Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


MARI KITA LIHAT KEDANGKALAN MP INI PERLI ORANG- SETELAH MENJADI AHLI PARLIMEN

Posted: 31 Aug 2014 01:14 PM PDT

INI KERJA AHLI PARLIMEN TEMERLOH...........DIA INGAT KALAU DAP TAK MENANG DI MENTAKAB,KURANG 1800 DI LANCHANG,UMNO TUMBANG DI SEMANTAN...DIA BOLEH MENANG KE?......


 KOMEN  ANWAR

Beliau berkata demikian selepas pada mulanya enggan mengulas serangan dan kritikan halus Nasrudin terhadapnya yang diajukan menerusi laman Facebook Nasrudin.

"Sebagai seorang yang mempamerkan (imej) tokoh agama maka haruslah komennya berlandaskan etika, dan akhlak dan tidak dengan maksud untuk menyindir, menyinggung dan menghina sesiapa," katanya memetik rakaman video KiniTV.
















Kita selalu bercakap soal prinsip. Tetapi apakah prinsip itu hanya untuk orang lain ? Tidak termasuk diri dan parti kita .

Kita juga selalu bercakap soal perjuangan. Bukan sahaja kita berbangga dengan pengorbanan kita terdahulu tetapi mestilah kita kekal ISTIQAMAH dengan perjuangan suci ini bersama seluruh prinsipnya.


Ramai pihak resah dengan krisis yang berlaku di Selangor. Namun apa boleh buat, ia adalah krisis ciptaan sendiri. Maka beban krisis ini terpaksa didepani sementara rakyat kian muak dengan apa yang berlaku. Lebih malang, ada yang rela berlakunya "snap election" asal cita - cita dan matlamat politiknya tercapai. Kepentingan dan kedamaian rakyat dipertaruhkan hanya kerana keinginan politik yang sukar difahami. Saya di sini turut berdoa agar krisis ini segera tamat agar kepentingan negeri dan rakyat tidak terus diperjudikan.


Apabila kita mengkritik orang lain maka kita kata itu adalah demokrasi dan kebebasan bersuara. Hak untuk menyatakan pendapat dan pandangan. Bila orang lain kritik kita maka kita kata itu adalah pemecah belah pakatan. Tidak ikut saluran betul dan ia mesti dinyahkan agar tidak lagi mengkritik kita. Pandangan saya, ini adalah amalan songsang.

Wajarnya sebagaimana kita mengkritik orang lain maka bersedialah untuk menerima kritikan. Elakkan maki hamun dan kata kata lucah atau kesat dalam kritikan. Bina politik matang !


 INI PULA BALASAN YANG DIA DAPAT



Tok guru nik aziz suruh menantu dia letak jwtn dlm PMBK kerana tak mahu difitnah dgn nepotisme. Itu budibicaranya saja bkn kerana mmg berlaku nepotisme. Tok guru nik aziz ditaja seseorg utk pergi mekah, kmudian timbul tuduhan tok guru terima rasuah utk ke mekah, tok guru batalkan ke mekah bimbang dgn fitnah. Ertinya tok guru tak ke mekah bkn kerana dia mmg terima rasuah. Oleh itu, contoh yg diberikan oleh tantawi itu utk dikaitkan dgn isu MB Sgor seolah2 mmg tok guru amalkan nepotisme adalah satu anggapan salah thadap tok guru...
Betul ke tok guru nik aziz pernah amalkan nepotisme apabila menantunya jadi CEO di PMBK? Adakah nik abduh dicalonkan btanding praya di parlimen pasir mas juga satu nepotisme? Adakah menantu tok guru hj hadi yg berada dlm syarikat Perangsang di sgor juga satu nepotisme? Anak tok guru hj hadi iaitu khalil dipilih sbg timb ketua pemuda Pas dan mungkin satu hari nanti tercalon sbg wakil rakyat juga boleh dianggap nepotisme?




BAYAR CASH!!! Aliyaa Magda Alirkan Darah Haid Atas Kalimah Allah Akhirnya Mati

Posted: 31 Aug 2014 08:01 AM PDT

BAYAR CASH!!! Aliyaa Magda Alirkan Darah Haid Atas Kalimah Allah Akhirnya Mati



BAYAR CASH!!! Aliyaa Magda Alirkan Darah Haid Atas Kalimah Allah Akhirnya Mati -

Seorang gadis Mesir yang menggemparkan umat dunia semalam apabila beliau dengan beraninya mengalirkan darah haid atas kalimah allah kini terlibat dalam kemalangan ngeri menurut sumber dari Upi.com.

Kini kesombongan dirinya tidak dapat lagi diperlihatkan kerana perbuatan kejinya dibayar cash didunia. Alangkah ruginya seorang manusia itu jika belum sempat bertaubat. Walahu alam.


Komentar Kini

0
sumber :-

Komentar Kini


PAS Tidak berminat jadi menteri besar Selangor

Posted: 31 Aug 2014 04:57 PM PDT

Beberapa orang PAS call penulis dan bertanya mengapa PAS tak mahu jadi menteri besar Selangor. Itulah bunyi soalan yang di kemukakan kepada penulis kerdil ini.

Susah juga nak jawab. Lebih lebih lagi sudah ada jawapan dari PAS, yang PAS tidak akan tuntut jawatan menteri besar Selangor.Sah, PAS tak minat dengan jawatan tersebut.

Maka Sesuai dengan tajuk rencana penulis bahawa PAS tidak berminat jadi menteri besar Selangor, miskipun kekosongan itu layak di isi oleh salah seorang ADUN PAS.

Persoalan sekarang PKR tidak akan tunduk dan akur dengan kemahuan Al Sultan Selangor agar lebih dua nama di hantar untuk calon menteri besar negeri terkaya itu.

Kalau sudah tahu yang Sultan Selangor mahu begitu, maka akurlah untuk menyelesaikan kemelut  yang kelihatan akan lebih gawat lagi dek pendirian yang membabi buta itu.

Bukankah Azmin Ali sudah buat kenyataan yang dia tidak berminat lagi untuk menjadi menteri besar Selangor.

Oleh itu, besar kemungkinan nama DR Wan Azizah Ismail akan diberi perhatian setelah  Azmin Ali menolaknya.

Akan tetapi cuba bayangkan, orang tergila gila nak jadi menteri besar sudah barang tentu prejudis dan merasakan peluang presiden PKR jadi menteri besar Selangor gelap.

Jangan takut, kerana PAS sudah buat kenyataan terbuka yang dia tidak akan tuntut jawatan menteri besar itu nanti.

Pasti jawatan menteri besar Selangor jatuh ke tangan PKR, Cuma sekarang ini PKR takut dengan bayang bayang sendiri takut sultan tak terima Dr Wan Azizah.

Cuba dahulu apa kemahauan sultan baru boleh tahu kedudukan sebenarnya,. Jangan main serkap jarang mengandakan begitu dan begini.

Penulis pernah tulis yang berbunyi: "jangan main main dengan Sultan" Lebih lebih lagi undang undang tubuh negeri Selangor Sultan punya kuasa mengenai pelantikan menteri besar.

Macam juga negeri Terengganu, Al Sultan tak mahu nama Datuk Seri Idris Jusoh jadi menteri besar negeri kaya rakyat miskin ini.

Hendak buat macam mana. Akhir sekali, umno terpaksa akur dan mengalah bubuh  nama Datuk Ahmad Said, di terima dengan hati terbuka.

Kedua, bukan soalan lagi dikemukakan pada penulis, tetapi satu perkataan yang bunyinya begini: Mungkin Sultan Selangor mahu orang PAS jadi menteri besar baru Selangor.

Jawab penulis ringkas sahaja,kan PAS dah kata yang dia tidak akan tuntut jawatan itu dan sesuai dengan tajuk rancana ini orang PAS tak minat jadi menteri besar Selangor miskipun diberi peluang dan tawaran.

Akan tetapi tak mustahil, Sultan mahu orang PAS, kerana inilah pilihan terbaik untuk menyelesaikan krisis menteri besar Selangor yang dijangka akan lebih gawat jika PKR berkeras juga dan tak akur dengan kemahuan Al Sultan.




Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


MIN SUDAN MASUK PARTI

Posted: 31 Aug 2014 06:30 PM PDT






Insiden baling kerusi mesyuarat Umno disiasat

ALOR SETAR - Jawatankuasa khas akan ditubuhkan untuk menyiasat kekecohan ketika Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Pokok Sena di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Hutan Kampung kelmarin.


KAH KAH KAH

i rest my case

my lord

KAH KAH KAH





------------

PELIK TETAPI BENAR

Posted: 31 Aug 2014 06:00 PM PDT




KOMENTAR

berita amat pelik
tapi
berita amat benar

Kereta peronda polis yang terbakar akibat rusuhan di Stadium Negeri di Sarawak. – Gambar The Malaysian Insider, 31 Ogos, 2014.

Lima lelaki ditahan ekoran rusuhan di 

Stadium Sarawak 

Lima lelaki, termasuk empat remaja ditahan kerana disyaki terlibat bertindak agresif merusuh di Stadium Negeri di Petra Jaya sehingga mencederakan lima anggota polis dan merosakkan tujuh kenderaan rasmi mereka semalam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kuching (Operasi), Supt Fauzilan Abdul Aziz mengesahkan penangkapan itu hari ini yang membabitkan empat remaja berumur di antara 17 dan 18 tahun, serta seorang lelaki berumur 20 tahun.

Menurutnya, kejadian bermula kira-kira pukul 11 malam tadi selepas selesainya perlawanan bola sepak Piala Malaysia di antara pasukan Sarawak dan Perak di stadium itu.

Kira-kira 2,000 orang penonton memasuki padang perlawanan sebelum mereka membakar suar dan mercun, selain melontar objek ke arah anggota polis yang bertugas namun dapat dileraikan dalam tempoh 30 minit selepas itu.

Bagaimanapun, situasi tegang timbul kembali di luar stadium apabila sekumpulan lelaki bertindak merosakkan sebuah trak, tiga unit kereta jenis Perodua Kancil, sebuah kereta jenis Proton Waja dan sebuah van jenis Toyota yang kesemuanya milik Polis.

Perusuh-perusuh yang terlibat seterusnya membakar sebuah kenderaan pacuan empat roda Polis jenis Perodua Kembara sehingga rosak keseluruhannya.


KAH KAH KAH

woit
ini  nak nonton  bola ke
nak belangkong polis?
hebat orang sarawak

KAH KAH KAH



---------

JANGAN GUNAKAN BINATANG

Posted: 31 Aug 2014 06:30 AM PDT







KOMENTAR


setuju
sokong

sila jangan gunakan
bintang untuk metapora
binatang tidak bersalah
binatang tidak tahu menahu hal manusia



Tangkapan PPS: Ketua polis arah siasat pengguna tweet 'biadap'



Ketua Polis Negara hari ini mahu tindakan diambil atas pihak yang mengeluarkan kata-kata kesat terhadapnya melalui Twitter berikutan tindakan yang diambil polis terhadap Pasukan Peronda Sukarela (PPS) Pulau Pinang pagi tadi.

Dalam tweetnya, Khalid Abu Bakar mengarahkan Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Persekutuan memulakan siasatan segera ke atas kes itu.

"PCIRC @PDRMsia sila ambil tindakan terhadap orang biadap ini yg menggelar IGP 'Anjing BN'" katanya. Tweet tersebut dipercayai dibuat seorang bernama Nasrul Omar (@ennasrul) pada jam 12.50 tengahari tadi. – 31 Ogos, 2014.



-----------

RAYAKAN KEBEBASAN BERFIKIR

Posted: 31 Aug 2014 05:00 AM PDT





BONSAI
bonsai ialah seni
bilamana pokok besar
sengaja 
dibantutkan akar dan tunjang
untuk dikerdilkan
masuk ke dalam pasu 
untuk dilihat indah
bonsdai ialah estetika china dan jepun

united malays national organisation
telah mengbonsaiukan
fikarah melayu
agar melayu terus bangang bodoh
dan menyokong
parti ketuanan melayu


KAH KAH KAH

PROGRAM MENGHASUT DAN MELAWAN

Posted: 31 Aug 2014 01:00 AM PDT




HASUT 

DAN

LAWAN


JOHOR BARU
Displaying psm_johor.jpg


BATU PAHAT
KLUANG
Displaying forum_kluang_bp.jpg

-------------

SIAPA SEBENARNYA AZMIN ALI INI?

Posted: 30 Aug 2014 11:00 PM PDT







AZMIN ALI PADANG TEMBAGA
padang merbok tau la. padang belalang padang pasir padang hoki padang terap nasi padang kenapa dia tiba2 padang tembaga pulak? hairan hairan. musykil musykil. on APA ITU AZMIN PADANG TEMBAGA
Anonymous
on 8/22/14
TENDANG AZMIN SEKARANG
Lebih baek tt start kempen tendang azmin la... Elok bongkar je dose2 azmin tu skrg... Jgn sok Pas gak nk disalahkn... Klau tk jgn pndai2 nk sebar fitnah.... Jgn la wat cam kt tski... Ble xnk baru heboh nk kate kentot die busuk.. Dulu bkn main wangi lg.... Nmpk sgt tt ni tk jujur.... Ni misti hal ekonomi nih.... Sape sponsor nih??? on APA ITU AZMIN PADANG TEMBAGA
Tokmudin
on 8/22/14
BELAJAR DARI PENGALAMAN
Apa yang kita bolih belajar dari kejadian hal Khalid Ibrahim ini, ialah, kita kena hadkan kuasa MB. Supaya MB tak ada kuasa luluskan projek-projek besar. Kuasa lulusan projek besar dan hal -hal penting hendak diluluskan olih jawatan kuasa Pakatan Rakyat. MB hanya lah selaku "spokeman " atau pengistihar keputusan yang telah dibuat olih jawatan kuasa. MB seorangan tak bolih luluskan projek besar dan perkara penting. on APA ITU AZMIN PADANG TEMBAGA
Anonymous
on 8/22/14


RAFIZI TAK ADA MASALAH
Kepada ahli Parti Keadilan Rakyat yang mulia, Kita nampak betapa kemelut nya Parti kita, jikalau kita pilih pemimpin yang ada masaalah, seperti Khalid Ibrahim, yang ada masaalah hutang dan masaalah sifat angkuh terhadap rakan -rakan di PKR. 

Kali ini, kita mesti calonkan calon MB yang tak ada masaalah dan bersifat jujur. Saya agak Rafizi adalah calon yang tak ada masaalah dan jujur. Jikalau Wan Azizah kena reject olih Sultan, kita calonkan Rafizi. Azmin Ali? Ada kah orang ini jujur dan tak ada masaalah? Sila siasat. Siasat juga terhadap Rafizi. Sesiapa yang hendak jadi MB Selangor, kena di tapis betul betul latar belakang nya. on APA ITU AZMIN PADANG TEMBAGA
Anonymous
on 8/22/14
DAGING BUAYA SAKIT ASMA
buaya tembaga ini daging dia buat sop boleh ubat asma tau.... Bukan tak de guna tau.... You apa tau , nak menobgkat langit aje Tan Sri ???? on APA ITU AZMIN PADANG TEMBAGA
Anonymous
on 8/22/14







-------------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT