Nuffnang

Pengikut

ZAKRI ALI

0
sumber :-

ZAKRI ALI


Najib Betul- Betul Terkedu.. Saksikanlah

Posted: 18 Jul 2015 07:30 PM PDT

 

Najib Betul- Betul Terkedu.. Saksikanlah. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak hari ini tidak menjawab soalan media mengenai dakwaan bahawa RM2.6 bilion dana 1MDB masuk ke dalam akaun bank peribadinya dan digunakan untuk tujuan pilihan raya umum.

Ketika ditemui pemberita di majlis rumah terbuka Hari Raya di Putrajaya, beliau tidak mahu menjawab soalan berhubung dengan 1MDB.Beliau diminta mengulas laporan Wall Street Journal (WSJ) yang mendakwa wang 1MDB itu dikesan masuk ke dalam dua akaun simpanan AmBank di bawah namanya.


Akaun-akaun itu telah pun ditutup.Najib hanya merenung wartawan berkenaan dan diam.Sebelum ini, perdana menteri telah menafi mengambil wang rakyat untuk kepentingan peribadi tetapi tidak secara khusus menjawab sama ada wang itu telah didepositkan ke dalam akaun bank peribadinya.

Najib Betul- Betul Terkedu.. Saksikanlah

Begitu juga dengan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang turut menghadiri rumah terbuka itu, juga enggan mengulas mengenai perkara itu."Jangan tanya soalan," katanya, sambil melambai ke arah pemberita.Sebuah pasukan petugas khas untuk dibentuk untuk menyiasat perkara itu.

Datin Seri Rosmah Mansor, isteri kepada perdana menteri, juga membisu mengenai dakwaan RM2 juta dalam bentuk wang tunai yang dilaporkan disalurkan ke dalam akaun bank peribadinya awal tahun ini.

Beliau diminta mengulas gesaan pelbagai pihak yang meminta beliau mendedahkan sumber wang itu dan tujuannya.Malaysiakini tidak dibenarkan masuk ke Seri Perdana untuk membuat liputan rumah terbuka Najib.

 Wartawan berkenaan terpaksa beratur dengan orang ramai untuk bersalam dengan Najib dan isterinya di lobi kediamannya. Soalan-soalan itu diajukan kepada mereka di sana.

Konspirasi dan kebenaran SKANDAL 1MDB Oleh Apanama

Posted: 18 Jul 2015 07:00 PM PDT

 
Nampaknya pelbagai percubaan telah dan sedang dilakukan untuk mengaburi mata rakyat dari Skandal 1MDB. Secara khususnya cubaan demi cubaan dilakukan untuk mengalih tumpuan orang ramai dari penglibatan langsung Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dalam skandal yang amat memalukan negara ini.

Konspirasi dan kebenaran SKANDAL 1MDBUntuk makluman, Najib Tun Razak belum lagi menjawab isu wang tunai berbillion Ringgit yang dilaporkan telah disimpan dalam akaun peribadi beliau di Ambank. Laporan akhbar terkemuka dunia The Wall Street Journal dalam satu pembongkaran eksklusif telah melaporkan butiran agihan dana bernilai lebih kurang 700,000,000 Dolar Amerika (anggaran RM2.6 Billion) dan telah beberapa kali selepas itu membuat kenyataan bahawa laporan mereka adalah berasakan bukti kukuh.

Selain percubaan untuk mengalihkan perhatian serta persoalan rakyat akan laporan dana dalam akaun, sehingga kini Najib belum lagi mengambil apa-apa tindakan undang-undang yang jelas terhadap WSJ kecuali meminta jasabaik WSJ untuk menyuluh sesuatu yang sudah terang menerusi satu surat permintaan kepada akhbar tersebut.

Untuk beberapa ketika isu pergaduhan di Plaza Low Yat diKuala Lumpur cuba dicanang disana sini untuk mengalih perhatian rakyat dan apabila percubaan itu gagal timbul pula seorang bekas editor akhbar dari Sarawak yang telah beberapa kali dipecat dari jawatan beliau sebelum ini.

Cerita konspirasi editor tersebut 'mati ketika dilahirkan' apabila beliau mengaku telah dibayar oleh seseorang yang mengaku sebagai Pegawai Khas kepada Perdana Menteri.

Kini cerita warga Swiss yang ditahan Polis Thailand untuk siasatan perasugut terhadap PetroSaudi pula muncul kembali. Pada mulanya Polis Thailand telah menolak beberapa permintaan Polis Malaysia untuk mencampuri isu Justo.


Namun beberapa laporan terkini dan percubaan tanpa henti akhbar tempatan ternampak seolah satu lagi skrip konspirasi telah disediakan. 

Konspirasi kali ini berkisar dengan kenyataan jurucakap Polis Thailand yang telah membuat kenyataan berbau politik dimana konon-nya Justo telah mengaku berjumpa dengan beberapa ahli politik (pembangkang dan ahli Umno) dalam urusan menjual beli maklumat sulit tentang 1MDB-Petrosaudi.

Bersedialah untuk disajikan dengan pelbagai rasa hidangan berencah Thailand berasaskan pengakuan Justo yang datangnya dari pihak ketiga, ke-empat dan para pendukung Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak.

Dalam suasana dimana kita tidak pasti sama ada watak Justo itu sendiri adalah kisah benar atau sebenarnya sebahagian daripada beberapa cerita rekaan untuk mengalih perhatian dari penyiasatan skandal 1MDB, cerita konspirasi adalah tidak berapa penting.

Jika konspirasi dijadikan sandaran maka tidak mungkin bekas Timbalan Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Anwar bin Ibrahim disabitkan kesalahan, dua kali, oleh badan penghakiman negara.

Jika cerita konspirasi dijadikan sandaran, Najib pun ada berjumpa dengan Saiful Bukhari sebelum laporan polis kes liwat kedua terhadap Anwar Ibrahim dibuat. Apakah perjumpaan itu menidakkan jenayah liwat yang dilakukan Anwar?

Jika tidak kenapa perjumpaan Justo dengan ahli politik Malaysia atau Ahli Kongres Timbaktu atau mungkin Sami Budha dari Burma harus menjadi isu utama yang dicanang tanpa henti? Jika Justo meniduri pelacur dari Kota Belit pun, tidak menjadi isu kepada rakyat Malaysia.

Perkara pokok bagi kita adalah - rasuah, salahguna kuasa, melesapkan duit negara, mencuri tanah milik kerajaan, menipu pihak berkuasa termasuk Bank Negara dan berbohong kepada rakyat Malaysia.

Yang penting bagi kita rakyat Malaysia ialah untuk memastikan agar negara kita ini tidak diketuai oleh seorang individu yang tidak bermoral, rasuah, pembohong dan telah menggadaikan diri kepada kuasa asing, termasuk saudagar Unta yang kaya-raya dari Timur Tengah.

Yang penting bagi kita adalah agar Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia, tampil memperjelaskan beberapa jenayah penipuan, pengalihan wang haram serta salahguna kuasa yang melibatkan beliau sebagai penjawat awam yang telah bersumpah untuk setia kepada negara ini.

Kita risau kalau-kalau negara kita ini sebenarnya sudah tergadai. Kita amat risau jika pemimpin kita tidak lagi bergerak diatas landasan kebenaran demi kepentingan negara Malaysia dan rakyatnya. Kita risau kebatilan semakin subur dengan taburan wang ringgit dan emas permata. Kita risau akan kelangsungan negara kita Malaysia.

Tidak mengapa jika Najib tidak ingin menceritakan apa beliau bincang dengan mangsa liwat Anwar Ibrahim sebelum laporan Polis dibuat beberapa tahun yang lalu itu, kita ingin tahu kebenaran akan skandal 1MDB yang amat memalukan negara dipersada dunia sekarang.

Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak harus tampil menjawab segala persoalan yang ditimbulkan secara terbuka dan bukannya menyorok dibelakang budak hingusan bergelar Menteri kabinet.

Perdana Menteri boleh bermula dengan menjawab soalan mudah berikut:-


Datuk Seri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak, BENAR atau TIDAK duit berjumlah lebih kurang RM2.6 Billion dimasukkan kedalam akaun peribadi anda di Ambank?

- http://www.apanama.my/

 

Sirul diainaya-Mak Long Piah - FMT Reporters

Posted: 18 Jul 2015 06:30 PM PDT

 
mahathir_sirul_600

Naluri keibuan dan perwatakan Sirul menyakinkan Piah anaknya tidak membunuh Altantuya Shaariibuu

PETALING JAYA: Berdasarkan naluri, perwatakan dan hubungan yang rapat antara anak dan ibu, Piah Ahmad yakin anaknya tidak bersalah membunuh wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Jelasnya, perkara yang sama turut diakui mereka yang rapat dengan anaknya, termasuk bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Dalam pertemuannya sebelum ini, Dr Mahathir menzahirkan perkara itu kerana cukup mengenali Sirul yang pernah bertugas sebagai salah seoranng pengawal peribadinya.

"Tun beritahu, dia (Sirul) budak baik. Dia duduk kerja dengan Mahathir banyak tahun. Tun kata, takkan dia (Sirul) nak buat orang macam ini, walaupun setelah menerima arahan," kata Mak Piah," katanya ketika ditemu ramah wartawan FMT.

Ulasnya lagi yang dikenali sebagai Mak Long Piah oleh masyarakat setempat, dalam pertemuan dengannya di Australia beberapa bulan lalu, berkali-kali Sirul menafikan melakukan perbuatan itu.

Meskipun Mahkamah Persekutuan pada Januari lalu memutuskan anaknya bersalah atas tuduhan membunuh dan dikenakan hukuman mati namun, dia yakin dengan nalurinya sebagai seorang ibu, bahawa Sirul terainaya.

Bahkan katanya yang kini menginjak usia 73 tahun, sejak anaknya dituduh, kawan-kawan rapat dan teman setugas dengan Sirul juga mempunyai tanggapan yang sama.

"Mak Piah yakinlah, sebab apabila ditanya, dia pun tidak mengaku bahawa dia buat (bunuh Altantuya). Malah, kawan dia yang bekerja sebagai pegawai polis juga tidak percaya," katanya.

Menteri BN sanggup berbohong demi bodek KERAjaan ibarat MENUTUP BANGKAI GAJAH yg dah busuk..

Posted: 18 Jul 2015 06:00 PM PDT




Agak2 lah nak bodek. Tak kan SANGGUP MENIPU berbanding fakta sebenar.. Ini Menteri Pengangkutan ka atau Menteri Ampu Bodek.. Biasalah dlm BN, syarat nak duduk kekal lama dlm kabinet Najib MESTI KUAT AMPU JILAT SAMPAI NAJIB LETAK JAWATAN... "YOU HELP ME, I HELP YOU" Posted & copy by RAKYAT MARHAEN

Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ
Agak2 lah nak bodek. Tak kan SANGGUP MENIPU berbanding fakta sebenar.. Ini Menteri Pengangkutan ka atau Menteri Ampu Bodek.. Biasalah dlm BN, syarat nak duduk kekal lama dlm kabinet Najib MESTI KUAT AMPU JILAT SAMPAI NAJIB LETAK JAWATAN... "YOU HELP ME, I HELP YOU" Posted & copy by RAKYAT MARHAEN

Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ

Teruskan perjuangan menentang kezaliman BN...!!! Jumpa di Ipoh...

Posted: 18 Jul 2015 05:30 PM PDT

Clare: Saya sedang dicerca kerana mendedahkan kebenaran ??

Posted: 18 Jul 2015 04:30 PM PDT



Putrajaya berusaha keras untuk mengalihkan perhatian orang ramai dari skandal 1MDB dan hubungannya dengan Najib, kata pengasas Sarawak Report Oleh K Kabilan

KUALA LUMPUR: Pengasas laman Whistle-blower Sarawak Report yang Clare Rewcastle Brown berkata beliau hanya menjalankan tugasnya dan menyampaikan fakta-fakta untuk pembaca pintar di Malaysia dengan mendedahkan salah laku dalam 1MDB.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas laporan baru-baru ini yang telah dikaitkan Clare dan Sarawak Report didakwa mengganggu dokumen yang berhubungan dengan 1MDB.

Beliau telah dituduh bersubahat dengan pembangkang terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan memalsukan dokumen 1MDB. Pada hari Khamis, polis Thai mendakwa bekas pengarah PetroSaudi International Xavier Andre Justo - yang berada dalam jagaan mereka untuk memeras ugut bekas majikannya - telah bertemu dengan kira-kira 10 orang untuk menjual dokumen berkaitan dengan 1MDB dan PetroSaudi.

Clare dikatakan salah seorang daripada mereka, bersama-sama dengan orang-orang Umno, pemimpin-pemimpin pembangkang dan wartawan Malaysia atau bos media. Pada hari yang sama, bekas wartawan Sarawak Lester Melanyi mendakwa dia mengambil bahagian dengan plot terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib oleh Sarawak Report dan pembangkang, didakwa memalsukan dokumen yang berhubungan dengan 1MDB.

Sarawak Report telah menafikan apa-apa plot dan mempersoalkan kredibiliti Lester dengan berkata bahawa dia telah dibayar untuk membuat tuntutan tersebut.

Apabila Berita Daily bertanya Clare untuk bertindak balas kepada dakwaan ini melalui temu bual e-mel, warganegara UK kelahiran Malaysia itu berkata ini adalah cubaan Putrajaya untuk mengalihkan perhatian orang ramai dari skandal 1MDB dan hubungannya dengan Najib.

"Mereka cuba untuk mengalihkan perhatian daripada jenayah; mereka cuba untuk memburuk-burukkan dan mencemar nama baik mereka yang telah mendedahkan dan mereka agak jelas dalam taktik ini dalam proses itu," katanya.

"Saya rasa mereka cuba untuk mewujudkan gangguan dan untuk menjatuhkan saya melalui media yg mereka kuasai," tambah beliau.

"Mereka telah menggodam saya dan saya rasa mereka boleh terus mencuba untuk membayar orang untuk mengatakan barangan.

Tetapi, saya hanya akan melakukan kerja saya dan membentangkan fakta-fakta untuk pembaca pintar di Malaysia," tambah beliau.

Apabila ditanya mengenai pertemuan yg dikatakan beliau dengan Justo, Clare enggan mengulas mengenai perkara itu. "

Apa ada kaitan dengan orang Thai dan penyiasatan mereka sebagai ancaman pemerasan mendakwa dan / atau kesalahan imigresen didakwa oleh Encik Justo ?," tanya beliau.

"Mengapa saya akan bekerja dengan mana-mana orang-orang ini - tetapi sama ada saya hubungi ahli-ahli politik Malaysia dan tokoh masyarakat, ya saya berbuat seperti mana-mana wartawan lakukan," katanya.

Beliau menambah bahawa dia bukan orang yang bertanggungjawab atas kehilangan berbilion-bilion wang pembayar cukai Malaysia. "Fakta perkaranya ialah setiap yang telah saya lakukan bukanlah di bawah siasatan.

"Satu-satunya sebab saya yang dimaki-maki dan diburu oleh orang-orang yang terlibat dalam kehilangan wang ini ialah saya telah mendedahkan aspek yang jelas muncul sebagai satu jenayah yang besar," kata Clare.

"Saya merasakan bahawa jika Umno mengambil jalan keluar seperti yg tidak masuk akal ini, maka mereka mustahil untuk menentang isu-isu yang mereka hadapi keatas skandal 1MDB," kata beliau beritadaily

 

HARAPAN DAN IMPIAN BARU.

WOW Foto-foto seksi isteri baru Nazri@Bongkak.....Patutlah Nedim melenting seksi ooooo suarakami

Posted: 18 Jul 2015 04:00 PM PDT

 
Kami terpanggil untuk mencari siapakah gadis bermadu yang dimaksudkan Nedim yang 'desperate' menggunakan 'title' Datin Seri ini. Rupanya, gadis yang dimaksudkan adalah Haflins, ibu tiri kepada Nedim sendiri.

Wow!!! Memang hot!! Tiada kata lain yang sesuai bila melihat gambar Datin Seri Haflins isteri kepada Datuk Seri Nazri Aziz ni.

Menurut jawapan balas Datin Seri kepada Nedim, beliau tiada isu untuk menggunakan Datin Seri kerana tiada di dalam warta kerajaan.

Datin Seri tidak berhenti di situ sahaja. Dia terus menempelak Nedim kerana tidak menghormati kerjaya ayahnya dan membawa isu ini ke 'public'.

Apa-apa pun, perkara boleh settle ape. Tapi mak tiri Nedim memang hot lah!!!





Suara Kami

Umno Pulak Yang Bimbang Harapan Baru Akan Musnahkan PAS

Posted: 18 Jul 2015 02:06 PM PDT



Kumpulan yang menamakan mereka sebagai Gerakan Harapan Baharu (GHB) dilihat sengaja ditubuhkan bagi melumpuhkan PAS, kata Pengerusi Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC), Tan Sri Shahrir Samad.

Menurut beliau, kewujudan kumpulan tersebut dilihat hanyalah untuk mengisi ruang membalas dendam dengan parti Islam tersebut.

Ini kerana, mereka yang terdiri daripada kumpulan ini ialah golongan profesional di dalam PAS yang sentiasa bercanggah pandangan dan pendapat dengan kumpulan ulama parti itu.


"Kewujudan GHB ini memang sengaja untuk membunuh PAS yang sedia ada. Dia akan menimbulkan masalah dengan membalas dendam, akan cuba untuk menunjukkan masih ada pengaruh, orang dia lebih disambut baik oleh DAP dan PKR, akan mengakibatkan pertandingan tiga penjuru.

"Dan jika wujud pertandingan tiga penjuru, saya nampak ruginya dan akhirnya akan membunuh PAS sendiri.

"Jadi dia akan menjadi pengacau dan lebih mendorong kepada kekalahan Pakatan Rakyat. Dia akan pecahkan sistem dua parti itu," katanya kepada The Rakyat Post baru-baru ini.

Malah jelasnya, kewujudan kumpulan tersebut dilihat lebih kepada memenuhi rasa kecewa ekoran kekalahan di dalam pemilihan tempoh hari.

Pada awalnya, kumpulan tersebut menggelarkan diri mereka sebagai G18 yang melibatkan 18 orang ahli-ahli PAS yang gagal pada Muktamar Tahunan ke-61 awal Jun lalu.



"Jadi disebabkan kalah dalam pemilihan parti sendiri serta meninggalkan parti induk dan menubuhkan parti baru, akhirnya dia akan dilihat sebagai kumpulan yang kecewa dan terdesak.

"Kerana nak menegakkan kepentingan, maka kata mereka tidak boleh menerima kekurangan parti dia sendiri, dia mesti hendak sentiasa menang dan tidak akan reda dengan kekalahan.

"Dalam sebuah parti mesti mempunyai falsafah yang sama, jadi kalau mereka kata tidak bersetuju dengan perjuangan PAS, sebab kalah itu tidak munasabah. Pada saya, ini bukan perjuangan," tambah Ahli Parlimen Johor Bahru itu.

GHB kini dipimpin oleh Mohamad Sabu yang sebelum ini merupakan Timbalan Presiden PAS.

Ia turut dianggotai oleh Khalid Samad, Hanipa Maidin, Dr Dzulkefly Ahmad, Datuk Mahfuz Omar, Suhaizan Kaiat dan beberapa yang lain.

- therakyatpost

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Pas paranoid: Dulu kutuk DAP, sekarang hentam PKR punca perpecahan

Posted: 18 Jul 2015 09:26 PM PDT

Oleh:    PUKUL CANANG

Mungkin tiada pihak yang akan bersekutu dengan Pas selepas menantu Presiden Hadi Awang, Zaharudin Mohamad mengecam Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli sebagai kurang ajar apabila menyokong penubuhan platform Gerakan Harapan Baharu yang dikepalai Mat Sabu.

Ahli Majlis Syura Ulama itu marah kerana Rafizi menyokong GHB walaupun ahlinya masih belum meninggalkan Pas.

"Selagi Gerakan Harapan Baru belum keluar PAS dan belum bercerai rasmi, maka kenyataan Rafizi saya anggap campur tangan dan kurang ajar," kata Zaharudin dalam akaun  facebooknya.


 

Menurut logik, tiada istilah kurang ajar dalam hubungan bekas ahli Pakatan Rakyat apabila Majlis Syura Ulama Pas awal Julai lalu menerima keputusan Muktamar Pas ke 61 untuk 'menceraikan' DAP. Sehubungan itu PR secara rasminya terbubar.

Sekali dibubarkan DAP ketika memutuskan kesemua hubungan dengan Pas; kali ini Pas pula mengambil jalan serupa. Oleh kerana PR telah pun bubar maka parti-parti di dalamnya bebas untuk memilih sekutu. Pas bebas untuk bekerjasama dengan siapa pun malah bergabung di dalam BN. Maka PKR juga bebas untuk menyokong kumpulan serpihan Pas.

Jadi broker kuasa

Mengapakah seorang yang berilmu agama seperti Zaharuddin tidak mampu memahami logik tersebut? Menuduh Rafizi kurang ajar samalah seperti menyerang PKR yang akan mengundang serangan balas daripada parti itu.

Tindakan Zaharudin semakin pelik apabila cuba memainkan peranan sebagai broker kuasa dan menyifatkan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali adalah pro Pas. Katanya, pandangan Rafizi berbeza dengan Menteri Besar Selangor .

"Berdasarkan Kajang Move, saya tidak nampak ini keputusan PKR atau Rafizi sendiri kerana itu adalah game kumpulan Rafizi yang di'mastermind'kan dan diwarnai Rahim Ghouse, seorang tegar IRC.

"Sebab itu kenyataan mereka sering tidak sehaluan dengan Azmin dan lain-lain," tulis Zaharudin.

Walaupun hanya di Facebook namun tindakan Zaharuddin ini kelihatan melampau. Sebagai pegawai agama di sebuah anak syarikat kerajaan negeri Selangor, beliau tidak wajar berperi laku sedemikian. Krisis Pas tiada kena mengena dengan PKR.

Sebelum ini Pas menuduh Dap cuba menguasai parti itu. Masalah Pas berpunca dari dalam dan bukan dari mana-mana parti sekutu. Pas sedang diisolasi oleh sekumpulan penasihat Hadi yang kurang cerdik. Mereka cuba menjadikan Pas seperti Umno yang  dominan dalam kerajaan.

Umno dikenali oleh ahli komponen BN sebagai pembuli dan semua keputusannya wajib dituruti. Pas dengan 1.3 juta keahlian juga mahu PKR dan DAP mengikut kehendak mereka.

Sedangkan hakikatnya Pas tidak mempunyai kualiti pemimpin yang mampu mencerna masalah negara. Pas menekan lahirnya tokoh seperti Rafizi atau Tony Pua dalam parti itu. Manakala pemimpin yang mampu menggerakkan massa seperti Mat Sabu, Husam atau Mujahid bukanlah dalam kalangan ulama.

Ulama pula mendengki golongan profesional. Lalu timbullah tuduhan sebagainya didakwa Zaharuddin kononnya puak profesional telah dihasut PKR untuk menghijack Pas.

Tiada bukti

Kononnya pemimpin PKR Rafizi dan Dr Rahim Ghouse yang pernah menganggotai Islamic Representative Council (IRC) - ditubuhkan di United Kingdom oleh pelajar Malaysia yang berbeza pandangan dengan PAS - bertanggungjawab menghuru-harakan parti itu.

Tuduhan mengarut tanpa bukti dan mentaliti bersangka buruk terhadap rakan gabungan itu adalah sebab utama pemimpin profesional meninggalkan Pas.

Siapakah yang akan berkawan dengan Pas selepas ini? Parti yang tidak stabil dan dibarisi oleh sekumpulan pemimpin yang paranoid. Semua orang tidak boleh dipercayai dan tidak mempunyai keperibadian suci seperti mereka.

Sehinggakan sikap tidak bermusuh Azmin yang memberi peluang kepada exco Pas untuk terus berada dalam kerajaan Selangor pun dianggap sebagai pro Hadi dan anti DAP. Malah kumpulan ustaz muda Pas bertindak lebih jauh dan kini mencuba untuk  memecahkan PKR kepada dua, antara puak Rafizi dan Azmin. Dengan harapan puak Azmin menghijack PKR dan mengumumkan Pakatan Rakyat Baharu dibentuk antara PKR dan Pas

Jika beginilah sikap Pas maka bukan sahaja DAP dan PKR akan menjauhi mereka malah rakyat pun tidak akan mendekati parti itu. Sikap adu domba Pas sama buruk dengan Umno walaupun ditadbir kalangan ustaz.

Semakin biul

Mereka sanggup memfitnah PKR menjadi punca Pas berpecah. Sedangkan Mat Sabu dan rakan-rakan beliau tidaklah sebodoh yang disangka Zaharudin. Mat Sabu telah berjuang dalam Pas dan berkali-kali ditahan ISA ketika Zaharudin masih lagi berhingus.

Rafizi juga masih di sekolah rendah ketika Mat Sabu mula melawan kerajaan BN. Adakah seorang tokoh yang berwibawa seperti itu dengan mudah dihasut Rafizi dan Dr Rahim Ghouse? Malah ketika Anwar dalam Umno, Mat Sabu adalah penentang tegar Anwar.

Tokoh yang telah teruji dengan ISA tidak akan beralih arah atau termakan hasutan oleh sekumpulan anak muda dari PKR. Sebaliknya jika Zaharuddin yang diISAkan maka berkemungkinan besar beliau tidak akan bersama Pas  hari ini, malah mungkin tidak mahu menjadi menantu Hadi Awang.

Sesungguhnya perpecahan Pas hari ini adalah kerana golongan pejuang sejati dicampak keluar dan parti itu dipimpin oleh golongan ustaz manja tetapi cuba menunjuk pandai. Kelemahan Hadi yang tidak mengikuti perkembangan politik – seperti kata bekas penasihatnya – cuba digunakan oleh ustaz muda ini demi kepentingan mereka.

Hadi pada awal 2000 menerima nasihat daripada Mustafa Ali, ustaz Abu Bakar Chik, ustaz Haron Taib dan beberapa orang lain yang mahir dalam sepak terajang politik. Namun apabila Zaharuddin mula mendapat kedudukan penting dalam Pas, dapat dilihat Hadi mula enggan mengikut landasan perjuangan yang dirintis oleh para penasihat terdahulu.

Hadi melanggar dasar yang diasaskan oleh Fadzil Noor dan Nik Aziz demi mendengar kata-kata ustaz muda berkenaan . Hadi sanggup berbaik-baik dengan Umno hanya kerana golongan ustaz itu mahu jalan pintas ke puncak kuasa.

Masuk perangkap

Puak profesional yang rata-rata lebih 20 tahun  pengalaman melawan Umno sedar ustaz muda telah masuk perangkap. Mereka tidak akan berjaya dalam apa jua kerjasama dengan parti sekular yang merampas hak rakyat menjadi milik peribadi. Oleh kerana itu profesional meninggalkan perjuangan Pas yang kelihatan semakin sia-sia.

Hanya takdir dan waktu akan memperlihatkan kepada rakyat siapakah yang berjaya dan puak manakah yang terkena. Kalau ustaz muda terkena, Umno enggan meluluskan Hudud di parlimen, maka imej Pas akan tercalar teruk dan parti itu akan runtuh.

Jika demikian, maka para ustaz inilah yang terlebih dahulu akan terbang keluar; berniaga, bekerja dengan kerajaan, menjadi pendakwah bebas dan sebagainya. Pas akan terbiar. Jika dahulu wujud puak Mat Sabu yang tekun bekerja, selepas ini Pas akan merudum kerana puak ulama sibuk dengan urusan keluarga masing-masing.

Clare: Saya sedang dicerca kerana mendedahkan kebenaran

Posted: 18 Jul 2015 09:19 PM PDT

Putrajaya berusaha keras untuk mengalihkan perhatian orang ramai dari skandal 1MDB dan hubungannya dengan Najib, kata pengasas Sarawak Report

KUALA LUMPUR: Pengasas laman Whistle-blower Sarawak Report yang Clare Rewcastle Brown berkata beliau hanya menjalankan tugasnya dan menyampaikan fakta-fakta untuk pembaca pintar di Malaysia dengan mendedahkan salah laku dalam 1MDB.

  Beliau berkata demikian sebagai mengulas laporan baru-baru ini yang telah dikaitkan Clare dan Sarawak Report didakwa mengganggu dokumen yang berhubungan dengan 1MDB.

   Beliau telah dituduh bersubahat dengan pembangkang terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan memalsukan dokumen 1MDB.

   Pada hari Khamis, polis Thai mendakwa bekas pengarah PetroSaudi International Xavier Andre Justo - yang berada dalam jagaan mereka untuk memeras ugut bekas majikannya - telah bertemu dengan kira-kira 10 orang untuk menjual dokumen berkaitan dengan 1MDB dan PetroSaudi.

   Clare dikatakan salah seorang daripada mereka, bersama-sama dengan orang-orang Umno, pemimpin-pemimpin pembangkang dan wartawan Malaysia atau bos media.

   Pada hari yang sama, bekas wartawan Sarawak Lester Melanyi mendakwa dia mengambil bahagian dengan plot terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib oleh Sarawak Report dan pembangkang, didakwa memalsukan dokumen yang berhubungan dengan 1MDB.

   Sarawak Report telah menafikan apa-apa plot dan mempersoalkan kredibiliti Lester dengan berkata bahawa dia telah dibayar untuk membuat tuntutan tersebut.

   Apabila Berita Daily bertanya Clare untuk bertindak balas kepada dakwaan ini melalui temu bual e-mel, warganegara UK kelahiran Malaysia itu berkata ini adalah cubaan Putrajaya untuk mengalihkan perhatian orang ramai dari skandal 1MDB dan hubungannya dengan Najib.

   "Mereka cuba untuk mengalihkan perhatian daripada jenayah; mereka cuba untuk memburuk-burukkan dan mencemar nama baik mereka yang telah mendedahkan dan mereka agak jelas dalam taktik ini dalam proses itu," katanya.

  "Saya rasa mereka cuba untuk mewujudkan gangguan dan untuk menjatuhkan saya melalui media yg mereka kuasai," tambah beliau.

   "Mereka telah menggodam saya dan saya rasa mereka boleh terus mencuba untuk membayar orang untuk mengatakan barangan. Tetapi, saya hanya akan melakukan kerja saya dan membentangkan fakta-fakta untuk pembaca pintar di Malaysia," tambah beliau.

   Apabila ditanya mengenai pertemuan yg dikatakan beliau dengan Justo, Clare enggan mengulas mengenai perkara itu.

   "Apa ada kaitan dengan orang Thai dan penyiasatan mereka sebagai ancaman pemerasan mendakwa dan / atau kesalahan imigresen didakwa oleh Encik Justo ?," tanya beliau.

   "Mengapa saya akan bekerja dengan mana-mana orang-orang ini - tetapi sama ada saya hubungi ahli-ahli politik Malaysia dan tokoh masyarakat, ya saya berbuat seperti mana-mana wartawan lakukan," katanya.

   Beliau menambah bahawa dia bukan orang yang bertanggungjawab atas kehilangan berbilion-bilion wang pembayar cukai Malaysia.

   "Fakta perkaranya ialah setiap yang telah saya lakukan bukanlah di bawah siasatan.

   "Satu-satunya sebab saya yang dimaki-maki dan diburu oleh orang-orang yang terlibat dalam kehilangan wang ini ialah saya telah mendedahkan aspek yang jelas muncul sebagai satu jenayah yang besar," kata Clare.

  "Saya merasakan bahawa jika Umno mengambil jalan keluar seperti yg tidak masuk akal ini, maka mereka mustahil untuk menentang isu-isu yang mereka hadapi keatas skandal 1MDB," kata beliau beritadaily

HUSSAM MUSA DIJANGKA BERCERAMAH DIPENTAS GHB-2 CERAMAH SERENTAK MALAM INI.

Posted: 18 Jul 2015 03:45 PM PDT





KELANTANPERLIS GHB

Hj Hadi muncul sebagai Nujum Pak Belalang pula...

Posted: 18 Jul 2015 03:32 PM PDT


 
 OLEH:: AL HUSSEYN
 
 
Hj Hadi meramalkan parti baru hanya akan bertahan paling lama 2 tahun....
Apa kenanya dengan Presiden PAS, Hj Hadi ni? Lagi kerap dia buka mulut, lagi nampak keserabutan pemikirannya. Orang ramai melihatnya semakin lucu dan kelakar bila Hj Hadi mengeluarkan kenyataan yang tidak konsisten. 

Dulu dialah yang jadi tukang sembur ubat nyamuk, suruh segala macam parasit dan serangga keluar dari kelambunya dan suruh tubuh parti sendiri.Bila nyamuk-nyamuk dah habis semua keluar berterabur dari kelambunya, ingatkan Hj Hadi tentulah tidurnya aman dibuai mimpi indah semahunya...

Rupa-rupanya tidak juga! Hj Hadi semakin meracau diganggau oleh igauan ngeri dan mencemaskannya!Dia dah ngigau jadi Nujum Pak Belalang pula...

Hj Hadi kata, "kumpulan serpihan ini tidak akan lebih daripada dua tahun," katanya dalam wawancara eksklusif dengan Channel NewsAsia pada Selasa.

 "Mereka telah ditolak oleh parti dan akan juga hilang sokongan rakyat," kata Hadi di sini

Katalah apa yang ko nak kata wahai Hj Hadi.Sebelum ini, pada 6 Sept 2014 kamu yang cabar depa ...

Hadi cabar kelompok PAS tubuh parti sendiri

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mencabar golongan yang berselisih pendapat dalam PAS agar keluar parti untuk menubuhkan gerakan sendiri.

 Dengan nada berseloroh, beliau mengumpamakan golongan tersebut sebagai pengacau seperti nyamuk yang mengganggu tidur.

 "Jadi mereka yang berlainan pendapat dalam PAS ni, dia nak tubuh parti sila, baik dia keluar dia tubuh parti sendiri, senang tak payah duduk dalam.

 "Kalau duduk dalam, kalau ada nyamuk seekor tak jenera (lena) tidur kita pun, itu dia, senang nak tubuh parti, sila," katanya seperti dipetik dalam laporan lidah parti itu, Harakahdaily. Baca lagi  di sini

Bila pak menteri dan pak polisi terasa senak perut untuk menyebutnya ....

Posted: 18 Jul 2015 03:29 PM PDT

 

 GREENBOC

 

Hentikanlah kerja-kerja bodoh ini semua

Bila pak menteri dan pak polisi terasa senak perut untuk menyebutnya ....
 
SUNDAY, JULY 19, 2015


Bukan main heboh lagi menteri mulut berbuih suruh entah siapa katanya dari pemimpin pembangkang agar menafikan dakwaan bertemu bekas pengarah PetroSaudi International, Xavier Andre Justo.  

Menurutnya, ketiadaan respons daripada pihak pembangkang terhadap tuduhan itu merupakan "perkara serius".  


Menurut Shabery, tindakan akan diambil terhadap mereka yang didapati bertindak mengaitkan Najib dengan perbuatan jenayah. Baca lagi di sini


KPN juga turut memperkatakannya juga. Katanya Polis sudah mengenal pasti dan akan memanggil pemimpin pembangkang yang berjumpa Xavier Andre Justo di Singapura.  

Pendedahan yg dibuat polis Thailand itu merupakan sesuatu yang mengejutkan dan amat serius, tambahnya lagi.  


"Beberapa individu-individu akan dipanggil untuk memberi keterangan di atas apa yang didedahkan pihak polis Thailand semalam. Ia amat mengejutkan dan amat serius sekali," katanya kepada pemberita di Kuala Lumpur.Baca lagi di sini


Sementara itu dilaporkan Jurucakap polis Thailand Prawuth Thavornsiri mengatakan ahli Umno adalah salah seorang daripada 10 pembeli maklumat berkaitan PetroSaudi International daripada bekas pengarahnya Xavier Andre Justo, lapor akhbar Singapura, Straits Times (ST).


"Kebanyakan mereka, kira- kira 10 individu adalah daripada media dan mereka yang dalam lingkungan parti sama dengan perdana menteri," katanya seperti dilaporkan akhbar tersebut. Baca di sini


Kedua-dua pak menteri dan pak polisi masing-masing mengatakan pendedahan yang dibuat oleh polis Thailand itu itu merupakan "perkara serius.  


Yang peliknya, kedua-dua mereka hanya sebut 'pemimpin pembangkang' sahaja, kenapa?


Tidakkah Jurucakap polis Thailand Prawuth Thavornsiri mengatakan ahli Umno adalah salah seorang daripada 10 pembeli maklumat?


Siapa yang sorang dari Umno itu? Kenapa pak menteri dan pak polisi tidak mahu hebohkan mengenainya? Tentu bukan calang-calang orangnya hinggakan pak menteri dan pak polisi terasa senak perut untuk menyebutnya.


Pagi ini, Tony Pua mencabar pak menteri itu secara terbuka menamakan beliau sebagai ahli politik Malaysia yang bertemu dengan bekas eksekutif PetroSaudi International Xavier Justo di Thailand.  

"Saya cabar mana-mana Menteri BN menuduh saya menemui Justo. Ayuh, jangan kebudak-budakan, jangan semborono. Tidak perlu (main) wayang," Pua menulis di Fesbuknya pagi ini. Baca selanjut di di sini


Saya tidak pasti apa maksud pak menteri dan pak polisi bila mereka kata perkara itu serius. Apakah mereka sudah pastikan maklumat yg diberikan oleh Andre Justo palsu atau benar?


Kalau maklumat tersebut palsu, baguslah, PM Najib boleh diselamatkan dari skandal tersebut. Masalahnya ialah sekiranya maklumat tersebut ternyata adalah benar…. 


Bak pepatah omputeh : Don't shoot the mesengger, focus on the message.Pak menteri dan pak polisi hanya mahu larikan fokas kepada isu sampingan sahaja. Hentikanlah kerja-kerja bodoh ini semua.  


Kita mahu pastikan : Benarkah AS $ 700mil telah didepositkan ke dalam akaun peribadi PM Najib?  Dari mana wang itu datang dari? Dan ke mana perginya wang itu digunakan? 


Apakah bila seseorang membayar untuk mendapatkan sesuatu maklumat itu dikira satu perkara jenayah? Saya tidak pasti mengenainya.  


Cuma dalam perkara berkaitan ini, kita mahu kepastian, apakah polis Malaysia mendapat maklumat dari polis Thailand secara percuma?


Senanglah kalau begitu....polis Malaysia, kerja goyang-goyang telor saja…..ada orang lain tolong buatkan kerja untuk depa! - sumber

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


1 bulan Najib akan kena kutuk!

Posted: 05 Jun 2015 10:22 PM PDT



Najib Razak yang mengaku darah yang mengalir dalam tubuh badan dan dirinya ada lah darah pahlawan bugis yang sanggup mati kerana berjuang, kelihatan sedang mengintai-intai, mengendap-ngendap dari celah tingkap.

Najib cuba mengintai, mengendap untuk melihat sama ada Tun Mahathir telah beredar dari banggunan PWTC, kah..kah..kah..

Jin-jin yang ada dalam darah yang mengalir dalam tubuh Najib terlalu takut untuk muncul menghadapi rakyat yang sedang menunggu untuk mendengar cerita sebenar dari mulut Najib sendiri dalam forum "aku tak sembunyi,tak sorok apa-apa pun.". Tapi apa yang terjadi? Najib tiba-tiba jadi takut dan tiada pilihan melainkan buka langkah seribu cabut lari !

Forum 'start' jam 10 pagi, tapi jam 8.00 pagi orang ramai dah mula datang dan masuk dalam dewan (mereka takut tak ada tempat duduk lahh tuu..) kerana tidak mahu terlepas nak dengar dari mulut (busuk) Najib sendiri kemana 42 billion ringgit sudah hilang.

dollah yankee -
Kah..Kah..Kah..Kah..Kah..Kah..




BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT