Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


WARUNG DAPUR JALALAN

Posted: 11 Jun 2016 05:00 AM PDT





MEMBELI

SAMBIL 

BERAMAL

DAPUR JALANAN
saperti biasa bulan puasa
dapur jalanan tidak memberi
makanan pada petang ahad
ini kerana ada banyak
amal jariah  yang dijalankan
oleh pelbagai badan kebajikan
pada bulan puasa ini
amin

lalu dapur jalanan
membuka warung
di pasar ramadan
jalan bangsar utama

PATIN TEMPOYAK
ASLI TEMERLOH

dapur jalanan juga menjual
patin tempoyak asli temerloh
dapur jalanan dapat bantuan
ikan dan tempoyak dari temerloh
masakan ini menggunakan resipi asli
malah tukang masak khusus
akan memasak patin ini



CHOKOLAT LA GORDO
saperti biasa para sukarelawan telah
datang membantu  dapur jalanan
kali ini dapur jalanan membuat
biskut raya bernama chokolat la gordo
coklat badam walnut dan kismis
semua biskut dibuat 
dengan bantuan aktivis dapur jalan


WARUNG DAPUR JALANAN
untuk mendapatkan
patin tempoyak asli temerloh
untuk mendapatkan le gordo
sila datang ke  warung
dapur jalanan
di pasar ramadan
bangsar utama
belakang stesen lrt bangsar


AMAL JARIAH
saperti biasa semua yang dilakukan ini
adalah tenaga amal jariah 
dari tim dapur jalanan
juga bantuan aktivis dapur jalanan
juga bantuan sukarelawan yang  setia
datang membantu dapur jalanan
tanpa mereka tidak ada
dapur jalanan


DIJEMPUT DATANG
DAPUR JALANAN 
DI BUKA SENIN INI
abang adik kakak
mak cik pak cik uncle
semua dijemput membeli
sambil membeli sambil beramal
untuk dapur jalanan 
untuk warga miskin kota
amin






CHOKOLAT 

LA GORDO


-----------

SELAMAT BERBUKA

Posted: 11 Jun 2016 04:00 AM PDT






SELAMAT

BERBUKA

hari ini gua
tak da di kl
gua celah keluar kl
gua mahu cari
besto restoranto
berbuko puasaro
gua mahu cari petai
lu nak tahu ke?
mana gua pogi?
lu pikir sendirilaaaa
kah kah kah

SELAMAT MAKAN















-------------

BRO LU TAK CAYA KE?

Posted: 11 Jun 2016 03:00 AM PDT



 

Kenapa ubah tempat mengundi?

 | June 10, 2016
Tindakan SPR menukar tempat mengundi hanya akan menimbulkan kekeliruan pada hari pengundian 18 Jun nanti.






SUNGAI BESAR: AMANAH mendesak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memaklumkan status tempat mengundi terbaru bagi 4,524 pengundi di Sungai Besar.
Pengarah Komunikasi AMANAH, Khalid Abdul Samad berkata, tindakan SPR itu hanya akan menimbulkan kekeliruan pada hari pengundian kelak.
"Tindakan ini pasti akan menjejaskan dan menyebabkan pengundi di Sungai Besar keliru. Namun masih ada masa untuk mereka lakukan perubahan.
"Kita juga hairan kenapa mereka lakukan dalam waktu terdekat bila ada PRK ini dan kenapa tidak lakukan pada waktu PRU13 lalu," ujarnya

KAH KAH KAH

WOIT BRO

bro berapa kali gua
udah bilang
berapa kali gua
sudah tulis
kalau pilihan raya
boleh ubah apa apa
pilihan raya ini akan
di haramkan
lu tak caya ke?
apa laaa lu bro..
rugi berlajar di london

LONDONIAN



------------

LEDAKAN EKONOMI AKAN SAMPAI

Posted: 11 Jun 2016 01:00 AM PDT






ADAKAH ANDA

BERSEDIA

LEDAKAN 

EKONOMI

AKAN SAMPAI





George Soros Is Preparing For Economic Collapse – Does He Know Something That You Don't?

Why is George Soros selling stocks, buying gold and making "a series of big, bearish investments"?  If things stay relatively stable like they are right now, these moves will likely cost George Soros a tremendous amount of money.  But if a major financial crisis is imminent, he stands to make obscene returns.  So does George Soros know something that the rest of us do not?  Could it be possible that he has spent too much time reading websites such as The Economic Collapse Blog?  What are we to make of all of this?






------------

JENAYAH DAN DOSA

Posted: 11 Jun 2016 12:00 AM PDT






JENAYAH

DAN DOSA

RAMAI TIDAK

FAHAM


 

 KOMENTAR
ramai tidak faham
tentang jenayah dan dosa
ada perbezaan hakiki
antara jenayah dan dosa

jika anda seorang MP malaysia
menjadi tamu kerajaan German
ketika melawat bandar berlin
anda kurang sehat
maka anda tidak pergi sama
mengikuti program harian
anda duduk dalam bilik hotel
ini bukan satu jenayah
ini bukan satu dosa
duduk dalam bilik hotel
bukan satu jenayah atau dosa

dalam bilik hotel 
anda menonton filem porno german
melalui tv yang ada dalam bilik
ini juga tidak salah dan bukan jenayah

ketika anda menonton anda teransang
dan anda terus melancap
anda pancut dalam bilik air
ini juga bukan satu kesalahan

ketika anda melancap 
anda angan-angan khayal
bersegama dengan julia roberts
ini juga bukan jenayah

jika anda orang islam
menonton porno sambil melancap
sambil berahikan julia roberts
mungkin anda berdosa 
dosa  bukan satu kesalahan jenayah

menonton filem porno german
bukan satu jenayah
anda tidak akan dihukum 
oleh kerajaan german

bagitu juga jika anda minum beer
jika anda minum air anggur
jika anda minum dom perignon
jika anda minum moet chandon
jika anda minum black label
jika anda makan  satay babi
jika anda makan sup ular
semua ini adalah haram
untuk yang beragama islam
ini perbuatan yang menimbulkan dosa
anda berdosa tapi bukan penjenayah
yang tak beragama islam
yang tak percaya pada agama
yang tak percaya pada tuhan
ianya tidak menjadi kesalahan jenayah
dan tidak menjadi dosa 

dosa kita terima kerana kita
melakukan pekara yang dilarang
oleh  yang maha esa

jenayah ialah kesalahan yang kita
lakukan terhadap sesama manusia
jenayah ialah kesalahan kita
melanggar hukum dan undang undang
yang ditetapkan oleh daulah/state/kerajaan

dosa kita terima balasan sesudah mati
dari yang maha esa
jenayah kita terima dakwaan dan hukuman
dari mahkamah  yang wujud

jelas amat jauh beza antara dosa
dengan jenayah
NOTA
dalam bahasa inggeris dosa ialah sin
dalam bahasa ingeris jenayah ialah crime





PAS jangan persoal hak saya untuk minum arak – Suee Lim
 | June 10, 2016
Suee Lim menegaskan, PAS seharusnya menghormati hak beliau sebagai orang bukan Islam untuk meminum arak kerana kenyataannya itu langsung tiada kaitan dengan umat Islam.






PETALING JAYA: ADUN Sekinchan daripada DAP, Ng Suee Lim mempertahankan kenyataannya untuk meraikan kejayaan dengan menimun arak sekiranya AMANAH mendapat undi lebih banyak berbanding PAS dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar.
Katanya, beliau cukup kesal dengan tindakan Ketua Penerangan PAS, Nasrudin Hassan Tantawi yang mempersoalkan hak beliau sebagai orang bukan Islam untuk minum arak, kerana perkara itu jelas bertentangan dengan perlembagaan negara.
Jelas Suee Lim lagi, kenyataannya untuk meraikan kejayaan dengan meminum arak langsung tidak ada kaitan dengan orang Islam.
"Saya cukup kesal kerana mereka (PAS) mempersoalkan hak saya sebagai bukan Islam untuk minum arak. Saya ada hak untuk minum arak bersama rakan-rakan saya yang bukan Islam, mereka tidak sewajarnya mempertikaikan hak saya untuk minum.



------------

APA JADI DENGAN ISLAM HADARI

Posted: 10 Jun 2016 11:00 PM PDT







ZZzzzzzzzzzzzz







KORIDOR
Koridor tepi, koridor atas, koridor tengah, koridor bawah, koridor sana, koridor sinun...... Suma suda tarakkkkkkk Suma suda hilang pergi Serupa 2.6 on TERINGAT KEMBALI
Anonymous
on 6/9/16


MIMPI PAK LAH
Koridor ni adalah mimpi Pak Lah semasa dia kerap tidur taim kerje. Koridor ni adalah perancangan mimpi yang disangka utopia. Ini contoh terbaik perancangan yang guna kepala kontol, sebab otak ditaruk kat lutut. Aku ingat lagi dalam satu presentation prihal Koridor Pantai Timur .. tukang rancang tu kata dengan koridor ini, bandar Kota Bharu, Ganu dan Kuantan akan ada juta-juta ekor penduduk. Aku tanya, penduduk tu datang dari mana .. tak taauu .. tu lah jadinya kalau dah kerja bersama dan bukan untuk Pak Lah El-Tiduree. Lepas tu El-Tiduri kena sabo oleh Malikul Sembab untuk naikan Mahakencing jadi Piem .. kah kah kah selamat bersahur. on TERINGAT KEMBALI
panglimo potaseh
on 6/9/16



---------

BAK KU TEE

Posted: 10 Jun 2016 10:00 PM PDT





RIDHUAN BAK KU TEE
mca bukan je mbidas riduan bah kut tee..malah ini soalan yg wajib ditanyakan kpd hadi selaku pemimpin pas yg bercita2 besar jd pm.agak2 hadi tau ke yg komoditi terbesar malaysia adalah lemah babi.bukannya lemah ayam.hadi wajib belajar dgn felda md isa, beliau merupakan salah seorg penerima bantuan kerajaan ketika virus babi myerang negeri sembilan.isu hudud bila mca , mic mau hentam pas?agak2 org2 islam yg mniaga babi ni bole dihududkan ke? 

agak2, dah dpt tangkap tauke balak dikelantan utk dihududkan?bila mau buat hukuman live macam di arab saudi..salah satu tempat hukuman dijalankan adalah di riyadh diperkarangan masjid..gua pernah tgk manusia bukan agama atau berpasport saudi dipancung.. on TAK TUKAR DARAH ATAU BELUM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/10/16



-------------

NAK BUAT MACAM MANA?

Posted: 10 Jun 2016 09:00 PM PDT





LEMBU BETINA


Fordlynx Lee Kadang2 aku fikir sendiri negara mana yg aku tinggal? Kera jaan siapa yg perintah msia? Undang2 apa umno sial pakai? 

Pencuri lembu sarizat tibai259j boleh di naik tarap ke tan sri? 1mdb hutang 50b tak ada apa2 yg boleh di siasat? Ros semak guna duit rakyat serupa harta mak bapak dia yg punya. 

Jika pilihan raya kali ini umno pengsan ramai balaci2 bn akan masok sungai buluh utk sesi gosok besi sampai kilat serupa kepala botak najis



















------------

MARI BUAT BAIK

Posted: 10 Jun 2016 08:00 PM PDT




BERSAMA KITA

MARI BUAT

REFORMASI - 12 Jun, 8pm. Dewan Sivik, Majlis Makan Malam Dari Hati ke Hati untuk Reformis S.JAYATHAS RM100ribu utk Kidney Transplant. Di anjur oleh Tian Chua.
Please support pertable RM1000 or you can donate to our joint acc. Hong Leong Bank acc: 001-50-59771-7 
S.JAYATHAS 012-636-22-87 
Thank you.





----------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT