Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


KAH KAH KAH

Posted: 12 Jan 2015 07:08 PM PST



KAH KAH KAH
KAH KAH
KAH

Sultan Nazrin Shah dianugerah Darjah 

Kerabat Selangor

SHAH ALAM: Sultan Perak Sultan Dr Nazrin Shah hari ini dikurniakan Darjah Kerabat Yang Amat Dihormati (D.K.) sempena Hari Keputeraan ke-69 Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah 11 Disember lepas.

KAH KAH KAH

kah kah kah






--------------

K - APA ERTINYA

Posted: 12 Jan 2015 06:39 PM PST




Bollywood bawa pluralisme, K-pop bawa 

Kristianisasi, kata timbalan mufti Perak

Budaya hiburan dari Korea Selatan atau K-pop membawa pakej yang merbahaya kepada umat Islam kerana menyebarkan fahaman liberalisme dan Kristianisasi, kata Timbalan Mufti Perak Zamri Hashim.
Beliau berkata, dengan tersebarnya budaya berkenaan tembok keimanan umat Islam sedang ditanggalkan satu demi satu jika tiada tindakan tegas daripada pihak berkuasa.
"Bollywood membawa fahaman pluralisme agama maka K-pop membawa sekali fahaman liberalisme dan Kristianisasi," kata Zamri yang juga ahli Majlis Ulama Isma (Muis) dalam satu kenyataan hari ini.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/bollywood-bawa-pluralisme-k-pop-bawa-kristianisasi-kata-timbalan-mufti-pera#sthash.8Y3ffUcz.dpuf

KAH KAH KAH

woit
nasib baik
bodoh bukan jenayah
kalau bodoh  jenayah
kah kah kah
tak muat penjara
kah kah kah


K- ertinya Kristian?
kah kah kah
K - ertinya

------------

ARE U KUNT?

Posted: 12 Jan 2015 06:05 PM PST






Malaysia sasar tarik lebih banyak pelancong China tahun ini, kata Mohamed Nazri


Kerajaan sedang meningkatkan usaha untuk menarik lebih banyak pelancong China melawat Malaysia tahun ini, kata Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Mohamed Nazri Abdul Aziz. 

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/malaysia-sasar-tarik-lebih-banyak-pelancong-china-tahun-ini-kata-mohamed-na#sthash.eWkeXmMs.dpuf

KAH KAH KAH

woit
ini langkah bahaya
ini mengancam
keselamatan negara
dari cina?
C itu ertinya Christian
mereka datang untuk
kembangkan Christian
abis akidah melayu
rosak agama islam
kah kah kah

C IS FOR 

-----------

WA TAK TAU WA TAK TAU

Posted: 12 Jan 2015 05:39 PM PST





KAH KAH KAH

dulu enjin kapal terbang ilang
berita bom kena curi
hari ni 
roket pulak kena rembat
munkee ni cakap
wa tak tau
kah kah kah

INGAT TAK
kes injin kapal terbang 
kena curi
akhirnya inilah cara
latihan terbaik
kah kah kah


Menteri tiada maklumat kes curi roket

Hishammuddin Hussein enggan mengulas lanjut berhubung dakwaan terdapat anggota tentera yang mencuri roket antikereta perisai daripada sebuah kem di Kedah.

Ketika ditanya pemberita berhubung kelonggaran kawalan keselamatan sehingga roket itu dicuri, Hishammuddin berkata beliau tidak menerima sebarang laporan mengenai perkara itu.

"Saya tak terima... Tak ada. Saya tak ada maklumat berhubung kait dengan siasatan dengan bom (di Gurun)," katanya.



KAH KAH KAH

wa tak tau
wa tak tau
kah kah kah

APA PUNYA BODOH!



------------

KETAWA PAGI INI

Posted: 12 Jan 2015 05:05 PM PST





KAH KAH KAH




KAH KAH KAH









------------

JAKIM INI APA?

Posted: 12 Jan 2015 04:30 PM PST




CIPAP BASAH

KOMENTAR
jakim kata memalukan
rakyat malaysia
mana jakim tahu?
bila jakim buat kajian?

malaysia ada 28 juta penduduk
berapa ramai jakim dah tanya?
bila jakim buat banci?

jakim ini mewakili siapa?
siapa lantik jakim?

kalau jakim dilantik oleh kerajaan
ini kerajaan tipu
united malays national organisation
berkuasa melalui jalan tipu
dalam pru13 spr telah menipu
gerombolan ketuanan melayu
hanya dapat 47% undi
manakala pakatan rakyat dapat 52% undi

majoriti telah menerajang ketuanan melayu
manjoriti menyokong pakatan rakyat

badan badan yang dilantik
oleh kerajaan tipu
tidak mewakili sesiapa




Jawi ambil tindakan 

terhadap penganjur 

konsert K-Pop

Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) akan mengambil tindakan sewajarnya terhadap penganjur konsert persembahan artis K-Pop, B1A4, berikutan perbuatan sumbang sewaktu acara hiburan itu berlangsung.
Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim)  Othman Mustapha berkata, perbuatan beberapa gadis Melayu bertudung dipeluk dan dicium oleh anggota artis K-Pop, B1A4, pada Sabtu lepas adalah sesuatu yang sangat memalukan rakyat Malaysia terutamanya umat Islam di negara ini
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/jawi-ambil-tindakan-terhadap-penganjur-konsert-k-pop#sthash.DavCkzob.dpuf

KAH KAH KAH

woit
datuk jakim ni
bila pulak buat kajian
kata memalukan
rakyat malaysia
kah kah kah
rakyat malaysia 
ada 28 juta
bila jakim buat banci
jakim ni mewakili siapa?
kah kah kah

KAKI TIPU RAKYAT


----------

BERITA TERKINI - TERNOW

Posted: 12 Jan 2015 08:04 AM PST







TERKINI 

TERNOW

peguam eric paulsen
yang telah ditangkap di brickfeild
kini telah dihantar 
ke rumah pasong dang wangi

malam ini eric 
ditahan dalam lokap
rumah pasong dang wangi

pagi esok
eric paulsen akan dibawa
ke mahkamah jalan puki raja
opps.. maaf
mahkamah jalan duta
bukan mahkamah jalan puki raja

eric paulsen ialah
peguam dari ngo - peguam untuk kebebasan
atau lawyers 4 liberty



-----------

KUTU BAH BOODEK

Posted: 12 Jan 2015 06:39 AM PST




SIAPA BUNUH ALTANTUYA
Agama yang baik adalah...bila beragama kita rasa hidup sehidup hidupnya....segar sesegar segarnya..tanggungjawap setanggung tanggungnya...dan hidup benar sebenar benarnya...ini....pergi masjid dahlah layu..hampa...runsing..keliru....lepas keluar masjid terus mati jiwa raga....pui.....apa punya turrrr....agama itu indah solid dan cun....yang peeegang peegang itu yang bikin mati....

kalaulah meke meke ni paham apa itu..usoli fardu jumati makmunan...kan indah dunia ni......yang sebut imaman tu tak reti reti ke buat kerja benar....apkebende.....siapa siapa makan gaji agama ni berani tanya....siapa bunuh althantuya...orang tu aku kasi thumb..setakat ni...baik aku kominiskan diri.....pui. on AGAMA KAKI BOODEK
DD KAYBEE
at 7:47 PM
KUTU BAH BOODEK
A Samad Said nama saja Sastrawan Negara tapi dia tak faham. Yang Paul Pukimak tu pertikaikan adalah Jakim menghasut orang Islam mengenai keganasan. Yang sijanggut penuh kutu dan macai sewaktu dengannya pertikaikan mengenai kehebatan Putrajaya kononnya. Pasal bengang terus setuju dengan Paul. Kesian ada juga manusia macam ni. on AGAMA KAKI BOODEK
Anonymous
at 7:33 PM

HISAP DADAH
khutbah membodek..masa khutbah aku tak dengar..tok lebai labon tempat aku takleh pakai..pandai khutbahkan orang, berebut jawatan nak jadi imam..phuii..kahkah..

anak tok lebai labon sendiri hisap dadah..bila org tegur, wahh bukan main marah jika anak ditegur..harta wakaf masjid buat mcm barang sendiri..org kampung nak guna siap mintak sewa..kencingkan je kepala lebai labon mcm ni.. on AGAMA KAKI BOODEK
Anonymous
at 7:33 PM
USTAZ KELEPET DUIT
pado moso ini salah satu kojo yang lumayan adolah kojo jadi uztas, jadi ustaz bukan utk sebarkan ugamo tapi cari joki (duit), yg paling sonang koja bagi ceramah pada yg dah islam, makno eaa orang melayu lah tuu..sobab tu cino, koling dan orang asli ramai masuk kristian sobab lobai kristian ni sanggup masuk utan untuk menyebar ugama mereko. 

Banyak masjid yg den dah poee kalu tengok bajet masjid tuu lobih pado sotonggah masuk poket ustaz.. tu sobab kojo ustaz ni loaded, duit eaa lobih kurang macam koja enjoneer atau doktor..kahkahkah on AGAMA KAKI BOODEK
panglimo potaseh
at 4:58 PM


at 4:57 PM









--------------

WORLD BREAKING NEWS

Posted: 12 Jan 2015 05:49 AM PST



KPECAH 

BERITA 

SEDUNIA

peguam eric paulsen
telah ditangkap oleh mata mata
di brickfeild
baru sabentar tadi
kurang lebih pada jam
9:00 malam

seramai lebih dari
15 orang  mata mata
telah terlibat 
dalam penangkapan ini

ketika berita ini ditulis
eric paulsen telah dibawa
ke pejabat 
peguam untuk kebebasan
lawyer for liberty
di petaling jaya

hanya tukar tiub
pemecah berita

------------

KEMENGAN PRU 13 JALAN TIPU

Posted: 12 Jan 2015 04:30 AM PST











Keputusan mahkamah dalam kes Mejar Zaidi menyebabkan Malaysia kehilangan askar yang hebat

Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) amat kecewa dengan keputusan mahkamah tentera hari ini yang mendapati Mejar Zaidi Ahmad bersalah dalam kes berhubung dengan laporan polis yang dibuatnya tentang dakwat kekal pada Pilihan Raya Umum ke-13.

Hukuman yang dijatuhkan kepadanya – pemecatan daripada perkhidmatan Yang Di-Pertuan Agong – bermaksud kerjayanya dalam bidang ketenteraan selama 26 tahun dan satu hari berakhir walaupun masa depannya dalam bidang ini sepatutnya masih cerah berdasarkan rekod cemerlangnya selama ini. 

BERSIH 2.0 mengenali Mejar Zaidi sebagai seorang yang penuh komitmen dalam peranannya sebagai warga, pembimbing keluarga, dan askar. Malah, kerana komitmen peribadinya dari segi profesional dan kemasyarakatanlah beliau membuat laporan polis berhubung kegagalan dakwat kekal semasa pengundian awal. 

Major Zaidi telah menjelaskan tindakan beliau: Beliau tidak mahu proses pengundian pada hari membuang undi juga dicemari sepertimana yang berlaku pada hari mengundi awal. Beliau juga mahu mempertahankan imej tentera daripada dicemari bersama dengan imej Suruhanjaya Pilihan Raya - kerana, bagi beliau, jika perbuatan berdiam diri ini samalah bersekongkol dalam memperlakukan sandiwara terhadap rakyat. 

Malangnya, betapa pun usaha gigih beliau, tiada tindakan yang diambil ke atas SPR hingga hari ini, dan tidak ada sesiapa daripada SPR yang didakwa atas angkara ini. Tiada hasil daripada ratusan laporan polis yang dibuat terhadap SPR, kecualilah daripada laporan Mejar, di mana hukuman dikenakan terhadap pemaklum dan bukannya pesalah. 

Mejar Zaidi telah memainkan peranannya sebagai warganegara untuk mengetengahkan skandal terbesar antara penyelewengan yang melanda Pilihan Raya Umum ke-13. Beliau telah membayar harga yang tinggi dalam melaksanakan tanggungjawab ini, manakala Malaysia telah kehilangan seorang askar yang hebat hari ini.

BERSIH 2.0 juga kecewa dengan mahkamah tentera kerana tidak menunggu keputusan semakan kehakiman tetapi mengambil keputusan untuk meneruskan prosiding, walaupun terdapat aduan daripada pihak pembelaan terhadap keadilan dan integriti prosiding. Kami kini menunggu semakan kehakiman, yang akan didengar kebenaran untuk permohonannya pada 5 Februari di Mahkamah Tinggi KL. Moga-moga ada lagi keadilan bagi Mejar Zaidi.








----------

AGAMA KAKI BOODEK

Posted: 12 Jan 2015 12:18 AM PST






KOMENTAR
agama ini dari dahulu lagi
memiliki sejarah
bersubahat dengan gulungan penindas

agama ini juga memiliki
tradisi melawan penindasan

hakikatnya hari ini
agama islam di malaysia ini
sedang digunakan untuk menindas
untuk membodek
untuk menghalalkan kezaliman









Khutbah Jakim berat sebelah, kata 

sasterawan negara 


Khutbah Jumaat yang disampaikan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) lebih bersifat berat sebelah dan terlalu mengungguli Putrajaya, kata  A Samad Said.
Sasterawan Negara itu berkata, ekoran khutbah Jakim yang dilihat lebih cenderung ke arah itu, Masjid India menjadi pilihannya untuk menunaikan solat Jumaat sejak lebih setahun lalu.
"Dari dulu lagi saya mengambil keputusan untuk tidak berjumaat di Masjid Negara kerana khutbahnya sangat berat sebelah. Saya memang langsung tidak mahu dengar benda-benda yang berat sebelah dan selalu mengungguli kerajaan.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/khutbah-jakim-berat-sebelah-kata-sasterawan-negara#sthash.lvUBV4OP.dpuf

KAH KAH KAH

woit
nasib baik ada tamil
nasib baik ada cina
lari dari islam bodek
boleh masuk masjid india
boleh masuk masjid cina
kah kah kah

kalau payah sangat
tak payah pergi masjid
kalau hanya untuk
doakan kezaliman
kalau untuk doakan
raja dan sultan

APA PUNYA BOODEK



-------------

BUDAYA SAMSUL MEREBAK

Posted: 11 Jan 2015 10:30 PM PST









FACE BOOK

Orang Cina pandai2 - pada kapasiti masing2. Tapi ini bodoh punya Cina.


KAH KAH KAH
woit
budaya samsul 
ada juga dalam mca
semua nak masuk framer
kah kah kah
APA PUNYA FRAME

------------

NASI PANGGUNG KELMARIN

Posted: 11 Jan 2015 07:56 PM PST




NASI PANGGUNG 


kelaparan dimana-mana
tak kenal rupa, usia
di sana, anak kecil berlari menanti di bahu jalan
sebotol air, sebungkus nasi
di sini, sosok-sosok murba memaku diri
menunggu giliran di beri sebungkus rezki 

RAMAI AWEK DATANG

Menu & kontributor di Jln Panggung minggu ini:-
Tim Dapur Jalanan - Koey Teaw Sup
Tim Syed Syahir - Roti Canai / Air Mineral
Tim Kamal - Nasi Ayam
Qish Awek Cun - Kueh Sayur / Kek

Anak semua bangsa; bersolidariti, berkerja bakti & buat ramai:-
Aisyah, Husin, Fazzy, Fazi, Angel, Fauzi, Hazman, Muss, Amir
Fitrah & Tim Recycle, Mat Luthfi, Dr Maslee Sekeluarga
Afiq, Shakir, Amar, Zahra & semua Tim #OpsKualaKrai
Hijrah, Azen, Paan, Hakim, Acap & Tim BangsarBoys
& semua yg hadir, berkongsi kasih, bersetiakawan di Jln Panggung!

TERIMA KASIH SEMUA
Setiap minggu setia di Jalan Panggung
jumpa hujung minggu ini!

++ Tim DapurJalananKL #OpsKualaKrai baru pulang jam 2pg 11 Januari 2015. Tahniah diucapkan kepada semua tim, semua yg terlibat dgn kerja bakti di Kuala Krai!

MAAF - JURU GAMBAR 
LULUSAN UITM

++ Untuk maklumat terkini, info-info mengenai kami boleh cari & tekan like Facebook page DapurJalananKualaLumpur & follow twitter - @dapurjalanan & instagram - dapurjalananKL. Cari, follow & LIKE!!

++ Untuk yang mahu menyumbang boleh masuk ke akaun Dapur Jalanan, CIMB: 8001-7278-49 SPKL Collective

++ Untuk yang ingin sama-sama potong bawang atau sumbang makanan atau apa-apa nak disumbang boleh talipon: ezzuandi 0192671285 atau Hadi Khalid 0126648873

Sejiwa, Sebangsa, Keperitan mereka, keperitan kita bersama!
Solidariti untuk Pantai Timur

Dapur Jalanan Kuala Lumpur
*Makanan Adalah Hak Anak Semua Bangsa*
12 Januari 2015

PULANG DARI KAMPONG KANDEK 
GUA MUSANG KELANTAN



--------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT