Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


ADA YANG BERTANYA

Posted: 21 Jun 2016 07:59 PM PDT





SATU 


PERTANYAAN
TT, Tantawi main tangan ke atau main serban? on BAYI SWITZERLAND
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/22/16



-----------

MARI BERSAMA BERSIH

Posted: 21 Jun 2016 07:30 PM PDT




SUDAHKAH ANDA 
MENDAFTAR DENGAN KAMI 
SECARA ONLINE?

KHAS BUAT WARGA MALAYSIA
 DI PERAK DAN SELANGOR!

Dalam kursus 3 hari 2 malam yang akan datang, BERSIH akan memperkenalkan kepada 30 peserta yang dipilih menyertai program ini kepada Sejarah & Gerakan Sosial, Demokrasi, Pilihan raya, Mobilisasi, Apa itu Aktivisma dan pendedahan & keterlibatan projek BERSIH.

Tarikh: 5-7 Ogos 2016 (Jumaat - Ahad)

Tempat: Heritage Hotel, Ipoh. (10minit pemanduan dari KTM Ipoh)

Jika berminat, anda semua boleh terus layari laman kami untuk keteragan lanjut di pautan www.bersih.org/bootcamp dan mendaftar di
https://docs.google.com/…/137VhrAqWJL9Si5l3QYaQ40…/viewform…

TAPI dengan syarat! Anda haruslah seorang warganegara Malaysia yang ingin menjadi ejen perubah masa depan negara dan wajib berusia antara 18-45 tahun.

Cepat daftar dan jadilah sebahagian daripada keluarga besar BERSIH 2.0!









































----------

PILIHAN RAYA NEGERI SABAH

Posted: 21 Jun 2016 06:47 PM PDT






BERITA BARU

MULA TERSEBAR

PRN SABAH 

TAK LAMA LAGI

INI UNTUK ELAK

POSTER NAJIB

POSTER ROSMAH

MUKA DIBENCI

DI PAPARKAN

DALAM KEMPEN

MACAM BERLAKU

DI SARAWAK

BETUL KE INI?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH






-----------

SELAMAT UMAT MANUSIA

Posted: 21 Jun 2016 06:00 PM PDT



SALAM

SELAMAT 

BERBUKA
Bila umat Islam berbuka di gereja


GEREJA St Joseph's Christian Parish Centre di Kuching, Sarawak yang menjemput para penganutnya untuk sama-sama berbuka puasa dengan umat Islam dalam gereja telah mendapat pelbagai reaksi daripada netizen seluruh negara.

Gambar dalam gereja itu yang dihadiri penganut Kristian dan umat Islam telah dirakam dan dimuat naik oleh 'Colin Wei' dalam Facebook 'Sarawak Edition' sejak Jumaat lalu.

Menurut China Press, dalam tempoh tiga hari itu, ia telah mendapat 10,000 'like' daripada netizen yang meninggalkan komen berbentuk pujian dan tidak kurang pula yang mempertikaikan majlis berkenaan.

Kata akhbar ini, semangat toleransi keharmonian dan perpaduan pelbagai kaum dan agama di Sarawak telah menerima pujian daripada netizen, terutama sekali daripada rakyat Sarawak sendiri.

Seorang netizen, 'Ryan Yap' berkata, "Rakyat Sarawak lebih bijak, tidak seperti rakyat Semenanjung...

TERUSKAN

LAGI INI

TERBAIK

--------------

HUKUM HUDUD KELANTAN DAN TERENGGANU

Posted: 21 Jun 2016 12:16 PM PDT



ADA 3 VERSI
Hudud PAS ada 3 versi. 2 di Terengganu dan 1 di Kelantan yang berbeza 1 dgn yg yang lain. Inilah jadinya kalau nafsu ulamak tergopoh-gapah nak jalankan hukum tapi sendiri pun dah celaru. Pertama hudud Pas Kelantan yang bernama Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) 1993 mempunyai 72 fasal. 

Kedua hudud Pas Terengganu yang dibentang dalam seminar pada 12 Mei 2002 bernama Draf Cadangan Undang-Undang Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Terengganu mempunyai 74 fasal. Ketiga Rang Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (EKJS) (Hudud dan Qisas) Terengganu 1423H/2002M yang mengandungi 67 fasal sahaja. Disamping itu masih banyak kecelaruan lain. on HUKUM HUDUD GANU DAN KELANTAN
Anonymous
on 6/21/16
6

HUDUD PAS
itu adalah hudud pas kerana ia membenarkan balak di curi sehingga banjir bumi kelantan tanpa adanya tindakan dan mangsa banjir akan dipotong tangan kerana mencuri.hudud Allah adalah menjaga amanah agar alam ini tidak musnah akibat dari perbuatan tangan manusia sesuai dengan tugasnya sebagai khalifah Allah.

Hukum hudud juga merupakan senjata musuh islam yang berjaya memecahkan kesatuan umat islam dan runtuhnya khalifah uthmaniah kerana tuntutan untuk melaksanakan hudud oleh bani saud(wahabi) yang bangsanya adalah bangsa arab dan bersifat homogenous dan keengganan khalifah uthmaniah melaksanakan hudud kerana kota istanbul adalah bangsa turki dan bersifat multiracial on HUKUM HUDUD GANU DAN KELANTAN
kiedentech
on 6/21/16




---------------

BAYI SWITZERLAND

Posted: 21 Jun 2016 05:15 AM PDT




Tinggal bayi dengan nota, duit RM15



ORANG SWITZERLAND
Nama ibu Nuer Aini. Biasanya nama mcm ni orang eropah, kalau nak spesifik lagi ini orang putih dari switzerland. Ini nama keturunan keluarga diraja zaman 1820an, mereka dihalau dari istana oleh rakyat jelata kerana sombong. Susur galur keturunan ni bertebaran lari kerana diancam akan dibunuh. 

Ada yg lari ke tanah melayu dgn cara menumpang kapal pedagang arab. Di tanah melayu, mereka masih phobia dgn ugutan bunuh maka mereka bersembunyi di ladang ladang getah atau sawit. Ni fakta sejarah TT. Ini org putih punya kerja, tak ada kaitan dgn org melayu walaupun namanya mcm melayu. Org melayu tak buat kerja2 mungkar mcm ni sebab byk polis moral akan cegah hal hal mcm ni.

Lagipun kita ramai agamawan yg akan bantu cegah entot luar nikah. Sebagai contoh rujuk kes tantawi, dia guna tangan saja utk puaskan nafsu, jadi tak adala kes buang bayi. Tangan boleh ganti kondom kalau harga kondom mahal. on SILA TEKA BAYI SIAPA?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/21/16



------------

SELAMAT BERBUKA

Posted: 21 Jun 2016 03:58 AM PDT





SELAMAT 

BERBUKA

HARI INI
kuala lumpur cerah bersih berawan
untuk yang puasa
tak terasa dahaga
nampaknya tahun ini
kuala lumpur nyaman indah
sejuk berawan

kuala lumpur semakin dirahmati
denga cuaca yang gemilang
semakin banyak rasuah
semakin banyak buang bayi
semakin indah cuaca
teruskan lagi


RIEN SPESIAL
tengah hari gua di pasar buah
cari water lily
dan singgah dilorong jawa
beli kueh gulung
aaaah akhirnya berjaya
kueh ini menjadi
teman gua petang ini


TOWKAY TUDUNG
tadi gua jumpa kawan lama
dah jadi towkay kain tudung
berjenama indah bahasa peranchis
towkay ini kata tahun ini sloooo
aha aaha ah.. tak macam tahun lalu
dah masuk minggu ke dua 
masih tak rancak

RAYA BILA?



------------

HUKUM HUDUD GANU DAN KELANTAN

Posted: 20 Jun 2016 11:30 PM PDT







KALAU HUKUM

HUDUD DARI

ALLAH 

MENGAPA 

HUKUM HUDUD

DI KELANTAN 

BERBEZA DARI 

HUKUM HUDUD

TERANGGANU

NEGERI KONGSI

SEMPADAN

BAHASA SAMA

BANGSA SAMA

AGAMA  X SAMA?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH






------------

AL-FATIHAH

Posted: 20 Jun 2016 10:22 PM PDT


AL-FATIHAH


Elizabeth Wong feeling shocked.
2 hrsPetaling Jaya
Our dear friend Bill Kayong was shot dead while in his car an hour ago. Bill was a dedicated Dayak rights advocate, Secretary of PEDAS (Persatuan Dayak Sarawak) and a very good party organiser of Keadilan Miri Division. Last month, he ran in the seat of Bekenu during the Sarawak state elections.
More updates:
MIRI: PKR Miri branch secretary and Bekenu-PKR candidate Bill Kayong, 43, has been shot and killed at a traffic light intersection in broad daylight at the Kuala Baram bypass this morning (June 21).
His pickup truck, which bears the party's logo, was shot through the driver's side window while he was waiting for the traffic light near E-Mart supermarket to turn green.
He was reportedly shot once in the neck and was found slumped in his seat at about 9.20am.
Bill was a vociferous advocate of social issues and had banked on NCR land issues in the last state election.
He lost in a four-cornered fight against BN direct candidate Rosey Yunus in the previous state election.
















----------

PETANG INI JAM EMPAT

Posted: 20 Jun 2016 09:48 PM PDT





PETANG INI

LEPAS JAM 4

GERAI PATIN

DIBUKA

PATIN BANYAK VERSIPatin asam tempoyak... Saya bersyukur, Patin tempoyak Versi temerLoh viraL... laku dan team dapor Dapat rezeki tambahan Tapi... tetapu tetapi saya Nak share di sini... Versi masak asam Khususnya tempoyak Bukan itu saja di pahang

Sebab pahang tu Luas, besar biG Masak asam tempoyak ada banyak Versi.. pergi lah merayau ke pendaLaman Ada masak asam campur asam beLimbing atau campur asam itam campur Tempoyak, ada canpur asam keping, Ada asam kulit rambai dan bagai2 Cuti2 lepak laa pahang on SELAMAT BERBUKA
Nazrio Dond DoLLa
on 6/19/16

HUBUNGI KAMI

017-625-13-36

019-798-28-69


019-812-28-51





-----------

BILA HARUN JIN NAK BUAT KENYATAAN

Posted: 20 Jun 2016 09:16 PM PDT









KELUAR DARI SELANGOR
Kedua-dua PRK telah selesai dan keputusan juga telah diketahui semutlak-muklaknya dan sesiddiqnya bila lagiAS nak buat keputusan keluar dari pantadbiran Selangor kalau tak malu dan tak ada maruah diri tarik baliklah kata-kata yang dinjanjikan jangan pula nanti buat pusingan U dengan mengatakan itu bukan janji,

ingat yang mengeluarkan kata-kata itu bukan sebarang ahli atau alaun amalin jahil tapi seorang mursyidul yang penuh dengan ilmu didada,jangan sampai penyokong dan pengikut membuat tomahan yang seorang alim yang tinggi ilmunya serupa presiden yang sudang cakap tidak serupa bikin disebabkan sudah termakan dedak UMNO. on TANYA MAT SOTONG DULU
Anonymous
on 6/21/16

PUASA DENGAN JIN
Tuan I-bra-him selagi sotong dan jin ada, lu tok sah cerita pasai perpaduang ala pakatan rakyat la. Nanti lepas puasa apabila jin dah tak bertambat, ia akan jadi lebih ganas lagi. Gwa cadang lu bukak saja lagi satu parti. Sekarang pembangkang belum apa-apa lagi dah jadi gila isin .. Azmin cakap lain, Rafizi cakap lain, PAN lagi .. keling chegubard tok sah cakaplah, perut pon dah buncit. Kit Siang dan geng tak sunat depa, lain kali masuk kawasan melayu depa kena nyuruk sikit la.

 Sejak Najib jadi imam .. dah pandai cakap takut disoal masa diakhirat nanti .. Orang melayu la ni dah jadi sangat ekstrim islamnya. Baek pada orang melayu jika sasaekor tu berjubah, berhijab, berumrah, berketayap, cakap bunyi arab walaupun mencarut .. pasal melayu jual tanah melayu, sapu projek, rasuah, duit lembu, balak, sapu tabung rakyat, itu cerita lain, tak de sebut dalam hadis pon, Aboduh pun tak cakap apa. on TANYA MAT SOTONG DULU
panglimo potaseh
on 6/21/16

70 DOSA BESAR
Nik Abduh, Hadia Awang, Jinnakologis ini mmg patut kita beratur dan bagi pelempang saja. Atau jika kita terserempak dgn dia, cepat2 beli kek atau telur di kedai2 berdekatan, jadikan budaya lempar telur dan kek icing atas kepala dan muka derang. Amacam, best tak?

Bukannya termasuk dlm 70 dosa besar mahupun 650 dosa2 kecil pun baling telur dan kek ke muka pemimpin bodoh gini. Aku rasa, mulakan kpd pemimpin pembangkang yg cakap mcm sial dulu. Kena form beberapa active group di setiap daerah kalo boleh. https://youtu.be/iK6SS8CXYZo Ok tak? on TANYA MAT SOTONG DULU
Anonymous
on 6/21/16

LENDIR UNTUK DIJUAL
THE CHEAPEST PROSTITION BUSINESS DESTINATION IN THE WORLD: A MUSLIM COUNTRY A Muslim country, behind Thailand and the Philippines, the world's largest center for prostitution. German newspaper welt.de mentioning the growth of the sex trade in Malaysia reported that Malaysia passing Thailand and the Philippines have become the cheapest sex trade destination in the world.

Such activities are available in the main streets of Kuala Lumpur, capital of Malaysia. Although Malaysia is a, Muslim country and there are Laws against prostitution and it is forbidden in the country, but not each of these restrictions hinders the country's prostitution trade, and now the sex trade in Malaysia reached 854 million Euros. welt.de also reported small prostitution and massage parlors that offer sexual services, have spread throughout Malaysia.


Statistics show that for every 10 thousand people there are 52 brothels in Malaysia, while the number 45 is in Thailand. Experts believe that cultural on TANYA MAT SOTONG DULU
Anonymous
on 6/21/16

KIBLAT MELAYU
Mat sotong ngan jin ifrit ni, mereka adalah kiblat utama melayu PAS dan mamak PAS. Melayu ni perangai taksubnya sama dgn mamak penang. Bezanya sikik saja, mamak penang ni kasar, sbb tu melayu penang tercirit birit nak bantah apa2, takat maki kot belakang ja berani. Pada ahli2 PAS, yg betul ialah ulamak ciptaan mereka sendiri.

Sendiri yg install derang jadi ulamak. Mcm zaman2 jahiliyah dulu juga, dibuatnya sendiri patung dari buah kurma dan batu, kemudian sendiri yg sembah dan sendiri yg respek kat buah dan batu mcm nak rak. Ginilah baki ahli PAS yg masih kebal kebangangan. Ditempek sikik ayat2 quran dan hadis, ilusi masing2 jadi semakin x boleh berpikir membuat pilihan.

Mereka sudah tiada pilihan. Org bukan islam telah dilabel secara subversif di masjid2, di pondok2, di sekolah2 agama juga di rumah2 sebagai ahli neraka dan jauh sekali mentarbiahkan bukan islam mendekati islam sepertimana anjuran nabi saw sendiri. Tapi ulamak ciptaan mereka terkini lebih hebat dari nabi sendiri. on TANYA MAT SOTONG DULU
Anonymous
on 6/21/16

SOTONG KERING
SOTONG KERING power wokay Tuan ini patut take over MAT SOTONG dah TOYE gila dunya dan MASYOOKKKKKKKK Tuan kena panggil VOTE NO CONFIDENCE lah , tapi Tuan pun ada Masyookkkkkk jugak tu sebab senyap men TOYE jugak Sama sama KENTUT sama sama BAU lah Orang Orang PAS lah yang NGOK papa kedana pulak tu.... on TANYA MAT SOTONG DULU
Anonymous
on 6/21/16


KELEMAHAN SAF BATIN
pas ini hilang arah selepas tok guru wafat...dulu amar makruf nahi mungkar...sekarang cash is king...manusia biasalah...ada kelemahan...ada kelemahan duit...kelemahan saf batin..kah kah kah.mereka guna lah mana mana yang sesuai...tak.kira apa kelemahan...tok guru payah pasal tinggal pun rumah biasa...susah runding...saya respek tok guru sebab buat serupa cakap...yang puak puak tarbus sekarang sama sama geng perompak...tak guna...selagi DUIT jadi GOD...maka JIB is Prophet lah kah kah kah..mudah.com.my kah kah kah on TANYA MAT SOTONG DULU
Anonymous
on 6/21/16


SERUPA KALDAI
Nak kuar, kuar la Tarak hal punya. Sbb lu walaunta memang serupa keldai on TANYA MAT SOTONG DULU
Anonymous
on 6/21/16


UNDI MELAYU
Loooo.. PAS... loooo kalau mau cuma undinya melayu.... Loooo.. Pergi di indonesia... Situ... Melayunya ratusan juta... Alang alang looo.. Mau couple sama rajanya bugis korup itu... Loooo ngan gwaaa... Putussss aja...... Ini negara pelbagai bangsa... Loooo ngak ngertiii lagi... BODOH AMATTTTTTT...... on TANYA MAT SOTONG DULU
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 6/21/16








-------------

JENAYAH DAN DOSA

Posted: 20 Jun 2016 08:20 PM PDT






JENAYAH

DAN DOSA

RAMAI TIDAK

FAHAM


 

 KOMENTAR
ramai tidak faham
tentang jenayah dan dosa
ada perbezaan hakiki
antara jenayah dan dosa

jika anda seorang MP malaysia
menjadi tamu kerajaan German
ketika melawat bandar berlin
anda kurang sehat
maka anda tidak pergi sama
mengikuti program harian
anda duduk dalam bilik hotel
ini bukan satu jenayah
ini bukan satu dosa
duduk dalam bilik hotel
bukan satu jenayah atau dosa

dalam bilik hotel 
anda menonton filem porno german
melalui tv yang ada dalam bilik
ini juga tidak salah dan bukan jenayah

ketika anda menonton anda teransang
dan anda terus melancap
anda pancut dalam bilik air
ini juga bukan satu kesalahan

ketika anda melancap 
anda angan-angan khayal
bersegama dengan julia roberts
ini juga bukan jenayah

jika anda orang islam
menonton porno sambil melancap
sambil berahikan julia roberts
mungkin anda berdosa 
dosa  bukan satu kesalahan jenayah

menonton filem porno german
bukan satu jenayah
anda tidak akan dihukum 
oleh kerajaan german

bagitu juga jika anda minum beer
jika anda minum air anggur
jika anda minum dom perignon
jika anda minum moet chandon
jika anda minum black label
jika anda makan  satay babi
jika anda makan sup ular
semua ini adalah haram
untuk yang beragama islam
ini perbuatan yang menimbulkan dosa
anda berdosa tapi bukan penjenayah
yang tak beragama islam
yang tak percaya pada agama
yang tak percaya pada tuhan
ianya tidak menjadi kesalahan jenayah
dan tidak menjadi dosa 

dosa kita terima kerana kita
melakukan pekara yang dilarang
oleh  yang maha esa

jenayah ialah kesalahan yang kita
lakukan terhadap sesama manusia
jenayah ialah kesalahan kita
melanggar hukum dan undang undang
yang ditetapkan oleh daulah/state/kerajaan

dosa kita terima balasan sesudah mati
dari yang maha esa
jenayah kita terima dakwaan dan hukuman
dari mahkamah  yang wujud

jelas amat jauh beza antara dosa
dengan jenayah
NOTA
dalam bahasa inggeris dosa ialah sin
dalam bahasa ingeris jenayah ialah crime





PAS jangan persoal hak saya untuk minum arak – Suee Lim
 | June 10, 2016
Suee Lim menegaskan, PAS seharusnya menghormati hak beliau sebagai orang bukan Islam untuk meminum arak kerana kenyataannya itu langsung tiada kaitan dengan umat Islam.






PETALING JAYA: ADUN Sekinchan daripada DAP, Ng Suee Lim mempertahankan kenyataannya untuk meraikan kejayaan dengan menimun arak sekiranya AMANAH mendapat undi lebih banyak berbanding PAS dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar.
Katanya, beliau cukup kesal dengan tindakan Ketua Penerangan PAS, Nasrudin Hassan Tantawi yang mempersoalkan hak beliau sebagai orang bukan Islam untuk minum arak, kerana perkara itu jelas bertentangan dengan perlembagaan negara.
Jelas Suee Lim lagi, kenyataannya untuk meraikan kejayaan dengan meminum arak langsung tidak ada kaitan dengan orang Islam.
"Saya cukup kesal kerana mereka (PAS) mempersoalkan hak saya sebagai bukan Islam untuk minum arak. Saya ada hak untuk minum arak bersama rakan-rakan saya yang bukan Islam, mereka tidak sewajarnya mempertikaikan hak saya untuk minum.



------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT