Sabtu, 24 September 2016

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Surat Layang Fitnah kepada Dato Husam dan Datok Wan Rahim

Posted: 24 Sep 2016 06:11 AM PDT


  Jahat sungguh puak-puak yang menyibarkan berita surat palsu yang memfitnah untuk memburuk-burukan Datuk Husam Musa dan Dato Wan Rahim.

Fitnah tersebut mula dimuatnaik menerusi fesbuk Gabungan Anak Muda Sayang Kelantan (GASAK) yang kononnya menerima daripada Ust Taftazani Atiqullah.

 Menurut GASAK : Pihak admin telah menerima kiriman surat maya dari penyokong AMANAH yang kecewa dan mereka meminta agar admin GASAK viralkan surat maya mereka.Demi memenuhi hasrat mereka,maka pihak admin GASAK pamirkan surat tersebut tanpa diedit sepatah pun.

Fitnah tersebut boleh diakses di sini . Ia turut dimuat naik oleh Tranungkite On line.

 Berikutan itu, Ust Taftazani Atiqullah yang menggunakan nama Abe Biey di fesbuk telah membuat penafian mengenai dakwaan admin GASAK.

السلام عليكم ورحمة الله...Sahabat2 yg dikasihi sekelian...

Unk makluman tuan/puan yg mendapat kiriman FB atau sebaran artikel melalui wasap spt di dlm gambar... Atas nama TAFTAZANI ATIQULLAH..
Ambo dgn ini menafikan sekeras2nya knyataan tersebut..dia bukan milik ambo 100%..page GASAK telah menggunakan nama ambo sbg admin..padahal ambo tak tahu menahu pun segala yg d sebarkan d atas..mohon sahabat2 bhenti drp mnyebarkan artikel tsebut..krn akan menimbulkn bibit2 fitnah..

Drp:Taftazani Atiqullah (original)
24.9.2016 ; 2.47 ptg Tlg sebarkan.

   Fitnah tersebut turut dinafikan oleh aktivis #R Kelantan, Syam Ghaz :
Selepas pihak kami membuat semakan, TIDAK ADA makhluk manusia bernama Che Ibrahim Awang Hassan.

 Nama yg hampir dgnnya adalah sahabat Dato Wan Rahim sejak 1979, Che Abd Hamid Awang Hassan yg lebih dikenali sbg Tok Ngulu Nordin.

 Pd program 16 September 2016 di Wisma Tok Guru, hanya ada 4 orang daripada Dabong yg duduk depan di barisan depan pentas ucapan:

1. Abd Aziz Daud
2. Abd Ghani Mat Sin
3. Ismail Mat Dahan
4. Zuki Mat Ali

 Gambar saf hadapan hadirin Ceramah 16 September 2016 disertakan.

Nyata surat itu berniat jahat dan ingin menjatuhkan imej Dato Husam Musa dan Dato Wan Rahim.

Jadi pihak kami berpandangan surat itu tidak wajar dipenjangkan, yang menyebarnya seperti menyebar fitnah, terimalah balasan di akhirat kelak.

Kami juga ingin memohon jasa baik pengarang, mohon tampilkan diri dan menghubungi pihak kami. Andaikata ada wujud. Terima kasih.
 Sebarkan.

Syam Ghaz
24 September 2016

Tiada ulasan: