Sabtu, 7 Februari 2015

Kelab Greenboc

Kelab Greenboc


"Keangkuhan Itu Ada Harganya!"

Posted: 07 Feb 2015 12:40 AM PST


Terpulang kepada saya nak hadir, tak hadir - Presiden PAS

MARANG: Presiden PAS tidak terikat atau bergantung kepada mana-mana pihak untuk hadir ke mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat yang dijadualkan pada 8 Februari ini.

Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata terpulang kepadanya sama ada hadir atau sebaliknya pada mesyuarat yang akan diadakan di Pejabat Agung PAS itu.

Ini kerana, kata beliau, tidak ada mana-mana pihak yang berhak bagi menentukan kehadirannya.

"Dia (Guan Eng) tidak berhak menentukan saya hadir atau tidak hadir. Terpulang kepada saya nak hadir ke tak hadir. Saya bukan anak murid sekolah, kita tengok dululah.

"Tengok hari mesyuarat inilah saya hadir ke tidak hadir. Saya tak bergantung dengan sesiapa saya nak hadir," ujarnya berseloroh kepada media selepas menyampaikan kuliah mingguan Jumaat di kediamannya Kampung Rusila, hari ini. Hadir sama ialah Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Beliau berkata demikian sebagai reaksi balas desakan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang mahukan Presiden PAS itu hadir ke mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat, Ahad ini.

Sehubungan itu, Ustaz Abdul Hadi turut menafikan dakwaan beliau banyak kali tidak hadir ke mesyuarat berkenaan berbanding dengan pemimpin PR yang lain.

Bahkan, kata beliau pihak terbabit boleh melihat rekod kehadiran ahli-ahli mesyuarat majlis berkenaan bagi menentukan kebenaran dakwaan tersebut.

"Cuma saya rasa bangga, saya lebih banyak hadir mesyuarat dari Lim Guan Eng, kecuali (ketika) saya sakit dulu.

"Mesyuarat PR, masa saya jadi Menteri Besar pun saya hadir tiap-tiap kali mesyuarat. Saya tidak sibuk macam Ketua Menteri dan jika sibuk pun saya mesti hadir untuk mesyuarat Pakatan Rakyat.

"Kalau kata saya banyak tak hadir mesyuarat itu tak betul, kena 'check' kehadiranlah siapa paling banyak tidak hadir mesyuarat," ujarnya yang juga Ahli Parlimen Marang. - HARAKAHDAILY 6/2/2015

ULASAN GB

Ada dua perkara GB nak ulas.

Pertama tentang kehadiran mesyuarat PR. GB rasa Presiden PAS tersilap fakta apabila menyatakan:

"Mesyuarat PR, masa saya jadi Menteri Besar pun saya hadir tiap-tiap kali mesyuarat. Saya tidak sibuk macam Ketua Menteri dan jika sibuk pun saya mesti hadir untuk mesyuarat Pakatan Rakyat

Fakta sebenarnya: Semasa Hj Hadi menjadi Menteri Besar Terengganu, PR belum wujud. PR hanya wujud selapas PRU13 pada 2013. Jadi tiada apa yang dinamakan Mesyuarat Pakatan Rakyat seperti yang didakwa..

Kedua menegenai kenyataannya:

Terpulang kepada saya nak hadir ke tak hadir."

< Jawapan di atas jelas ANGKUH. Terasa dirinya telah terlalu hebat dan besar. Mungkin kerana "telah dilantik" sebagai Naib Ketua Dewan Ulamak Sedunia...

Tidak mengapalah... hukum kebenaran dan keadilan akan tetap berjalan walaupun ke atas ulamak dunia paling tersohor dalam dunia sepanjang zaman sekalipun ... bahawa KEANGKUHAN ITU ADA HARGANYA!

Tunggu dan lihat.

Bandingkanlah Diantara Najib & Jokowi...

Posted: 06 Feb 2015 10:30 PM PST


Lawatan Jokowi: Yang Baik Kita Teladani Yang Buruk Kita Jauhi Oleh A Kadir Jasin

LAWATAN Presiden Joko Widodo aka Jokowi ke negara kita sangat penting. Pertalian darah dan sejarah diperkukuh dan teladan dipelajari.

Presiden Jokowi tandatangani buku pelawat Istana Negera.  
Presiden Jokowi dan isteri, Ibu Iriana. 
Urusan peribadi: Presiden Jokowi dan isteri terbang ekonomi.

Kata Presiden Jokowi: "Saya ini wong ndeso, wong kampung, nggak ngerti golf. Saya bisanya nyangkul. Saya itu tidak bisa main golf. Belum pernah pegang stik golf. Belum pernah lihat dalamnya golf gimana."

Kata saya, ngak perlu risau Pak Presiden. Apa hebatnya golf?

Ular tedung tidak hilang bisanya kalau menyusur akar. Ular lidi panjatlah pohon paling tinggi tetap tidak berbisa.

Wallahuaklam.

Tiada ulasan: