Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


DAH NAK MASUK SATU ABAD

Posted: 10 Apr 2016 06:30 PM PDT







KELiRU

ATAU

SALAH TAFSIR


Mahathir  nampaknya keliru tentang OSA, kata Salleh

Menteri Komunikasi dan Multimedia Salleh Said Keruak berkata bekas Perdana Menteri  Mahathir Mohamad nampaknya keliru mengenai Akta Rahsia Rasmi (OSA).
Salleh dalam catatan terbaru blog beliau (keruak.blogspot.com) malam tadi memetik kenyataan  Mahathir: "Saya percaya (OSA) adalah untuk menghukum mereka yang membocorkan dokumen pentadbiran kerajaan mengenai dasar, kertas Kabinet dan cukai"
KAH KAH KAH

bro

relak laaa

madey silap baca

lu pikirlah

umo dia berapa

kah kah kah

DAH SATU ABAD



-----------

GAGAL ATAU TANGGUH

Posted: 10 Apr 2016 06:00 PM PDT








TERAJANG MB

PROJEK GAGAL

ATAU PROJEK

DITANGGUH






MB Johor dapat sokongan penuh EXCO, UMNO negeri


Md Jais turut menerima panggilan sehingga larut malam daripada rakan-rakannya yang bertanyakan berkenaan perkara itu.
PETALNG JAYA: Mohamed Khaled Nordin mendapat sokongan penuh semua pihak termasuk barisan anggota EXCO mahupun UMNO negeri.
Perkara itu dinyatakan, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Mahkota, Md. Jais Sarday yang mengucapkan terima kasih atas sokongan mereka yang berdiri teguh bersama Menteri Besar Johor itu.
"Seharian hingga larut malam saya menerima panggilan (telefon) dan mesej menyatakan kebimbangan dengan perkara itu (menggulingkan Menteri Besar)
KAH KAH KAH

woit

apa terjadi

ini kerana FBI

sampai ke?

jadi terajang

atau tak jadi?

tangguh ke?

ini  bahaya

bila tangguh

musuh nampak

maharembat

sudah lembeek

kah kah kah

TERAJANG NOW
--------------

SATU LAGI PERTANYAAN

Posted: 10 Apr 2016 06:00 AM PDT









TIM FBI

SUDAH SAMPAI

SIAPA KAH

YANG SEDANG

DICARI OLEH

TIM FBI INI?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

KAH KAH KAH




-------------

MENGAPA MAHAREMBAT TAK SAMAN WSJ

Posted: 10 Apr 2016 05:30 AM PDT






FACE BOOK 


Masih tak puas2 lagi kah pahlawan Acheh-Umno nak tukang jilat pahlawan bugis.. ??
Jika benar selama ini Najib difitnah berhubung 1MDB, BILA NAK SAMAN WSJ & ABC !!!
Jgn hanya berani menyalak saja dlm negara tp hilang ketelorannya di peringkat a'bangsa..





















-------------

JANGAN BIARKAN SORANG SORANG

Posted: 10 Apr 2016 04:00 AM PDT







ROMPAK

SAMA SAMA

BERAK

SAMA SAMA

GELEDAH PUN

SAMA SAMALA

TAK ADIL LAH



1MDB: Bukan Shahrol saja harus dipersalahkan, kata NGO

Kumpulan hak asasi manusia Proham hari ini berkata dakwaan pecah amanah melibatkan dana milik negara 1MDB bukan tanggungjawab bekas ketua pegawai eksekutifnya.
Menjawab laporan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) mengenai 1MDB, Proham terkejut dengan pendedahan struktur tadbir urus yang lemah dan pemantauan yang dimulakan terhadap jumlah wang yang besar milik rakyat.
"Kami menyatakan kebimbangan terhadap kegagalan lembaga pengarah, majlis penasihat dan kementerian kewangan untuk memulakan semak dan imbang yang mencukupi.
"Kami tidak bersetuju bahawa pecah amanah terletak semata-mata kepada ketua pegawai eksekutif 1MDB dan oleh itu laporan Ketua Audit Negara adalah penting dkeluarkan segera," kata Pengerusi Proham Kuthubul Zaman Bukhari dan Setiausaha Agung Denison Jayasooria dalam satu kenyataan.
KAH KAH KAH

TAK KAN

TIM FBI

JUMPA MAMAT

INI SORANG

KAH KAH KAH

TERKINCITLAH




----------

KETUA TWITTER NEGARA PUNTAU

Posted: 10 Apr 2016 01:00 AM PDT






PUNTAU

MUNTAU


Ini kenyataan YB Rafizi Ramli bg menjelaskan bagaimana beliau diarahkan meletakkan tangan di belakang. Rafizi menghormati bahawa pegawai-pegawai polis yang dibawah perlu menjalankan tugas mereka dan beliau ajak kita semua juga memberi ruang mereka menjalankan tugas mereka. Kritikan beliau terhadap Ketua Polis Negara Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police )















9 APRIL 2016
PEGAWAI POLIS WAJAR DIBERI KEBEBASAN MEMBUAT KEPUTUSAN MENGENDALIKAN TAHANAN TANPA CAMPUR TANGAN PIHAK ATASAN ATAU PIHAK LAIN
Saya merujuk kepada kenyataan Khalid Abu Bakar, Ketua Polis Negara yang dilaporkan oleh Malaysiakini (http://www.malaysiakini.com/news/337038 ) serta pelbagai komen dan tuduhan yang dibuat kononnya saya "berlakon" digari untuk cuba meraih simpati dari rakyat.
Saya dimaklumkan oleh pegawai-pegawai bertugas dari Jabatan Siasatan Jenayah Komersil (JSJK) yang ditugaskan menyiasat kes saya bahawa saya dikehendaki meletakkan tangan di belakang dan akan dipegang oleh pegawai-pegawai polis yang mengiringi saya ketika dibawa ke Mahkamah Majistret Putrajaya pada hari Rabu, 6 April 2016.
Perbincangan ini berlaku sekitar jam 1130 pagi di Bilik Persidangan JSJK di Menara 238, Jalan Tun Razak dengan kehadiran peguam saya Saudara Mohd Faizal Abdul Rahman.
Saya memberi pendapat adalah lebih baik saya digari untuk mengelakkan pegawai-pegawai polis yang mengendalikan saya dikecam oleh pihak Umno dan pegawai tertinggi polis kerana ia pernah berlaku sebelum ini sekiranya dilihat ada kelonggaran diberikan kepada saya. Peguam saya pula memaklumkan bahawa oleh kerana keputusan menggari itu adalah budi bicara pegawai polis yang bertugas, beliau mengesyorkan supaya saya tidak digari.
Akhirnya kami bersetuju bahawa saya meletakkan tangan di belakang tanpa digari mengikut arahan yang diberikan pegawai-pegawai yang dipertanggungjawabkan mengendalikan saya.
Saya ingin melahirkan rasa kecewa apabila soal sama ada saya digari atau tidak telah dipolitikkan sewenang-wenangnya sedangkan isu yang lebih besar iaitu penyelewengan 1MDB, salahguna Akta Rahsia Rasmi (OSA) untuk melindungi penyelewengan dan kelewatan pembayaran caruman LTAT pesara tentera cuba ditenggelamkan oleh isu ini. Malah ada yang memfitnah saya kononnya saya berlakon digari untuk meraih simpati rakyat.
Saya yakin saya tidak perlu berlakon untuk meraih simpati rakyat kerana sebahagian besar rakyat adalah bersama-sama saya selagi pentadbiran Najib berterusan menekan rakyat.
Saya juga ingin menyeru semua pihak (baik Barisan Nasional atau Pakatan Harapan, baik rakyat atau pegawai tertinggi PDRM) supaya berhenti mempolitikkan layanan terhadap seorang ahli politik apabila beliau ditahan oleh PDRM atau mana-mana pihak berkuasa.
Pandangan peribadi saya ialah seorang ahli politik perlu diberi layanan yang sama seperti rakyat biasa yang lain – tidak lebih dan tidak kurang. Malah, pegawai-pegawai polis yang diberi tanggungjawab mempunyai budi bicara untuk menentukan sama ada seorang ahli politik itu digari atau tidak, selagi budi bicara itu tidak melanggar peraturan dan undang-undang.
Saya simpati dengan pegawai-pegawai polis yang dipertanggungjawabkan mengendalikan saya selama ini kerana mereka menjadi serba salah apabila setiap tindakan mereka akan mengundang kritikan ("damn if they do, damn if they don't"). Jika mereka menggari saya, penyokong pembangkang akan memarahi mereka. Jika mereka tidak menggari saya, besar kemungkinan mereka terpaksa menjawab kepada pimpinan tertinggi polis menjelaskan kenapa mereka tidak menggari.

Akhirnya mereka cuba mencari jalan terbaik dengan mengarahkan saya meletakkan tangan di belakang sambil dipegang oleh mereka yang pada pandangan mereka merupakan budi bicara mereka yang adil kepada semua.
Saya telah ditahan banyak kali dan telah berurusan dengan ramai pegawai polis dari pangkat konstabel hingga ke SACII (Senior Assistant Commissioner) sejak tahun 2012. Saya menghormati mereka dan menghargai penghormatan dan layanan yang mereka berikan kepada saya selama ini setiap kali saya di dalam tahanan. Saya dilayan secara professional dan berhemah baik di lokap sehingga ke bilik soalsiasat sehingga ke lokap mahkamah.
Anggota polis adalah rakyat biasa seperti kita yang boleh menilai baik buruk seseorang pemimpin. Mereka juga tersepit seperti rakyat biasa tetapi tertakluk kepada arahan pihak atasan.
Oleh yang demikian, seperti mana negara kini bermasalah kerana kepimpinan tertingginya tempang, saya juga merasakan sebarang kritikan itu perlulah disasarkan kepada kepimpinan tertinggi polis seperti Ketua Polis Negara dan bukannya anggota biasa yang cuba sedaya upaya melaksanakan kerja mereka secara professional.
Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pegawai dan kakitangan Jabatan Siasatan Jenayah Komersil yang dipertanggungjawab menyiasat kes saya di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) baru-baru ini di atas sikap professional dan budi bicara mereka. Ucapan terima kasih juga kepada semua kakitangan Lokap Bersepadu Jinjang yang professional dan berhemah semasa mengendalikan tahanan saya di sana. Saya yakin masa depan negara adalah cerah jika sikap professional sebegini diteruskan.
Saya juga berharap Khalid Abu Bakar tidak mengulangi apa-apa kenyataan yang memberi gambaran saya berbohong atau berlakon mengenai peristiwa gari yang dipolitikkan sebelum ini. Jika beliau mengulanginya, maka saya akan rujuk perkara itu kepada peguam-peguam saya untuk memulakan tindakan undang-undang.

RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN




-----------

FBI TELAH SAMPAI

Posted: 09 Apr 2016 11:00 PM PDT







BERAPA RAMAI

TIM FBI

TELAH DATANG

KE MALAYSiA

SAJE TANYA

JANGAN MARAH






First 1MDB Arrest - Former Senior Fund Manager Faces US Extradition Request In Abu Dhabi EXCLUSIVE!


The first 1MDB related arrest has taken place at the request of the United States, in a move that will send shock waves and shivers through the Malaysian political establishment and also in related businesses in Hollywood and Las Vegas.


Sources close to Department of Justice officials in the United States have confirmed to Sarawak Report that the former CEO of Aabar, Mohamed Al Husseiny (top right), has been detained by the authorities in Abu Dhabi, who are now processing an extradition request by the US Department of Justice, relating to charges concerning 1MDB.

Al Husseiny, who originated from Kenya, holds US citizenship, despite having moved to Abu Dhabi.

This is the first outward move in an investigation that has been ongoing in the United States and other jurisdictions for several months, into the disappearance of billions of dollars from the Malaysian development fund.


BACA DISINI:
http://swk.global.ssl.fastly.net/2016/03/first-1mdb-arrest-former-senior-fund-manager-faces-us-extradition-request-in-abu-dhabi-exclusive/
--------------

MAHAREMBAT MELAWAK LAGI

Posted: 09 Apr 2016 10:30 PM PDT




MAHAREMBAT

BUAT LAWAK



April 9, 2016
najib_1mdb_6002
Beliau dan kerajaan sedia ada dipilih secara sah dan hanya boleh diganti menerusi pilihan raya umum. 




KAH KAH KAH

50 BILION

DIREMBAT

TAK HALANG

APA APA

HANYA BATAL

BIASISWA

KAH KAH KAH



--------------

FBI BUAT SIASATAN

Posted: 09 Apr 2016 10:00 PM PDT









JENG JENG JENG

FBI BELUM 

SAMPAI LAGI 


Azalina sahkan Najib belum dipanggil FBI

Dalam satu laporan akhbar New York Times (NYT) sebelum ini, jemaah juri persekutuan di AS dikatakan sedang meneliti dakwaan rasuah melibatkan Najib dan beberapa individu yang dekat dengannya.

Nurul Izzah dalam soalanya bertanya mengenai jaminan kerajaan bahawa Najib Razak tidak mempunyai risiko untuk ditangkap semasa lawatan rasmi ke AS.

Najib Razak, tidak pernah dipanggil oleh mana-mana wakil kerajaan termasuk Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI), walaupun Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat sedang menyiasat dakwaan rasuah terhadap beliau dan keluarga beliau.


KAH KAH KAH
woit
ini berita hebat
najib disiasat FBI
kah kah kah
mak cik felda tak tahu
pak cik pekan tak tahu
kes apo?
kah kah kah
kes entot entot lari
kah kah kah

LARi LARi

-------------

ISLAM HARI INI

Posted: 09 Apr 2016 09:30 PM PDT







ISLAM HARI INI
Hari ini Islam dibawah tangan Melayu, Islam dah jadi ugama karton .. perkara ini tak ada kena mengena dengan Zunar atau Lat. Kalau seorang kapir datang ke Tanah Melayu dan cuba mengenal Islam .. tentu orang kapir tu ingat Raja tu tuhan sebab ianya disembah sampai berjalan gostan, belom lagi stori dah mintak ampun .. tak karton namanya.

 Si kapir tu akan melihat, ugama Islam hanya berkaitan dengan potong itu-ini, lelaki boleh buat suka dia dgn pompuan. Lelaki sebagai tukang jaga maruah pompuan tapi yg kartonnya 70% penghuni U adalah pompuan. Islam ada jual air doa, makanan sunnah sebagai jalan pintas utk selesai masalah. Panggil malaikat dengan bergendang .. tangkap jin dan hantu. 

Ada kaum tertentu yang punya kelonggaran untuk songlap dan merompak harta rakyat. Ada jualan pakej untuk bersih dosa dan memacam hal karton lagi .. macam karton sponge-bob, sponge plastik yg terbuang dalam laut jadi hero pula pada hidupan laut, plankton (pembekal oksijen & makanan) pula adalah makhluk on RASUAH UMRAH
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 3/25/16






--------------

RADIO BANGSAR - SEJARAH UBU

Posted: 09 Apr 2016 09:00 PM PDT







RADIO BANGSAR

 BUAT SIARAN 

LANGSUNG




------------

GARI OOO GARI

Posted: 09 Apr 2016 08:00 PM PDT






FACE BOOK




Biar Gambar Berbicara....
KENAPA ada muka pemimpin Umno/BN Shafie Apdal di baju suspek pengganas tersebut ??
KENAPA hingga kini Zahid komedi terus membisu nama 3 pemimpin pembangkang jadi dalang isu Lahad Datu tempohari ??!!
NAMPAK TAK !!!




















--------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT