Jumaat, 3 April 2015

dollah yankee

dollah yankee


GST: Nak tanya pun kena tangkap!

Posted: 03 Apr 2015 07:52 AM PDT



Hari ini telah masuk hari ke-3 KERAjaan telah mencekik kita dengan GST. Seminggu sebelum 1 April hari itu, ratusan rakyat telah memenuhi pejabat kastam di Kelana Jaya dengan 106 soalan yang mahu diajukan kepada pihak kastam.

Malangnya pihak kastam telah bersedia menyambut kumpulan ini dengan pasukan polis. Hampir 80 orang aktivis dan rakyat telah ditahan dan disumbat ke-dalam 'black maria' dan ada yang dicederakan hanya kerana telah memenuhi ruang awam dan menggunakan saluran kaunter pertanyaan pejabat kastam untuk bertanyakan 106 soalan yang dibawa dan yang telah disediakan lebih awal.

Mereka ingin membuat pertanyaan ini sebab mereka tak paham dengan GST ini. Yang peliknya selepas mereka (kastam) gagal menjawab 106 soalan yang diajukan, mereka ini telah ditangkap pak polisi. Gurkah-gurkah politik di'port' menganggap tindakan ini sesuatu yang hodoh.

Jika pihak kastam yang hari-hari bermain dengan cukai pun terketar-terketar dan tak reti nak jawab 106 soalan yang dibawa olih aktivis ini, apa kah rakyat biasa yang lain-lain boleh terima sistem percukaian baru yang dilaksanakan ini?

Macam manalah pak-pak menteri kita boleh kata sistem cukai baru ini telah diterima olih semua rakyat? Apakah nak buat pertanyaan pasal cukai GST merupakan satu ancaman kepada negara?

dollah yankee -
Ketua Pengarah Kastam telah kena 'Boo'.., last sekali dia kata "Parlimen yang perintah,saya hanya lakukan"... 
Kah..Kah..Kah.. dia pun tak reti nak jawab

Tiada ulasan: