Rabu, 1 April 2015

Tukar Tiub

Tukar Tiub


MUNKEE TIPU

Posted: 01 Apr 2015 06:30 PM PDT





 #KITA LAWAN GST


GST: Banyak barang ikut sama naik 6%

Sebahagian harga kekal dan ada yang turun


KUALA LUMPUR 1 April - Tinjauan Utusan Malaysia di seluruh negara mendapati kebanyakan barangan utama pengguna yang tertakluk cukai barang dan perkhidmatan (GST) mengalami kenaikan harga kira-kira enam peratus selaras dengan pelaksanaan cukai itu berkuat kuasa hari ini.


KAH KAH KAH

woit
menteri  cakap ada GST
harga barang akan turun
kah kah kah
dah ada GST
hakikatnya semua  barang
naik harga
APA PUNYA TUUR


-------------

MALAM KAH KAH KAH

Posted: 01 Apr 2015 06:00 PM PDT






KAH KAH KAH

ikuti twitter 


@IshamRais



 MALAM INI
tukar tiub buat
kah kah kah
pj live arts

--------------

POLITIK MEMANG POLITIK

Posted: 01 Apr 2015 05:30 PM PDT




KOMENTAR


tujuan membuka kes 1MDB jelas
ini untuk memastikan duit 
negara selamat dari dirompak
1MDB memang isu politik
dipolitikan digunkan
untuk bahan hasutan 
bahan untuk mengolah persetujuan
agar oraang ramai sedar
bahawa najib dan rosmah
sedang menggunkan 1MDB
sebagai saloran merembat 
duit negara

ini jelas

1MDB satu gerakan
propaganda yang berjaya

Kritikan terhadap 1MDB hanya bermotifkan politik

 | March 31, 2015
Jika pembangkang mempunyai maklumat atau dokumen, mereka wajar mengemukakan kepada pihak berkuasa bagi membantu siasatan, bukan bermain politik dan mencari publisiti muraha

KOTA KINABALU: Serangan ke atas syarikat 1MDB merupakan satu kritikan yang bermotifkan politik semata-mata dan bukan berdasarkan fakta sebenar, kata Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Sabah,  Salleh Keruak.
Tambah beliau, pembangkang hari ini menyerang kerajaan melalui pelbagai teori dan spekulasi yang dilontarkan terhadap rakyat umum di mana ianya bertujuan agar isu ini menjadikan debat politik dan bukan lagi untuk mencari kebenaran.
"Pihak pembangkang kelihatan tidak sabar menunggu Jabatan Audit Negara menyiapkan kerja dan ia sesuatu yang tidak adil. Jika pembangkang mempunyai maklumat atau dokumen, mereka wajar mengemukakan kepada pihak berkuasa bagi membantu siasatan. Bukan bermain politik dan mencari publisiti murahan, dan mempengaruhi pemikiran masyarakat.


KAH KAH KAH

woit
bila dituduh bangang
jadi marah
tapi sebenarnya bangang
woit
memang  cerita 1MDB
ini motif nya politik
1MDB ini dijadikan alat
untuk hasut rakyat 
benci kerajaan
kah kah kah
ingat 1MDB ini
jemputan kenduri bersunat
bangang!
MACAM
 HASAN MALEK

------------

RAKYAT MAKIN MARAH

Posted: 01 Apr 2015 11:31 AM PDT






MARAH

makin merebak
dimana mana
oraang ramai 
makin marah






-----------

MINYAK AKAN NAIK HARGA

Posted: 01 Apr 2015 07:30 AM PDT






1 APRIL 2015
HAPUSKAN CUKAI KE ATAS PETROL DAN DIESEL YANG DIGUNAKAN INDUSTRI DAN PERNIAGAAN

Baru-baru ini, isu harga barang yang tidak turun selari dengan penurunan harga minyak telah menimbulkan banyak kontroversi sehingga menjadi isu berbaur perkauman. Rakyat tidak tahu bahawa harga petrol dan diesel yang dibayar oleh industri dan perniagaan sebenarnya tidak turun kerana dikenakan cukai tambahan oleh kerajaan.

Menteri Kewangan mengesahkan perkara ini dalam jawapan bertulis kepada saya seperti berikut:

Jawapan ini mengesahkan bahawa sebahagian dari sebab kenapa harga barang tidak turun ialah kerana pengilang dan industri telah dikenakan cukai bermula Januari 2015. Saya mengunjurkan kutipan cukai dari petrol dan diesel bagi tahun 2015 boleh mencecah RM900 juta bila mana kutipan bagi dua bulan pertama sahaja telah mencecah RM158 juta. Sektor-sektor yang dikenakan pula adalah sektor yang melibatkan kegunaan harian rakyat terutamanya penerbangan, pembinaan dan perkilangan.

Dengan pengenalan GST bermula hari ini yang sudah tentu membebankan rakyat, saya menyeru supaya kerajaan menghapuskan cukai ke atas petrol dan diesel yang digunakan di dalam industri dan perniagaan supaya kos perniagaan tidak terus naik. Tindakan mengenakan cukai secara senyap ke atas peniaga/industri dan menyalahkan mereka tidak menurunkan harga adalah tindakan yang tidak jujur dan membebankan rakyat.


RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN



------------

SABDA IMAM BESAR

Posted: 01 Apr 2015 06:30 AM PDT





IMAM BESAR
SUNNI WAL RASUA
NAJIBUN AL- MONGOLI

KAH KAH KAH

hubaya hubaya
dengar dengar
sabda najibun al-mongoli
imam besar 
sunni wal rasuah
memberi fakwa
 tentang GST


Najib jamin GST halal  


 Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) yang mula dilaksanakan Putrajaya berkuatkuasa hari ini halal dan tidak akan menyusahkan rakyat, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Berucap di World Halal Summit 2015, Najib berkata Majlis Fatwa Kebangsaan…



---------------

MAKAN DEDAK

Posted: 01 Apr 2015 05:30 AM PDT






ORANG KAMPONG DEN
Cikgu hassan buek malu org kampung sey yo. Bonti lah jd bangang, kok x roti sonyap. Kan banyak hikmah sonyap, sonyap melonyapkan kebangangan seseorang. Apo dh jd hassn malik. on JANGAN HASAN MALEK
Publish | Delete | Spam
ayen
at 4:45 PM





------------

SATU JUTA SATU MEI

Posted: 01 Apr 2015 12:25 AM PDT








SATU JUTA


SATU MEI


HIMPUNAN 
KITA LAWAN GST PADA 1 MEI 2015
Keutuhan gabungan anak muda #KitaLawan yang terdiri daripada parti politik, kumpulan masyarakat sivil, NGO, mahasiswa, pekerja dan profesional muda telah membuktikan bahawa rakyat tidak perlu tunduk kepada kezaliman.
Walaupun sejak pemenjaraan Anwar Ibrahim terdapat lebih lebih daripada 120 tangkapan ahli politik, ahli akademik, peguam, aktivis, wartawan dan seumpamanya, anak muda tidak gentar malah tangkapan sedemikian dan salah guna kuasa oleh IGP menunjukkan bahawa perjuangan anak muda berada di landasan yang betul.    
Pelbagai pendedahan mengenai kerakusan pentadbiran Najib Razak seperti 1MDB, jet peribadi dan skandal-skandal ketirisan juga menjadi bukti bahawa beliau gagal memperjuangkan kebajikan rakyat.
Lebih malang apabila orang disekeliling beliau lebih risaukan tentang kedudukan dan harta yang menjadikan mereka begitu lemah dan longlai sedangkan kesengsaraan rakyat langsung tidak dihiraukan.
Kerana itu, anak muda tampil ke hadapan untuk memberikan inspirasi dan harapan kepada rakyat bahawa keadaan ini perlu diubah dan boleh diubah.
Hari ini bermulah pelaksanaan cukai GST. Mereka yang sebelum ini tidak membayar cukai pendapatan kerana gaji tidak cukup mahupun mereka yang sebelum ini tidak bekerja seperti mahasiswa, pelajar dan pesara kini berdepan dengan tekanan cukai.
Malah rakyat biasa terpaksa mengurangkan perbelanjaan mereka bagi menghadapi peningkatan kos sara hidup yang melampau sedangkan pemimpin negara terus bermewahan dan rakus menghabiskan dengan kekayaan negara.
Namun, keluhan dan rungutan rakyat tidak mencukupi. Kezaliman mereka perlu kita lawan.
Oleh yang demikian, sekretariat #KitaLawan mengajak semua untuk bersama-sama turun ke Kuala Lumpur pada 1 Mei 2015 untuk Himpunan #KitaLawanGST.
Yang pasti bulan April ini akan membuka mata seluruh rakyat Malaysia mengenai penindasan GST terhadap kita semua. Tempoh sebulan ini juga anak muda akan memberi suntikan semangat dan keberanian untuk kita semua bangkit menentang kezaliman mereka. Anak muda sedia menghadapi tekanan dan risiko. Anak muda tidak gentar, kita lawan demi kebajikan seluruh rakyat Malaysia.
Lagi ditekan, lagi Kita Lawan!
#KitaLawanGST #Himpunan1Mei
1 APRIL 2015
SEKRETARIAT KITA LAWAN




---------------

BERITA DARI NIGERIA

Posted: 31 Mar 2015 09:08 PM PDT





Nigerian election: opposition leader Muhammadu Buhari sweeps to victory

72-year-old former military ruler defeats incumbent Goodluck Jonathan, marking only eighth time in sub-Saharan Africa challenger unseats incumbent at the polls

Muhammadu Buhari: reformed dictator returns to power in democratic Nigeria


NOTA
berita ini
tak ada apa apa
saje je nak beri tahu
presiden ini umurnya
seventy two year old
cakap melayu 72 tahun
tak ada ada apa apa
jangan risau
tak ada semiotik
kah kah kah

-----------------

JANGAN HASAN MALEK

Posted: 31 Mar 2015 08:18 PM PDT



NOTA
hasan malek ini ialah kata sifat
memberti makna 
seseorang yang bodoh
seseorang yang bebal
seseorang yang bangang

CONTOH AYAT:
kamu akan jadi hasan malek
kalau hanya belajar malay studies


Hasan Malek nafi sedia letak jawatan jika harga minyak naik

KUALA PILAH: Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Hasan Malek, menafikan menulis status pada laman Facebook (FB) mengenai kesediaan meletak jawatan jika berlaku kenaikan harga minyak dalam masa terdekat.
Beliau berkata, penyebaran gambar kononnya daripada akaun FB miliknya adalah palsu dan seorang pegawai khas beliau sudah membuat laporan polis mengenainya, pagi tadi, di Balai Polis Presint 7, di Putrajaya.

KAH KAH KAH
woit
kah kah kah
tolong sikit 
jangan kacau mamat ni
dia bangang lagi bodoh 
belajar malays study aje
kita makan nasi
dia makan dedak 

kesianlaaaa
kah kah kah
MAT BANGANG

MUKA BONTOT KUALI

Posted: 31 Mar 2015 07:26 PM PDT






ZAMBREE



Pembangkang tidak hormat Sultan

IPOH 31 Mac – Tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) daripada pakatan pembangkang yang memakai pakaian serba hitam pada istiadat perasmian sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) hari ini mengundang kemarahan Menteri Besar,  Zambree Abd. Kadir.


HITAM COOL & COUNTER CULTURE

KAH KAH KAH

woit zambree
hang tengok cermin
pandang betul betul
muka hang pun 
itam bin legam
kah kah kah
asal usul hang mana
kalau melayu
kenapa muka 
hang gelap
kah kah kah
MUKA KUALI

---------------

Tiada ulasan: