Jumaat, 5 Februari 2016

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Ahmad Bashah terima padah kerana mengabaikan nasihat Mukhriz

Posted: 05 Feb 2016 02:59 AM PST

 
Disempena majlis perlantikan MB baru....
Mukhriz ketika meletakkan jawatan tempohari tu dah peingatkan Bashah awal-awal lagi. 


Dia pesan Bashah supaya tidak lena ketika angkat sumpah.

 Tapi ramai yang tidak endahkan. Malah anak Bashah sendiri marah-marah. Nasihat Mukhriz itu terus diabaikan oleh Bashah. Dia tetap dengan perangainya yang memang kaki tidor di khalayak ramai.

Ketika saya singgak jengok sat  blog Shahbudin terpampang gambar-gambar Bashah sedang dibuai mimpi ....

Shahbudin menasihatkan Mb baru ini supaya mendapatkan rawatan segera. Elok jangan abaikan nasihat yang kali ini, sebelum Najib tukarkan MB kerana faktor kesihatan macam bekas Peguam Negara hari tu.


Sebelum itu terdapat video dan gambar Bashah dikatakan sedang tidur dalam sebuah acara di istana beredar meluas di Internet.Boleh klik vdonya di sini

Hoi! Orang bukan nak hina kamu sebab tido tu...tapi sebab ko mohong dengan cuba menafikannya.

 Bashah menjelaskan beliau hanya menutup mata untuk menghayati titah diraja....huhuhuh!

 Orang dah tengok vdo tu, bukan setakat gambar sahaja...Bashah sampai terlentok gitu, dia kata tak tidor?

Misi Rafizi dan rakan-rakan ke UK dapat sambutan pelajar

Posted: 04 Feb 2016 11:00 PM PST

Tiga ahli PKR telah berjaya dalam misi kunjungan mereka ke UK bermula pada 30 Januari hingga 3 Februari.

 Rafizi Ramli bersama Wong Chen dan Nik nazmi berada di UK untuk berjumpa siswa dan rakyat Malaysia dalam forum-forum yg dianjurkan Malaysian Progressives United Kingdom - MPUK. 

 Walaupun diugut supaya jangan hadir, namun sambutan yang luar biasa sangat memberangsangkan. 

Lebih 600 siswa hadir untuk berdialog dengan Rafizi, Nik Nazmi Nik Ahmad dan Wong Chen di London, Manchester, Bristol dan Warwick.

Menurut Rafizi, "Sambutan yang tersangat baik, kali terakhir saya lihat kehadiran yang besar seperti di London adalah sekitar reformasi dahulu.



"Sudah lama perkara sebegini tidak berlaku." katanya. 

Rafizi mendedahkan  ada wakil kedutaan yang datang mengintip dan mengambil gambar. 

 Beliau juga yakin ramai dari kalangan mereka ada kesedaran yang tinggi dan akan pulang menyumbang untuk menumbangkan Najib Razak.

Rafizi dan Wong Chen mengambil kesempatan berjumpa Rt Hon Ann Clwyd, Pengerusi JK Hak Asasi Manusia Parlimen Britain untuk berbincang mengenai pembebasan dan kebajikan Anwar Ibrahim. 

Ann Clwyd telah kenal lama dengan Dato' Seri Anwar dan sangat simpati dengan penganiayaan terhadap beliau. 

Mereka berdua telah memberi taklimat kepada Kementerian Luar Britain mengenai perkembangan terkini di Malaysia. 

"In Sya Allah segala gerak geri Najib Razak akan diteliti di peringkat antarabangsa." jelas Rafizi. ~ sumber fesbuk Rafizi Ramli

Tabung Haji isytiharkan pembayaran bonus 8 peratus

Posted: 04 Feb 2016 08:13 PM PST

Lembaga Tabung Haji (TH) hari ini mengumumkan pembayaran bonus sebanyak lapan peratus bagi tahun kewangan 2015. 

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata bonus terdiri daripada lima peratus bonus tahunan dan tiga peratus Haj bonus. 

Bonus Haji diberikan kepada pendeposit yang masih belum melaksanakan ibadah haji mereka. 

"Alhamdulillah, walaupun dengan persekitaran yang mencabar penuh dengan ketidakpastian, Tabung Haji masih berjaya untuk kekal berdaya saing." 

Pendapatan Tabung Haji pada 2015 berdiri pada RM4.47 bilion, manakala keuntungan selepas zakat pada RM3.53 bilion," katanya di ibu pejabat Tabung Haji di sini, hari ini. 

Jamil berkata kedua-dua pendapatan dan keuntungan bagi tahun kewangan 2015 adalah yang tertinggi sejak penubuhannya lembaga itu 52 tahun yang lalu. ~ sumber

Komen al-Husseyn :

Mana dapat dana untuk bayar bonus yang setinggi ini? Sebelum ini Rafizi Ramli menulis : 
Pengurusan Tabung Haji bagi alasan ia ada aset anak syarikat yang banyak yang boleh menampung rizab yang negatif. Ini nakal namanya kerana cuba mengelirukan rakyat yang bukan akauntan. 
Saya dedahkan di bawah bahawa "aset anak syarikat" yang diwar-warkan itu sebenarnya dari simpanan rakyat di dalam Bank Islam! Jangan gali lubang tutup lubang - bergantung kepada Bank Islam (yang jaga simpanan rakyat) untuk tampung rizab Tabung Haji yang negatif. 
Saya mohon sebarkan perkara ini, saya bimbang dengan keadaan di Tabung Haji. (Dokumen penuh penyata kewangan di sini)
Sementara itu Parti Amanah Negara (Amanah) menuntut Lembaga Tabung Haji mendedahkan sumber pembayaran dividen dan bonus kepada pendeposit bagi tahun 2015, menegaskan ia tidak seharusnya dibuat menggunakan rizab tabung itu yang disahkan Bank Negara Malaysia sebagai negatif. 

 Naib Pengerusi Amanah, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa berkata, Tabung Haji perlu meyakinkan masyarakat yang dividen itu dibayar berdasarkan keuntungan, dan bukannya rizab.

 "Soalan yang lebih asas tidak terjawab. Iaitu, bagaimana bonus dikeluarkan dalam keadaan mereka membayar dividen lebih daripada keuntungan yang mereka perolehi?

 "Kami minta Tabung Haji telus memberikan kaedah dividen itu," katanya di sini 
Kita tunggu komen selanjutnya daripada Rafizi sekembalinya dari luar negara nanti.

Gobind cabar Ketua Polis Negara hak untuk bertanyakan motif pempunuhan Altantuya

Posted: 04 Feb 2016 06:56 PM PST

 Ahli parlimen pembangkang Gobind Singh Deo mencabar Ketua Polis Negara hari ini untuk bertindak terhadapnya, berkata beliau tidak akan berhenti mendesak jawapan kepada persoalan motif dalam pembunuhan 2006 Altantuya Shaariibuu, yang masih diselaputi dalam misteri.

 Ahli Parlimen DAP Puchong itu mendakwa Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar "tidak mempunyai hak" memberitahu orang ramai untuk berhenti bertanya soalan kontroversi 2006 pembunuhan model Mongolia; itu adalah satu perkara yang melibatkan kepentingan awam.

 "Ramai yang mempersoalkan. Orang ramai telah mempersoalkan. Wartawan telah mempersoalkan. Peguam mempersoalkan. Lim Kit Siang mempersoalkan. Dan saya telah mempersoalkan. Adakah dia memberi amaran kepada kita semua?" Soal Gobind dalam satu kenyataan di sini.

 "Jikalaulah dia, biar saya beritahu dia, jangan main-main dengan saya. Jangan nak beri amaran atau mengugut kami," katanya.

 Sebagai seorang ahli parlimen, Gobind berkata bahawa adalah menjadi tanggungjawabnya untuk bertanya samada polis telah menyiasat secukupnya motif di sebalik pembunuhan Altantuya.

 Khalid, sebagai ketua polis negara, adalah bertanggungjawab untuk memberi jawapan kepada soalan seperti itu, kata Ahli Parlimen.

 "Jadi saya meminta beliau untuk menyatakan sekali lagi. Adakah polis menyiasat motif untuk membunuh Altantuya Shaariibuu. Jika tidak, mengapa tidak? Jika ya, adakah polis tahu yang mengarahkan pembunuhannya dan mengapa?

 "Jika Ketua Polis Negara tidak boleh berdepan dengan soalan-soalan yang menekan lagi, dan jika dia fikir dia boleh tangkap saya kerana bertanya untuk menjalankan tugas saya sebagai Ahli Parlimen, saya cabar dia akan lakukan. Saya akan hadapinya," kata Gobind.

 Semalam, Khalid dipetik Malaysiakini sebagai memberi amaran kepada orang ramai agar tidak membangkitkan isu motif dalam pembunuhan Altantuya, bahawa mahkamah telah membuat keputusan mengenai kes itu.

 "Mahkamah tertinggi telah membuat keputusan, jadi tiada apa yang lebih untuk diperkatakan. Dan saya memberi amaran kepada mereka yang ingin mengulas lanjut kerana mungkin ada menghina (mahkamah)," katanya yang dipetik oleh portal berita itu.

 Khalid juga dipetik minggu lalu menolak dakwaan yang dibangkitkan oleh Abdul Razak Baginda, salah seorang tertuduh dalam kes yang telah dibebaskan daripada bersubahat dengan pembunuhan Altantuya.

 Dalam temu bual dengan The Malaysian Insider, Abdul Razak telah menunjukkan bahawa ramai yang telah meninggal dunia semasa dalam tahanan polis dan bahawa "polis jahat" telah membunuh model Mongolia itu.

 "Ini adalah hanya satu atau dua kes (di mana polis menyebabkan kematian itu). Ini berlaku di mana-mana. Jadi kenyataan selimut tidak boleh diterima, "Khalid dipetik sebagai berkata sebagai tindak balas kepada Abdul Razak.

 Dengan mengambil kira kenyataan Abdul Razak, veteran DAP Lim kemudian berkata dalam satu kenyataan bahawa kerana mahkamah belum lagi mewujudkan motif pembunuhan dalam kes itu, ia adalah tugas polis untuk menjawab soalan. 

 Khalid kemudian menjawab dengan mengatakan bahawa kes ini telah melalui proses di mahkamah. Bulan lalu, Mahkamah Persekutuan mengekalkan keputusan mahkamah rendah untuk menjatuhkan hukuman bekas komando polis Azilah Hadri dan Sirul Azhar Umar ke tali gantung atas kematian Altantuya. Azilah kini menunggu hukuman mati manakala Sirul berada di bawah tahanan di Australia. ~  sumber

Ujian memori untuk Melayu mudah lupa....

Posted: 04 Feb 2016 04:54 PM PST

Ketua gerombolan video seks terbaru adalah Rahim Tamby Chik. Dia adalah makhluk yang terhina, bekas Ketua Menteri Melaka yang didakwa merogol gadis bawah umur dan kemudian terpaksa meletak jawatan. 

Nenek gadis bawah umur itu meminta bantuan seorang Ahli Parlimen DAP untuk membawa Rahim Thamby ke mahkamah. 

Itu hanya menunjukkan berapa banyak kepercayaan Melayu biasa ada dalam Melayu Umno yang dipilih. Ahli Parlimen DAP itu sendiri dilemparkan ke dalam penjara. Adakah mana-mana orang Melayu Umno yang lain datang untuk mempertahankan gadis itu?

 Mungkin, soalan-soalan berikut perlu dimasukkan ke dalam kurikulum sejarah di sekolah.

Siapakah yang merupakan Timbalan Menteri Dalam Negeri yang didakwa terbabit dalam kes pembunuhan seorang wanita muda? Dia adalah sama seperti seorang menteri semasa yang dituduh merogol. Gosip meluas mengaitkan Timbalan Menteri Dalam Negeri Umno ini dengan pembunuhan itu tidak memudaratkan kerjaya politiknya sedikit pun. Beliau akhirnya dinamakan Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna pada lewat tahun 90an walaupun dia kehilangan kerusi Parlimen dua tahun kemudian dan bersara daripada politik.

Siapakah yang menjadi Ketua Menteri yang mempunyai hubungan sulit dengan seorang gadis yang akhirnya melahirkan anak luar nikah? Beliau juga menyimpan perempuan simpanan di bawah umur di sebuah kondominium di Kuala Lumpur. Pada tahun 2003, beliau juga telah dikhabarkan terlibat dengan kematian seorang lagi wanita muda yang menarik, ditemui mati dibunuh di sebuah apartmen di pinggir bandar Kuala Lumpur. Walaupun individu lain telah ditahan dan didakwa dengan pembunuhan itu, dia kemudiannya tidak diisytiharkan bersalah dan tidak ada orang lain yang pernah didakwa. Ketua Polis Negara, Mohd Bakri Omar, mengklasifikasikan kes ini di bawah Akta Rahsia Rasmi Malaysia dan tiada maklumat pernah dikeluarkan.

 Siapakah yang bukan ahli politik tetapi lidah rasmi Umno yang mempunyai hubungan sulit dengan seorang gadis muda manakala isterinya lumpuh terbaring di atas katil?

 Siapakah Ketua Menteri yang kahwin lari ke Thailand untuk berkahwin secara rahsia isteri keduanya? 

Siapakah Menteri Persekutuan yang telah ditangkap dengan artis wanita di sebuah hotel Port Dickson? 

Siapakah Menteri Persekutuan yang saudaranya telah ditangkap kerana mengedar dadah? 

Siapakah Menteri Persekutuan yang mempunyai hubungan sulit dengan isteri orang lain dan akhirnya menyebabkan perceraian?

 Siapakah pemimpin agama yang mempunyai hubungan sulit dan kini memegang jawatan penting dalam badan agama kerajaan yang sangat penting?

 Siapakah Ketua Menteri yang mempunyai hubungan sulit dengan adik iparnya yang kemudian melahirkan anak luar nikah?

Siapakah yang merupakan anak seorang ahli politik yang terkenal yang terlibat dalam kematian 2007 pelakon India yang cantik? tubuh wanita telah dibakar serta-merta selepas kematiannya.

 Siapakah  menteri yang terbabit dalam eksplotasi sex yang boleh memalukan Emmanuel.

Siapakah yang semasa berkhidmat sebagai menteri kabinet yang dituduh merogol pembantu rumahnya ? 

Siapakah Ahli Parlimen semasa yang mengkhianati isteri pertamanya dengan mengahwini bintang kecil muda? Perkahwinan keduanya tidak diiktiraf ...  dan beliau sendiri terkenal karena menggunakan bahasa longkang di Dewan Rakyat?

Siapakah Duta Besar Malaysia yang telah bersalah kerana mengeksploitasi wanita secara seksual?

 Dengan menteri-menteri seperti ini di dalam barisan Kabinet Seks  Najib , bagaimanakah rakyat mempercayai kerajaan, mahkamahnya, pihak polis dan menteri-menteri itu? 

Sangat sedikit daripada golongan elit istimewa yang membentuk politik yang kuat dan kaya di Malaysia pernah dihukum.

Oleh Miriam Mokhtar. ~ sumber

Komen al-Husseyn :

Banyak betul soalan 'Siapakah .... ' Siapa dapat beri jawapan kepada soalan-soalan yang dikemukakan diatas? Sila beri jawapan melalui komen anda.

Tiada ulasan: