Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-
Tukar Tiub

Tukar Tiub


MANA DUIT ITU

Posted: 18 Jan 2015 07:00 PM PST






KOMENTAR
mustahil tak tahu nama bank
mustahil duit sebanyak 8 bilion
nama bank pun tak tahu

ini tanda tanda
hari hari akhir
saekor najib
hari hari akhir
sekor badak



Dr M: Di mana wang 1MDB?

Mahathir Mohamad masih tidak berpuas hati dengan penjelasan firma pelaburan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) bahawa dana sebanyak RM8.3 bilion yang dilaburkan di Kepulauan Cayman telah diperolehi semula.

Mahathir berkata, firma yang dicetuskan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak itu perlu menjelaskan bank yang menjadi tempat pelaburan dana tersebut.

"Penjelasan itu tidak mencerahkan apa-apa kepada kita.

"Saya hendak tahu bank mana yang menyimpan wang itu. Jumlahnya berbilion dolar; kamu mesti simpannya di mana-mana.

KAH KAH KAH

woit
kes najib bawa lari duit
tak akan selesai
akahirnya najib 
akan dibungkus

duit masuk poket
cina taik terjulur2
masuk poket anak rosmah
ratus juta beli rumah
ratus juta buat filem
semua pakai duit IMDB









------------

LAWAK JENAKA PAGI SENIN

Posted: 18 Jan 2015 06:15 PM PST






 | January 17, 2015
Tan Sri Abu Kassim Mohamed sprm


Tiada ruang untuk mendakwa agensi tidak mahu, ataupun mahu menyiasat sebarang kes yang mempunyai unsur rasuah. More ››


KAH KAH KAH

kah kah kah
kah kah kah
gwa tak ada komen
kah kah kah
lawak pagi senin
kah kah kah









-------------

BETUL KE JABATAN AGAMA INi?

Posted: 18 Jan 2015 05:49 PM PST




BERANI 
JAWI ATAU JAKIM 
TANGKAP
MACAM CENDAWAN
Biasa lah m'sia ulamak & ustad dah mcm title datuk mcm cendawan. Nak tanya yg bangga digelar ulamak atau pak ostad, brani ke tinggal kan kehidupan duniawi mcm sami buddha atau padri kristian yg mengamalkan calibacy demi mengabdikan diri pada illahi? 

Malah khalifah2 rashidun menjalani kehidupan zuhud mengabdikan diri utk ugama. Ulama dan pak ostad di mesia amat mudah mendapat gelaran tanpa perlu menyumbang ilmu dari hasil kajian sendiri perihal ilmu agama. 

Hanya bermodal kan sekeping kertas ijazah atau phd dari univ. Timor tengah. Kalau muthusamy atau ah chong menuntut di timor tengah dan mempunyai ijazah, mereka pun layak bergelar ostad atau ulama.? on SIAPA DIA NIK AMMAR
Anonymous
at 10:37 PM
PAK MUFTI TAKUT
Kalau betul pak mufti ikut ajaran muhamad, brani ke pak mufti menegur pemimpin2 negara dan rajagopal buat maksiat, memakan rasuah, sistem kehakiman yg tidak adil? Hidup zuhud seperti 4 khalifah ar rashidun. Bukan tugasan pak mufti hanya menjaga rakyat marhaen sahaja. Kalau sudah tegur pemerintah yg zalim dan suka bermaksiat masih tidak diendah oleh mereka maka wajib letak jawatan demi prinsip agama. Ada brani? on AL-KONTOL MONTOL
Anonymous
at 10:18 PM

BUAT FILEM LAAA
Apa kene megene dgn skrip n filem plak kalu mcm tu suruh dia buat filem lah. Seni ni satu anugerah kalu semua nk sekat mcm mane nk mengarah dik skrip putus putus dh kene tapis silap2 pengarah pun x tau apa cerita yg diarah nye apa daaa ko org punya cadangan x leh pakai. on AL-KONTOL MONTOL
Anonymous
at 10:14 PM
NEGARA WASA TAHI YAH
Dalam negara wasa"tahi"yah, persaingan adalah haroooommm. Monopoli adalah jihad suci. TNB TM Syarikat2 Air dok buat untung tak sangga gila. Tetapi ditafsir rugi kerana kontrektor2 dan mana2 syarikat melayu, walau dpt kontrek berniaga air cond dlm neraka pun, mereka tetap akan rugi. 

Melayu mmg bangsa bangsat dari Sumatera. Mana tahu appreciate hasilbumi semenanjung? Tahu2nya hanyalah enjoy de menjoy. on PERLU PENJELASAN
Anonymous
on 1/18/15



--------------

LAWAK BERDIRI

Posted: 18 Jan 2015 05:16 PM PST







TUKAR TIUB

&

GENG

buat lawak berdiri
NO BLACK TIE
jalan nagasari
 bukit bintang











--------------

K-POP YANG POWER

Posted: 18 Jan 2015 04:48 PM PST




KOMENTAR
jelas nampak
jabatan agama ini karut
peminat k-pop hendak ditangkap
tapi rosmah mansor berpelok
tak berani buka mulut


Dipeluk artis K-pop agenda hancurkan 

agama Islam, kata Jakim 


Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menyifatkan tingkah laku sebilangan remaja perempuan Islam yang dipeluk artis pujaan mereka dalam satu konsert minggu lalu sebagai satu agenda menghancurkan pegangan agama Islam.
Khatib melalui khutbah Jumaat hari ini berkata, umat Islam boleh dibinasakan dengan pelbagai cara, antaranya penyelewengan akidah, pencemaran akhlak dan budaya dari Timur ataupun Barat.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/dipeluk-artis-k-pop-agenda-hancurkan-agama-islam-kata-jakim#sthash.tfxwRpTU.dpuf

KAH KAH KAH

woit
tak sangka
lembik sangat
agama islam ini
pelok balak korea
terus hancur islam
memang power K-POP
memang hebat

ada lojik juga
najib pelok rosmah
terus hancur negara
kah kah kah

K UNTUK KONTOL



------------

REMBAT DAN SEBAT

Posted: 18 Jan 2015 08:17 AM PST









Anwar sedia bantu SPRM siasat Daim

18 Jan —  Anwar Ibrahim sedia bekerjasama dengan pihak berkuasa anti rasuah Malaysia jika siasatan dilakukan terhadap bank bekas menteri kewangan, Daim Zainuddin. Ketua pembangkang itu bagaimanapun mengharapkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia…


KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
anwar pernah buka cerita
yang daim ni
macam tuhan hindu
kepala satu 
tapi tangan banyak
kah kah kah

banyak tangan 
semua tangan proksi
rembat dan sebat

kah kah kah

TANGAN REMBAT 


---------------

SIAPA DIA NIK AMMAR

Posted: 18 Jan 2015 05:28 AM PST





KENALI NIK AMAR
anda jangan silap, nik amar bukan ulama! nik amar hanya lulusan agama. macam law la juga, bukan semua lulusan law itu lawyer! untuk jadi lawyer, lulusan undang-undang mesti masuk bar dulu, baru boleh jadi lawyer! 

nik amar ni dulu hanya guru pendidikan agama islam mengajar di sekolah menengah akademik! bukan mengajar di universiti! maka sudah tentu ilmu dia tak sebanyak mana. ditambah lagi dengan sikap ego dan tak rajin belajar, maka ilmu nik amar tak banyak bertambah. kalau ada pun yang bertambah ialah egonya! on KELANTAN ADA MB BARU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:24 PM



--------------

AL-KONTOL MONTOL

Posted: 18 Jan 2015 04:00 AM PST






KOMENTAR 

agamawan menuntut
hanya mereka yang belajar
hal agama sahaja yang boleh
memberi komen tentang agama

maka orang filem  dan seniman juga
mahu mereka yang terdidik
berilmu dan belajar filem sahaja
yang belajar tentang budaya sahaja
yang boleh komen tentang filem

kalau ini diterima
para seniman tak ada halangan



Selepas kontroversi K-pop, mufti mahu filem ditapis bermula dari skrip
18 Jan Selepas isu kontroversi K-pop membabitkan gadis Melayu di sebuah konsert baru-baru ini, Mufti Wilayah Persekutuan,  Zulkifli Mohammad Al-Bakri mahu penguatkuasaan penapisan filem dan drama dimulakan daripada skrip. Dalam wawancara bersama Mingguan Malaysia…

KAH KAH KAH 

woit setuju sokong
sokong sokong sokong
kah kah kah

tapi
rakyat juga nak tahu
malaon ni belajar dimana
mana surat nikah emak ayah
spm dapat berapa A
pandai bahasa JAWA atau tak
bila pergi haji
bersunat tahun berapa
ijazah dapat dari bucu mana

 dari mana jumpa AL...
kah kah kah

APA PUNYA 

ALKONTOL

----------

AGENDA ISIS SEMAKIN JELAS

Posted: 18 Jan 2015 12:30 AM PST








FACE BOOK

Muslim dilabelkan sebagai terrorist atau penganas. Persoalannya siapa yang mulakan perang dunia1 & 2, membunuh orang Asli Amerika, Australia & rakyat Palestine & hina agama Islam?

Tangan-tangan ghaib bukan bergerak sendirian, tentera mereka dikalangan fasik dan munafik yang menjayakan nya. Siapa yang menjajah negara kita dan siapa pula yang bersama penjajah?
 
 
INI BUKTI

 
Tulisan saya dalam Suara Keadilan bertajuk : ISIS dan Geopolitik – telah diterbitkan pada 25 November 2014. Para akhir dalam tulisan itu saya telah membuat rumusan ini:
 
Akhirnya negara-negara di Eropah, Amerika Latin dan Afrika – tidak dapat tidak akan mewujudkan undang-undang baru atas nama keselamatan untuk menentang pengganas ISIS. Malaysia juga akan memunculkan undang-undang baru anti-pengganas. Wal hal kepala pengganas utama dalam dunia ialah imperialis Amerika. Inilah peranan ISIS. 
 
BACA DISINI:
 









------------

KELANTAN ADA MB SWASTA

Posted: 17 Jan 2015 10:30 PM PST








MAKAN GAJI BUTO
PAS mengambil alih pemerintahan Negeri Kelantan pada awal 90-an dan TGNA menjadi MBnya. Di awal pemerintahan, TGNA sebagai seorang Ulama selesa untuk mengajar dan membiarkan ekonomi bergerak dengan sendiri tanpa ada tindakan dan dasar yang komprehensif, walaupun ada usaha dilakukan untuk memajukan ekonomi Kelantan tetapi momentumnya tidak cukup. 

Barisan Exco pada masa itu pun terdiri dari golongan ulama yang juga selesa untuk mengajar dan bergerak dari masjid ke masjid. Golongan profesional di dalam parti pada masa itu hanya menjadi tukang tampal poster dan pacak bendera parti. 

Perkara ini disedari Tengku Razaleigh(Ku Li), apabila Ku Li membubarkan parti Semangat 46 dan menyertai parti gerombolan pada akhir 90-an dan awal tahun 2000 satu serangan dilakukan dengan slogan "AMBO TAK SEY OGHE MAKE GAJI BUTO".

Tersentaak dengan serangan itu TGNA bingkas bangkit dengan mengambil Husam Musa, lulusan ekonomi dari UM yang telah bergerak cergas dalam parti PAS sebagai ADUN dan on KELANTAN ADA MB BARU
Publish | Delete | Spam
kiedentech
on 1/18/15


-------------

TUNGGU DAN NANTI

Posted: 17 Jan 2015 09:00 PM PST




TUNGGU


NANTI




------------

BUKTI SAHEH

Posted: 17 Jan 2015 07:29 PM PST






DIUMUMKAN



BUKTI SAHEH
dengan ini danny lim
ditendang dari menjadi
ahli kelab gagalis
pembelotan telah terbukti
adalah diberitahu
seantero alam
bahawa
danny lim
tidak boleh memberi
kenyataan akhbar
datang ke soiree gagalis
atau
menyamar sebagai gagalis















------------

LAGI MONOPOLI BUAT DUIT

Posted: 17 Jan 2015 07:15 PM PST




SATU LAGI MONOPOLI UNTUK PERMOHONAN VISA DENGAN RUJUKAN (VDR)
KEADILAN BIMBANG KESELAMATAN NEGARA TERANCAM

Kami ingin menarik perhatian orang awam bahawa mulai 15 Jan 2015, semua pemeriksaan kesihatan pekerja-pekerja asing di negara sumber dan permohonan Visa Dengan Rujukan (VDR) perlu dilakukan sepenuhnya secara atas talian melalui sistem Foreign Workers Centralized Management System (FWCMS).

FWCMS (http://www.fwcms.com.my/) yang diusahakan oleh Bestinet Sdn. Bhd. merupakan satu sistem atas talian yang amat komprehensif. Antara fungsinya melibatkan permohonan kuota pekerja asing, permohonan dan kelulusan Visa dengan Rujukan (VDR), Elektronik Pas Lawatan Kerja Sementara (ePLKS), Elektronik Check-Out Memo (eCOM), Elektronik penguatkuasaan (eEnforcement), Elektronik Duta (eEmbassy), insurans pekerja-pekerja asing dan lain-lain.


Seperti isu MyEG dalam pembaharuan PLKS, ini merupakan satu lagi sistem yang cuba memonopoli urusan pekerja-pekerja asing dalam bidang yang lebih luas. Majikan juga tidak boleh lagi berurusan di kaunter dan semua pemeriksaan kesihatan di negara sumber dan permohonan VDR mesti dilakukan sepenuhnya atas talian melalui sistem tersebut.

Pastinya sistem komprehensif ini melibatkan kos pembangunan yang besar. Syarikat swasta tidak mungkin membekalkan perkhidmatan tersebut secara percuma.

Kami juga meluahkan kebimbangan bahawa maklumat-maklumat yang dirangkumi dalam sistem tersebut merupakan maklumat berkaitan dengan pengawalan sempadan (border control) dan imigresen. Ini merupakan maklumat sensitif yang bakal mengancam keselamatan dan kedaulatan negara.

Maka kami menuntut penjelasan daripada Menteri Dalam Negeri  Ahmad Zahid Hamidi:

1.     Mengapakah menganugerahkan projek tersebut kepada BestiNet Sdn. Bhd?
2.   Apakah nilai kontrak tersebut serta berapakah kerajaan/majikan perlu membayar kepada BestiNet untuk perkhidmatan yang diberi?
3.     Adakah kontrak tersebut dianugerahkan melalui tender terbuka?
4.   Mengapakah tugasan penting ini boleh disumberluarkan kepada sebuah syarikat swasta?


YB Dato' Johari Abdul
Ahli Parlimen Sungai Petani

YB Lee Chean Chung
ADUN Semambu
Ketua Penerangan
Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Pusat










-------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT