Ahad, 7 Februari 2016

Komentar Kini

Komentar Kini


Ultra Kiasu yang rasis?

Posted: 06 Feb 2016 09:49 PM PST



Menurut pendapat Dr Ridhuan Tee, hanya ultra kiasu sahaja yang rasis, manakala china selain ultra kiasu tidak demikian.

China Ultra kiasulah yang bertindak menghalang guru perempuan Islam mengajar di sekolah jenis kebangsaan China di mersing Johor tempoh hari.

Bukan sahaja bertindak menghalang, malah telah meminta guru perempuan itu meletakkan jawatan dan memdesak kementerian pelajaran Malaysia tukar mengajar di sekolah lain.

Tindakan pihak sekolah jenis kebangsaan China tidak lain dan tidak bukan atas sebab china kafir di Malaysia ini benci dengan Islam sepertimana yang telah ditunjukan oleh DAP  bulat bulat  menentang  hudud yang di perjuangkan Pas itu.

Dengan kata lain, orang yang kafir tak kira dia china ahli MCA ke, china ahli Gerakan ke dan china ahli DAP  ke tetap tidak bersetuju dengan Islam yang diajar oleh Rasulullah SAW kecuali China Islam.

Penulis masih tidak boleh menerima pendapat  Dr Rihduan Tee yang mengatakan ultra kiasu sahaja yang  rasis ,manakala yang bukan ultra kiasu tidak demikian.

Pada hemat penulis, semua china kafir tetap mempunyai prinsip anti  Islam dan anti Melayu/Islam, kecuali china yang beragama Islam atau kafir zimmi.

Buktinya, telah dinyatakan oleh Allah dalam Quran ayat 120 surah Baqarah yang bermaksud: " orang orang  Yahudi dan Nasrani tidak sekali kali akan bertuju dan suka dengan engkau wahai Muhammad"…

Mustahil china dkecualikan, kerana ayat 120 itu disebut nama kaum yahudi dan nasrani bukan atas nama bangsa china.

Ayat ini khusus atas nama orang orang kafir. Yahudi dan Nasrani bukan bangsa sepertimana china adalah satu bangsa dan ada yang beragama islam dan ada yang kafir baukan macam Yahudi dan Nasrani yang sama sekali tidak ada yang beragama Islam.

China ada yang islam dan ada yang kafir, manakala yahudi dan Nasrani tiada yang beragama Islam yang boleh kita sebut Yahud islam dan nasrani islam. Tapi China suatu  kelaziman kita sebut china Islam dan china kafir.

Oleh itu, penulis menyangkal pendapat Dr Ridhuan Tee yang mengatakan ultra kiasu sahaja yang rasis. Percayalah semua china yang tidak beragama Islam tetap berpendirian tidak akan setuju dan suka dengan Islam sehingga tergamak bertindak melarang seorang  guru perempuan Islam memakai tudung,  pakaian hak asasi umat Islam yang disyariatkan.

Penulis amat bersetuju dengan kata kata percayalah, berilah sebanyak mana pun kemudahan undi mereka (orang China) tetap kepada ultra kiasu. Jangan mengharapkan mereka mengundi BN.

Buktinya, parti GERAKAN kalah teruk di Pulau Pinang dan MCA hanya dapat mempertahan beberapa kerusi sahaja habis disampu bersih parti DAP tanda china kafir anti Islam dan Melayu/Islam.


Tiada ulasan: