Sabtu, 3 Oktober 2015

dollah yankee

dollah yankee


Turun bukit pun nak kayuh!

Posted: 03 Oct 2015 05:05 PM PDT

Image result for reezal merican

Tindakan Timbalan Menteri Luar, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican yang melanggar protokol dengan memanggil Duta China ke Malaysia, Dr Huang Huikang boleh menjejaskan hubungan antara dua negara.

Media melaporkan Reezal Merican memanggil Huang ke Wisma Putra selepas mengeluarkan kenyataan yang dianggap sebagai campurtangan negara asing ketika melakukan lawatan di Petaling street baru-baru ini.

Bagaimanapun, Pemangku Menteri Luar, Datuk Hamzah Zainuddin telah membatalkan arahan memanggil Huang yang telah dibuat oleh Reezal.


Tapi dalam konteks ini, gurkah-gurkah politik di'port'  fikir kerajaan Malaysia hanya  akan senyapkan benda ini...mereka akan selesaikan begitu sahaja tak berlanjutan sampai tindakan nak mengusir keluar  diambil oleh pihak Malaysia.

dollah yankee -
Rasanya keling Reezal ni tak salah. Yang salah ialah orang yang melantik Reezal ni jadi timbalan menteri!!. Ini kes orang bodoh dan bingai lantik orang lagi bodoh dah bingai untuk memegang suatu jawatan yang sangat penting. Mengapalah bodoh sangat. Wisma Putra tu kan ada KSU dan ramai 'career diplomats' untuk dirujuk. Inilah dia kalau 'mangkuk hayun' jadi menteri!!

Bila keling di beri basikal, turun bukit pun dia nak kayuh
Bila keling di beri senapang, semuanya dia nak tembak
Bila keling jaga di beri uniform, tiba-tiba dia rasa hebat macamlah dia polis
Bila keling jadi kaya, habis semua yang lain (termasuklah keling2 lain) dianggap haprak

Tiada ulasan: