Khamis, 3 Mac 2016

Komentar Kini

Komentar Kini


Benarkah nenek moyang kita kafir?

Posted: 03 Mar 2016 12:59 AM PST



Bercakap pasal nenek moyang kita tidak dinafikan ada yang kafir dan ada yang Islam.Nabi nabi semuanya Islam.

Islam adalah merupakan agama daripada semua nabi. Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: Sesungguhnya kami, para nabi memiliki satu agama. Firman Allah yang bermaksud: "Sesungguhnya agama disisi Allah SWT adalah Islam"

Tetapi hari ini, Kmuhammad berkata nenek moyang dia adalah kafir.Pada penulis Nabi nabi, termasuk Adam dan Hawa adalah Islam. Maka nenek moyang penulis adalah Islam.

Penulis yakin kmuhamad tak kata Adam itu kafir. Yang dia maksudkan nenek moyang dia kafir bukan Adam AS.Mungkin keturunannya yang terdekat iaitu Muhmmad bin kamil bin Ali bin Cheng lok.

Nenek moyang suatu istilah yang umum pada kmuhammad dan mungkin datuknya islam neneknya islam tetapi yang kafir mungkin keturunan keluarganya yang teratas.

Oleh itu, penulis lebih setuju istilah nenek moyang itu adalah para para nabi dan para para Rasul yang ratusan jumlahnya itu.

Nampknya dengan jelas hujah kmuhammad ketika komen rencana penulis bertajul biar memerintah dahulu itu adalah hujah suka suka dan bukan hujah ilmiah.

Mengapa penulis berkata demikian. Kerana hujah itu tidak ada asas yang kukuh. Lebih lebih lagi kmuhmmad tak terima status qua orang kafir dalam Quran.

Mengapa Allah kata orang orang yahudi dan Nasrani tak bersetuju dengan Islam. Tujuannya untuk kita mengkenali kafir dan islam. Itu garis panduan agar kita tidak keliru dan sesat sesatnya.

Seperkara lagi, supaya kita tak jadi macam kafir dan dan ikut kafir. Apakah kmuhammad tak percaya dengan Allah. Tak percaya dengn al Quran kafir.jadi kafir.Redha dengan kafir jadi kafir.

 Kmuhammad kata nenek moyang dia kafir. Penulis tetap yakin nenek moyang penulis Islam. Adam AS Islam. Hawa islam.

Macam mana kmuhammad boleh dakwa nenek moyangnya kafir. Allah benci dengan kafir.kerana kafir adalah musuh Allah musuh Rasulullah dan musuh agama islam.

Allah benci dengan kafir. Kalau tak benci dengan kafir mengapa Allah nyatakan kafir kekal dalam neraka.

Tak benci dengan kafir bermakna kita redha dengan kafir. redha dengan kafir ,jadi kafir. itulah yang penulis faham.

Kalau Rasulullah SAW suka dengan kafir mengapa Rasulullah SAW halau yahudi dari bumi Madinah.

Rasulullah SAW tak maaf dengan Yahudi. sebab itu dihalaunya yahudi keluar dari bumi Madinah dan perintah Saidina Umar RA halau semua yahudi yang ada diatas bumi Madinah.

Ini menujukkan orang orang kafir semua sekali tidak redha dengan islam, tak kiralah dia china ke dia India ke.dia Arab ke dan dia Melayu ke.

Firman Allah yang bermaksud: "Wahai orang orang yang beriman jika kamu taatkan orang yang kafir nescaya mereka akan menolak kamu kembali kepada kekufuran, lalu menjadilah kamu orang orang yang rugi. Jangan kamu taat mereka Bahkan taatlah kepada Allah pelindung kamuDan dialah sebaik baik penolong" (surah A li Imran ayat 149-150)


Tiada ulasan: