Selasa, 27 Januari 2015

dollah yankee

dollah yankee


Cari dan buat isu, kalau boleh yang sensitif,yang provokasi..

Posted: 27 Jan 2015 07:00 PM PST


CINA PULAU PINANG LARANG LAUNGKAN AZAN SUBUH,APA DAH JADI? 
Yang Dipertua Persatuan Anak Jati Melayu Pulau Pinang (PAJIM), Yusof Mohamad menyelar tindakan pihak pengurusan beberapa masjid yang dilihat tunduk kepada tekanan dan aduan kaum cina berbanding menjaga martabat dan ibadah agama Islam.
Menurutnya, tindakan itu dilakukan setelah mendapat aduan daripada masyarakat setempat bahawa Masjid At Taqwa, Taman Tun Sardon tidak lagi melaungkan azan Subuh menggunakan pembesar suara yang dapat didengar oleh masyarakat Islam.
- See more at: http://eberita.org/cina-pulau-pinang-larang-laungkan-azan-subuhapa-dah-jadi/#sthash.Huv7j60S.dpuf



PEMBOHONG DAN FITNAH



PULAU PINANG: "Pembohong, ada pihak sengaja membuat fitnah dan pihak masjid tidak tahu menahu," tegas Pengerusi Masjid At-Taqwa Taman Brown/Taman Tun Sardon, Glugor, Abdul Aziz Sharif ketika diaju soalan tentang laporan yang mengatakan terdapat bantahan sebagai menghalang melaungkan azan daripada penduduk sekitar baru-baru ini.

Beliau berkata, berita tersebut hanya rekaan yang dimuatkan dalam laman sosial dengan tujuan memburukkan keadaan kononnya masyarakat Cina terutamanya membuat laporan yang tidak relevan.

"Masjid kami pasang pembesar suara bukan lekeh tapi mahal. Bunyinya pun amat kuat kedengaran nyata di sekitar sini. Tiada bantahan pun sejak masjid ini didirikan sejak tahun 1980. Macam mana boleh tiba-tiba berlaku pula," terangnya kesal.


dollah yankee -
Ini mesti kerja-kerja orang melayu sendiri dari kariah Masjid Taman Tun Sardon/Taman Brown..

Ramai pencarum terkejut sebab tak tahu

Posted: 27 Jan 2015 05:10 AM PST




PERHATIAN kepada semua orang yang mempunyai akaun KWSP!

Tidak kira berapa umur anda, tidak kira berapa lama anda memegang akaun KWSP anda, tidak kira berapa banyak wang yang anda ada di dalam anda akaun KWSP, dan kira berapa lama anda telah membayar kepada KWSP, mengikut Undang-undang Kerajaan, KWSP perlu membayar RM 2500 untuk keluarga pemegang akaun KWSP apabila dia / dia mati (ahli keluarga perlu menuntut RM 2500 dalam tempoh 6 bulan).
Mungkinkah KWSP tidak pernah memberitahu kepada kita tentang pekara ini, kalau di hitung, sangatlah sedikit keluarga yang benar-benar menerima RM ini 2500 apabila ahli keluarga / beliau meninggal dunia, kerana tidak ramai yang tahu tentang perkara ini. Di manakah ini RM 2500 pergi apabila keluarga itu meninggal dunia itu tidak menuntut RM2500? poket seseorang?? Kita tidak tahu!

Oleh itu, sila dihujani maklumat ini kepada semua anda keluarga, saudara-mara, rakan sekerja dan rakan-rakan, biarkan mereka tahu tentang maklumat ini dan jangan lupa untuk menuntut RM2500 apabila / mati keluarganya beliau. Jangan biarkan ini RM 2500 pergi ke poket seseorang!


Rujuk dan isi borang di sini. Semoga bermanfaat sebarkan semoga menjadi pahala berterusan

 www.kwsp.gov.my/portal/documents/10180/207297/borang_kematian_-_utama__mei_2012_.pdf 

dollah yankee -
Dijamin yang ramai yang tak tahu menahu langsung tentang perkara ini...



Tiada ulasan: