Rabu, 18 Februari 2015

ANAK SENGAT

ANAK SENGAT


RATIB UG ... TIMBUL TIMBALAN PERDANA MENTERI

Posted: 17 Feb 2015 04:46 PM PST

Ratib UG di mainkan semula sekalipun yang meratib itu sudah pening angguk geleng . PAS yang masih bersedih dengan kehilangan Tuan Guru Nik Abdul Aziz terus di serang dengan momokan yang langsung tidak dibuktikan. Bagi yang memahami UG adalah kerajaan tanpa pembangkang, melihat ianya idea terkehadapan yang mendahului Konsesus Nasional tajaan PKR.

Pasma yang di taja bekas ahli PKR dan di pimpin oleh pemimpin bermasalah PAS Kedah (dan di soong beberapa JK PAS Pusat) terus memainkan isu UG sekalipun kepala mereka dah berulangkali terhantuk dinding kerana pening. Isu itu di mainkan dengan tersusun dan terancang sekali. Pasma, DAP dan PKR seakan senada menari tarian dan lengguk gerak yang sama.  Ia seakan mengalihkan ahli PAS terhadap poersoalan yang masih belum berjawab... MENGAPA KONSPIRASI YANG DI DEDAHKAN OLEH KETUA PEMUDA PAHANG BELUM BERJAWAB.

Mengapa seluruh ahli di bawa ke zaman nostalgia atas alasan kononnya PAS menuju bergabung dengan umNO. Jawapan ini telah berulangkali di nafikan oleh Tuan Guru Presiden. Apakah mungkin ada yang lebih berminat untuk melayan Fakhrurazi yang keketuman  bermimpi menjadi MB Kedah atau mempercayai seorang ulama zuhud yang memimpin gerakan Islam dunia?  jarak akhlak yang sangat jauh lebih dari perut bumi dan bulan purnama..

Di saat serangan UG  kepada , Pas, tiba tiba Keluarga Anwar dan di sokong pimpinan PKR mengakui wujudnya tawaran Timbalan Perdana Menteri kepada Anwar.  DAP yang mengeleng kepala tak berani bersuara bila di tanya.. PAS menafikan bermaklumat tentangnya. Apakah sebenar hakikatnya??

Dari apa yang jelas, saya membuat kesimpulan mudah;

1) Berlaku pertemuan dan perbincangan sulit antara PKR dan UMNO atau lebih tepat lagi Anwar dan Najib.

2) Seperti biasa... semua "perancangan bijak" PKR tak perlu bagi tahu jauh sekali untuk berbincang dengan rakan.

3) Rafizi mengakui bahawa ia hanya tawaran tidak asli... jika ianya asli????... apakan PKR akan tinggalkan PR kerana hanya 4 jawatan menteri di tawarkan??? ermmmm...

Dari kesimpulan ringkas di atas... ia sesuatu yang jelas dan DI AKUI bahawa usaha penyatuan umNO dan PKR berlangsung tanpa pengetahuan PR.  Peliknya PAS pulang yang di dendang ber UG dengan umNO... di mana kewarasan kamu semua wahai yang berotak?

Saya ingin mengajak seluruh ahli PAS memfokuskan kepada isu besar yang telah di dedahkan oleh Ketua Pemuda PAS Kuantan yang membabitkan Dr Hatta Ramli...  Semua ahli PAS sedang menanti respon dan jawapan hatta. Ia bukan sampah yang boleh di sapu di bawah karpet. Ia kaca yang meremukkan hati dan perasaan ahli PAS... Pengkhianatan pimpinan tertinggi menggunakan jentera terpenting parti....

Biarkan Pasma dengan khayalan UG nya... Biarkan PKR dengan impian Timbalan Perdana menteri dan 4 menterinya... biarkan DAP dengan kebingungannya... PAS mesti selesaikan isu dalamannya yang parah ini... DR HATTA MESTI BERHUJJAH DENGAN FAKTA BAGI MENAFIKAN TUDUHAN YANG DI LEMPARKAN KEPADANYA... bukan cerita kereta yang di simpan di luar pagar rumah yang di bakar.....

Tiada ulasan: