Isnin, 23 Februari 2015

dollah yankee

dollah yankee


PAS kena tunggang superbikes,bukan tunggang unta !

Posted: 23 Feb 2015 06:20 AM PST


PAS DAN MASA DEPAN MALAYSIA
PAS adalah sebuah parti yang paling lama ditubuhkan di malaysia. Oleh itu PAS seharusnya menjadi contoh rujukan buat parti-parti lain khususnya yang bernaung di bawah Pakatan Rakyat. Tetapi malangnya PAS bukan sekadar gagal menjadi contoh bahkan lebih malang PAS dilihat sebagai beban yang banyak menyumbang konflik dalam Pakatan.
PAS memerlukan kesegaran agar pergerakannya mampu seiring dengan perkembangan dunia yang serba canggih ini. PAS memerlukan Kepimpinan yang mampu menghasilkan idea-idea 'brand new' seterusnya memimpin politik baru yang berteraskan ilmu dan moral.
Kejatuhan Terengganu dan Kedah sewajarnya dijadikan medan untuk PAS bermuhasabah secara ikhlas dan bersungguh-sungguh, justeru disusuli dengan iltizam untuk berubah. Kekalahan di dua negeri ini seolah-olah membenarkan dakwaan yang mengatakan PAS hanya pandai berceramah tetapi tidak mampu memimpin. Bahkan pemergian TGNA juga meninggalkan tanda tanya besar mengenai survival PAS di Kelantan. Ramai pihak yang sudah mencongak bahawa hayat PAS di Kelantan akan berakhir seiring pemergian TGNA sebagai ikon Umara dan Ulama.

dollah yankee -
Bila TG Nik Aziz sudah tiada, PAS pun sudah kurang aura ...

Tiada ulasan: