Sabtu, 25 April 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Pasaipa loklag sangat Mahathir la ni?

Posted: 25 Apr 2015 03:33 AM PDT

Terlajak perahu boleh di undur, terlajak kata, macam-macam boleh diandaikan. 

 Apa yang akan tergambar oleh rakyat Malaysia  apabila mantan PM Mahathir Mohamad kata:
"Kita tak boleh sayang satu orang sampai dia bunuh orang pun kita kata ok la," katanya kepada kira-kira 500 hadirin di Kuala hari ini.
  Saya tak tahulah korang tergambarkan siapa... Tetapi entah macam mana saya tiba-tiba terbayangkan pembunuhan Altantuya....terbayangkan Sirul Azhar, terbayangkan Azilah, terbayangkan Razak Baginda....

  Menurut laporan tersebut, Mahathir, bagaimanapun, dengan cepat berkata bahawa apa yang dikatakannya itu tidak ada kena mengena dengan sesiapa pun.
 "(Ini) tidak ada kena (mengena) dengan apa-apa. Saya (hanya) bagi contoh," katanya di majlis 'Bicara Negarawan: Anda Tidak Keseorangan' anjuran NGO Prihatin.
 Mahathir kemudiannya membuat rujukan mengenai sayang seseorang kepada isteri.
"Kita sayang kepada isteri pun, kalau isteri melakukan jenayah yang dahsyat, kita tidak boleh terima pasal dia isteri (kita)," tambahnya.
Kah! Kah! Kah! Ini lagi parah! Mahathir tersebut pula pasal sang isteri.....Tentu rakyat Malaysia terbayangkan anak badak pakai jam mahal Richard Mille Lady RM 007, beg jenama birkin .....Kah! Kah Kah! Betullah apa yang Mahathir cakap tu...tak ada kena mengena dengan sesiapa melainkan anak badak!

   Mahathir yang turut menyedarinya, mungkin ada yang terasa hati, lalu sekali lagi beliau menafikan yang beliau merujuk kepada sebarang kes tertentu. Pasaipa loklag sangat Mahathir la ni? Korang bacalah di sini.

Tiada ulasan: