Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


SYURGA NERAKA BUKAN MODAL KEMPEN

Posted: 16 Jun 2016 07:55 PM PDT





SYURGA NERAKA BUKAN MODAL
Syurga dan neraka tidak boleh dibuat modal untuk kempen politik.Kempen politik yang sesuai ialah bermodalkan kebaikkan.Setiap kebaikkan mengatasi segala anutan mana-mana agama. 

Kenapa agama hindu tidak perlukan undang2 veda untuk penganut hindu? Kenapa agama buddha tidak perlukan undang2 nirvana untuk penganut buddha? 

Kenapa agama kristian tidak perlukan undang2 holy untuk penganut kristian?

Dan.. Kenapa islam kemaruk hukum hudud untuk penganut islam? 

Apakah islam lemah menguasai undang2 sivil ciptaan manusia? 

Jawapannya ialah pada modal insan.Modal insan yang berkualiti ialah manusia yang mampu menghukum sesiapa sahaja yang dibuktikan bersalah dan memberikan keadilan kepada sesiapa sahaja tidak kira olarmak, pemimpin dan rakyat marhaen. on AKHIRNYA DI TEMUI JUGA
Anonymous
on 6/17/16

JAKIM SIBUK JUAL LOGO
Syukur masih ada lagi ustaz yg lawan benda2 mungkar karut dan kurafat dalam hal mcm ni. Terbaik la Dr. Asri. Benda mcm ni Jakim taknak pulak pantau, agama dah jadi mcm kartun. Jakim sibuk pulak nak jaga moral; skodeng org beromen, tangkap orang tak puasa dan dan dan.. oh! ya!

 Mungkin Jakim sibuk jual logo halal dan jadi jurucakap kedai ayam bangkai MekDogal dan coklat Cadbureet. Just nak share.. pernah sorang ustaz approach aku suruh isi borang cenggini.. katanya borang SAHAM... SAHAM AKHIRAT... kah kah kah nasib baik aku cerdik. kah kah kah. on AKHIRNYA DI TEMUI JUGA
Anonymous
on 6/17/16

GOK LAGUT DEPAN TV
setuju sangat sangat..yang sohih tak ada khilaf lagi ialah doa anak kpd ibu bapa pasti sampai..tapi MELAYU..anak anak yang berduit upah orang baca doa untuk mak ayah dia..dan dia sendiri tak baca apa apa pun...asyik dok langut depan tv tengok xtravaganza.itulah melayu..dok ikut buat benda benda yg khilaf, yg dah pasti tak pula nak bersungguh buat. on AKHIRNYA DI TEMUI JUGA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/16/16



----------

KELMARIN GERAI PATIN TEMPOYAK

Posted: 16 Jun 2016 07:09 PM PDT






sedang 'menghasut' Dr supaya beli patin tempoyak banyak2.















-----------

PENYAMUN BESAR

Posted: 16 Jun 2016 06:33 PM PDT






KESAH SAEKOR

PENYAMUN

PATUTLAH

LAPORAN PAC

TAK USIK 

NAMA NAJIB



Skandal Jual Beli Tanah Hasan Arifin Terlampau Murah Di Bawah Harga Pasaran

Saya ingin merujuk kepada satu jual beli tanah yang melibatkan Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) merangkap Ahli Parlimen Rompin Haji Hasan Arifin yang pernah memegang jawatan Timbalan Menteri Besar Pahang pada tahun 1995-1999.

17 Febuari 1997 - Syarikat Pasdec Corporation Sdn. Bhd telah membuat permohonan kepada Kerajaan Pahang bagi tanah di Medan Tok Sira bagi Maksud Bangunan sebanyak empat belas (14) permohonan

2 April 1997 – Majlis Mesyuarat Kerajaan Pahang Ke Lima(5) telah meluluskan permohonan tersebut

31 Mei 1997 – Pejabat Tanah Kuantan telah memaklumkan syarikat Pasdec Corporation Sdn Bhd melalui surat Bil. (8)dlm.PTK. 3/3/23287

24 Januari 2002 – Tanah PT 51703 telah dipindah milik daripada syarikat PASDEC Corporation SDN Bhd kepada Hasan Bin Arifin. Harga jualan kepada Hasan Arifin adalah RM76,499 sedangkan Anggaran Nilai tanah tersebut jika merujuk kepada Notis Taksiran Pejabat Duti Setem adalah RM213,000. Hasan Arifin telah membeli tanah tersebut 61% lebih murah daripada harga pasaran.

2 Disember 2004 – Hasan Arifin telah menjual tanah tersebut kepada seorang individu bernama Ti Lian Yeah pada harga RM397,683.02. Keuntungan yang diraih melalui urusan jual beli itu adalah sejumlahRM321,184.02! Tanah tersebut telah dijual dengan harga lima (5) kali ganda lebih tinggi daripada harga Hasan Arifin membeli tanah tersebut!

Berdasarkan maklumat yang saya dedahkan ini, adalah amat nyata bahawa Hasan Arifin yang memegang jawatan Timbalan Menteri besar ketika permohonan Pasdec diluluskan dan telah membeli tanah tersebut dengan harga lebih rendah daripada nilai pasaran mempunyai konflik kepentingan (conflict of interest) dalam jual beli tanah ini.

Berdasarkan Jual Beli tanah ini, saya merasa tidak hairan terhadap hasil siasatan kes 1MDB yang diketuai oleh Hasan Arifin selaku Pengerusi PAC yang mengatakan bahawa Najib tidak melakukan kesalahan jenayah dalam skandal 1MDB.

Terdapat dua persoalan yang saya ingin tujukan kepada Hasan Arifin berkenaan dengan jual beli ini:

1.     Adakah Hasan Arifin sebagai Timbalan Menteri Besar sendiri hadir dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Pahang Ke Lima(5) telah meluluskan permohonan Pasdec pada 2hb April 1997?

2.     Apakah status tanah tersebut ketika permohonan Pasdec diluluskan dan ketika Hasan Arifin tanah tersebut dipindahmilik daripada Pasdec kepada Hasan Arifin?
Saya memberi masa 24 jam kepada Hasan Arifin untuk menjawab persoalan berkenaan dengan skandal ini.

Lee Chean Chung
Ketua Penerangan Angkatan Muda KEADILAN Malaysia








--------------

TOLAK DATIN MASTURA

Posted: 16 Jun 2016 06:00 PM PDT





FACE BOOK
Tolak calon Najib!!! Undi calon Deklarasi Rakyat kerana kita perlu beritahu Najib bahawa 30 juta rakyat Malaysia tidak boleh dilembukan sesuka hati oleh penyangak politik seperti beliau!
















1 - bukan anak jati perak
2 - tidak terlibat dalam, wanita umno bahagian
3 - umno bukan parti warisan keluarga
4 - perjuangan umno bukan kerana simpati
5 - langgar hukum iddah dalam islam

--------

BETUL KE DARAH TINGGI?

Posted: 16 Jun 2016 10:43 AM PDT





DARAH TINGGI
Patin TEMPOYAK lagi ke ????? Darah TINGGI bulan puasa cepat KIOK pulak Cepat RAYA cepat tua lah gaya nya Mat LOL makin kaya ber gaya wokay.... Rakyat makin papa kedana miskin lah Melayu Melayu mana lah ada duit pun Kalau ada lebih pun dari Pau Pau Pau MAT KAMPAU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! on SELAMAT BERBUKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/16/16

JERING MUDA
Lu ni TT, makin lama makin melampau la. Jering pulak dah.. kenuak lu x mau ka? Jering muda, jering jeruk, kenuak muda, kenuak jeruk, petai jeruk, bua nenering lagi best. Sapa besa kene buah nenering.. petai jatuh nombor 2 la.. mana nak cari nenering ni.. lu cari sendirik la.. kahkahkah.. padan muka.. on SELAMAT BERBUKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/16/16


-----------

AKHIRNYA DI TEMUI JUGA

Posted: 16 Jun 2016 05:30 AM PDT



INI DIA SUDAH

JUMPA BORANG

HANTAR PAHALA


SATU LAGI PROJEK AMERIKA

Posted: 16 Jun 2016 05:00 AM PDT







ADA TERCIUM

MACAM BAU

PROJEK

NAK AJAK

KAPAL PERANG

AMERIKA

DATANG



Media Filipina lapor empat lagi rakyat Malaysia diculik di Sabah

Media Filipina hari ini melaporkan bahawa empat lagi rakyat Malaysia diculik di luar pantai Sabah dan dibawa ke Sulu pagi ini.
Ini selepas empat tebusan Malaysia dibebaskan oleh militan Abu Sayyaf di selatan Filipina minggu lalu.
ABC-CBN News melaporkan bahawa pengarah polis Tawi-Tawi, Joselito Salido sebagai berkata suspek membawa tebusan terbaru mereka ke pantai Sitankai, Tawi-Tawi dan kemudiannya memindahkan mereka ke Sulu.

MACAM MACAM

RANCANGAN

AMERIKA NAK

KONTROL DUNIA



------------

SELAMAT BERBUKA

Posted: 16 Jun 2016 04:00 AM PDT

























SELAMAT

BERBUKA

KITA RAYA

LAGI BERAPA

ARI?

LAGI 19 ARI

LAAA COPET

BOTO

hari ini kuala lumpur redup'
jam 2 + tetiba ujan sampai
ini ujan manja
tak lebat
tuan gerai
tuan warung di bazar Ramadan
bila lihat ujan macam ini
senang hati senyum
kerana hujan ini tak lama
kemudian berhenti
udara nyaman sejuk
pembeli liar membeli

gua pergi bazar ramadan
bangsar utama nak lihat
nak rasa suasana
nak nikmat ambience

PATIN TEMPOYAK SOLD OUT
petang ini belum jam enam
patin tempoyak sold out

gua sempat beli kepala
ini teman gua berebuka

SELAMAT MAKAN












-------

MINTA BANTUAN

Posted: 16 Jun 2016 03:00 AM PDT






SIAPA TAHU

DIMANA  NAK

BELI BORANG

HANTAR 

PAHALA?







-----

DARI AKHBAR INDONESIA

Posted: 16 Jun 2016 02:30 AM PDT






FACE BOOK

Sembang depan VVIP dan tetamu mmg lah pandai..
HAKIKATNYA satu dunia tahu perangai bini Najib..
"Istri Najib Shopping Pakai Duit Negara
Habis Miliaran untuk Borong Baju dan Perhiasan", JAWA POS, 1 Apr. 2016






































-------------

JENAYAH DAN DOSA

Posted: 16 Jun 2016 01:30 AM PDT






JENAYAH

DAN DOSA

RAMAI TIDAK

FAHAM


 

 KOMENTAR
ramai tidak faham
tentang jenayah dan dosa
ada perbezaan hakiki
antara jenayah dan dosa

jika anda seorang MP malaysia
menjadi tamu kerajaan German
ketika melawat bandar berlin
anda kurang sehat
maka anda tidak pergi sama
mengikuti program harian
anda duduk dalam bilik hotel
ini bukan satu jenayah
ini bukan satu dosa
duduk dalam bilik hotel
bukan satu jenayah atau dosa

dalam bilik hotel 
anda menonton filem porno german
melalui tv yang ada dalam bilik
ini juga tidak salah dan bukan jenayah

ketika anda menonton anda teransang
dan anda terus melancap
anda pancut dalam bilik air
ini juga bukan satu kesalahan

ketika anda melancap 
anda angan-angan khayal
bersegama dengan julia roberts
ini juga bukan jenayah

jika anda orang islam
menonton porno sambil melancap
sambil berahikan julia roberts
mungkin anda berdosa 
dosa  bukan satu kesalahan jenayah

menonton filem porno german
bukan satu jenayah
anda tidak akan dihukum 
oleh kerajaan german

bagitu juga jika anda minum beer
jika anda minum air anggur
jika anda minum dom perignon
jika anda minum moet chandon
jika anda minum black label
jika anda makan  satay babi
jika anda makan sup ular
semua ini adalah haram
untuk yang beragama islam
ini perbuatan yang menimbulkan dosa
anda berdosa tapi bukan penjenayah
yang tak beragama islam
yang tak percaya pada agama
yang tak percaya pada tuhan
ianya tidak menjadi kesalahan jenayah
dan tidak menjadi dosa 

dosa kita terima kerana kita
melakukan pekara yang dilarang
oleh  yang maha esa

jenayah ialah kesalahan yang kita
lakukan terhadap sesama manusia
jenayah ialah kesalahan kita
melanggar hukum dan undang undang
yang ditetapkan oleh daulah/state/kerajaan

dosa kita terima balasan sesudah mati
dari yang maha esa
jenayah kita terima dakwaan dan hukuman
dari mahkamah  yang wujud

jelas amat jauh beza antara dosa
dengan jenayah
NOTA
dalam bahasa inggeris dosa ialah sin
dalam bahasa ingeris jenayah ialah crime





PAS jangan persoal hak saya untuk minum arak – Suee Lim
 | June 10, 2016
Suee Lim menegaskan, PAS seharusnya menghormati hak beliau sebagai orang bukan Islam untuk meminum arak kerana kenyataannya itu langsung tiada kaitan dengan umat Islam.






PETALING JAYA: ADUN Sekinchan daripada DAP, Ng Suee Lim mempertahankan kenyataannya untuk meraikan kejayaan dengan menimun arak sekiranya AMANAH mendapat undi lebih banyak berbanding PAS dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar.
Katanya, beliau cukup kesal dengan tindakan Ketua Penerangan PAS, Nasrudin Hassan Tantawi yang mempersoalkan hak beliau sebagai orang bukan Islam untuk minum arak, kerana perkara itu jelas bertentangan dengan perlembagaan negara.
Jelas Suee Lim lagi, kenyataannya untuk meraikan kejayaan dengan meminum arak langsung tidak ada kaitan dengan orang Islam.
"Saya cukup kesal kerana mereka (PAS) mempersoalkan hak saya sebagai bukan Islam untuk minum arak. Saya ada hak untuk minum arak bersama rakan-rakan saya yang bukan Islam, mereka tidak sewajarnya mempertikaikan hak saya untuk minum.



------------

HUDUD -SATU PERTANYAAN

Posted: 16 Jun 2016 12:30 AM PDT







HUKUM HUDUD

DIHEBOHKAN

SEBAGAI HUKUM

DARI ALLAH

KALAU HUKUM

DARI ALLAH

KENAPA HUDUD

DI SUDAN LAIN

LAIN DARI 

DI PAKISTAN

SAJE TANYA

JANGAN MARAH



--------------

MUSTAHIL - KERJA GILA

Posted: 15 Jun 2016 11:30 PM PDT







DARI SEGI

TEORI MASUK

AKAL TAPI...
KOMENTAR
dari segi teori memang masuk akal
tapi hakikatnya mustahil
malah satu kerja gila:

kerana hadi telah makan dedak
kerana pas telah terima dedak
kerana pas bukan lagi mahu
jatuhkan najib dan gerombolan
kerana hadi kini jadi penasehat najib

parti pas kini menjadi ajen
untuk memastikan parti ketuanan melayu
terus menang dan terus berkuasa

selagi hadi menjadi presiden pas
mustahil akan ada kerjasama
ini bukan pasal ego

jika pun PAS PKR DAP AMANAH
telah membuat satu persetujuan bersama
bila keluar dari bilik mesyuarat
hadi akan bukan pekaran lain
ini hadi sosok yang telah hilang pendirian
ini telah berlaku berkali kali

NOTA:
sila baca AMANAT HAJI HADI
dan lihat perangai dan kenyataan
hadi ahri ini


'PKR, DAP, PAS perlu kembali ke meja rundingan'

 | June 16, 2016
PAS kini keseorangan dan bersekutu dengan parti Ikatan yang tak teruji, masih baru dan tidak ada kekuatan di Parlimen.






KUALA LUMPUR: PKR dan DAP perlu membuang ego dan kembali berunding dengan PAS bagi membentuk gabungan baharu sepertimana Pakatan Rakyat, sekiranya mereka mahu menguburkan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang, menurut seorang pemerhati politik.
"PKR dan DAP perlu melakukan rundingan dari hati ke hati dan sanggup berkompromi dengan PAS sekiranya tak mahu perkara ini berlaku (BN kekal memerintah).
"DAP perlu melenturkan sikap yang dilihat PAS sebagai agak keterlaluan untuk PAS terus menjalinkan hubungan dengan DAP," kata penganalisis politik, Profesor Madya Dr Awang Azman Awang Pawi.

WOIT

KALAU PAS DIBAWAH
TUAN IBRAHIM
ITU LAIN CERITA
ITU CERITA BARU

FILEM GERMAN


-----------

WORLD BREAKING NEWS

Posted: 15 Jun 2016 10:27 PM PDT







TUKAR TIUB

PECAH BERITA
DITANGKAP

SPRM

APA KHABAR

VASAGAM





---------------

MELAYU TAK SEDAR

Posted: 15 Jun 2016 10:00 PM PDT





MELAYU TAK SEDAR
mengapa melayu tak sedar lagi...geng ikang nie hanya memperbodohkan melayu guna agama ? negeri negeri timur yang majoriti melayu...lihat keadaan berbanding negeri di pantai barat semenanjung ? apa bezanya ? adakah maksiat lebih di pantai barat ? adakah pantai timur suci bersih murni kah kah kah... 

kalau tak ada cina...kalau tak ada india...lagi penting kalau tak ada bangla...malaysia dah lama bungkus...dah lama kena jual dengan singapura...dah lama pemimpin melayu jual segala galanya...nak pakai jet..nak beli condo dekat new york...begitulah melayu mudah lupa kah kah kah...hadi pun nak juga tontong di jerman...kah kah kah on EKONOMI TANGKAP IKANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/16/16



-----------

AHLI GEROMBOLAN SUDAH BELOT

Posted: 15 Jun 2016 09:18 PM PDT






INI SATU

PEMBELOTAN

INI BAHAYA



Kumpulan rebel Umno sokong calon Amanah

Gabungan Ketua-ketua Cawangan Malaysia (GKCM) berjanji akan memberikan sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada calon Parti Amanah Negara (Amanah) bagi pilihan raya kecil (PRK) Kuala Kangsar, kata pengerusi Amanah Perak, Asmuni Awi.
Beliau berkata, selepas penamaan calon pada 5 Jun lalu, Amanah tidak putus-putus mendapat kunjungan dan sokongan daripada pihak-pihak dalam Umno yang tidak berpuas hati dengan kepimpinan Najib dan juga pemilihan calon BN Hajjah Mastura Mohd Yazid.

KAH KAH KAH

woit

makin ramai

buat belot 

ramai sabotaj

kah kah kah

TIBAI NAJIB



------------

CASH IS KING

Posted: 15 Jun 2016 08:39 PM PDT





CASH IS KING

DUIT ITU RAJA

Surat Mahathir kepada pengundi: Tolak PAS, tolak 'cash is king'

 | June 16, 2016
 Mahathir berkata calon Pas perlu ditolak kerana presiden Pas sudah menjadi "ayam sabung" Najib

PETALING JAYA: Mahathir Mohamad menulis surat terbuka kepada pengundi di Sungai Besar dan Kuala Kangsar yang akan megundi Sabtu ini, dengan menggsa mereka memberikan isyarat kepada Najib bahawa rakyat menolak "cash is king" (duit itu raja).
" Najib dan calon-calonnya perlu ditolak supaya dia tidak boleh dakwa rakyat sokong 'cash is king' rasuah amalannya," tulis bekas perdana menteri itu dalam surat 14 perenggan seperti dipetik portal berita milik Amanah, Malaysia Dateline.
Ungkapan "cash is king" didakwa digunakan Najib bagi menjelaskan pemberian bantuan tunai kepada rakyat di musim mengundi.


WOIT

kalau duit raja

najib banyak duit

adakah najib

dah jadi raja

saje tanya

jangan marah

gua kan fuse

MATCUNT FUSE



-------------

SOTONG NANAR

Posted: 15 Jun 2016 08:00 PM PDT






NIK AMAR

TAK SEDAR

YANG MULA

PAKAI BAJU 

OREN IALAH

HAJI HADI




FACE BOOK
Perarakan tok sami diketuai Tok Aji Nanar 
























-----------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT