Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


DALAM MASA 17 HARI

Posted: 26 Aug 2016 08:00 PM PDT







PAS AKAN

SAMAN



SARAWAK 

REPORT

DALAM MASA

17 HARI




------------

KEADAAN TIMUR TENGAH MAKIN TEGANG

Posted: 26 Aug 2016 07:00 PM PDT




BUNKER BAWAH TANAH
Kiamat tidak akan berlaku melainkan tangan manusia itu sendiri. Ini lah janji Allah. Rothschild dah standby bunker bwh tanah. Populasi manusia perlu dikurangkan dgn cpt dan mendadak untuk nwo. Mereka dah tau dimana bom2 akan meletus kerana merekalah perencana. 

Silap2 TT pon dah ada tempat tido bunker. Byk negara barat dh panggil rakyat simpan stok mknn. Perang mmg x dpt dielakkan. Perang kini bukan lg merebut punca ekonomi. Skg lebih kpd serangan terhadp islam. Mereka jual jiwa kpd setan. Setan dah janji dgn Allah akan sesatkan adam cucu cicit. Gua harap dpt tgk mahdi n isa je. Teringin bebenor nk tgk nabi. on PERANG DI TIMUR TENGAH BERTERUSAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/27/16



TRUMP RASIS
terkini ledakkan berlaku selepas erdogan berjumpa dgn putin..selesai jumpa putin, maka turkey menghantar tank ke syria dan memberi amaran kpd US.makin terbukti akan kata2 bro isham, amerika semakin tidak digeruni.pada ketika ini hilary perlu menang mjd potus. trump yg dianggap rasis oleh beberapa yb2 pakatan harapan jelasnya sudah jd penyokong2 hilary cliton.

benar, trump itu rasis.trump kata amerika adalah utk amerika dan org2 arab bole balik negara masing2..namun pada gua, rasis trump adalah benar dan tepat. 
semua org bole rasa simpati sedih atau marah dgn apa yg terjadi kpd pelarian, namun pernahkah anda bertanya, siapa kah yg menghasilkan pelarian?nape umat islam dunia, ioc,abim, pas atau ngo2 agama tidak pernah marah kepada sultan saudi yg telah melahirkan beribu2 manusia pelarian dari yemen,saudi mendanai pembunuhan2 di syria, iraq namun tidak menentang negara zion israel.tiadakah akal fikiran atau hati budi manusia islam yg terfikir atau sedih melihat trauma2 yg dialami oleh on PERANG DI TIMUR TENGAH BERTERUSAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/26/16



----------

JANGAN LEWAT

Posted: 26 Aug 2016 12:10 PM PDT






JANGAN LEWAT

PETANG INI

JAM 2 PETANG

DI SOGO ATAU

DI M. NEGARA

BERARAK 

MENUJU

DATARAN


--------------

DUA GARIS BERTEMU

Posted: 26 Aug 2016 06:00 AM PDT



GARIS POLITIK

JALAN RAYA

TERBUKTI TEPAT 
KOMENTAR
satu ketika dahulu
mahathir menolak politik jalan raya
mahathir anggap demo
bukan  budaya kita

hari ini jelas terbukti
demo telah menjadi budaya kita
mahathir sendiri telah menerima
hakikat bahawa demo adalah hak

dalam negara dunia ketiga
dalam negara maju
politik jalan adalah  hak asasi
adalah hak dalam perlembagaan
adalah hak individu
untuk berkumpul
untuk berdemo
untuk tunjuk perasaan






Mahathir dijadual sertai #TangkapMO1 esok

Bekas naib ketua Umno bahagian Batu Kawan,  Khairuddin Abu Hassan mengesahkan bekas perdana menteri, Mahathir Mohamad akan menyertai himpunan #TangkapMO1 di Kuala Lumpur esok.
Dalam kenyataannya, Khairuddin berkata, keputusan itu dibuat sebagai memenuhi jemputan dan kehendak Persatuan Mahasiswa Melayu Malaysia dengan kehadiran Mahathir di Dataran Merdeka pada sebelah petang.
"Secara peribadi, saya berharap keseluruhan rakyat akan turun secara beramai-ramai untuk memberi sokongan moral pada himpunan ini," kata beliau lagi.
Hari ini, kira-kira 20 pelajar Malaysia di Australia mengadakan himpunan #TangkapMO1, lebih awal sehari daripada perhimpunan utama esok.
Kumpulan pelajar tersebut berkumpul di Australian National University di Canberra dalam acara yang dianjurkan oleh Malaysian Progressives in Australia (MPOZ).
JUMPA ESOK

DI DATARAN

MERDEKA




------------------

MINTA BANTUAN PAWANG DAN BOMOH

Posted: 26 Aug 2016 05:00 AM PDT




DUKUN DAN PAWANG
Harap maklum .. petang ni .. sebagai persediaan untuk demo esok. Mana-mana dukun, pawang atau uztas yg pandai ngalau jin jahat sila datang ke Dataran Merdeka untuk buat acara pembersihan secara sukarela. Dipercayai ada beberapa ekor jin jahat telah dilepaskan bagi tujuan ngacau demo esuk. on PERSEDIAAN DEMO ESOK
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
at 3:46 PM





-------------

PERANG DI TIMUR TENGAH BERTERUSAN

Posted: 26 Aug 2016 04:30 AM PDT



TIMUR TENGAH

TERUS TEGANG

KEMUNGKINAN

MELEDAK DUNIA



World War 3 Coming Soon? Tanks Roll Across The Border As Turkish Invasion Of Syria Begins


The invasion of Syria that so many people have been warning about is now happening.  On Wednesday, Turkish tanks rolled across the Syrian border, and they were accompanied by radical Islamic Syrian rebels that want to ultimately overthrow the Assad regime.  This invasion was conducted under the code name "Euphrates Shield", and it was supported by airstrikes from A-10s and F-16s that are part of the U.S.-led coalition that has been conducting airstrikes against ISIS targets in the region. 

The mainstream media in the United States has been very quiet about this escalation of the conflict in Syria, but things are much different in the rest of the world.  For example, a major Israeli news source announced the attack this way: "Turkey invades Syria".  

And without a doubt, that is precisely what is taking place.  The Syrian government denounced this move by Turkey as a "blatant breach to its sovereignty", and the Russians are deeply alarmed.  The farther Turkish forces push into northern Syria, the more likely they will be to encounter Syrian or Russian forces, and one bad move could result in the outbreak of World War 3 in the Middle East.


BERWASPADA

KALI INI LEDKAN

BOM NUKLEAR

MEMUSNAH 

KITA SEMUA

UMAT MANUSIA


----------------

MINYAK TURUN - GST NAIK

Posted: 26 Aug 2016 04:00 AM PDT






APA MAKNA

BERITA INI?

AWAS JAGA







Keuntungan Petronas merudum dari RM11.7 billion ke RM1.6 billion

Keuntungan Petronas bagi suku kedua tahun ini jatuh 85 peratus berikutan harga minyak rendah apabila melaporkan untung bersih RM1.62 bilion dalam tempoh itu daripada RM11.07 bilion tahun lalu.
Petronas dalam satu kenyataan menyatakan pendapatan syarikat ialah RM48.44 bilion, kurang 21 peratus daripada tempoh sama pada 2015.
Petronas menjangkakan terus menerima kesan daripada harga minyak tidak seimbang sepanjang tahun ini.


"Walaupun harga minyak mentah pulih sedikit, lebihan bekalan dan keadaan lembap menyebabkan ketidaktentuan masih kekal," kata kenyataan itu.



APA MAKNA

BERITA INI?

MAKNANYA

KERAJAAN 

KURANG DANA

BILA KURANG

APA MAKNANYA

MAKNAYNYA GST

AKAN NAIK


-----------

MALAM INI RADIO BANGSAR

Posted: 26 Aug 2016 02:00 AM PDT







MALAM INI

jangan lupa

radio bangsar

jam 9 malam

siaran langsung

-----------------

BILA SPRM NAK TANGKAP DATUK SERI

Posted: 26 Aug 2016 01:00 AM PDT







BUDAYA

PENYAPU BARU



SPRM tahan 'Datuk' pengarah, beku RM8.1 juta

 | August 25, 2016

Datuk dipercayai terlibat dalam tender pertukaran sistem bank dan penerbitan buku berkaitan seorang tokoh pemimpin negara, kata Azam Baki



KUALA LUMPUR: Seorang pengarah urusan sebuah syarikat berkaitan kerajaan bergelar Datuk ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), dipercayai atas kesalahan salah guna kuasa dan terlibat rasuah.
Pengarah Siasatan SPRM Azam Baki berkata lelaki itu ditahan hari ini di pejabatnya iaitu sebuah syarikat perbankan pada 2 petang tadi di ibu negara hasil maklumat orang ramai berhubung salah laku rasuah.
"Dia dipercayai terlibat dalam tender pertukaran sistem bank dan penerbitan buku berkaitan seorang tokoh pemimpin negara.

"Sebanyak RM15 juta telah diberikan kepada sebuah syarikat penerbitan milik orang yang mempunyai kepentingan dengan Datuk tersebut namun sehingga kini tiada sebarang buku yang diterbitkan," katanya ketika dihubungi Bernama.

ASIK ASIK


DATUK KENA

BILA NAK MULA

TANGKAP

DATUK SERI

FAIL DAH BAKAR

SAJE TANYA

JANGAN MARAH





----------------

JANGAN DENGAR KHABAR ANGIN

Posted: 26 Aug 2016 12:00 AM PDT







PENGUMUMAN

tidak ada pemimpin pas
yang akan membuat 
sumpah laknat dimana mana
masjid hari ini untuk  menafikan
laporan berita sarawak report
yang menunduh parti pas
menerima dedak dari najib
jangan dengar khabar angin
jangan percaya berita palsu




--------------

PERSEDIAAN DEMO ESOK

Posted: 25 Aug 2016 11:00 PM PDT





MESTI BACA SEBELUM 
KITA TANGKAP MO1


JAM BERAPA BERKUMPUL
Jam 2 petang. Lagi awal lagi bagus. Tapi jangan awal sangat, makan tengah hari dulu. 

DI MANA NAK BERKUMPUL
Boleh pilih samada nak berkumpul di Sogo atau Masjid Negara. Di Masjid Negara, kita boleh berkumpul sekali dengan kepimpinan politik. Di Sogo kita akan berkumpul dengan kepimpinan NGO. Jangan tanya MO1 akan berkumpul di mana, itu kitorang tak tahu, mungkin di Putrajaya.

APA AKAN BERLAKU DITEMPAT PERKUMPULAN
Kita tunggu sampai kawan-kawan dah ramai, kemudian kita akan berarak secara aman ke Dataran Merdeka. Sambil tu kita dengar ucapan semangat dan juga persembahan daripada anak muda. Yang penting, *Tunggu dan Ikut* arahan komander himpunan. 

SIAPA KOMANDER HIMPUNAN
Mahasiswa. Dia akan berada di pentas dan dia akan perkenalkan diri dia. Jangan risau. 

SELAMAT TAK HIMPUNAN NI
Nama pun himpunan aman. Mesti selamat. Kita ada 200 sukarelawan keselamatan yg bersiap siaga. Yg tak selamat sekarang MO1 je. 

KALAU KENA TANGKAP, APA NAK BUAT
Pertama, jangan risau, himpunan kita aman. Kedua, kalaupun berlaku tangkapan, jangan panik. Simpan dan ingat nombor ini, 012-256-6089

Sms nama penuh, no ic, dan lokasi anda ditangkap ke nombor di atas. Kami akan sediakan peguam untuk anda. Ingatan penting, kalau anda ditangkap, tak perlu beramah tamah sangat dgn polis.

Jika disoal, anda hanya perlu jawab nama, no ic dan alamat kepada Polis. Iaitu maklumat yg ada dalam IC anda. Selain daripada tu, anda perlu berani guna hak anda untuk berdiam diri (Seksyen 112(2) Kanun Prosedur Jenayah)

KALAU SAKIT MASA BERHIMPUN, MACAM MANA
Jangan risau, kalau anda sakit, atau ternampak ada kawan yang sakit, tolong berhubung dgn mana-mana petugas keselamatan. Kita ada sediakan Skuad Medik untuk anda. Nak lawan MO1, semua benda kita kena bersedia😏.

BAJU APA NAK PAKAI
Warna tema kita hitam dan putih. Jenis pakaian tak kisah, asalkan pakai baju. Pastikan pakai kasut dan stoking. Supaya senang bergerak dan kaki anda tak melecet. 

PERLU BAWA GARAM DAN AIR TAK
Sebaik-baiknya bawa air untuk anda minum. Garam tu kalau nak bawa pun tak ada masalah. Tak ada undang-undang yg halang rakyat simpan garam dalam bag. 

APA AKAN BERLAKU DI DATARAN MERDEKA
Kita akan berhimpun dan penuhi dataran sejarah ini. Kita akan menyanyi dan melaungkan tuntutan kita. Kita akan saksikan gimik TangkapMO1 yg akan dilaksanakan oleh Sdri Anis Syafiqah. Tak ada ucapan-ucapan panjang lebar.

TAKKAN SEKADAR BERHIMPUN DAN BALIK
Hari ini setiap dari kita bertanggungjawab untuk menggerakkan perubahan sedaya yg mampu. Dan perubahan itu takkan berlaku dalam sehari. Biarlah himpunan ini jadi titik mula untuk kita semarakkan semula iltizam perjuangan kita. Seterusnya...... 

BERSIH 5.0, kami tunggu kamu datang.

Terima kasih atas perhatian, sokongan dan kerjasama anda. 

Ayuh, kita TangkapMO1, esok, 27 Ogos, di Dataran Merdeka. 

Info dari:
Gabungan TangkapMO1





-------------------

SAUDAGAR BESAR JUAL AGAMA

Posted: 25 Aug 2016 10:18 PM PDT




KOPIAH TUTUP MATA
Nak menangis aku, bila mana teringat titipan dari mulut ostad mereka dolu2 ~ matlamat tidak menghalalkan cara... hari nie ada yang mempertahankan dgn menitipkan ~ apa salahny duit tu kalau ianya digunakan untuk tujuan ummah... satu je ak nak kongsikan, entah betul tah tidak... 

Jgn ikut sunnah robin hood yg satu tu... mari lah merembat... disebabkn ostad korang dulu cakap, "dia org beri kito amik, pangkah bagi ke kami" ramai org berlebai yg dah tersalah jalan... buley ke nak pulangkan balik... 

Boley... tak cuba tak tau... longgokkan dekat depan rumah org yg beri tu... klu dah terbeli alphad, pulangkan la alphad.. klu dah terbeli jubah, pulangkan jubah.. klu dah termakan, alamak takkan nak pulangkan perut... takde la perut belemak nnti, tak smart la pakai jubah nnti, perut tak nampak... keh3 tolong la tuan TT tunjukkan jalan, cadangkan la apa yang patut.. dah tak nampak jalan dah nie... kepiah dah tertutup mata dah nie.. on LAGI 18 HARI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/26/16




-------------------

PELIK TETAPI BENAR

Posted: 25 Aug 2016 09:15 PM PDT






PELIK & BENAR

pada 23 ogos persidangan
majlis keselamatan - un security council
di bangsa bangsa bersatu new york
malaysia menjadi pengerusi

ini  persidangan yang amat penting
tapi  rosmah dan najib  tidak pergi
najib hantar zahid hamidi
seharusnya ini masa terbaik
untuk imej najib sebagai pemimpin dunia
berucap di PBB sebagai jaguh dunia
tapi yang berucak zahid hamidi

persidangan PBB ke 71  
akan bermula pada 13 september depan
ramai kepala negara akan datang ke new york
ini persidangan akhir tahun ini

dalam masa yang sama
ini adalah bulan bulan
terakhir  untuk presiden obama
pada bulan november amerika 
akan memilih presiden baru

ketika persidang PBB ini berlangsung
obama akan mengadakan
jamuan - SELAMAT JALAN PRESIDEN 
dimana kepala negara akan dijemput

persoalan hakiki:

1 - adakah obama menjemput rosmah dan najib
2 - beranikah rosmah dan najib  ke new york

NOTA
september juga
kes riza aziz dan jho low
akan di bukan di los angles


SAJE TANYA

JANGAN MARAH




Opening of 71st Session of the UN General Assembly (UNGA 71)

The 71st Regular Session of the UN General Assembly (UNGA 71) will begin at UN Headquarters on Tuesday, 13 September 2016.  

date:13 September 2016  venue:UN Headquarters  location:New York City, US  


read more: http://sd.iisd.org/events/71st-session-of-the-un-general-assembly-unga-71/








-----------------

ESOK KITA TURUN RAMAI RAMAI

Posted: 25 Aug 2016 08:43 PM PDT





ESOK PETANG

KITA TURUN 

RAMAI RAMAI



-------------

SAUDAGAR TERUS BERNIAGA

Posted: 25 Aug 2016 08:11 PM PDT




GAMBAR CALON
1. Salam Hormat semua. "Celaka punya jawapan Tuan Saudagar" kalau benarla ini bahasa yang ustaz ini keluarkan, apakah ini jawapan seorang pendakwah ? cubaaaan meliwat tak serius ? sudah lebih serius dari kesiriusan semuanya.

Sedangkan ayat Al Quran mengajar dengan "laa takrabuzzina" dan jangan mendekati zina. Soal nya perbuatan segitu merobah psaikologi anak2 kesayangan kita dan sekiranya perubahan sikap dan perangai bermaana saham asal nya adalah dari sikap apologetik uztaz ini. 

2. Foto ni tak silap saya adalah calon ahli MT UMNO. Apakah kualiti segini yang umno cuba sanjung dulunya dan memilih bagi menerajui organisasi yang melindungi perompak? on SAUDAGAR JUAL AGAMA
Publish | Delete | Spam
Ahmed Uthman Al Salami
on 8/26/16

MENIPU LEBIH SENANG
Menipu manusia Lebih senang dari Memberi pencerahan Kepada mereka... JaLan paLing mudah Menipu manusia iaLah Meyakinkan mereka bahwa Mereka sedang di tipu on SAUDAGAR JUAL AGAMA
Nazrio Dond DoLLa
on 8/26/16





-----------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT