACA?



Najib adakan lawatan tiga hari ke Jerman


BERLIN 25 Sept. –  Najib akan menga­da­kan lawatan rasmi selama tiga hari di Jerman mulai esok bagi me­ningkatkan kerjasama per­­dagangan, pelaburan dan pendi­dikan dengan negara tersebut.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/utama#sthash.K4booJwR.dpuf


HAWAT TAKGI

AMERIKA KE

LONDON KE

AKHBAR DAH

LAMA TUNGGU

ZAITUNG NI

TAK SAPA BACA

KAH KAH KAH






-----------

GEMPUR SPR DI IPOH

Posted: 26 Sep 2016 02:38 AM PDT









ESOK DI IPOH

MULA KEMPEN

BANTAH GEMPUR

SPR KAKI TIPU



---------------

DAGING TAK ADA COP JAKIM?

Posted: 26 Sep 2016 01:00 AM PDT




KE SYURGA - KE NERAKA
Akhirnya yg nentukan kita ke syurga adalah pabila pahala kita lebih berat drp dusa. Misalnya jika kita makan 5 kati daging kerbau yg ada cop halal daripada JAKIM vs telan 2 kati daging lembu yg tak de cop halal drp JAKIM. Mmmm .. 

Camne plak jika kita balun 5 kati daging lembu vs 1 kati daging khinzir campur dgn ususnya sekali .. dapat masuk syurga tak .. dapat kot ialah 5 kati pahala vs 1 kati dusa. on MONOPOLI KE SYURGA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 9/26/16





---------------

AL-FATIHAH

Posted: 26 Sep 2016 12:30 AM PDT







Wanita 10 anak gadai nyawa selamatkan kucing 


BACHOK: Seorang ibu 10 anak yang cuba menyelamatkan kucingnya, maut dirempuh sebuah kenderaan di Kampung Telok, di sini, Sabtu malam

                        Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/semasa


BACHOK: Seorang ibu 10 anak yang cuba menyelamatkan kucingnya, maut dirempuh sebuah kenderaan di Kampung Telok, di sini, Sabtu malam. 

Dalam kejadian jam 9 malam itu, mangsa Nik Yam Nik Lah, 53, mengambil seekor anak kucing peliharaannya yang berada di tengah jalan. Lebih tragis, kemalangan ngeri itu turut disaksikan dua anak lelakinya yang berusia tujuh dan 12 tahun. 

Mangsa yang mempunyai 10 anak tercampak beberapa meter selepas dirempuh kenderaan pacuan empat roda itu.

Anak mangsa, Mohammad Danial Hakimi Abdullah, berkata sebelum kejadian, dia dan adiknya Rosmira melihat seekor daripada tiga anak kucing milik mereka berada di tengah jalan. 

Katanya, dia mahu mengambil anak kucing itu namun dihalang seorang penunggang motosikal dan berikutan itu dia meminta ibunya yang baharu selesai memasak untuk mengambil anak kucing itu.

"Ketika nak ambil anak kucing, sebuah kereta cuba memotong kenderaan di hadapan dan melanggar Umi (Che Yam) yang sedang pegang anak kucing itu. Umi kemudian melambung dan jatuh atas jalan. Anak kucing yang dipegang Umi juga turut mati dilanggar kereta itu," katanya ketika ditemui di rumah keluarga mangsa di Kampung Sungai Gali, Kandis di sini, hari ini.

Difahamkan, mereka bertiga tinggal di situ sejak dua bulan lalu dan menjalankan perniagaan kedai makan selepas Nik Yam tidak lagi tinggal sebumbung dengan suaminya. 

"Biasanya jam 10 malam baru Umi memasak, tapi semalam (kelmarin) dia dah memasak gulai ayam awal jam 8 malam selain sempat beritahu dia penat dan nak berehat," katanya. 

Jiran arwah, Mek Hassan, 70, berkata arwah dan anak-anak memang gemarkan kucing dan baru saja memelihara tiga kucing yang diambil di Kedai Beris Kubur Besar dan dijaga dengan baik sejak mereka berpindah di rumah kedai di Kampung Telok itu. 

Katanya, ketika kejadian dia dan suami, Muhammad Awang Mat, 75, terdengar dentuman kuat sebelum anak mangsa memanggil mereka dan memberitahu ibu mereka dilanggar kereta.

Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/196097



-------------

CONTOH BERITA PALSU

Posted: 26 Sep 2016 12:30 AM PDT




LAPORAN

TIDAK 

TEPAT


Dituduh seksis pada Rosmah, aktivis jawab 'saya sizeist'

Hishamuddin Rais dikritik kerana menyerang Rosmah, berbanding suaminya.

BERITA TIDAK

TEPAT & BETUL

GUA CAKAP

NAJIB ISTERI 

ROSMAH

BUKAN NAJIB

SUAMI ROSMAH

KAH KAH KAH




-------------

HANYA SATU JAWAPAN - KITA LAWAN

Posted: 26 Sep 2016 12:00 AM PDT





BATALKAN PERINTAH KUTIP GST ATAS BEKALAN AIR KE RUMAH PANGSA, MASJID DAN PENYAMBUNGAN SEMULA BEKALAN AIR


Saya merujuk kepada satu surat bertarikh 13 September 2016 dari Jabatan Air Negeri Sabah kepada semua jurutera air bahagian mengenai pelaksanaan kutipan GST ke atas bekalan air terawat dan perkhidmatan membekalkan air, seperti yang saya sertakan bersama.

Saya meminta supaya Najib sebagai Menteri Kewangan mengesahkan bahawa bermula 1 September 2016 bekalan air ke pangsapuri, rumah ibadah, rumah kebajikan, perkhidmatan bekalan dan penyambungan air akan dikenakan GST.

Bukan sahaja tindakan ini melampaui batas kerana ia mensasarkan kutipan GST dari golongan miskin dan kurang bernasib baik, pelaksanaan kutipan GST ke atas bekalan air ini dibuat secara senyap-senyap tanpa pun dihebahkan lebih awal kepada rakyat.

Saya ingin mengingatkan bahawa kerajaan tidak mengutip cukai dari urusniaga yang bernilai berbilion ringgit yang melibatkan orang kaya iaitu keuntungan dari jual beli saham kerana negara ini tidak ada Cukai Keuntungan Modal (Capital Gains Tax). Oleh itu, tindakan mengutip cukai dari bekalan air ke rumah pangsa, masjid, rumah kebajikan dan perkhidmatan bekalan dan penyambungan air adalah satu perbuatan yang sangat tidak boleh diterima.

Saya faham  Najib mungkin khuatir dengan kesuntukan wang di Perbendaharaan kerana kutipan GST bagi suku kedua tahun ini susut sebanyak 30%. Saya ingin mengingatkan Dato' Seri Najib bahawa saya dan sahabat dari Pakatan Harapan telah memberi amaran sejak dari 2010 bahawa memperkenalkan GST akan membantutkan perbelanjaan rakyat yang seterusnya membawa kesan kepada pertumbuhan ekonomi dan keupayaan kerajaan mengutip cukai bagi menampung perbelanjaan negara.

Saya mendesak supaya satu arahan dikeluarkan segera untuk membatalkan perintah mengutip cukai GST bagi bekalan air ke kediaman dan kemudahan rakyat miskin ini.

Saya juga mendesak supaya  Najib menghentikan segera sebarang perjalanan menggunakan jet peribadi, helikopter atau apa-apa kemudahan perjalanan udara khusus untuk beliau, isteri dan menteri-menteri.

Sekiranya kedua-dua ini tidak menerima apa-apa maklumbalas dalam masa terdekat, saya akan mengatur supaya tunjuk perasaan mendesak membatalkan GST ke atas bekalan air di rumah pangsa, masjid, rumah kebajikan dan lain-lain diadakan di rumah-rumah pangsa bermula dengan kawasan saya di Pandan yang mempunyai banyak rumah pangsa.
                      

RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN








------------

MALAM INI RADIO BANGSAR

Posted: 25 Sep 2016 11:00 PM PDT








MALAM INI

RADIO BANGSAR

SEMUA DIJEMPUT 

DTG KE STUDIO

















-----------

SATU PERINGATAN

Posted: 25 Sep 2016 10:39 PM PDT








JUJUR KEPADA

DIRI SENDIRI

JUJUR KEPADA

PERASAAN HATI

kalau nampak ziana zain
kurus cun melecun
maka katakan si ziana ini cun
jika nampak rosmah gemopk
pendek hododh hotok
katakan rosmah ini gemok

hormati hati kamu dulu
jaga naroni diri kamu dulu
sebelum menjaga hati orang lain

jujur kepada apa yang dilihat
ingat kepada zaman kanak kanak
kita melihat dengan mata dan hati
kita bersuara dengan jujur dan ikhlas
kita cakap apa yang kita lihat

inilah keindahan hidup!


CAKAP APA DILIHAT

Why being a fake is bad for you

Authenticity – where we say and do what we truly think – is one of the keys to our wellbeing

Authenticity is about being true to yourself in each and every moment. Our lives often turn on what seem to be the most trivial of occurrences: a chance meeting, or a single sentence that was or wasn't said. To navigate life successfully, so you make the best decisions for yourself at any given moment, you need to be authentic – to be able to counter external influences pulling you to go against the grain of your gut feelings.


In a typical day, most of us will have at least some time when we can be truly ourselves, but for many parts of the day we are putting on a performance. For good reason we do not say or show what we truly think or feel. We put on a facade that everything is going well. We feel pressure to present ourselves positively to others – as leading a happy life – whether in a passing greeting on the street, in the office or on social media.

BUKU INI BARU KELUAR:
Authentic: How to be Yourself and Why it Matters by Stephen Joseph is published by Piatkus for £14.99. To order a copy for £12.29, go to bookshop.theguardian.com

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
KAH KAH KAH KAH

---------

GARIS POLITIK BARU

Posted: 25 Sep 2016 10:09 PM PDT





GARIS POLITIK

AMAT TEPAT

SABAH UNTUK

WATAN SABAH


Parti baharu tidak akan merujuk pemimpin di KL, kata Shafie

 | September 26, 2016
Bekas menteri dari Sabah itu berkata demikian dalam pertemuan pertama dengan penyokongnya selang beberapa hari menyerahkan borang permohonan parti baharu.
PETALING JAYA: Selepas menyerahkan borang permohonan parti baharu yang bakal berpengkalan di Sabah, bekas naib presiden Umno, Shafie Apdal berkata pentas politik baharu itu bakal mempunyai acuan sendiri bebas daripada pengaruh Semenanjung Malaysia.
"Kita akan putuskan dasar parti, siapa yang menjadi calon dan hala tuju dengan acuan sendiri dan tidak merujuk dengan mana-mana pemimpin di Kuala Lumpur," katanya berucap pada Majlis Sambutan Aidiladha di Kampung Damai Tawau, Sabtu lepas.
Majlis itu turut dihadiri Ahli Dewan Undangan Negeri Mayog, Terrence Siambun, Presiden Kadazan Dayak Murud Malaysia, Datuk Peter Anthony dan bekas naib presiden PKR, Darell Leiking.
Darell yang mengisytiharkan keluar PKR minggu lalu mengumumkan sokongan untuk parti baharu Shafie, yang yang belum diumumkan namanya.
Menurut Darell, beliau mahu meneruskan apa yang diperjuangannya melalui PKR selama ini dengan menyertai parti berlandaskan rakyat Sabah.

PETI UNDI

PETI SELAMAT

GEROMBOLAN

AKAN MELEDAK

SABAH BERGOLAK

-------------

MONOPOLI KE SYURGA

Posted: 25 Sep 2016 09:38 PM PDT









APA MAKNA

BERITA INI?

NAK MONOPOLI

JALAN KE SYURGA
KOMENTAR
hidup ialah ekonomi
politik ialah ekonomi
kali ini amaat jelas
agama juga adalah ekonomi

mengeluarkan lesen halal
wajib mendapat bayaran
bayaran ialah duit
duit ialah ekonomi

kehidupan dalam dunia ini
ada;ah ekonomi
ini terbukti jelas
hanya yang bebal saje
cuba mengalih alih hakikat

jakim mahu monopoli
untuk halal haram ini
monopoli ertinya semua
bisness halal haram
pergi pada jakim

hakikatnya  ini perkembangan baru
ini perkambangan ekonomi
ini ciri ciri ekonomi kapitalis
apa yang boeh dijual akan dijual
apa yang boleh dibeli akan di beli

agama hanya  pencantik
jadi penghiasa untuk mengolah persetujuan



NOTA
makanan yang membawa mudarat
saperti mek donal
saperti kentuki
saperti koka kola
tidak pula difahami 
dalam konsep halal haram
jenis makan ini  telah dibuktikan
membawa mudarat ada kesehatan
malah penjual agama ini
bermati mati mempertahan
bahawa mek donal itu suci

maka terbukti dengan jelas
bahawa hidup manusia ini
di pasak oleh ekonomi
yang laian hanya aji no moto
yang lain hanya perencah




Sijil halal produk Muslim: Jakim mahu penjelasan Risda

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mahu mendapatkan penjelasan lanjut Pihak Berkuasa Kemajuan Pekebun Kecil Perusahaan Getah (Risda) berkaitan hasrat mengeluarkan logo halal baharu.

Ketua pengarahnya Othman Mustapha memberi amaran percanggahan dengan Akta Perihal Dagangan (Perakuan dan Penandaan Halal) Perintah 2011.


Menurut akta itu, hanya JAKIM, jabatan agama Islam negeri (JAIN) atau majlis agama Islam negeri (MAIN) sahaja merupakan pihak berkuasa berwibawa dalam mengeluarkan pengesahan halal.



KAH KAH KAH

NANTI GUA

NAK SEMBELIH

AYAM DIRUMAH

KENA MINTA

WATIKAH JAKIM?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

------------------

TUKAR TIUB SEORANG SIZEIST

Posted: 25 Sep 2016 08:40 PM PDT






 
. "I want to overthrow the government, there is no joke or comedy about it."


. "It is always important to have humour, I've always wanted to be an MP and it's always a joke in parliament."





NOTA

KELMARIN

FORUM KOMIDI

NOTA
ramai yang datang
dari gulungan kelas menengah
wilayah bahasa inggeris pj
dan beberapa kerat
anak muda counter culture

mereka tak pernah datang
forum gua di dewan china
mereka tak pernah dengar
perkataan fuck walau pun
mereka amat suka bila mendengar
lalu mereka ketawa terbahak bahak
kah kah kah

justeru baca laporan dalam BI
untuk sesama ketawa



Dituduh seksis pada Rosmah, aktivis jawab 'saya sizeist'


Aktivis Hishamuddin Rais dikritik kerana menyerang isteri perdana menteri Rosmah Mansor, berbanding menumpukan kepada dakwaan salah laku suaminnya Datuk Seri Najib Razak.


Untuk itu, Hishamuddin didakwa cenderung membuat kenyataan berunsur seksis, kata seorang hadirin dalam acara forum membincangkan jenaka sebagai alat protes, "The Art of Mockery" di ibu negara semalam.
Seorang anggota panel Farah Rani yang juga pelakon cenderung berpandangan sama dan merasakan Hishamuddin membuat lawak yang tidak sesuai berkaitan berat badan Rosmah.


Katanya, Hishamuddin patut lebih fokus pada Najib sebagai perdana menteri dan subjek-subjek lain yang lebih menegsakan.

"Saya sizeist, bukan seksis," jawab Hishamuddin.

"(Tetapi) saya terima (kritikan). Saya akan buat lebih banyak lawak pasal dia (Najib)," kata penulis, pengarah dan pelawak solo itu. 
Acara itu sebahagian pengisian dalam acara jualan seni Arts for Grabs di Petaling Jaya semalam.

sila baca yg ini

laporan penuh

untuk memahami

secara adil apa

yang gua buat

petang kelmarin
Focus on Najib's misdeeds, not Rosmah's size, Hisham Rais told
Activist Hishamuddin Rais came under fire for making personal remarks against Rosmah Mansor, the prime minister's wife, rather than focusing on alleged misdeeds of her husband Najib Abdul Razak.
In particular, a member of the audience at a panel discussion on 'The Art of Mockery' yesterday cited Hishamuddin's tendency to make sexist remarks, including against Rosmah.
The issue was raised in context of perceived blurred lines when using comedy as a social commentary tool.
Fellow panellist, actress Farah Rani, similarly called Hishamuddin out for making inappropriate comments on Rosmah's weight.
Farah argued that it was too easy to make such jokes and that Hishamuddin should focus more on Najib as the actual person elected into office, as well as other subject matter that could create more impact.
"I am a sizeist… not a sexist," Hishamuddin retorted.
"(But) I accept that (criticisms). I will make more fun of him...," said Hishamuddin, who is known as a writer and stand-up comic.
He also defended his verbal tirades against Rosmah as it has become public knowledge that he views her as being the more powerful of the couple.
Like Rosmah, Hishamuddin said, it was also common for the wives of other prime ministers, or presidents, to be seen as being more influential than their husbands.
Making fun of the authorities
The discussion, moderated by Projek Dialog, was held yesterday as part of the two-day Arts for Grabs event at Jaya One, Petaling Jaya.
Hishamuddin earlier shared that his personal stance was to primarily make fun of authorities and individuals in positions of power.
"We identify the enemy as a character and we assault them with humour," he said, adding that the creative process is largely driven by anger from going-ons in the country.
Responding to a question on how the panellists have dealt with a perceived need to protect "Malay-Muslim" sensitivities, Hishamuddin said he believes that such concerns are actually state-sanctioned.
"Sensitivities in Malaysia are strengthened by the state because it is about (protecting) political power," he said, adding that the Malay community is not traditionally adverse to making fun of subjects now deemed as taboo.
Within the media circle, Cilisos.my editor-in-chief Lau Chak Onn (seated on the left) said his personal stand would be for the online portal to amplify the moderate views on Malay-Muslim related issues.
Lau, who is better known as Chak, said this was aside from adopting a neutral stance in coming up with balanced coverage of other general issues.
"Hisham and I are at the opposite end of the spectrum… We are both pushing different boundaries," Chak said.
Also on the panel was stage actress Maya Tan Abdullah from the Instant Cafe Theatre Company, which is noted for its satirical takes on various current issues over the years.

Read more: htt
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
-------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT