Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


SENYUM PAGI INI

Posted: 03 May 2016 07:15 PM PDT





SENYUM

PAGI INI


Bila penyamun menipu & ckp berbelit2..
Kamu SOROKLAH..
Kamu NAFIKANLAH...
Akhirnya Allah SWT tunjukkan jua bhw derma RM2.6 bilion itu sememangnya masuk ke dlm akaun peribadi Najib sendiri wpon sebelum ini beliau menafikannya..
TERBUKTI SUDAH PENYAMUN...
























KAH KAH KAH

TERGOLEK DOG





-------------

MENUNGGUI KATA DIKOTA

Posted: 03 May 2016 06:40 PM PDT





HEBAT!

 May 2, 2016
adenan-sarawak
Ketua Menteri berpandangan Orang Ulu perlu diwakili dalam sidang Dewan Undangan Negeri


MIRI: Sebahagian daripada inisiatif untuk memastikan penyertaan Orang Ulu dalam kerajaan,  Adenan Satem sedang pertimbang mewujudkan kawasan DUN khas untuk kaum Penan.
Pengerusi Barisan Nasional Sarawak itu berkata selain daripada kaum Penan, beliau juga mahukan ADUN daripada kaum Bisi, Kayan, Kenyah, Lun Bawang, Bisaya dan Kelabit.
Atas sebab itu beliau memohon Suruhanjaya Pilihan Raya supaya mempertimbangkan untuk mencipta lebih banyak kawasan DUN.
Susulan langkah persempadanan semula terbaru, Sarawak kini mempunyai 82 kerusi DUN, bertambah 11 daripada 71 kerusi dalam pilihan raya negeri 2011.

HANYA SATU
jika semua janji
jika semua kenyataan
dikotakan
maka sarawak masuk
ke era baru
ke  zaman baru
kita di luar sarawak
hanya menunggu
apakah kata kata
apakah janji janji
apakah semua kenyataan
akan dikotakan

KHALAS

-------------

JANGAN BUANG MASA

Posted: 03 May 2016 06:00 PM PDT





DAP siapkan pentas khas untuk PM esok

Ruang dibuka seluas-luasnya untuk Najib beri penjelasan mengenai isu 1MDB, derma RM2.6b











WOIT

buang masa

buang tenaga

mustahil datang

jamin tak datang

kalau datang

dunia kiamat

FBI  DATANG

--------------

BUKAN ISU SUNNI - SHIAH

Posted: 03 May 2016 06:00 AM PDT




FACE BOOK


Sejak dari awal lagi, saya anggap isu syria tiada kaitan dengan isu syiah - sunni. saya anggap, isu ini ada kaitan dengan kuasa besar di belakangnya.
Kebimbangan saya dengan isu syria, apabila dikaitkan dengan syiah - sunni adalah pada implikasinya; iaitu menjadikan negara umat islam yang sedia asal punyai penganut dua aliran pemikiran ini pula bertelagah dan saling musuh memusuhi antara satu dengan yang lain, walaupun sesama mengakui Allah sebagai tuhan yang esa dan Muhammad saw sebagai Nabi..
Wawancara dengan anak kepada Dr Said Ramadan al-Buti, meyakinkan lagi dengan anggapan saya itu.
Apabila ditanya berkenaan konflik syria, Dr Taufiq Ramadhan al-Buthi menyatakan;
"Konflik di negara kami bukan konflik sekterian dan agama, yang membenturkan antara Sunni dan Syiah, atau Muslim dan non-Muslim. Ada tiga target utama dari konflik yang melanda Suriah sekarang. Pertama menghancurkan Suriah, kedua, mendistorsi dan mencoreng wajah Islam di mata dunia, sebagai agama yang menyeramkan sekaligus menakutkan agar mereka menjauh dari risalah ini. Kita punya contoh bukti. Misalnya, perang Suriah sekarang faktanya tidak melibatkan sesama warga Suriah asli, sama sekali. Tetapi, konflik ini di-setting agar melibatkan warga sesama Suriah. Kita lihat sekarang ISIS, tak semuanya orang Suriah, begitu juga Jubha el-Nusra, mereka gabungan dari jihadis dari berbagai negara.
Apakah mereka datang hanya untuk Assad? Tidak. Sederhana saja, jika masalahnya adalah Assad, maka lihatlah yang terjadi di Libya, apakah saat Qaddafi berhasil dilengserkan dan dibunuh, masalah selesai? Tidak! Justru di sanalah permulaannya. Demikian juga, ketika Shadam Husein mati di tiang gantugan, Irak bebas masalah? Tidak. Mereka ingin Suriah porak poranda karena negara ini dianggap sulit ditaklukkan. Suriah hingga sekarang tak mau menyerahkan kehormatannya untuk mereka"




-----------

SEBENAR NYA

Posted: 03 May 2016 05:30 AM PDT









APA KITA INI

masalah besar

yang kita hadapi

di malaysia ini

bukan kerana

orang jahat 

terlalu ramai

orang zalim

terlalu  ramai

sebenarnya

orang baik baik

orang jujur jujur

lebih ramai

tapi masalahnya 

orang baik baik

orang jujur jujur

tidak melakukan

apa apa langkah

kalau mereka

bergerak kita

semua selamat

AMIN



---------------

OMPUTIH FBI

Posted: 03 May 2016 05:03 AM PDT




OMPUTIH FBI
Woi Omputih FBI, hormatilah. Si Dol ni pasal ayah dia seorang pemimpin negara yang beriman serta patuh syariah! Jika kamu tidak menghormati beliau sebagai anak seorang pemimpin negara maka kamu boleh jatuh KAFIR omputih oooiii.... kab kah kah.. on FBI CARI RIZA AZIZ
Algojo
at 7:17 PM


FBI DAH DATANG
fbi dah datang, tetiba sume wakil2 1mdb letak jawatan..ismee nak meyorok dlam kaabah ke dalam jubah..hadi taknak letak jawatan sebagai penasiehat ke..nnt disoal fbi mu ckap ikang yg salah...mung cakap ayam yang stress..apa punya punatsehat.. on TABUNG HAJI
Anonymous
at 6:14 PM



---------

FBI CARI RIZA AZIZ

Posted: 03 May 2016 02:00 AM PDT








MANGKOK!

HANG ILANG MANA

FBI CARI HANG

HANG NAK LESAP

KE MANA?




-----------

FBI CARI JHO LOW

Posted: 03 May 2016 01:00 AM PDT






MANGKOK!

lu mana celah

fbi cari sama lu

betul ke lu 

sekarang nyorok


di taiwan?


-----------

APA KHABAR KU LI?

Posted: 03 May 2016 12:00 AM PDT









KU Li



YA AMPOON

APA KHABAR

APA BERITA

HARI INI

ADA SEHAT 

ADA GUMBIRA

SAJE TANYA

JANGAN MARAH



-----------

PRU14 TAHUN INI?

Posted: 02 May 2016 11:00 PM PDT







PRU14


ADA

PILIHANRAYA KE

TAHUN 2016 NI?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH


------------

TAK TAHAN LAMA

Posted: 02 May 2016 10:09 PM PDT





SATU MALAYSIA 

BERTANYA 

APAKAH UBAT

TAHAN LAMA

ENCIK RAZIF
SUDAH ADA

JAWAPAN :

UBATNYA IALAH

PRU14  AKAN 

DIJALANKAN

TAK LAMA LAGI

ENCIK RAZIF 

TAK TAHAN

LAMA


---------------

KAUM PEMODAL SEDANG MERANCANG

Posted: 02 May 2016 09:39 PM PDT




KOMENTAR

ledakan ekonomi akan sampai
ini tidak dapat dielakkan
sistem ekonomi kapitalis
telah sampai ke tahap tepu
tidak akan berkembang lagi
kecuali pecah perang dunia

kaum pemodal antara bangsa
tahu jelas pekara ini
mereka amat amat 
sedar apa yang akan berlaku
justeru:
mereka berkumpul
mereka bermusyawarah
mereka berbincang
mereka merancang
untuk memastikan
mereka akan terus
memiliki dunia ini

pada ketika ini
hanya 62 sosok
yang memiliki
harta kekayaan didunia ini
62 sosok sosok ini
menguasai politik
meguasai ekonomi
menguasai budaya
menguasai agama
umat manusia didunia ini

NOTA
jangan  tak sedar
pencerahan telah
diberi


A New Digital Cash System Was Just Unveiled At A Secret Meeting For Bankers In New York


Last month, a "secret meeting" that involved more than 100 executives from some of the biggest financial institutions in the United States was held in New York City.  During this "secret meeting", a company known as "Chain" unveiled a technology that transforms U.S. dollars into "pure digital assets".

 Reportedly, there were representatives from Nasdaq, Citigroup, Visa, Fidelity, Fiserv and Pfizer in the room, and Chain also claims to be partnering with Capital One, State Street, and First Data.  This "revolutionary" technology is intended to completely change the way that we use money, and it would represent a major step toward a cashless society.

 But if this new digital cash system is going to be so good for society, why was it unveiled during a secret meeting for Wall Street bankers?  Is there something more going on here than we are being told?




-----------------

GERAKAN TERAJANG NAJIB MELUAS

Posted: 02 May 2016 09:00 PM PDT





GERAKAN 

TERAJANG NAJIB

MAKIN MEREBAK


JUAL JIN JUAL AGAMA

Posted: 02 May 2016 08:20 PM PDT





GILA JIN
gila kan JIN sampai alpa dan lupa BUDAK BAHALOL gadai kan negara Melayu tu lah kerja nya Yang penting tak di kesah , yang secoit di gila nya Otal Otak LOL Apa nak jadi dengan Melayu nih OH MY LOL on PENJUAL JIN
Anonymous
on 5/2/16



NAMA JIN
Tuan..saya sanggup beli berapa sekali kosnya untuk menghilangkan gangguan dua ekor jin buragas sekor jantan dan sekor lagi betina yang mengganggu hidup saya dan keluarga sejak 7-8 tahun yang lalu..akhir-akhir ni gangguan mereka bertambah dahsyat lagi..

nama jin-jin itu menurut tok pawang adalah najis dan borosmah..tolong la tuan..bantu la kami sekeluarga seramai 30 juta orang nih..kami nak hidup aman mencari rezeki yang halal..tu jer. Sekian..time kaseh. on PENJUAL JIN
Anonymous
on 5/2/16




-----------

RESPEK BRO

Posted: 02 May 2016 07:50 PM PDT






RESPEK BRO
KOMENTAR
bila pokok sudah
condong bukan
kura kura akan panjat
mat bangla pun
berani memberak
inilah akhirnya
saekor naib


Najib jamin gugurkan kes murtad rakyat 


S'wak, kata Adenan


Ketua Menteri Sarawak  Adenan Satem hari ini mengumumkan telah mendapat jaminan Najib untuk menggugurkan kes murtad terhadap rakyat Sarawak, Rooney Rebit yang berketurunan Bidayuh.
Adenan merujuk kepada Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) yang membuat rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuching yang membenarkan Rooney keluar daripada agama Islam dan mengarahkan jabatan itu mempamerkan dalam kad pengenalannya.
"Saya telah bercakap dengan perdana menteri hari ini mengenai perkara itu, yang memberi saya jaminan bahawa rayuan oleh JPN akan ditarik balik," kata Adenan dalam satu kenyataan hari in

WA RESPEK

SAMA LU

LUU POWER

BRO

KAH KAH KAH

----------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT