Nuffnang

Pengikut

ALHUSSEYN

sumber :-

ALHUSSEYN


Pemuda Pas Kelantan mewarisi kelaku Pemuda Umno?

Posted: 05 Aug 2016 02:38 AM PDT

 Pemuda Pas Kelantan membuat laporan polis di Balai Polis Tanah Merah semalam ke atas individu yang memfitnah anggota rombongan kerajaan negeri ke Krabi, Thailand melakukan zina dengan pelacur Siam baru-baru ini.

 Individu tersebut didakwa membuat tuduhan tersebut melalui Facebook dan WhatsApp.

  Laporan polis itu juga menamakan individu dari Tanah Merah sebagai orang yang membuat tuduhan tersebut. Baca lagi di sini 

   Komen al-Hussyn :

  Pemuda Pas Kelantan ni sama vengong seperti Khairul Azwan, Naib Ketua Pemuda Umno yang buat laporan polis terhadap tiga orang yang didakwanya terbabit dalam konspirasi menggulingkan Najib dan kerajaan Malaysia.

 Ketua Polis Negara, kemudiannya berkata, laporan Khairul Azwan itu berdasarkan andaian dan tidak mewajarkan siasatan lanjut...

   Korang boleh tengok sendiri kenyataan media Dewan Pemuda Pas Kelantan dan Dewan Pemusa Pas Kawasan Tanah Merah.

Kenyataan Media Pemuda Pas Kelantan, tanpa
menyebut nama yang di tuduh ....
  Antara kenyataannya itu ialah, " Menuduh pemimpin Pas pergi berzina di Thailand adalah satu tindakan jahat dan cukup keji. Apatah lagi ia telah melakukan satu kesalahan yang boleh dikenakan dibawah hukum qazaf ...."

  Bagaimanapun kenyataan tersebut tanpa menamakan sebarang nama ... samada pihak yang menuduh atau pihak yang kena tuduh...Apa jenis tuduhan ni? Langsung tidak ada penyertaan bukti untuk mendakwa tuduhan ...

Saya perturunkan pula komen Che Ibrahim Mohamad seperti berikut :
Tuduhan zina adalah satu kesalahan Qazaf mengikut Kanun Jenayah Syariah (II)(1993) 2015 Negeri Kelantan yg boleh dihukum dgn hukuman sebat 80 kali. Mengapa Pemuda Pas buat repot polis, bukan kpd Jab Agama Islam Kelantan untuk didakwa di Mahkamah Syariah, adakah pemuda Pas juga menolak hudud????

p/s dlm kenyataan media pemuda Pas, mereka kata " telah melakukan repot polis...."

Kenyataan media pemuda Pas pun tak sebut nama sapa yg jong tuduh dan sapa yg kena tuduh.
Gelihati bila budak-budak Pas ni tuduh individu tersebut sebagai menghina ugama Islam dan memperlekeh ulama' .... Hoi macai! Pas tu bukan agama! Pas tu hanya sebuah parti... ulama' pun ada yang warasatul anbia' dan ada pula warasatus-syayatiin....

ISTIQAMAH DALAM ISLAM

Posted: 04 Aug 2016 05:18 PM PDT

  Ada pihak yang mendabik dada mencanang bahawa kumpulannya sahaja yang merupakan mata rantai Harakah Islah dan Tajdid. Kumpulan lain adalah bathil!??

  Menurutnya, hanya  kumpulannya sahaja  yang wajib wujud kerana hanya kumpulannya itu sahaja yang mengikut perintah Al-Quran dan wasiat Rasulullah SAW dengan syarat, rukun dan ciri-ciri yang teguh dan anjal bersama situasi semasa dan setempat...  Tak larat nak tengok dia masuk bakul dan angkat sendiri...

  Dia sendiri pun dah lama sungguh tak membacakan ayat La-tarkanu illal-ladzina dzalamu... kepada orang-orangnya. Malah lenggok gaya bahasanya kini lebih kepada La-tarkanu ilal-ladzina AMANAH ...

  Dia marah dan benci sangat kepada orang-oarang Amanah sebab pada perkiraan sempitnya, mereka ni keluar dari Pas adalah tidak istiqamah dengan perjuangan Islam? Hanya mereka yang terus istiqamah dengan Pas adalah istiqamah dengan perjuangan Islam?? Baca di sini.

  Berikut merupakan pencerahan dari Ust Che Ibrahim Mohamad, menyanggah dakwaan yang yang sedemikian rupa.
Dlm Al Quran, perintah istiqamah disebut dua kali oleh Allah SWT;
 1. Dlm Surah al Hud ayat 112:

فاستقم كما امرت ومن تاب معك ولا تطغوا
(Maka tetapkanlah pendirian kamu sebagaimana kamu diarahkan dan sesiapa yang bertaubat bersama kamu, jgn kamu melampau2). 
2. Dlm Surah al Syura ayat 15:

فلذلك فادع واستقم كما امرت ولا تتبع اهواءهم
(Maka begitulah kamu diseru dan tetapkanlah pendirian kamu sebagaimana kamu diarahkan, jgn kamu mengikuti kehendak hawa nafsu mereka)

 Perintah istiqamah atas apa yang telah diperintahkan oleh Allah swt diwajibkan ke atas semua yang beriman, bukan kpd golongan tertentu shj. Istiqamah dalam perjuangan Islam ini dituntut sepanjang masa, bukan masa masa tertentu shj.

 Tanggungjawab memperjuangkan Islam tidak boleh dimonopoli oleh jemaah tertentu shj sebagaimana tanggungjawab dlm feqah yg tidak boleh dikuasai oleh mazhab tertentu, atau kerja kerja dakwah yg cuba dikuasai oleh ngo tertentu shj.

 Begitulah juga tanggungjawab memperjuangkan politik Islam tidak boleh menjadi milik mutlak parti tertentu sehingga menafikan hak parti lain utk melibatkan diri dlm politik Islam.

 Parti adalah alat kpd perjuangan, bukannya aqidah perjuangan. Kita bebas memilih alat perjuangan kpd amalan politik kita sebagaimana kita bebas untuk memilih mazhab kpd amalan ibadat kita. Suatu mazhab fiqh yg terdahulu atau parti politik yg lebih dulu diwujudkan tidak boleh menghalang kewujudan mazhab atau parti yang baru.

 Istiqamahlah kita dengan perjuangan Islam dan perjuangan menentang kezaliman, jgn kita istiqamah dengan mazhab atau parti tertentu kerana mungkin suasana dan keperluannya telah berbeza dan berubah ubah.

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT