Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Isil hidupkan perjuangan Khawarij - Dr Tareq

Posted: 20 Oct 2014 05:57 AM PDT


webmaster wrlr
Meskipun tanpa campur tangan Amerika Syarikat (AS) seperti didakwa sesetengah pihak, kumpulan militan Negara Islam Iraq dan Syria (Isis) "cukup gila" dengan tindakan mereka, kata pemimpin Ikhwan Muslimin Kuwait, Dr Tareq Suwaidan.

Tareq berkata "kegilaan" yang dilakukan Isis adalah tindakan kumpulan militan itu sendiri tanpa penglibatan AS.

"Isis bukan dari AS, jika ada yang berpendapat begitu, kamu tidak kenal Isis, kamu tidak kenal AS. Saya kenal kedua-duanya," katanya.

"Tidak perlu orang gila untuk gerakkan mereka (Isis), saya tahu mereka sendiri cukup gila untuk lakukannya," katanya, dalam ceramah di ibu negara malam tadi.

Gerakan militan Isis melakukan keganasan di kawasan Iraq dan Syria mengakibatkan kematian, termasuk memenggal kepala wartawan.

Kumpulan militan itu dikatakan berjuang bagi menubuhkan sebuah negara Islam dan menggelar pemimpin mereka 'khalifah' di wilayah yang ditakluki mereka.

Seramai 39 rakyat Malaysia dikesan menyertai kumpulan itu, dengan 38 individu lelaki dan seorang wanita yang direkrut melalui laman sosial Facebook, termasuk beberapa bekas pemimpin dan ahli PAS.

Turut dilaporkan terdapat wanita yang menyertai "Jihad Al Nikah", atau jihad seks untuk kumpulan berkenaan, namun Putrajaya menafikan laporan berkenaan dan menganggap ia sekadar khabar angin.

Tareq berkata militan Isis itu terlalu merbahaya, kerana mereka berpegang kepada akidah Ali Sunnah Wal Jamaah, namun berperwatakan seperti kumpulan Khawarij.

"Mereka memiliki ideologi Khawarij, tindakan Khawarij, namun pegangan agama Sunni.

"Mereka sangat berbahaya," katanya.

Khawarij merupakan kumpulan penganut Islam yang menghalalkan darah sesama Muslim dan kumpulan bukan Muslim yang ditakrifkan mereka sebagai "kafir."

Beliau berkata, sehubungan itu, umat Islam harus menolak Isis, dan menentang perjuangan yang diamalkan militan berkenaan.

"Pemikiran mereka berbeza. Sekiranya mereka bertemu dengan anda di jalanan, mereka akan bertanyakan soalan, sekiranya jawapan itu salah, mereka akan penggal kepala anda," katanya.

"Sebab itu kami ambil pendirian akan bekerjasama dengan sesiapa yang menentang mereka."


Ganti Hadi, peluang tawan Putrajaya cerah - penganalisis

Posted: 20 Oct 2014 05:48 AM PDT

webmaster
Pakatan Rakyat (PR) tidak akan mampu menawan Putrajaya selagi Datuk Seri Abdul Hadi Awang terus menerajui PAS sebagai presidennya, kata penganalisis, mengaitkan pemimpin konservatif itu dengan tembok kepercayaan yang runtuh akibat cara beliau menangani hubungan dengan DAP dan PKR.

Profesor James Chin dari Universiti Monash menyifatkan Hadi sebagai halangan utama PR untuk mara ke Putrajaya.

"Tidak akan ada kepercayaan (antara sesama parti dalam PR) selagi Hadi menjadi presiden PAS. PR tidak akan maju ke depan selagi Hadi tidak diganti," katanya kepada The Malaysian Insider.

Pandangan ini dipersetujui penganalisis politik Wan Saiful Wan Jan, yang berkata Hadi bersikap tidak matang dalam menangani kemelut menteri besar Selangor.

"Apabila Jawatankuasa PAS Pusat tidak setuju dengannya, Hadi pergi mengadu kepada badan lebih tinggi, iaitu Majlis Syura Ulama," katanya.

Ketua pegawai eksekutif Institut Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi (Ideas) itu berkata, sebagai presiden PAS, tindakan Hadi itu mendapat perhatian.

"Orang melihat sikap kebudak-budakan yang ditunjukkan presiden PAS dan ini menjejaskan kredibiliti.

"Jika Hadi kekal presiden, selagi itu label 'tidak boleh dipercayai' akan kekal terhadap  PAS," katanya kepada The Malaysian Insider.

PAS dan Hadi khususnya, dikritik penyokong PR kerana tidak sehaluan dengan PKR dan DAP dalam pemilihan calon menteri besar Selangor.

Hadi mempertahankan tindakannya, mengatakan ia selaras prinsip Islam dan berkata, dia berhak membuat keputusannya sendiri walaupun ia bertentangan dengan keputusan jawatankuasa pusat.

Pada penutup Muktamar Tahunan PAS di Johor bulan lepas, Hadi membuat ucapan berapi-api menjunjung golongan konservatif dalam parti dan bukan merapatkan barisan dengan PKR dan DAP, sebaliknya berkata dengan panjang lebar yang PAS akan mengikut prinsipnya sendiri dalam isu dasar dan pemerintahan, meskipun ia akan terus menjadi sebahagian daripada PR.

Ketegasan Hadi yang PAS dengan caranya sendiri dan tidak terikat kepada sekutunya dalam PR, diikuti golongan konservatif lain dalam parti Islam itu yang mahu kerjasama politik PAS dengan PKR dan DAP dikaji semula.

Ulama berusia 67 tahun itu, yang juga ahli Parlimen Marang, menerajui PAS sekarang ketika keretakan dalaman nampak begitu ketara.

PasMa, gerakan yang mahu mendesak PAS terus kekal dalam PR, ditubuhkan sebahagian bekas ahli PAS yang risau dengan hala tuju parti itu.

Pada Rabu, seorang ahli parti yang berharga, Mohd Tamrin Abdul Ghafar, meninggalkan PAS selepas 4 tahun lalu meninggalkan Umno untuk menyertai parti itu.

Anak bekas timbalan perdana menteri itu berkata beliau tidak gembira dengan cara PAS menangani kemelut menteri besar Selangor.

Wan Saiful berkata, selagi Hadi menjadi presiden, selagi itu orang ramai akan mempersoalkan sama ada PAS boleh dipercayai untuk terus setia dengan PR atau sebaliknya.

"Kalau pilih kepimpinan macam lalang, selagi itu masalah akan kekal. PAS perlu nyatakan pandangan betul-betul, hendak duduk dalam PR atau Barisan Nasional," katanya.

Penganalisis politik Universiti Utara Malaysia, Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani sementara itu berkata, keretakan dalaman PR mula kelihatan semasa isu menteri besar Selangor.

"Ia makin nampak jelas khususnya semasa pilihan raya kecil Pengkalan Kubor," katanya kepada The Malaysian Insider.

"Tetapi, situasi dapat diselamatkan kerana masih ada dalam PAS yang mahu parti terus teguh bersama PR," katanya.

Bagaimanapun, beliau menjangkakan keadaan akan jadi lebih buruk jika PAS meneruskan usaha mereka membentangkan pelaksanaan undang-undang hudud, sama ada di peringkat negeri atau Parlimen.

"Kalau PAS bentang Hudud di Parlimen atau Dewan Undangan Negeri, saya rasa mungkin PR boleh berpecah kerana tidak sehati sejiwa," katanya.

Hadi sebelum ini dipersalahkan sebagai punca utama PAS hilang kuasa di Kedah pada Pilihan Raya Umum ke-13 tahun lalu, dengan pengkritik menuduhnya tidak mampu menyelesaikan perselisihan dalaman.

Hadi juga gagal mempertahankan Terengganu yang dimenangi PAS pada 1999 selepas mentadbirnya selama satu penggal.

Bantahan dalaman terhadap Hadi juga menjadi lebih jelas dengan tertubuhnya Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia atau Pasma itu.

Dalam krisis Selangor baru-baru ini, parti Islam itu yang paling teruk terkesan dengan 2 wakil rakyatnya digantung selama setahun kerana tidak mematuhi perintah parti.

"Walaupun Ahli Dewan Undangan Negeri Hulu Kelang Saari Sungib dan Hasnul Baharuddin (Morib) digantung, ia tidak akan beri kesan besar kepada hubungan formal PR," kata Chin.

Bagaimanapun, Chin mengingatkan yang senario mungkin bertukar secara drastik jika Saari dan Hasnul memutuskan meninggalkan PAS dan menyertai PKR sebagai gantinya.

"Ia berpotensi menjadi krisis berat di dalam PR jika kedua-dua wakil rakyat itu keluar PAS dan menyertai PKR ," katanya kepada The Malaysia Insider.

Komentar Kini

0
sumber :-

Komentar Kini


Betulkah rasa village

Posted: 20 Oct 2014 06:30 AM PDT




Ramai orang melayu mempersoalkan iklan bahasa Melayu yang berbunyi "Rasa village"pada midin Mall Wakaf Tembesu Kuala Nerus Kuala Terengganu.

Pada penulis, perkataan "Rasa village" Iklan pada midin Mall yang akan dibuka tidak lama lagi itu seolah olah memperkecil bahasa Melayu dan mendewa dewakan bahasa Inggeris.

Bahasa Melayu adalah keutamaan bagi iklan iklan di Malaysia disamping lain lain bahasa yang tidak menjadi keutamaan tetapi telah jadi keutamaan para peniaga berbangsa China.

Jika kita tak pernah ke Johor baharu dan Kuala Lumpur sudah barang tentu tak percaya ini Negara ini Negara Malaysia dengan iklan iklan dalam bahasa China dan Inggeris lebih terserlah berbanding iklan iklan bahasa Melayu di pusat pusat perniagaan.

Berbalik dengan perkataan Rasa village adalah gabungan dua bahasa iaitu rasa adalah bahasa melayu dan village adalah bahasa Inggeris.

Oleh itu ianya jelas suatu yang salah, kerana midin maal tidak menggunakan bahasa utama yang ditetap oleh pihak majlis bandaraya Kuala Terengganu.

Pihak bertanggungjawab kena ambil tindak memberi  nasihat pada pihak Midin maal untuk menukar perkataan  "rasa village" dan "rasa kampung".

Jika pihak midin maal enggan atau berdegil juga pihak berwajib mesti memusnahkan iklan tersebut supaya penggunakan bahasa Melayu tidak tercemar.

Penulis hairan mengapa midin cuba memusnahkan bahasa Melayu yang menjadi keutamaan satu satu iklan di Negara ini.

Tidak nafikan di ibukota Kuala Lumpur Johor bahru ada pihak yang cuba memusnahkan penggunaan bahasa  Melayu hasil ketidakperihatian pihak PBT.

Tidak mustahil ia boleh berlaku di Bandaraya Kuala Terengganu. Lebih lebih lagi gedung gedung perniagaan di  Wakaf tembesu 90 peratus adalah hak milik china Singapura.



Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


PENGUMUAN UNTUK SEMUA

Posted: 20 Oct 2014 08:00 PM PDT





 JANGAN JADI


HASAN MALEK


DIBERI TAHU
kelas falsafah tidak ada
pada rabu malam ini
kita menyambut
 hari dewali

kelas akan mula kembali
pada rabu malam
29 oktober 2014




-------------

MAT MATA RASUAH

Posted: 20 Oct 2014 07:47 PM PDT




HEBAT HEBAT DAN LIPAT







273 anggota, pegawai polis disiasat berkaitan rasuah - Bukit Aman

KUALA LUMPUR : Seramai 273 anggota termasuk pegawai Polis Diraja Malaysia (PDRM) disiasat dan didakwa atas pelbagai kesalahan berkaitan rasuah sejak 2012 sehingga September tahun ini.

KAH KAH KAH

woit
yang 273 ini
mesti tok sarjan
mesti koperal
mata mata biasa
paling tinggi pun inspektor
atas lagi tak kena tahan
mereka tak rasuah
mereka kebal

KAH KAH KAH

-----------

HARI HARI USIK TAHIK

Posted: 20 Oct 2014 07:08 PM PDT






KOMENTAR
yang ini masuk akal
kalau tidak macam mana
hari hari usik tahik
melayu cina india
islam buddha christian
hari hari usik tahik
lepas tu basuh
semua beres


Sentuh anjing tak haram dalam Islam, kata bekas mufti


Hukum menyentuh anjing tidak haram walaupun haiwan itu tergolong dalam najis berat, kata bekas mufti Perlis  Dr Mohd Asri Zainul Abidin.
Asri berkata ulama sepakat mengatakan anjing yang kering tidak najis, namun ‎najis boleh disentuh tetapi dengan syarat perlu dibasuh jika hendak beribadat atau pun berurusan dengan masyarakat.
Katanya, jika najis itu dianggap haram, ‎maka haram juga seseorang menyentuh najis dirinya, ataupun anaknya ataupun sesiapa di bawah jagaannya ketika membersihkannya. ‎
Begitu juga dengan ‎mereka yang bekerja yang membabitkan bahan bernajis seperti mencuci tandas ataupun darah ataupun nanah dan lain-lain, katanya.‎
"‎Begitu juga dengan doktor veterinar. Maka itu kesimpulan hukum yang cetek."
‎Menyentuh isu memelihara anjing dalam rumah, katanya jika tiada tujuan selain buruan atau menjaga ternakan, hukumnya adalah makruh.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sentuh-anjing-tak-haram-dalam-islam-kata-bekas-mufti#sthash.R8TZaCvd.dpuf
KAH KAH KAH
woit
rajin rajinlah membaca
rajin rajin buka kitab
rajin rajin mengkaji
buka otak
jangan melopong mendengar
jangan jadi pak turut
jangan tergadut gadut

KAH KAH KAH


-
-----------

HUBAYA HUBAYA DENGAR DENGAR

Posted: 20 Oct 2014 05:56 PM PDT






FACE BOOK


Fekah mudah: Sentuh anjing harus, tak haram. Tapi kena samak sebab najis, itu pun kalau basah. Susah sangat ke faham?
  • Amin Ahmad and 2 others like this.
  • Mummy Ellya Dean bang Madie mmg kena samak tp yg jd masalah yg pegang tu mandi wajib pun TAK BERAPA NAK PAS ni nk MNYAMAK la pulak. Emmm kekadang biorlah kita ni faham dan mahir hukum yg mudah dari duk susah2 nak faham fekah. Rukun solat bagi perbetul haaaa...ada baiknya disitu. Pendapat je pun...
    1 hr · Like
  • Jimadie Shah Othman Kalau mandi wajib pun tak lepas, jauh lagilah nampaknya.
    1 hr · Like · 1
  • Mummy Ellya Dean hihihi..bebudak sekarang nak RARE la konon.Ilmu?! Akal?! Jauh la..
    1 hr · Like














-------------

KELING MENYAMAR MELAYU

Posted: 20 Oct 2014 07:00 AM PDT






INI BUKAN
 MUKA MEWLAYU
Orang Cina hadapi krisis identiti
 | October 20, 2014
Zainuddin turut mengakui orang Melayu merupakan pendatang tetapi Melayu merupakan pendatang awal yang terkuat, berani dan bijak.
PETALING JAYA : Zainuddin Maidin berkata orang Cina menghadapi krisis identiti sebagai rakyat Malaysia kerana walau tidak mahu dipanggil pendatang, mereka tetap mahu dikenali dengan bahasa pendatang.
Beliau turut mengakui dakwaan wakil Gerakan dari Johor, Tan Lai Soon bahawa orang Melayu merupakan pendatang tetapi Melayu merupakan pendatang awal yang terkuat, berani, bijak dan disebabkan itu mereka menjadi sultan dan raja yang dihormati sejak sejarah awal negara ini.

KAH KAH KAH

woit setuju
melayu juga pedatang
setuju cina
ada krisis identiti

persoalan kurun ini
macam mana 
zainuddin mydin ini
jadi melayu
tak ada rupa melayu
kulit legam

kenapa tak ngaku
diri keling
ngapa nak  jadi melayu

KAH KAH KAH



-----------

SILA TEKA MISTERI INI

Posted: 20 Oct 2014 06:00 AM PDT





TEKA GAMBAR SIAPA HILANG
Bhai...mungkin loh kurang tahu atao korang pekaaaaaaaa.....sudah dua balai ako masok melawat...ko tao apaoo....aku nengokkk ada gambar agong dan permaisuri....gambak IG DAN DIG.....ADA GAMBAK NAJIB....satooo yang ako moskillll...ada satu bekas gambar yang telah dibuang sebelah najibbb...ako taolah sebab ada habuk membentuk frame tu...apa punya malas cleaner balai neh....kasi cleanlah itu evidance...

ineh mosti syarikat kroni punya klaner ni.....ahhh..balai lain aku taklihat laie.....ko tak caya....ko nengok sendiri dengan mata spek kepala ko sandiri...bukan apo bhai....misteri...kenapa di cabut...napo dak cuci bersih..dan paling bangang...napo buang gambak eh....JANGAN BIARKAN PENGUNJUNG BALAI DISELUBUNGI MISTERIIIIIIII.....adoi...sakit kapala....gambar siapa turrrrrrrrr...........??????? on NASI PANGGUNG KELMARIN
Publish | Delete | Spam
DD KAYBEE
at 3:02 PM


--------

PERLUKAH HINA ULAMAK

Posted: 20 Oct 2014 01:28 AM PDT





Program sentuh anjing cubaan hina ulama,

kata bekas mufti Johor -



Bekas Mufti Johor Nooh Gadut berkata penganjuran program "I want to touch a dog" anjuran umat Islam di Selangor semalam sebagai satu percubaan untuk menghina ulama dan pihak berkuasa agama.
Penasihat Majlis Agama Islam Johor (Maij) itu berkata, perbuatan menyentuh anjing secara sengaja adalah haram kerana ia merupakan najis berat iaitu najis mughallazah yang dipandang secara serius dalam mazhab Shafie dan Hanbali.
"Jangan cuba mencipta budaya yang bercanggah dengan Islam dan mazhab Shafie, apatah lagi mempunyai unsur menghina ulama di negara ini," katanya seperti dilaporkan Berita Harian hari ini
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/program-sentuh-anjing-cubaan-hina-ulama-kata-bekas-mufti-johor#sthash.mvTPt1Gp.dpuf


KAH KAH KAH

woit
perlu kah di cuba 
perlukah dihina ulamak

ni betul 
tergolek dog ketawa
ini lawak klasik
sepanjang tahun
kah kah kah

KAH KAH KAH

JAI DAN EZI 
TERGOLEK KETAWA


--------------

NASI PANGGUNG KELMARIN

Posted: 19 Oct 2014 11:17 PM PDT





NASI PANGGUNG 


Petang semalam cuaca baik-baik sahaja
Jln Panggung tak putus-putus
dikunjungi anak semua bangsa
bersolidariti, bertukar kasih,
ya, semuanya disana masih 'baik-baik' sahaja
Menu & kontributor berkongsi makan di Jalan Panggung:-
Tim Dapur Jalanan - Bihun Sup Veggie
Tim Syed Shahir - Roti Canai / Air Mineral
Tim Uitm Seremban - Pek Biskut / Makanan Kering
Tim Bob & kawan2 - Soto 
Tim Meals 4 All // Beatrice - Ayam Goreng
Zulaikha sekeluarga - Pack Toiletries
Kak Ogy sekeluarga - Nasi Goreng Cina
Qish Awek Cun - Kek Oren
Anak semua bangsa yg bersolidariti, berkerja bakti & buat ramai:-
Fauzi, Fazzy, Mus, Aisyah, Shu, Acino Brickfield Boy,
Dr Maszlee Malek, Awatif, Fitrah, Qish, Suzanna & kawan2, 
Zharif & Tim Akademi Belia, Fatihah & Tim Uitm Seremban, 
Bob Soto & kawan-kawan, Nurul & Koloni Inc Uitm, Adli & kawan2 GMI
Tim Busking - Hijrah, Aiman, Azen, Amir & Se-angkatan
& semua kawan-kawan yg sama hadir bantu di Jln Panggung

TERIMA KASIH SEMUA
Thank you! Gracias! Merci! teşekkür ederim! danke!
 Dapatkan merchandise baru Dapur Jalanan, Arpon Dapur, pakai masak, simpan buat koleksi. Membeli sambil menyumbang RM20.00. Boleh didapati di Jalan Panggung & kroni-kroni terdekat. 
 Untuk maklumat terkini, info-info mengenai kami boleh cari & tekan like Facebook page DapurJalananKualaLumpur & follow twitter - @dapurjalanan & instagram - dapurjalananKL. Cari, follow & LIKE!!
Untuk yang mahu menyumbang boleh masuk ke akaun Dapur Jalanan, 

CIMB: 8001-7278-49 
SPKL Collective

KENANGAN MENGUSIK JIWA
Untuk yang ingin sama-sama potong bawang atau sumbang makanan atau apa-apa nak disumbang boleh talipon: ezzuandi 019-267-12-85
Hadi Khalid 012-664-88-73
Solidariti untuk miskin kota
Dapur Jalanan Kuala Lumpur
*Makanan Adalah Hak Anak Semua Bangsa*

20 Oktober 2014



------------

BEZA INDIA DENGAN KELING

Posted: 19 Oct 2014 08:38 PM PDT




KOMENTAR
sila buka buku sejarah
satu ketika dahulu
ada dibukukan perkataan
dkk - darah keturunan keling
ini kerana pada ketika itu
ramai keling menyamar masuk
untuk jadi melayu
termasuk iskanday kutty

ramai keling islam dipulau pinang
mengakui diri mereka syed
mengakui diri mereke sheikh
ini watak utama membuktikan
apa itu keling
ini membezakan keling dengan india


KAH KAH KAH
woit
muka ini muka melayu?
ini macam muka bengali roti
dari mana asal usul bengali ini?
KAH  KAH KAH



Perwakilan Gerakan kurang ajar dan biadap
PETALING JAYA : Ketua UMNO Bahagian Cheras,  Syed Ali Alhabshee menyelar perwakilan parti Gerakan yang terlalu kurang ajar dan biadap yang mendakwa orang Melayu sebagai pendatang di negara ini.
Katanya, dakwaan tersebut amat serius dan dilabelkan sebagai cubaan menghasut yang boleh mencetuskan ketegangan kaum.
"Tuduhan bahawa Melayu juga pendatang sememangnya berniat jahat dan perbuatan menghina orang Melayu dan kedudukan Raja-Raja Melayu.
"Ia amat rasis, berniat jahat, kurang ajar, biadap dan tidak tahu berterima kasih," katanya..
Beliau mengulas laporan media mengenai dakwaan seorang perwakilan Gerakan yang mengingatkan pemimpin UMNO untuk tidak menggunakan kenyataan 'pendatang' kepada bangsa lain semasa mesyuarat agung tahunan parti itu yang berlangsung hari ini.


KAH KAH KAH
padan muka
tok nenek moyang
datang ke tanah melayu
jual minyak attar
jual kelentong

KAH KAH KAH




------------

MINUMAN SEHAT TANPA KIMIA

Posted: 19 Oct 2014 08:00 PM PDT







KOMENTAR
air ketum
hasil dari daun ketum
yang telah direbus
air ketum ini menjadi ubatan
menghilangkan lengoh
menghilangkan sakit sendi
menghilangkan sakit urat
air ketum telah diminum
oleh nelayan
oleh pesawah
yang bekerja keras
membanting tulang

sejak kurun berkurun
air ketum telah digunakan
dalam ubatan melayu tradisional

memang betul 
air ketum boleh disalah gunakan
semua yang wujud dalam dunia
ini boeh disalah gunakan
pisang masak pun boleh disalah guna
kalau disapu  dengan kaca halus
untuk dijadikan racun



apa yang wajib dilakukan
ialah kajian ilmiah tentang ketum
kemudian dipasarkan

kalau menentang air ketum kerana mabuk
maka persoalan timbul
kenapa beer air anggur whisky dan brandy
masih ada terjual
apakah kerana pemiliknya
syarikat gergasi antara bangsa
maka TIDAK siapa berani mencadangkan
agar kilang ini ditutup

hanya berani kepada daun ketum
hanya berani lawan orang kampong
kaum kapitalis international tak berani

lihat bagaimana tongkat ali
lihat bagaimana kulit manggis
telah dikaji dan dipatenkan
oleh syarikat multinasional
dan dijual kembali kepada kita

kenapa kita tidak botolkan air ketum
saperti gandum dan barli
menjadi beer dan  stout

jangan bunuh perniagaan tempatan
ini adalah perniagaan asli orang melayu


ABTU, 18 OKTOBER 2014 - 7:04PM
JITRA: Persatuan Mencegah Dadah Malaysia (PEMADAM) meminta Majlis Fatwa Kebangsaan mengeluarkan fatwa yang mengharamkan penggunaan daun dan air ketum di negara ini.



















KAH KAH KAH
tukar tiub penyokong
penggunaan daun ketum
murah dan sehat
tanpa kimia
tanpa karbon
perniagaan 100% melayu







---------

TERBAIK DARI GERAKAN

Posted: 19 Oct 2014 07:18 PM PDT







BANI MELAYU
untuk semua rakyat malaysia
sila lihat gambar dibawah ini
lihat dengar jujur
lihat dengan hati terbuka
jangan tipu diri sendiri
perhatikan betul betul
kemudian tanya
adakah ini muka melayu
tau
muka pendatang dari india?
i rest my case my lord

NOTA
sori kalau tak ada selera
makan tengah hari ini
i have no choice
KAH KAH KAH 



KOMENTAR

satu kemyatan jujur
dari parti gerakan
untuk sedarkan bani ketuanan melayu
bahawa mereka juga pendatang
ke tanah melayu ini

tahniah
salut untuk
keberanian ini




Perwakilan Gerakan: Melayu pun pendatang

Seorang perwakilan Gerakan dalam mesyuarat agung tahunannya hari ini mengingatkan pemimpin Umno untuk tidak menggunakan kenyataan "pendatang" kepada bangsa lain.

Ini kerana, kata perwakilan Johor Tan Lai Soon, orang Melayu juga sebenarnya pendatang di negara ini.

"Biar saya jelaskan, Melayu, Cina, India semua pendatang, kecuali Orang Asli, orang Sabah dan orang Sarawak, yang menjadi bumiputera asal," katanya.

Katanya, pemimpin Umno yang sering menyifatkan masyarakat Cina sebagai pendatang sebenarnya tidak sedar bahawa mereka juga pendatang.

Tan berkata demikian ketika membahaskan usul ucapan dasar presiden Datuk Mah Siew Keong dalam perhimpunan tahunan Gerakan di Shah Alam.



KAH KAH KAH
woit
ada tak purkasa
puurkida
puurkatak
akan bagun melawan
tapi gerkanan bukan cukong

woit
anak lelaki iskandar kutty
dari  kerala
mat mongol dari suweylasi
malikul dari jawa
zahid hamidi anak jawa
perogol amah dari medan
bik mama keluart  dari busut

tukar tiub
suku biduanda
orang asli negeri sembilan

KAH KAH KAH

MUKA MUKA PENDATANG

----------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT