Isnin, 12 Januari 2015

jiwo kelate

jiwo kelate


Buku Pendedahan Deepak Jaikishan

Posted: 05 Feb 2013 07:04 AM PST

image

Cerita DEEPAK JAIKISHAN (Misteri pembunuhan Altantuya Shariibu) terbongkar dengan Deepak membuat pelbagai pemdedahan kepada umum tentang apa yang beliau tahu mengenai keluarga Perdana Menteri khasnya berkaitan pembunuhan wanita Monggolia, Altantuya Shaariibuu.

Pembaca boleh ikuti pendedahan Deepak ini melalui .Buku yang dinamakan “THE BLACK ROSE” dengan harga RM10 termasuk belanja pos.

Pesanan boleh dibuat melalui email berserta slip bank sebagai bukti bayaran dan alamat sendiri kepada:

panglima.waejo@gmail.com
atau sms kepada 016 2034897.

Bayaran boleh dibuat melalui
1. akaun CIMB No. 1408 1286764 529
2. Akaun Public Bank No. 4-5610252-23
atas nama Wan Mohd Johari


Isu Salun: Kerajaan Kelantan sedia bincang

Posted: 27 Nov 2012 02:55 AM PST

KUALA LUMPUR – Kerajaan Negeri Kelantan bersedia untuk mempertimbangkan cadangan semua pihak daripada kalangan bukan Islam dan mencari jalan penyelesaian berhubung pertikaian isu salun Kelantan.

Kenyaataan Penuh adalah seperti berikut:-

Kenyataan Media
Presiden PAS,
YB Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang
13 Muharram 134/ 27 November 2012
  

RUNDINGAN DAN PERBINCANGAN TERBAIK BAGI SEGALA MASALAH 

PAS memandang serius kebimbangan orang-orang Bukan Islam tentang pertikaian isu Salun (Kedai Gunting Rambut) di Kelantan.

PAS percaya Kerajaan Kelantan tidak bermaksud untuk meluaskan perlaksanaan apa-apa peruntukan berkaitan perundangan moral Islam keatas Orang Bukan Islam.

Ini dibuktikan dengan Penggubalan Enakmen Jenayah Syariah  (II) Kelantan  1993
  tidak terpakai ke atas Orang Bukan Islam.

Dalam masa yang sama Kerajaan Kelantan juga perlu melaksanakan tanggungjawabnya, atas mandat yang diberikan rakyat bagi memastikan kemurnian akhlak rakyat beragama Islam terus terpelihara.

Sehubungan dengan Isu Salun (Kedai Gunting Rambut) ini PAS percaya bahawa maksud utama peraturan kecil ini adalah untuk tujuan tersebut.

PAS Pusat telahpun dimaklumkan oleh Kerajaan negeri Kelantan bahawa mereka bersedia menimbangkan cadangan semua pihak daripada Kumpulan Bukan Islam bagi membincangkan dan mencari jalan terbaik bagi menyelesaikan isu ini mengikut Konsep Hak Kebebasan anutan orang-orang Bukan Islam.

PAS Pusat,  sangat mengalu-alukan sikap  keterbukaan Kerajaan Kelantan.

PAS sentiasa komited menyelesaikan apa jua permasalahan melalui pintu rundingan.


BERSIH 2.0: MAHKAMAH TINGGI PUTUSKAN RAMPASAN BAJU BERSIH 2.0 TIDAK SAH

Posted: 14 Nov 2012 03:19 AM PST

KENYATAAN MEDIA*
JABATAN UNDANG-UNDANG & HAK ASASI MANUSIA (JUHAM) DEWAN PEMUDA PAS MALAYSIA
 
BERTARIKH: 14/11/2012
 
BERSIH 2.0: MAHKAMAH TINGGI PUTUSKAN RAMPASAN
BAJU BERSIH 2.0 TIDAK SAH

Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini memutuskan bahawa rampasan baju BERSIH 2.0 oleh pihak polis dan Menteri Dalam Negeri tidak sah di mana Mahkamah Tinggi turut memerintahkan bahawa pihak Polis harus memulangkan baju-baju yang dirampas kepada Plaintif dalam masa 14 hari.
 
Plaintif di dalam kes ini iaitu Musafri bin Abdullah Azmi memfailkan saman terhadap Dato' Seri Hishamuddin bin Tun Hussein, Menteri Dalam Negeri dan 3 yang lain kerana mendakwa penahanan beliau dan rampasan pihak Polis terhadap baju-baju beliau yang tertera "BERSIH 2.0 Gabungan Pilihanraya BERSIH dan Adil" pada 24/6/2011 adalah salah dan tidak sah, mala fide, melanggar hak dan kebebasan asasi manusia serta melanggar Pelembagaan Persekutuan.
 
Plaintif diwakili barisan Peguam daripada Jabatan Undang-undang dan Hak Asasi Manusia, Dewan Pemuda PAS Malaysia (JUHAM) iaitu Mohd Nazruddin Abdullah, Ahmad Termizi Abdullah, Noorazmir Zakaria dan Azizzul Shariman
 
Perbicaraan adalah di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman Mahkamah Tinggi Shah Alam, iaitu Yang Arif Dato' Hj Zainal Azman bin Ab Aziz.
 
JUHAM menyambut baik keputusan Mahkamah tersebut kerana tindakan pihak Polis yang sewenang-wenangnya merampas baju BERSIH 2.0 jelas adalah suatu tindakan yang tidak bertamadun dan merupakan suatu tindakan terdesak bagi menghalalkan niat jahat UMNO dan Barisan Nasional bagi menghalang kebangkitan rakyat dalam menyuarakan suatu Pilihanraya yang bebas dan adil.
 
Keputusan Mahkamah ini juga membuktikan bahawa pihak polis telah menyalahgunakan kuasa yang diberikan pihak Menteri apabila dengan sengaja ingin menakut-nakutkan rakyat dengan membuat rampasan baju BERSIH 2.0 tersebut yang jelas suatu tindakan yang langsung tidak berasas dan menyalahi hak asasi yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan. Apatah lagi, ASP Mohd Amirul Anbalagan bin Abdullah, 41, yang merupakan pegawai penyiasat kes tersebut ketika memberikan keterangan pada hari perbicaraan mengakui dan bersetuju bahawa memiliki dan memakai baju BERSIH 2.0 adalah tidak salah.
 
JUHAM ingin menegaskan bahawa hak asasi manusia tidak boleh dicabul dengan menggunakan kuasa tangkapan dengan sewenang-wenangnya di mana kuasa untuk menangkap oleh pihak polis haruslah berasaskan kepada syak wasangka yang munasabah dan bukannya mengikut telunjuk UMNO dan Barisan Nasional.
 
JUHAM komited untuk terus memperjuangkan hak asasi anggota masyarakat yang ditindas dan menyeru seluruh rakyat Malaysia agar terus mara ke hadapan dalam menuntut suatu Pilihanraya yang bebas dan adil tanpa rasa gusar dan takut kerana hak anda sentiasa dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan.
 
Seterusnya JUHAM memberikan amaran kepada UMNO dan Barisan Nasional untuk tidak terus menggunakan taktik yang dayus dan menakutkan-nakutkan rakyat. Hadapilah rakyat secara anak jantan pada Pilihanraya Umum yang akan datang dan bukannya mempergunakan pihak polis hanya kerana ingin mempertahankan kuasa yang ada yang telah semakin reput ditelan dek kebangkitan rakyat.
 
Ahmad Zamri As'ad Khuzaimi
PENGARAH
JABATAN UNDANG-UNDANG & HAK ASASI MANUSIA (JUHAM) Dewan Pemuda PAS Malaysia


Tiada ulasan: