Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


RUNDINGAN DENGAN SIAPA?

Posted: 25 Sep 2014 06:36 PM PDT




SIAPA KAH MEREKA INI?



 11 0 0 17

MH17 : Najib dedah rundingan belakang tabir

NEW YORK : Najib Tun Razak mendedahkan buat pertama kalinya mengenai rundingan belakang tabir diketuainya untuk mendapatkan kotak hitam serta mayat mangsa pesawat MH17 yang terhempas di timur Ukraine Julai lalu.
Najib berkata, pendekatan di luar amalan kebiasaan amat perlu serta Malaysia terpaksa melakukan diplomasi secara senyap dan hasil perbincangan dengan pemisah tersebut ternyata berjaya.
"Kami sedar yang kami perlu bertindak dan tindakan kami ini dilakukan dengan cara berbeza dan di luar amalan biasa.
"Berunding dengan pihak pemisah merupakan sesuatu yang belum pernah terjadi sebelum ini," ujarnya.


KAH KAH KAH

woit
soalannya 
cerita ini belum habis
mesti ada lagi kesah
rundingan dengan sapa
dengan mafia rusia ke?

KAH KAH KAH

-----------

HENDAKNYA

Posted: 25 Sep 2014 06:00 PM PDT







SELAMAT 

BEBAS


ko jolobak ko jolobu
tuai padi tigo tangkai
ni dio gadis  jolobu
koreh hati sampai ke tangkai





-------------


AL- FATHIH

Posted: 25 Sep 2014 04:35 PM PDT










Al-FATIHAH

  1. AL FATIHAH ! maka sutradara filem veteran ulung JAMIL SULONG meninggal dunia 9.35 mlm tadi. Semoga rohnya dicucuri rahmat



selamat jalan
si tanggang














---------

UNDANG UNDANG KAPIR LAKNAT

Posted: 25 Sep 2014 07:00 AM PDT



 MANGSA UNDANG UNDANG
KAPIR LAKNAT

Akta Hasutan tidak diluluskan Parlimen,

langgar Perlembagaan Persekutuan

Undang-undang era penjajah Akta Hasutan tidak mengikut Perlembagaan kerana ia bukan undang-undang yang diluluskan oleh Parlimen, pasukan peguam kepada pensyarah undang-undang Profesor Dr Azmi Sharom memberitahu Mahkamah Sesyen hari ini.

Gobind Singh Deo, yang mewakili Azmi dalam permohonannya merujuk kepada tuduhan hasutan kepada Mahkamah Tinggi mengenai isu Perlembagaan, berkata akta itu gagal mematuhi Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan, yang berkaitan dengan kebebasan bersuara, berhimpun dan berpersatuan.

Beliau berkata, Perkara 10 (2) seterusnya menyatakan dengan jelas sebarang sekatan kepada hak-hak ini perlu diluluskan oleh Parlimen.


KAH KAH KAH

woit
berapa ratus kali
nak beri tahu
ini undang undang british
ini hukuman baginda queen
dibuat  pada tahun 1948
selaput dara baginda queen
belum pecah masa itu
undang undang jahat
mengikut kata pas
undang undang kapir laknat

kenapa hajjah rosmah
kenapa haji najib
kenapa haji muhyiddin
kenapa haji zahid
ikut undang undang kapir ini?

woit
cakap ini negara islam

ini bukan negara islam
ini negara kapal selam

KAH KAH KAH




--------

MALAM INI DI ANJUNG AMJAL - AMJAL RESTORAN

Posted: 24 Sep 2014 11:11 PM PDT




LENSA ANAK MUDA MALAYSIA (LENSA)
25 SEPTEMBER 2014

WACANA:
 PAS, KE MANA 
SELEPAS MUKTAMAR?

Melihat kepada perkembangan semasa politik negara, salah satu aspek yang menarik untuk diberi perhatian ialah polemik internal Parti Islam Se-Malaysia (PAS). Muktamar PAS ke 60 yang berlangsung di Johor baru-baru ini menimbulkan pelbagai persoalan mengenai halatuju sebenar PAS pada masa akan datang samada akan terus kekal sebagai salah satu kompenen Pakatan Rakyat (PR) atau memilih untuk kembali bersendiri.
Untuk membincangkan hal ini, LENSA akan menganjurkan satu wacana yang bertajuk 'PAS, Ke Mana Selepas Muktamar?'. Wacana ini akan berlangsung seperti ketetapan berikut:
Wacana : PAS, Ke Mana Selepas Muktamar?
Tarikh :   25 September 2014 (Khamis)
Masa :   8.30 Malam
Tempat : Anjung Amjal, Restoren Amjal, Jalan Pantai Baharu,Taman Bukit
                Pantai, 59100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
Panelis : 1. YB Saari Sungib - ADUN PAS Hulu Kelang
                2. IR. Izham Hashim - Y. Dipertua PAS Kawasan Kelana Jaya
                3. Ustaz Ridzwan Abu Bakar - Ketua Penerangan PAS Kuala Kedah.

Oleh itu, LENSA ingin mengundang rakan-rakan media untuk membuat liputan wacana ini.
Semoga dengan kehadiran rakan-rakan media, wacana ini mampu memberi pencerahan  bukan sahaja kepada tetamu yang hadir, tetapi juga seluruh masyarakat yang mengikuti perkembangan politik Malaysia.
Sekian.

-----------

AKTA BAGINDA QUEEN

Posted: 24 Sep 2014 11:05 PM PDT



Dakwaan Akta Hasutan terhadap Surendran bukti wujud 

konspirasi jahat, kata Anwar 

Anwar Ibrahim mendakwa tindakan mengenakan Akta Hasutan terhadap peguambelanya N Surendran hanya mengesahkan wujud konspirasi jahat terhadapnya dan mengukuhkan kepercayaan yang kerajaan Barisan Nasional (BN) berusaha sedaya upaya untuk memenjarakan beliau.
Ketua Umum PKR itu berkata, dakwaan mahkamah terhadap Surendran jelas bertujuan menakut-nakutkan pasukan pembelaannya dan menghalang mereka daripada melakukan tugas profesional.
Ia juga mencabul haknya di bawah Perlembagaan untuk mendapatkan khidmat guaman yang baik, katanya dalam satu kenyataan hari ini.
"Kenyataan-kenyataan peguam saya untuk membela saya kini dijadikan asas pendakwaan jenayah terhadap mereka. Ini satu penganiayaan.
KAH KAH KAH
ya ampoon
ya maulana
gwa tak ada
apa apa nak cakap
kah kah kah


------------

LAWAK PAGI KHAMIS

Posted: 24 Sep 2014 08:09 PM PDT




Rosmah tidak layak jadi calon PAS


PENGKALAN KUBOR: Pengarah Induk Pilihan Raya Kecil (PRK) Pengkalan Kubor,  Tuan Ibrahim Tuan Man mendedahkan bahawa tidak mudah untuk menjadi calon PAS.
Menurutnya, untuk menjadi calon PAS, calon tersebut perlu ditapis serta melepasi lima tahap.
"Tahap yang pertama, calon tersebut perlu lulus di peringkat cawangan, seterusnya perlu lulus di peringkat kawasan, kemudiannya di peringkat negeri dan seterusnya di peringkat syura.
"Di peringkat syura pula, ahli Majlis Syura akan meneliti latar belakang calon tersebut, termasuk kehidupannya, latar belakang isteri dan keluarganya. Kesemuanya kita akan lihat," ujarnya dalam ceramah umum malam tadi.
Jelasnya, calon perlu lulus semua syarat yang ditetapkan baru layak menjadi calon PAS.
"Kalau isterinya tidak memakai tudung, kita tidak akan ambil calon tersebut sebagai calon PAS. Kalau suami  Perdana Menteri,  Najib Razak, memang tidak layak menjadi calon PAS," katanya.


KAH KAH KAH

woit
pandai tuan ibrahim ini
pandai buat lawak
kah kah kah
kesian bik mama
mana mana pun kena tibai
kah kah kah



-----------

KELAS FALSAFAH

Posted: 24 Sep 2014 07:40 PM PDT






FALSAFAH

kelas rabu malam
1 oktober 2014
jam 9:00 
memasuki era moden
melalui pemikiran
rene descartes


SIARAN LANGSUNG







-----------

KESIAN MAT MONGOL

Posted: 24 Sep 2014 07:19 PM PDT




Tidak guna jadi pemimpin terkenal tapi gagal tangani krisis negara, kata  Mahathir

Menjadi pemimpin negara hari ini memerlukan kemahiran dan pengetahuan berbanding pemimpin terdahulu yang lebih mementingkan isu politik, kata Mahathir Mohamad.

Menurut bekas perdana menteri itu, selain krisis politik, seorang pemimpin yang baik mesti bijak menangani masalah negara yang lain seperti kewangan dan ekonomi.

Katanya, pemimpin yang bagus harus kuat dan nekad membuat keputusan dalam menangani krisis negara walaupun ia bukan satu keputusan yang digemari ramai.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/tidak-guna-jadi-pemimpin-terkenal-tapi-gagal-tangani-krisis-negara-kata-dr#sthash.XzdcMELS.dpuf

KAH KAH KAH



woit
anak kutty 
tujukan ini pada siapa?
pada tok heng
atau pada isteri rosmah

woit 

ini bukan pukul anak
sindir menantu
ini tibai terang terang

KAH KAH KAH

-------------

Kerabu Bersuara ®

0
sumber :-

Kerabu Bersuara ®


Hebat Ustaz Kazem

Posted: 25 Sep 2014 10:21 AM PDT



Hebat ustaz sekarang. Terima kasih kerana banyak membantu umno dan bn.

Dr Rani Osman Melawat TG Nik Aziz

Posted: 25 Sep 2014 05:30 AM PDT





Semoga allah memberi kesihatan yang baik kepada tok guru nik aziz.

Keputusan Penuh Mengikut Pusat Undia #prkpengkalankubor

Posted: 25 Sep 2014 05:23 AM PDT

SALAM YDH DATO / TUAN
KEPUTUSAN AWAL PRK
N.01 PENGKALAN KUBOR

PENGKALAN KUBOR :
BN: 1,033 (67.03%)
PAS: 476 (30.89%)
BEBAS : 5 (0.32%)
MAJ : 557

KG KETIL :
BN: 1,015 (49.25%)
PAS: 1,012 (49.10%)
BEBAS: 4 (0.19%)
MAJ : 3

KG TEBING :
BN: 502 (44.11%)
PAS: 609 (53.51%)
BEBAS: 2 (0.18%)
MAJ : -107

KG GETING :
BN: 1,019 (40.66%)
PAS: 1,327 (52.95%)
BEBAS : 3 (0.12%)
MAJ : -308

SIMPANGAN :
BN: 878 (76.48%)
PAS: 263 (22.91%)
BEBAS : 6 (0.52%)
MAJ : 615

TUJOH :
BN: 1,081 (51.57%)
PAS: 971 (46.33%)
BEBAS : 6 (0.29%)
MAJ : 110

KG TELAGA BATA:
BN: 722 (53.92%)
PAS: 607 (45.33%)
BEBAS: 0
MAJ : 115

KG BUNOHAN :
BN : 783 (70.35%)
PAS: 315 (28.30%)
BEBAS: 3 (0.27%)
MAJ : 468

JUBAKAR DARAT :
BN : 754 (89.87%)
PAS: 77 (9.18%)
BEBAS: 1 (0.12%)
MAJ : 677

BENDANG PAK YONG :
BN : 1,108 (54.93%)
PAS: 878 (43.49%)
BEBAS: 5 (0.25%)
MAJ : 231

TELUK JERING :
BN : 424 (79.55%)
PAS : 107 (20.26%)
BEBAS : 1 (0.19%)
MAJ : 316

KEDAI GETING :
BN : 532 (43.01%)
PAS: 671 (54.24%)
BEBAS: 2 (0.16%)
MAJ: -139

UNDI AWAL/POS
BN: 96 (91.43%)
PAS: 8 (7.62%)
BEBAS: 0
UNDI ROSAK: 1
MAJ: 88

Jumlah pengundi : 24,039
Turn out : 17,674 (73.52%)
Undi BN : 9,948 (56.28%)
Undi PAS: 7,322 (41.43%)
Undi BEBAS: 38 (0.21%)
MAJORITI : 2,626 (14.86%)

MB Selangor terima kunjungan hormat Mat Sabu

Posted: 24 Sep 2014 11:14 PM PDT



Semoga ikatan pakatan rakyat semakin kukuh.

Warna Warni Gelagat #prkpengkalankubor

Posted: 24 Sep 2014 06:15 PM PDT








Calon Pas #prkpengkalankubor Solat Hajat Diimamkan MB Kelantan

Posted: 24 Sep 2014 06:05 PM PDT





Doakan kemenangan dari pihak pas! Allahuakhbar!

Terus like fb pages kami untuk maklumat terkini dengan cepat.

Pengundi Pengkalan Kubor #undipas

Posted: 24 Sep 2014 05:13 PM PDT



Semoga anda terus bersama parti islam.

ALHUSSEYN

0
sumber :-

ALHUSSEYN


PAS umpama melukut di tepi jurang....

Posted: 25 Sep 2014 09:00 AM PDT

Bertahaluf siyasi dengan Umno? Haru Din dah bagi green light…
Entri saya kali ini lebih memfokus kepada kenyataan budak asal dari Ipoh yang berkahwing dengang budak pempuang Tengganu. Kenyataangnya di sini

Pas sebenarnya umpama melukut di tepi gantang jurang. Adanya tidaklah dirasakan sangat, tak ada pun orang tak tercari-cari…

 PAS dilihat tidak memberikan kerjasama yang diharapkan dalam isu MB Selangor selain menambahkan kemelut jadi serabut.

 Kalau Haji Hadi tidak mengkhianati persepakatan yang dibuat pada 17 Ogos itu, sudah pasti tiada kekusutan berlanjutan.

 Pas sejak krisis MB Selangor seolah-olah macam tidak perlukan PKR dan DAP.PAS dengan keputusan dan egonya sendiri. Pas selama ini merasakan PKR dan DAP yg berpaut kepada kekuatan PAS …

 Sekarang PAS berlagak macam budak samseng dan gedebe dlm PR. Tapi semasa muktamar baru lalu tak berani nak usulkan supaya Tahaluf Siayasi dikaji semula.

 Pas sebenarnya mahu disingkirkan supaya orang akan tuduh dan memburukan PKR dan DAP kerana mengkhianati PAS.

Bila PAS tersingkir, maka lebih mudahlah untuknya meneruskan agenda bertahaluf siayasi dengan Umno.Itu tujuan yang tersirat. Haru Din telah fatwakan, "Kalau dengan orang kafir pun kita dibenarkan bertahaluf siayasi, apa lagi sesama Islam..."

Tapi PKR dan DAP tidak sebodoh itu. PKR dan DAP yang bijak itu akan mengikat PAS dan membiarkan PAS mati beragan dalam PR! (Bila hilang sabar , akhirnya terpaksa keluar sendiri. Berapa lama pas boleh bertahan untuk tunggu penyingkirannya?)

 PAS kalau nak keluar kena buat muktamar khas dapatkan mandat dari ahli keluar pakatan. Itu adalah susah bagi PAS sebab bukan semua ahli PAS marahkan DAP dan PKR.PAS tidak sepakat dapat perkara tersebut.Itu sebabnya dalam muktamar tidak ada yang berani usulkan supaya tahaluf siyasi dikaji semula. Tapi duk pungpang pungpang tak sudah!

Bila Azmin kompom jadi MB .....

Posted: 25 Sep 2014 02:42 AM PDT

Bila Azmin kompom jadi MB, DAP adakan mesyuarat tergempar pada 22 September dan keluarkan kenyataan menyatakan sokongannya.

Itu bukan kenyataan peribadi LGE, tetapi adalah keputusan rasmi parti DAP melalui mesyuarat.

PAS sehingga kini, belum ada satu kenyataan rasmi yang dibuat untuk menyatakan sokongannya kepada Azmin dilantik jadi MB. Yang ada hanyalah kenyataan peribadi Hj Hadi, Mustafa Ali dan PAS Selangor! Inilah kelebihan PAS…sebab itu bila-bila masa boleh U-turn!

 Bila Azmin komfom jadi MB, PAS lebih sibuk mempromo Hj Hadi yang kononnya dialah yang hantar nama Azmin maka Solten melantiknya..Wow terhutang budi tuh! 

 Sejarah mencatatkan, Azmin telah menolak tawaran 'broker suci' dari PAS untuk jadi baruanya menyertai PAS bersama dua atau tiga orang lagi Adun PKR.

 Hj Hadi telah menghantar nama orang lain selain nama Azmin kerana marahkan Azmin membocorkan tembelangnya. Hj Hadi hanya menafikan berita tersebut sekadar menuduh media tersebut buat fitnah berniat jahat. Media tersebut tetap mempertahankan kenyataannya. Hj Hadi senyap tak kata apa hinggalah ke hari ini.

 Bila Azmin komfom jadi MB, PAS lebih sibuk mempromo bahawa 4 adunnya yang mempertahankan Khalid adalah wira kerana mempertahankan Kerajaan Pakatan Rakyat? Adakah Khalid mewakili Pakatan Rakyat? Kenapa dia pecat Exco DAP dan PKR?

 Bila Azmin komfom jadi MB, PAS lebih sibuk melobi mahukan 4 exco lama itu dikekalkan. Kalau orang kata pelahap nak jadi exco, marah pula! Serahkanlah kepada kebijaksanaan Azmin, siapa 4 orang dari PAS yang akan dilantik nanti. 

 Untunglah PAS kerana Azmin tidak berdendam apa-apa pun. Baru umumkan komposisi exco kekal status quo : 4 PAS, 3 DAP dan 3 PKR. 

 Bila Azmin komfom jadi MB, korang kena ingat Azmin telah dilantik oleh Solten. Azmin pun boleh ikut kelaku Sultan. Korang lawan cakap Azmin, maknanya korang derhaka kepada solten. 

Kalau Azmin suruh Hj Hadi hantar 8 nama untuk jawatan exco, Hj Hadi kena taat …. Beranikah sembah derhaka?

Tunggu apa tunggu?

Posted: 24 Sep 2014 11:11 PM PDT

Bila tiba masanya, Pas akan keluar PR

SHAH ALAM – Jika sudah tiba masanya, Pas akan keluar daripada PR. Demikian reaksi Naib Ketua Pemuda Pas, Ir Khairil Nizam Khiruddin ketika diminta mengulas kewajaran parti itu untuk terus berada dalam pakatan itu selepas pemimpinnya seolah-olah tidak lagi dihormati rakan komponennya.

 Namun Khairil berpendapat, keputusan itu tidak mustahil tetapi bukan pada waktu sekarang.

 "Biasalah bergabung ini ada orang degil dan tidak. Sejauh mana kesabaran kita dan saya yakin dan percaya, telah tiba masanya untuk kami keluar dari PR, kami akan keluar.

 "Sejarah membuktikan, biasanya yang keluar dari PR ini bukan Pas, tetapi rakan sekutu. Kami tetap setia dan apa tindakan Pas sekalipun, memang semuanya berlandaskan perjanjian dalam PR atau mana-mana pertubuhan dalam gabungan yang kami laksanakan," katanya kepada Sinar Harian Online ketika ditemui, baru-baru ini.

 Mengambil sikap positif, Khairil berkata, Pas sepatutnya bersabar dengan 'kedegilan' rakan-rakan sekutunya dalam PR.

 "Biasanya yang buat...yang kita katakan, yang 'degil' ini pada pendapat saya adalah daripada rakan-rakan kita. Tapi itulah kesabaran. Pas sebagai parti yang lama sepatutnya sabarlah.

 "Ketegasan kami ialah kalau perlu rasanya untuk kami keluar, kami akan keluar. Tapi sekarang ini bukan masanya. Kami tetap setia dengan PR dan Umno berhati-hati, kami berada di Putrajaya, insya-ALLAH," katanya.

 Sebelum ini, Ketua AMK, Nik Nazmi Nik Ahmad menuntut agar Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menarik balik kenyataannya yang mendakwa Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tidak berkebolehan menjadi Menteri Besar Selangor.

 Abdul Hadi turut digesa menghormati keputusan pimpinan Pas Pusat dan Majlis Pimpinan PR.

 Abdul Hadi ketika berucap pada majlis dialog di Rusila, Terengganu dilaporkan berkata, keengganan Pas menuruti kehendak PKR dan DAP mencalonkan Wan Azizah kerana Presiden PKR itu tidak layak memikul tugas sebagai menteri besar.

 Abdul Hadi turut menegaskan, penolakan Pas terhadap Wan Azizah bukan disebabkan faktor gender tetapi isu kredibiliti yang ada pada beliau.

 Manakala, Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua dilaporkan menyelar kenyataan Abdul Hadi ketika ucapan penggulungan yang tetap mempertahankan tindakan parti itu yang mencampuri urusan pelantikan calon menteri besar demi mematuhi titah Sultan yang merupakan penaung kepada agama Islam dan orang Melayu di negeri ini.

 Pas menghantar tiga nama calon menteri besar kepada Sultan Selangor seperti yang dititahkan Baginda.SUMBER

Hadi : Ahli PAS dihalang daripada menyertai kumpulan militan

Posted: 24 Sep 2014 03:28 PM PDT

|

 PAS tidak mahu dan tidak akan membenarkan ahli-ahli yang terlibat dengan mana-mana kumpulan ekstremis yang bertindak di luar fiqh-jihad (jihad perundangan) dan bertentangan dengan etika peperangan Islam , tegas presiden parti Tuan Guru Abdul Hadi Awang hari ini dalam ucapan dasar pembukaannya pada  ' Muktamar PAS ke-60 di Batu Pahat.

 "Campur tangan asing tidak harus dibenarkan di negara-negara Islam. Biar rakyat Syria menentukan masa depan negara mereka tanpa sebarang campur tangan asing," nasihat Abdul Hadi, sambil menambah bahawa layanan yang sama perlu diberikan kepada Mesir dan Iraq.

 Ahli Parlimen Marang juga mengutuk Negara Islam Iraq dan Syria (ISIS) kumpulan militan, yang dikenali kerana tindakan melampau mereka, berkata mereka bertindak tanpa memahami fiqh-jihad.

 "Mereka berperang sesama sendiri sehingga 3,000 terbunuh kerana perbalahan dalaman sendiri," katanya.

Menantu Hj Hadi ahli Majlis Syura Ulama lain pulak…?
Sekarang baru aku tahu, kenapa pemuda PAS kelaku macam tu....Depa tak mau patuh pada nasihat Tok Guru mereka....

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT