Selasa, 10 November 2015

dollah yankee

dollah yankee


Yang tinggal cuma telor 2 biji ...

Posted: 10 Nov 2015 05:30 PM PST

Empat Individu Gagal Halang Abdul Hadi Bentang Hudud Di Parlimen


Gurkah-gurkah politik di'port' kata jika hukuman ini berjaya dilaksanakan, alamatnya ramai lah pemimpin-pemimpin dari umno hanya akan tinggal telur saja 2 biji sebab yang lain semua kena potong kerana banyak lakukan kesalahan ...

Apa itu undang-undang Islam? Persoalan ini harus difahami terlebih dahulu sebelum memperkatakan mengenai hudud. Malaysia telahpun melaksana undang-undang Islam di semua negeri dan ini dapat dilihat daripada wujudnya Mahkamah Syariah yang memberi tumpuan khusus kepada isu nikah cerai, pembahagian harta dan soal yang berkaitan keluarga Islam. Yang belum dilaksana hanyalah kanun jenayah kerana isu itu tertakluk kepada bidang kuasa Kerajaan Persekutuan.

Harus diingat bahawa Perlembagaan adalah undang-undang utama Persekutuan dan kanun jenayah termasuk dibawah bidang kuasa Polis, iaitu sebuah institusi Kerajaan Persekutuan. Jika mana-mana negeri ingin melaksana kanun jenayah Syariah, maka ia perlu mendapat kelulusan Dewan Undangan Negeri dan kemudian Parlimen. Ini kerana ia melibatkan bidang kuasa Persekutuan dan Parlimen perlu meluluskan pindaan undang-undang dengan majoriti dua pertiga ahli Dewan Rakyat. Sama ada pihak yang bakal membawa usul berkaitan pelaksanaan hudud di Kelantan akan mendapat sokongan Dewan Rakyat atau tidak, atau sama ada usul tersebut diterima terlebih dahulu oleh Speaker menjadi satu tanda tanya. 

Suka atau tidak, seorang yang mengaku dirinya Muslim, semestinya tidak ragu-ragu menerima hukum Islam, iaitu undang-undang Syariah pada keseluruhannya. Yang menjadi musykil dikalangan khalayak ialah sama ada pihak yang ingin melaksana kanun jenayah Syariah benar-benar bersedia dan mampu melaksanakan seperti yang dikehendaki oleh Islam.

dollah yankee -
Ambil rasuah,terima rasuah,bagi rasuah tidak ada dalam senarai kesalahan untuk hukuman hudud?

Tiada ulasan: