Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


PAHLAWAN MUSTAR

Posted: 21 Sep 2016 08:00 PM PDT








PAHLAWAN DEDAK

KERJA YAHUDI
Ramesh dah kata ini kerja yahudi. Bila lg pahlawan2 melayu nak demo bantah yahudi. Atau nak suruh ramesh dan geng dia tlg bantah. Atau salah DAP jg on SEMUA HILANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/21/16



------------

GUA TAK PERNAH PERGI HOLYWOOD

Posted: 21 Sep 2016 07:30 PM PDT






GUA TAK

PERNAH

SAMPAI

HOLLYWOOD

TAPI ADA

WARTAWAN

BUAT CERITA

KAH KAH KAH
Rosmah Mansor (left) attends the opening of a Malaysian department store in Beijing

Red Granite Co-Founder Riza Aziz's Mother Is the "Imelda Marcos of Malaysia"


Rosmah Mansor is wife of the prime minister, owns a $200,000 crocodile Hermes Birkin bag and is believed to use (and possibly abuse) as much power as her husband.

Of the numerous individuals engulfed in the vast Malaysian embezzlement scandal that includes a cameo by Leonardo DiCaprio, Najib Razak undoubtedly is the most prominent. The meek-looking Malaysian prime minister — widely acknowledged to be "Malaysian Official 1" in a record-breaking U.S. Justice Department complaint — is the man at the helm of the 1MDB sovereign wealth fund, now alleged to have been used to plunder billions of dollars of public money that lavishly flowed into the U.S., spent on luxury properties, artworks and, of course, DiCaprio's hit 2013 drama The Wolf of Wall Street.
But eyes are increasingly turning to the larger-than-life figure often by Razak's side: his bouffant-haired, Birkin bag-loving wife, Rosmah Mansor. It's Mansor, 64, who, through her first marriage, is the mother of Riza Aziz, the co-founder of Red Granite Pictures and producer of the DiCaprio starrer, and it's Mansor who is the connection to Jho Low, the controversial businessman who helped set up 1MDB and allegedly diverted billions into his own pockets and those of his associates (including Red Granite).
And it's Mansor who many have long suspected to be wielding just as much power — if not more — as her husband. When late Singaporean prime minister Lee Kuan Yew made an official state visit to Malaysia shortly after Razak entered office in 2009, he made a point of meeting Mansor separately, explaining that they ran the country as a team.
Reports recently emerged that the first lady of Malaysia (a controversial title Mansor bestowed upon herself, along with her own unit in the PM's office) had racked up at least $6 million in credit card charges in less than seven years, with shopping sprees at Saks Fifth Avenue and Harrods among her purse-busting blowouts.
But the news caused little shock in Malaysia, where Mansor's fondness for diamonds and Hermes bags (she reportedly boasts one of the biggest Birkin collections on the planet, including a bejeweled crocodile skin design costing in excess of $200,000) widely is known and ridiculed.
"Imelda Marcos had a fetish for shoes, whereas our friend here has a thing for bags," says Hishamuddin Rais, a Malaysian filmmaker who attended the same school as Mansor. He describes her as a combination of a "femme fatale and Lady Macbeth." Like Rais, Mansor's parents were teachers, but he says she has long since rejected her middle-class roots and even several family members (including her own daughter).
Mansor's first husband, Aziz's father, reportedly was ditched because he "wasn't ambitious enough." And before she hooked up with rising politician Razak in the '80s, there were rumors the social climber had eyes for the Sultan of Brunei. "Anything that comes out about Rosmah is always believable," says Rais.
For political cartoonist Zulkiflee Anwar Ulhaque — better known as Zunar — Mansor's image is a "godsend." His numerous cartoons depict her as a woman with huge hair and an ever-present sparkling rock on her finger.
"For me, she's the most powerful individual in Malaysia — she's the one who decides on everything," he says.
Malaysian cartoonist Zunar is facing charges of sedition thanks to illustrations like this one depicting Rosmah Mansor on a shopping spree at taxpayers' expense.
Both Rais and Zunar are facing charges of sedition in Malaysia for their outspoken views, with Zunar facing a record nine charges carrying a possible sentence of 43 years in prison.
But while you can get away with cartoons of Prime Minister Razak, he says it's actually Mansor where the line is crossed.
"In Malaysian newspapers, there are two individuals that cannot be drawn. The first is Rosmah, the second is the Prophet Muhammad."
This story first appeared in the Sept. 30 issue of The Hollywood Reporter magazine. To receive the magazine,



-------------

AHAD INI FORUM TUKAR TIUB

Posted: 21 Sep 2016 07:00 PM PDT







FORUM

AHAD 25/9 HB

JAM 6:30 PTG

TUKAR TIUB


---------------

MALAM INI DI BANGSAR

Posted: 21 Sep 2016 06:30 PM PDT








JEMPUTAN

INI MALAM 

DI BANGSAR




----------

PEMIKIR JASA

Posted: 21 Sep 2016 06:00 PM PDT








MELUAT
Anon 21 September 2016 8:02 PTG, Bila kamu kata Orang kat JASA meluat tengok malaon sorang nih..., malaon tu merujuk pada siapa? Lokman ke najib? Terimakasih atas rungkaian kekeliruan on BERITA AMAT AMAT PELIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/21/16

DAH KAYA
Tt gua tau la lu dah kaya sejak dua menjak ni tapi lu simpan la fulus lu tu dalam tabung untuk hari lu lebih tua dari umur lu sekarang jadi lu hentikan la bayar upah tulis komen untuk setiap posting blog lu kat si sudin ni serta merta sebab gua baca semua komen dia makin hari makin tersedak tekak gua walaupun bukan tertelan dedak on BERITA AMAT AMAT PELIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/21/16

DALAM HOTEL
Oooo..kau pelik pasal macamana lokman dapat title pemikir... aku pulak pelik pasal 2 benda lain tt, pertamanya pelik macamana nama Jabatan Hal Ehwal Khas tu dapek namo pendek jadi "Jasa" pulak, apo pasal bukan "JaHEK"?? 

Keduanya, aku pelik kenapa Anwar dengan lokman dan tiga yang lain bertemu dalam hotel di Batu Pahat lebih awal, tahun 1998 tu, tapi tak bagitau chua soiled lek, sian cina tu pergi sana dah banyak tahun terlewat, lalu kena tangkap video sorang2 tanpa lokman... hissss ini mesti konspirasi anwar ni saja nak gulingkan cina tu! on BERITA AMAT AMAT PELIK
Anonymous
on 9/21/16

FALSAMPAH
Budak ini lulusan falsampah ka? Apa yg dia pikior? Hmmm on BERITA AMAT AMAT PELIK
Anonymous
on 9/21/16

PEMIKIR
Nak jadi pemikir ni bukan sonang. Otak kono ado sikit....tapi tak perlu yang bijak pandai....sebab orang pijak pandai tak yah pikir....donga je dah tahu....yang ada otak sikit ni la kena jadi pemike jang oiii.... on BERITA AMAT AMAT PELIK
FIKRY HARITH Hashim
on 9/21/16








------------

BERI INGATAN - EKONOMI DUNIA

Posted: 21 Sep 2016 06:00 AM PDT




MEMBERI

INGAT

SESAMA KITA










The Bank For International Settlements Warns That A Major Debt Meltdown In China Is Imminent


The pinnacle of the global financial system is warning that conditions are right for a "full-blown banking crisis" in China.  Since the last financial crisis, there has been a credit boom in China that is really unprecedented in world history.  At this point the total value of all outstanding loans in China has hit a grand total of more than 28 trillion dollars.  

That is essentially equivalent to the commercial banking systems of the United States and Japan combined.  While it is true that government debt is under control in China, corporate debt is now 171 percent of GDP, and it is only a matter of time before that debt bubble horribly bursts.  The situation in China has already grown so dire that the Bank for International Settlements is sounding the alarm

------------

MENGGELODAK HASUT SATU NEGARA

Posted: 21 Sep 2016 05:30 AM PDT







KITA GELODAK

SATU NEGARA

MULA 

SATU OKTOBER


KITA HASUT

PEKAN 

 BANDAR 

KAMPONG

 


SATU JUTA

TURUN

19 NOVEMBER

DATARAN
-----------


BETUL BETUL BETUL

Posted: 21 Sep 2016 04:30 AM PDT







BETUL BETUL

TEPAT BETUL

INI SEMUA

KERJA JAHAT

KAUM YAHUDI




Ramesh Rao: Gerakan Yahudi global mahu malukan Rosmah

Pengeluaran nama Rosmah Mansor daripada anugerah Lead By Example dikaitkan dengan gerakan rapi di peringkat global untuk memalukan suami perdana menteri.
"Hasil pemeriksaan kami mendapati agensi berkenaan ialah sebuah agensi yang berasaskan Yahudi dan diberikan kononnya atas pencapaian  Rosmah dalam program PERMATA yang sememangnya terbukti.

"Dalam hal ini, beliau sendiri tidak mahu menerima anugerah berkenaan sebaliknya tidak pernah memohon pun akan sebarang anugerah," kata Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) Rames Rao.

Dihubungi Malaysiakini, Ramesh bagaimanapun enggan mengulas sama ada beliau merujuk kepada Antiquities Coalition tetapi berjanji akan mendedahkan butiran lanjut selepas ini.

Dalam kenyataannya, Ramesh berkata pengeluaran Program PERMATA Negara pada saat-saat akhir sebelum program pemberian anugerah itu dibuat dengan niat jahat untuk memalukan.

Bagaimanapun, katanya, Malaysia sudah dapat mengesan lebih awal niat buruk dengan anugerah berkenaan.

"Ini adalah kerja jahat pihak tertentu yang cemburu dengan kejayaaan Malaysia di bawah kepimpinan Najib serta kejayaan PERMATA sendiri yang diilhamkan oleh  Rosmah sendiri," kata Ramesh.

AWAL AWAL

LAGI TT DAH

CAKAP INI 

SEMUA KERJA

JAHAT YAHUDI

KERJA GENG

PAKATAN

KERJA JAHAT

GENG ANWAR

KERJA MAT SABU

SILAP SILAP

ZIANA ZAIN PUN

TERLIBAT SAMA

MEREKA SEMUA 

CEMBURU BABI

KAH KAH KAH



--------------

SEORANG PEMIKIR

Posted: 21 Sep 2016 04:00 AM PDT





PANDANGAN SEORANG 
           PEMIKIR

Nak jadi pemikir ni bukan sonang. Otak kono ado sikit....tapi tak perlu yang bijak pandai....sebab orang pijak pandai tak yah pikir....donga je dah tahu....yang ada otak sikit ni la kena jadi pemike jang oiii.... on BERITA AMAT AMAT PELIK
Publish | Delete | Spam
FIKRY HARITH Hashim
at 3:40 PM




-----------

LAGI BERITA PALSU

Posted: 21 Sep 2016 01:31 AM PDT






BERiTA KINI

sekali lagi diberitahu
bahawa berat badan
datin seri rosmah kita
tidak ada kena mengena
dengan pembatalan
anugerah UNESCO esok
di new york

berita yang melaporkan
tentang datin seri rosmah
terlalu gemok untuk
menjadi contoh kepada
kanak-kanak
adalah 
fitnah semata-mata



------------

BERITA AMAT AMAT PELIK

Posted: 21 Sep 2016 12:30 AM PDT






INI BERITA

AMAT AMAT

PELIK LAGI

MEMELIKKAN



Anwar rancang guling

Dr. Mahathir - Lokman
Lokman Noor Adam
KUALA LUMPUR 20 Sept. - Panel pemikir Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa), Lokman Noor Adam berkata,  Anwar Ibrahim telah merancang untuk menggulingkan  Dr. Mahathir Mohamad dan rancangan tersebut dimaklumkan kepada beliau dan tiga yang lain dalam satu pertemuan di Hotel Pelican di Batu Pahat, Johor pada 1998.
- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/utama#sthash.JoXiJPaB.dpuf


BERITA ANWAR

NAK JATUHKAN

MAHATHIR 

SEMUA TAHU

APA YANG PELIK

IALAH LOKMAN

JADI PEMIKIR

INI HAIRAN

AMAT AJAIB

LAGI PELIK A

KAH KAH KAH


-------------------

UCAPAN AKHIR OBAMA

Posted: 20 Sep 2016 11:30 PM PDT






Obama's final UN assembly address: 'At this moment we all face a choice

Barack Obama warned on Tuesday that the world faced a stark and urgent choice between striving for fairer open markets and democracies or falling prey to the lure of populist demagogues, xenophobia and division.
In his final address to the UN general assembly, the outgoing US president sought to rally the morale of embattled liberal democracies stumbling under the strains of globalisation, inequality and migration.

OBAMA

TIDAK TANYA

PUN ZAHID 

DIMANA NAJIB 

SUDAH CABUT

KAH KAH KAH



------------

SEMUA HILANG

Posted: 20 Sep 2016 10:08 PM PDT










MANA
SEMUA HILANG

mana pahlawan bugis
mana pahlawan melayu
mana ngo melayu
mana ngo islam
mana ali tinju
mana jamal tongkol
mana zul nordin
mana  tok heng 


pemimpin melayu kita
pemimpin islam kita
telah dimalukan 
oleh UNESCO
datin seri rosmah kita
di umum dapat anugerah
kemudian dibatalkan

ini kerja jahat
ini nak bagi kita malu
ini hina melayu

allah akhbar
hidup melayu



-------------

UNESCO MALUKAN KITA SEMUA

Posted: 20 Sep 2016 09:30 PM PDT




TT GELAK
Saya risau perkembangan perkara2 ini berlaku... tauladan yg buruk tepampar yg tak sepatutny berlaku... rosak generasi... tak tahu ke mereka sedang mencorak pemikiran ramai org... depa buat salah, tok tt gelak... 

depa buat salah, suruh org lain mintak maaf, depa yg pelik, ramai org ikut... tp sy faham ini berpunca dari mo1... mohon mo1 turun bg mengelakkan ramai yg jahanam dari sudut emosi, perangai, semua2 la... on DIHINA DAN DIMALUKAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/21/16

MACAM JASA
Gila punya orang...dia ingat unesco tu macam JASA ke? on DIHINA DAN DIMALUKAN
Anonymous
on 9/21/16






--------------

PERMATA DUIT SIAPA?

Posted: 20 Sep 2016 09:00 PM PDT



F.BOOK


TU DIA !!.. sejumlah RM543.1 juta utk PERMATA-ROSMAH yg hanya dlm tempoh 6 tahun shj..

Bila diberitakan Rosmah dapat anugerah dari UNESCO satu media Malaysia dicanang dipujinya..

TETAPI bila anugerah tersebut ditarik balik, DITUDUHNYA PULA media barat sabotaj anugerah untuk Rosmah Dan PERMATA..

ITULAH WAJAH SEBENAR UMNO !!!

**Jumlah RM543.1 juta ini blom lagi termasuk utk bajet 2016 iaitu RM36.34 juta (info dari Mykmu.net)



---------------

BERTANDING DISEMUA KERUSI

Posted: 20 Sep 2016 08:30 PM PDT





DUIT 90 JUTA 
maha benar kata ismail sabri..kalo kuat bertanding semua kerusi..ini lah rancangan allah untuk pas dan umno..pas dan umno akan bertanding semua kerusi. 

duit 90juta adalah dedak yg ditaburkan..pas dan umno telah mendapat alamat ini setelah kaum2 muslimat pas mengadakan solat hajat dan bacaan doa selamat..alamat hadir dlm akaun hadi..ops silap, dlm mimpi hadi..tuhan telah menitahkann kpd gabriel utk membaca alamat ini lanngsung dari kursi allah..allah juga telah agar hududnya ditukarganti dgn akta 355..
semua sultan dan pemerintah akan dihukum sekiranya bersalah namun sbg wakil tuhan , hadi imun dgn segala bentuk akta..umumnya hadi bukan sultan, namun hakikatnya hadi adalah syaitan dimata tuhan..ops silap..hakikatnya hadi adalah sultan dimata tuhan..muhammad bole rehat kerana ada wakil yg siddiq,amanah, fatonnah dan tabligh..sb itu hadi tak perlukan amanah dari parti AMANAH..parti amanah bole angkat kaki masuk tokong cina dan jadi dewa penjaga makanan.. on NASEHAT MUSUH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/8/16




-----------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT