Nuffnang

Pengikut

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Ingat macam mana nak baca?

Posted: 23 Aug 2014 05:04 AM PDT

Kah..Kah..Kah..nampaknya umno masih tak sedar yang semua orang 'kampong' sudah paham dengan cara mereka (umno). Kalau NAFI,bermakna itu BENAR. 

Sekarang sudah terbalik, orang 'kampong' sudah pandai, sudah 'terer', yang terus 'bangang' ialah umno. 
Kah..Kah..Kah..

Umno menafikan laporan yang mendakwa Tun Dr Mahathir Mohamad telah menulis surat kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebelum beliau membuat teguran terbuka yang keras terhadap Najib.
Dalam mesej teks kepadaMalaysiakini, Setiausaha Agung Umno, Tengku Adnan Tengku Mansor (kanan) berkata tidak ada perkara seperti itu.

Portal berita Asia Sentinel hari ini memetik seorang ahli perniagaan yang mempunyai hubungan rapat dengan Umno berkata Dr Mahathir menghantar surat kepada Najib yang dilaporkan mengandungi 7 perkara.
Sebaliknya, Najib menghantar Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor untuk berjumpa Dr Mahathir dan memintanya menarik balik surat itu, tetapi bekas perdana menteri itu enggan.

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


JAWAPAN UNTUK SI PENULIS-----CUMA IBU LAIN TIDAK DIFITNAH SUAMI KAKI LIWAT

Posted: 23 Aug 2014 05:40 AM PDT

  DARI : Yong suka kuning

CUMA IBU LAIN TAK DIFITNAH SUAMI KAKI LIWAT....SUAMI DIPENJARA ENAM TAHUN...SUAMI DITUMBUK MATA...ANAK2 BAGAIMANA NAK KE SEKOLAH SEBAB SEMUA ORANG TAHU BAPA KAKI LIWAT...TERMASUK BAPANYA DIKATAKAN MENYALAH GUNA KUASA


Penulis ini selalanya bias apabila membicarakan tentang Anwar Ibrahim. Namun sebagai penulis sikap bias atau tidak adalah pandangan peribadi, dan kita pun apabila membaca harusnya mempunyai fiter untuk menilai kecerdikan penulisan sebegini........

Ibu Nurul lebih baik dari Khalid, ibu-ibu lain pula lebih baik dari ibu Nurul

"My mum is better than Khalid" kata Nurul Izzah Anwar kepada media dua hari yang lepas. Perasaan dan penilaian seorang anak kepada ibunya sememangnya begitu, kerana seorang anak yang baik tidak akan mengatakan ibunya kurang baik dari orang lain. Apabila ibunya disebut akan menggantikan Khalid, sudah tentulah beliau akan berpendapat ibunya lebih baik dari Khalid.
Saya sudah ketiadaan ibu lagi. Jika ibu saya masih hidup, tentu saya akan berkata yang ibu saya lebih baik dari Khalid, malahan lebih baik dari Wan Azizah atau Rosmah Mansor.

Apa tidaknya, sebagai ibu tunggal puluhan tahun lamanya dan hidup membesarkan anak-anak nun jauh di pedalaman, ibu saya boleh membesarkan anak-anak dalam keadaan serba serbi kekurangan dan akhirnya mempunyai puluhan cucu dan cicit.
Ibu saya boleh menghantar anak-anaknya kesekolah sampai ketahap yang termampu oleh anak-anaknya untuk pergi tanpa halangan walaupun dalam keadaan kekurangan sumber untuk menghantar anak-anaknya ke sekolah dan keperingkat pengajian tinggi. Hasilnya saya dan adik beradik bolehlah membaca perlahan-lahan dan menulis sikit-sikit sekarang ini.
Ramai ibu-ibu yang lebih baik dari Wan Azizah jika didasarkan kepada keadaan kehidupan mereka yang kekurangan, telah berjaya menjadikan anak-anak mereka menjadi pemimpin dan orang-orang yang berjasa kepada negara. Ada anak-anak mereka yang ,menjadi 'corporate captains' dan ada yang menjadi pemimpin negara.
Abdul Ghaffar Baba seorang yang datang dari keluarga yang miskin, tetapi ibu dan keluarganya telah membesarkan beliau dan dengan izin Allah telah menjadi Timbalan Perdana Menteri yang ditumbangkan tanpa belas ehsan oleh Anwar Ibrahim pada November 1993 dahulu.
Sesungguhnya memang lebih ramai ibu-ibu yang lebih baik dari Khalid, kerana fungsi seorang ibu dengan Khalid seorang lelaki itu sememangnya berbeza. Khalid telah berjaya bukan sebagai seorang ibu dan wanita, tetapi Khalid telah berjaya membawa ke depan segala perkara dan niat tidak baik setengah pihak setelah diberikan mandat oleh rakyat.
Jika ditinjau dari sudut itu, ibu Khalid telah berjaya dan mungkin lebih baik dari ibu Nurul Izzah kerana membentuk beliau bersabar menghadapi situasi di mana beliau dicungkil segala kesalahannya untuk diturunkan dan dimusnahkan karier politiknya.
Ibu Khalid telah membentuk Khalid walaupun dengan kelemahan biasa sebagai manusia tetapi oleh kerana didikan ibu beliaulah yang membuatkan beliau berani dan bergaya menambahkan risab negeri ke tahap yang belum pernah dicapai oleh negeri Selangor.
Jadi, ibu Nurul Izzah dan ibu Khalid sememangnya lebih baik dari Nurul Izzah dan Khalid sendiri kerana kejayaan Nurul Izzah adalah kerana didikan ibunya dan kejayaan Khalid pula adalah di atas didikan ibu beliau juga.
Yang belum tentu lagi ialah kejayaan Nurul itu sendiri samada akan berjaya sebagai ibu kepada anak-anaknya seperti kejayaan ibunya membentuk beliau menjadi seorang pemimpin Dewan 'Legislature' negara.
Apa yang disebut oleh Nurul itu adalah satu yang biasa dan tidak jauh bezanya dengan kejayaan ramai ibu-ibu yang lain.
Hanya yang belum tentu ialah samada ibu Nurul ini akan berjaya membina satu kerajaan yang kuat jika ibunya ini dijadikan Menteri Besar negeri terkaya di negara ini. Sesungguhnya Nurul seorang anak yang baik dan solih terhadap ibunya.
Hanya yang menjadi persoalannya samada tindakan ibunya merampas kerusi dan jawatan secara 'hostile' itu akan menjadikan beliau sebagai seorang pemimpin yang tahan menghadapi risiko kepimpinannya setelah tercapai apa yang dihajati beliau itu.
Takut-takut semasa dalam keadaan sekarang semuanya baik, tetapi apabila sudah ,mendapatnya keadaan akan menjadi sebaliknya. Itu jugalah yang berlaku kepada Khalid yang telah diberikan imej 'the best MB the nation ever had' dalam sekelip mata dipanggil sebagai MB yang paling tidak bermoral.
Selalunya, sejarah itu akan kembali. Ingat satu perbilangan, 'what goes around comes around'. Mungkin Nurul Izzah patut mengingatkan ibunya selalu tentang isu ini, kerana kita tidak boleh terlalu yakin apa yang kita lakukan terhadap orang lain itu tidak akan berlaku kepada kita sendiri.



ANWAR SAMPAIKAN UCAPTAMA DI PERSIDANGAN ULAMA SEDUNIA

Posted: 23 Aug 2014 05:10 AM PDT

http://119.81.104.218/index.php/headline/30372-pengiktirafan-besar-ulama-dunia-kepada-pas

GANDINGAN TAHAP KEPIMPINAN (PEMIMPIN) PAKATAN RAKYAT YANG UMNO TIDAK DAPAT LAKUKAN - TAHNIAH!


Ini dipetik dari Yong suka Kuning...Yong ulas dengan cukup berhemah. Makna kata tak la nak menafikan Anwar dan peranan sebagai cendiakawan di luar negara terutamnay Turki
Heboh dalam dunia siber mengenai perlantikan Tuan Guru Haji Hadi, Presiden PAS sebagai Naib Presiden Persatuan Ulama Sedunia. Bagaimana pun dalam keadaan kesibukan beliau Anwar juga di iktirah sebagai salah seorang cendiakawan... dan beliau diberi penghormatan sebagai salah seorang yang berucap di majlis tersebut......Haiiii yang ni tak bising pong.....
PENGHORMATAN BUAT ULAMA MALAYSIA
Ucaputama pada persidangan Antarabangsa Ulama di Istanbul itu pula disampaikan oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim:

 PENGHORMATAN BUAT KETUA PEMBANGKANG, MALAYSIA
Ucaputama tersebut boleh di baca di sini
Tahniah kepada kedua pemimpin Pakatan Rakyat. Inilah gandingan perkongsian ilmu yang tidak mungkin dapat dilaksanakan oleh UMNO. 
Semoga ilmu dan kepakaran yang ada pada kedua pemimpin ini dapat terus dikongsi bersama dengan kami rakyat Marhein. 
Yang tak faham, tak boleh tak buat apa.

CERITA KARUT PUAK UG...INI PENJELASAN KHALID SAMAD

Posted: 23 Aug 2014 12:43 AM PDT







Rupanya selama ini rakyat tertipu, pengundi ditipu!

Cerita Istana tolak Wan Azizah sebagai MB adalah cerita karut UG

Tulang Besi bisa memberitahu dengan 100% kepastian cerita yang kononnya Ke Bawah Duli Tuanku menolak Wan Azizah sebagai MB adalah CERITA KARUT!!!!!!


Asal jalan ceritanya adalah:

1) Pada 19 Ogos Suhaizan Kayat mengeluarkan kenyataan bahawa nama kedua calon MB ( yakni Azmin Ali) lantaran pertemuan Presiden dengan Ke Bawah Duli pada Hari Raya keempat. 
2) Ramai tidak tau kenyataan Suhaizan Kayat itu adalah sebahagian dari penerangan khas SU Agung, Dato Mustafa Ali sewaktu mesyuarat AJK PAS Pusat pada 17 August. a bukan ciptaan mahupun lakaran Syuhaizan dan ia didengari oleh kesemua AJK2 PAS Pusat. 
3) Selepas kenyataan Suhaizan itu kelam kabut pejabat Presiden PAS membuat kenyataan yang berakhir dgn menafikan berlakunya perbincangan dgn Ke Bawah Duli berkenaan dgn Azmin Ali sebagai calon MB.

Ia adalah penipuan demi penipuan demi penipuan.

Yang jelasnya Istana telah diheret di dalam menjayakan penipuan ini.

Istana dicemari dengan permainan politik kotor dan khianat puak2 UG dalam PAS yang kemaruk nak kekalkan kerajaan perpaduang PAS+UMNO+Khalid Ibrahim.

Semoga ALlah SWT mengutuk dan melaknat puak2 pengkhianat dlm PAS ni.

Cikgu Pa terutamanya main peranan amat licik dalam pengkhianatan ini.

Hakikatnya nama Azmin Ali dicadangkan sebagai percubaan terakhir untuk menghalang Datin Seri Wan Azizah sebagai MB Selangor.

Namun usaha tersebut gagal sebab Azmin sendiri menolak.

Sekarang kononnya hendak dibincangkan semula keputusan 17hb sebab di dakwa ada ADUN2 PKR yang akan melompat dan menyokong Khalid Ibrahim.

Satu mesyuarat rahsia telah diadakan di antara salah seorang ADUN PKR ini namun ia adalah penipuan semata-mata.

Mungkin benar juga Raja tak setuju dgn Wan Azizah menjadi MB. Tapi bukan Raja Selangor tapi Raja Idris

Mari kita ramai berdoa supaya pengkhianatan serta penipuan puak2 UG ini digagalkan oleh Allah SWT

AMIN!!!

MOUNTDWELLER

Semakan Skim Kakitangan Awam : Kenaikan Gaji & Gred Menjelang Bajet 2015?

Posted: 23 Aug 2014 12:31 AM PDT

Semakan Skim Kakitangan Awam : Kenaikan Gaji & Gred Menjelang Bajet 2015?


semakan skim kakitangan awam
Semakan Skim Kakitangan Awam : Kenaikan Gaji & Gred Menjelang Bajet 2015 : 


Berita Semasa mendapat aduan, yang mana mereka ini kalangan pembaca Berita Semasa yang terdiri daripada kalangan kakitangan awam di Malaysia merasakan di zaman Tun Abdullah Ahmad Badawi (pak lah) skim penjawat awam dan gaji dikemas dengan elok. Tetapi itu dahulu, kata mereka….
Sekarang ini mereka agak "pening kepala", apabila orang baru lebih untung daripada "kelompok senior". Yang mana….

Contohnya, kenaikan pangkat kakitangan awam tidak sama mengikut jabatan, ada yang 8 tahun dan ada yang 13 tahun

Selepas melihat skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) dikecam teruk dan dikritik (SEPERTI SEJARAH SBPA DI SINI), yang akhirnya ditarik balik, kakitangan  awam mahukan satu skim yang lebih baik daripada itu.

Menjelang Bajet 2015 : SBPA VS Semakan Skim Kakitangan Awam 2014

"Lebih adil dan efisien"
Ditambah dengan gesaan yang berterusan daripada Cuepacs Malaysia, dijangka akan ada berita gembira untuk kalangan penjawat awam melibatkan semakan skim kakitangan awam bagi sejumlah 17 skim menjelang pembentangan Bajet 2015 Malaysia pada 10 Oktober 2014 termasuklah kelayakan masuk ke sektor awam bermula daripada Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) hingga ke peringkat ijazah.

Setakat ini, semakan skim kakitangan awam dengan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) telah berada pada peringkat akhir.

P/S : Berdasarkan maklumat yang Berita Semasa terima setakat ini, semua skim mengikut time base, 8 tahun naik. Mungkin? Walaubagaimanapun, sama-sama kita nantikan berita gembira ini pada pembentangan Bajet 2015 Malaysia kelak…



Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


TERUS KAN BOIKOT MEK DOGAL

Posted: 23 Aug 2014 07:00 PM PDT






TERUSKAN

BOIKOT





Displaying Protes Perdagangan Malaysia-Israel 2.jpg

Demi melawan kezaliman regim zionis, apakah anda bersedia untuk beraksi?

Demi Palestine, ayuh buktikan kita akan teruskan  piket depan McD diseluruh negara.

Kita juga berani memberi tekanan di depan pejabat MITI agar dihentikan hubungan dagang M'sia-Israel!

Kita tidak harus menjadi penyambung nyawa zionis dengan dagangan dan bahan mentah dari bumi bertuah ini yang dihantar ke Israel!!!

Kini SAMM bersama sekutu anak muda melunaskan kata laungan sebelum ini menghadirkan satu demonstrasi di depan pejabat MITI Jalan Duta, dengan matlamat beri tekanan agar dihentikan segera hubungan perdagangan M'sia-Israel.

#PagarMiTi298

Tarikh: 29hb Ogos 2014
Masa: 2.30pm (lepas solat jumaat)
Lokasi: dari Masjid Wilayah Jalan Duta hingga ke pagar pejabat MITI

SAMM juga menjemput semua NGO sekutu untuk satu mesyuarat pada 26 Ogos 2014 pada jam 10 pagi di tingkat bawah KLSCAH. Satu sidang media juga akan diadakan pada hari yang sama (selasa) jam 11pagi.

Ayuh, SAMM menjemput semua... Ini aksi bertaraf dunia!!!


Edyes SAMM
Pengarah Propaganda





------------

PERLIS LARANG WARGA TAFAKUR

Posted: 23 Aug 2014 06:00 PM PDT




INI SURAT LARANGAN

Tidak sensitif, 2 stesen radio tidak bertafakur
KOTA BHARU – Kementerian Komunikasi dan Multimedia kini sedang menunggu laporan berkenaan dua stesen radio tempatan yang didakwa gagal mengikut cadangan bertafakur selama seminit pada Hari Perkabungan, semalam.

Menterinya,  Ahmad Shabery Cheek berkata, dua stesen radio tersebut tidak termasuk 36 stesen yang turut serta dalam istiadat penghormatan sebaik sahaja 20 jenazah tragedi MH17 tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

"Kita masih menunggu laporan daripada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) berhubung dua stesen radio tersebut.

"... mungkin SKMM boleh beri peringatan kepada mereka kerana tindakan yang dilihat tidak sensitif terhadap suasana itu.

"Selain itu kita mahu tahu apa masalah mereka sehingga seminit yang dicadangkan untuk bertafakur seluruh negara itu gagal dituruti mereka," katanya.


KAH KAH KAH

woit
bagaimana dengan perlis
yang larang semua
warga dari ikut tafakur
napa tak berani tangkap
napa tak berani tanya
napa tak berani persoal

takut dengan shahidan
atau takut  stesen
radio wahabi bun tum

KAH KAH KAH



-----------

HANYA SATU SANDIWARA

Posted: 23 Aug 2014 07:30 AM PDT







KOMENTAR
saperti kes bukit jenalik
saperti kes al-maunah
semua ini dpentaskan
arahan daulah terpedam

sama saperti gladio
sama saperi 9/11
semua diarahlan oleh deep state


Insiden Lahad Datu hanya drama, kata perwakilan PKR

Ahli Parlimen Lumut Laksamana Pertama (B) Mohamad Imran Abdul Hamid dakwa insiden pencerobohan di Lahad Datu hanya drama untuk berdepan dengan PRU13. – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 23 Ogos, 2014.Perwakilan PKR daripada Perak Laksamana Pertama (B) Mohamad Imran Abdul Hamid mendakwa insiden pencerobohan tentera Sulu di Lahad Datu tahun lalu hanya drama semata-mata untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Ahli Parlimen Lumut itu berkata, insiden yang mengorbankan 10 anggota keselamatan itu berlaku 3 bulan sebelum pilihan raya dan pernah berlaku sejak 1986, namun tidak ada tindakan sivil diambil Putrajaya.

"Tetapi pada 2013, pilihan raya akan berlaku, Lahad Datu dipaparkan, serangan dilaksanakan. Saya bercakap Lahad Datu merupakan sebuah drama tetapi selamat.

"Oleh kerana kita lihat ia berlaku 3 bulan sebelum pilihan raya iaitu pada Februari, tidak ada tindakan yang diambil sehingga masuk Mac (PRU13)," katanya ketika membahaskan usul politik dalam Kongres PKR di Stadium Malawati Shah Alam, hari ini.

KAH KAH KAH

woit
satu pembetulan
bukan drama laaa
tapi
sandiwaralaaaa

KAH KAH KAH






-----------

APA LAGI NAK BELOT?

Posted: 23 Aug 2014 07:00 AM PDT







FACE BOOK



Boleh pulak panggil mesyuarat tergempar AJK PAS Pusat hari Isnin ni (25 hb).

Masa sebelum 17 hb tu puas orang mintak buat mesyuarat AJK tergempar, haram buat tak layan.

Kenapa pulak yang ni boleh buat ye?

Permainan UG ni semakin lama semakin jijik.


---------

BETUL KE INI

Posted: 23 Aug 2014 12:01 AM PDT











FACE BOOK

Ni lah sebabnya negeri Terengganu masih diperintah BN walaupun UMNO Terengganu bergolak teruk.
Bukan sbb UMNO kuat tapi PAS bodoh.
Kalau dua ADUN tu dipecat, konfirm la diorang masuk PKR.
Lepas tu PKR la jadi parti terbesar dlm PR Selangor.
Mcm ni punya orang PAS pegi jadikan PJ?
Hmmm alahai.....


KAH KAH KAH

i rest my case
my lord

KAH KAH KAH
---------

ASAL USUL SANG SAKA

Posted: 22 Aug 2014 09:48 PM PDT





]
SEJARAH

kita dari mana
asal usul kita dari mana
dari sini hendak ke mana

sejarah mengajar kita
sejarah mendidik kita
mengenal sejarah
mengenal diri sendiri



CITA CITA DAN NIAT SUCI

Posted: 22 Aug 2014 08:48 PM PDT








KOMENTAR

cita cita 
niat dan akidah
dan perjuangan
untuk merdeka
untuk mendrikan kerajaan sendiri
ada di mana mana sahaja

bangsa moro menuntut merdeka
rakyat patani menuntut merdeka
acheh menuntut merdeka

maka tidak hairan 
jika sabah dan sarawak
akan menuntut kemerdekaan 

ini pun kerana malaysia
adalah projek penjajahan baru
yang ditelor
yang dieram
dan di netas oleh british


Adakah Sabah dan Sarawak betul-betul mahu meninggalkan Malaysia?


Dua ahli politik Malaysia Timur cuba meredakan keinginan Sabah dan Sarawak untuk meninggalkan Malaysia, tetapi seorang ahli akademik dan pakar dalam subjek tersebut berkata, sentimen tersebut sedang menjadi satu gerakan selepas 51 tahun negara ini bersatu.

Ahli politik Menteri Pembangunan Tanah Sarawak  Dr James Masing dan ahli Parlimen Penampang Darell Leiking berkata keinginan tersebut sekadar sentimen sahaja, bukannya satu gerakan.

Leiking berkata keinginan pemuda Sabah untuk berpisah merupakan himpunan kemarahan mereka terhadap layanan daripada kerajaan Persekutuan.

Namun Profesor James Chin, seorang pakar dalam hubungan Malaysia Timur dan Barat, percaya bahawa gerakan untuk berpisah tersebut adalah benar. Ia cuma berselindung kerana pemisahan itu akan dianggap pengkhianatan dalam undang-undang Malaysia.


KAH KAH KAH
kalau merdeka
balak sabah
sabah punya
kalau merdeka
minyak sarawak
sarawak punya

tak ada siapa
ganggu guna
allah

i rest my case
my lord

KAH KAH KAH




-----------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT