Nuffnang

Pengikut

ALHUSSEYN

sumber :-

ALHUSSEYN


Isu Rafizi : Pejuang hak rakyat mahu di hukum.... Pengkhianat rakyat disanjung?

Posted: 01 Sep 2016 05:13 AM PDT

"Saya akan terus membawa isu-isu rakyat terbanyak lebih-lebih
 lagi dalam konteks kemelut politik pemimpin negara sekarang."
Mahkamah Sesyen di Kuala Lumpur hari ini memerintahkan Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli untuk membela diri atas tuduhan di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA).

Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli pasrah dengan kemungkinan dirinya dijatuhkan hukuman penjara kerana mendedahkan beberapa dakwaan salah laku kerajaan yang diklasifikasikan mengikut Akta Rahsia Rasmi (OSA).

 Katanya, beliau tidak menyesal dan dan tidak akan berubah pendirian atau pendekatan berikutan keputusan Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini yang memerintahkannya membela diri.

 Menurut Rafizi, beliau menjangkakan keputusan hari ini tetapi percaya bahawa pasukan peguamnya akan membuktikan kelemahan-kelemahan pendakwaraya yang sepatutnya mendorong mahkamah membebaskannya.~ Malaysiakini

 Berikut adalah komen-komen pembaca penyokong Rafizi : 

Zamah Shari Razali : Pejuangan demi rakyat akan sentiasa di sokong dan di rahmati Allah SWT. Mmg telah di katakan oleh hadis dan Al Quran pada akhir zaman ini, yg benar di tentang dan yg salah di junjung. semoga saudara ku Rafizi akan mendapat rahmat dan kemenangan.Lawan tetap lawan.

Murad Shah: Akta Rahsia Rasmi sangat mudah menyelamat pesalah yang berkuasa dan sangat mudah pula membunuh karier ahli politik yang berjuang demi rakyat. Siapa yang merancang, menyokong dan membuat dan menghukum atas dasar akta OSA ini sama-sama menanggung dosa menyimpan rahsia dari maklumat sampai kpd orang ramai mengetahuinya. Allah bersama dgn org yang benar dan mereka yang bersubhat pula ini akan menerima pembalasannya sama ada cepat atau lambat saja. Amin.

Zul Ali :  Undang2 Malaysia....siapa dipihak pembangkang...terkena...di pihak Kerajaan...terlepas...walaupun hina Raja...

Zack Jb: Rafizi didakwa mendedahkan rahsia penyelewengan wang rakyat,,,dia wakil rakyat takan nak dedahkan pada beruk,;;; panggil ketua audit tu jelaskan dimahkamah dokumen tu palsu atau benar ,,,,jeng jeng jeng,,,;ni yg rafizi nak sebenarnya,,,,kalau x dedahkan nti kerajaan umno kata dokumen x asli,palsu lah,,,,,skrg baru kena tepat duit lesap berpuluh billion terbongkar,,,,,Syabas Rafizi

Iskandar Zulkarnain : saya yakin Rafizi tidak bersalah. Dia memperjuangkan hak rakyat adakah salah? Saya ragu-ragu dengan dapatan hakim ini yang mengarahkan Rafizi membela diri.

Roy Tiara : Laporan audit 1MDB pun di'OSA'kan... apa yg Umno nak sembunyikan kalau semuanya telus?

Hj Atan Darus Chik :Akta yg membuat seseorang yg ingin mendedahkan penyelewengan akan dihumban ke dalam penjara.

Abdul Rahman Hassan: Hebat sungguh kes 1MDB ni......... Siapa bercakap mengenainya akan terima padah...... Ada yg dipecat dari parti UMNO dan jawatan politik. Dan tak mustahi lepas ini akan ada yg disumbat ke penjara kerananya...... Oh! Malaysia negara tercinta? Huk.... hukk... hukkk... hukkkk.......

Headhunter Limatai Decendent :Negara yg tunggang terbalik. Baik dituduh jahat, jahat dikata baik.. apa sdh jadi..

Rambo Anas : laporan utk rakyat tetapi dibawah akta osa..so sekarang siapa yg melanggar laporan tersebut dari didedahkan kepada rakyat??? bkn kah fungsi ahli parlimen utk rakyat??

 Ardi Salasa :YB Rafizi buat tindakan untuk dedahkan kandungan laporan sulit demi kepentingan rakyat yang membayar cukai. Menjadi persoalan ialah kenapa tidak didedahkan je kandungan laporan tersebut kepada awam selepas siasatan PAC siap dilakukan? Apa masalahnya?

 Kata 1MDB banyak memberi manfaat kepada rakyat.. jadi Najib harus berbangga untuk dedahkan hasil kandungan laporan tersebut dan biar rakyat tahu apa yang Najib buat selama ini adalah demi rakyat dan tiada kepentingan diri. Secara tidak langsung akan menaikkan reputasi Najib dan BN/UMNO di mata rakyat. Confirm menang 2/3 masa PRU14 nanti.

Abu Nawas Moden: Satu lagi contoh bagaimana pencuri cuba merahsiakan perbuatannya.seolah mendedahkan pencuri itu satu jenayah. 

Zuwairi Md Yusof:  dedah dan bongkar biar telanjang segale kemungkaran najib razak bn umno dan kroni2 #TangkapNajibRazak #TumbangkanBNUMNO #SelamatkanMalaysia #LawanTetapLawan #ALLAHHUAKHBAR

Jose Maurinho: Dokumen sahih sebab tu raja penyamun dan konco2nya marah. Memang sahih la 1mdb ada main dgn LTAT.

Zaidi Hussain: Tindakan yg lebih keras lebih patut kepada yg mgelapkan duit rakyat. Yg mendedahkan patut di beri imbuhan atau bonos bukannya didakwa. Betapa belik dan rumitnya malaysiakini.

Jojo Jojoreco : Merahsia kn kmngkaran adalh ksalahan dn brdosa bsar apatah lg yg mlibatkn kpntingan rkyt dn ngara...

Abbas Bestari Gold : ZAMAN.. ORG BAIK DI DAJJALKAN..DAJJAL PULA DI MALAIKATKAN...

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT