Nuffnang

Pengikut

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Ini buat Mahathir tak boleh tahan dengan An-war

Posted: 20 Aug 2014 07:56 AM PDT



Dalam sejarah politik Malaysia TIDAK pernah berlaku 
gabungan sebegitu mantap antara PAS Vs DAP Vs PKR .Dalam sejarah politik Malaysia TIDAK pernah pembangkang mampu capai 51% undi popular. 

Dalam sejarah politik Malaysia TIDAK pernah berlaku 4 negeri dikuasai oleh pembangkang walau tanpa propaganda media. Dalam sejarah politik Malaysia PAS mana pernah memerintah Selangor ( walaupun tidak setotal Kelantan) 

Dalam sejarah politik Malaysia tidak pernah sebegitu menggigil para pemimpin UMNO menghadapi seorang pemimpin tanpa kuasa tanpa harta tanpa media tanpa propaganda melainkan DSAI 

Segala fitnah, tohmahan dan umpat keji. Seluruh jentera media, polis,mahkamah, dll digunakan untuk membunuh karekter seorang lelaki bernama Anwar. 

Semuanya dengan izin Allah tetapi dunia darul asbab 

Asbabnya kemahiran, kepintaran kegigihan dan kewibawaan seorang lelaki bernama Anwar. 

Menyatukan, memimpin dan mengemudikan satu pakatan. 

dollah yankee -
Riwayat nya seperti satu peperangan


WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


VIDEO PENGKEMUBIAN AL SYAHID - Abu Turob

Posted: 20 Aug 2014 07:23 AM PDT

 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=525543437577158&set=a.144128262385346.29648.100003645189624&type=1


 Abu Turob ...moga dagangmu diterima Allah...pada pertempuran tgh semalam ketika pergerakan tentera musuh cuba memasuki tempat ribat kami maka singa2 Allah yg sedang ribat disitu lantas bangun berlari utk mengambil posisi masing2 walaupun ketika itu dihujani dgn peluru dan bom...Allah Maha Mengetahui akan pilihanNya..Jasad Abu Turob telah rebah menindih sebahagian dr tubuhku..darah merah mulah mengalir keluar dr kepalanya dlm keadaan nafas bertarung nyawa.. tidak terkeluar dr mulutnya melainkan kalimah TAUHID..aku pun mengalami keceraan pd tangan kananku hanya mampu mengusap tubuhnya dgn memberi khabar gembira dgn berita syurga..kami terpisah seketika bila bantuan tiba..sampai dihospital aku mencari Abu Turob tp tak berjumpa..tak lama setelah aku sampai dimarkas jenazah dia pun sampai..aku cium dahinya sedih dlm gembira..sedih krn kehilangan shbt gembira krn dagangnya dibeli Allah..Abu Turob sering solat mlm dan berpuasa sunat..seblm ke syiria dia telah berjihad di ambon dan bersabar di dlm penjara 10 th..didlm serangan semlm ramai mujahiddin cedera..dr malaysia 1 syahid..2 parah..1 lengan koyak..INSYAALLAH KAMI TIDAK AKAN MENYERAH KALAH SEHINGGA PANJI2 TAUHID TERTEGAK DISELURUH DUNIA ATAU KAMI SYAHID KERANANYA.




Pro AzrOl's photo.

 TONTON TAGISAN GAZA





Tangisan Gaza (Uncensored)
Gaza diserang lagi.. mungkin ramai yang tidak sedar dan tak terasa penderitaan saudara kita disana.. moga video lama yang kami edit (nama lama team ZONKULIAH ialah Team KOSUKE) ini dapat mengundang sedikit rasa simpati kepada keadaan mereka di sana.. Doakan mereka.. Semoga Allah berikan kemenangan dan kekuatan untuk mereka hadapi ujian ini dengan penuh kesabaran.
[ InsyaAllah ZONKULIAH akan cuba menerbitkan satu lagi video terbaru "Tangisan Gaza II" -- doakan ianya berjaya.. ]
---
"Doakan saudara kita di Gaza. Semoga Allah berikan kekuatan dan kemenangan untuk mereka dalam menentang Zionis Israel - Musuh Allah"
Hulurkan bantuan kecemasan Tabung MAPIM Gaza
www.tabunggaza.com


Perdebatan Datuk Dr Jeffrey di DUN Sabah: Rahsia bn umno Sabah TERBONGKAR!

Posted: 20 Aug 2014 05:57 AM PDT

Perdebatan Datuk Dr.Jeffrey di DUN Sabah telah membongkarkan kebenaran yang selama ini telah disembunyikan oleh bn-umno Sabah. Ketika Datuk Dr.Jeffrey sedang menyampaikan mesej beliau, wakil-wakil bn-umno terus menyampuk dan menyerang beliau dengan persoalan-persoalan serta ucapan-ucapan yang bodoh.

Biar video ini menjadi BUKTI YANG JELAS tentang bagaimana ketulusan bn-umno dalam memperjuangkan hak dan rakyat Negara Sabah. Dan semoga video ini memperjelaskan kedudukan sebenar Datuk Dr.Jeffrey dalam perjuangan politik beliau...

Sebarkan video ini ke seluruh Negara Sabah... Pastikan semua orang menonton video ini...

12 NGO SOKONG KHALID ...ANTARANYA PASEMBOR- DAKWAAN TIDAK BERASAS

Posted: 20 Aug 2014 03:39 AM PDT

HA...HA..HA....HAIIII....MASYUK KOTTTTTTT

Aku petik ni dari tukaq tiub....dia kata ada pasembor boleh makan banyak banyak....Ni dapat sponsor...

Woiiittt mana tau.... itu dokumen palsu....ha.ha...ha Mana ada porak peranda..Tukaq MB selesai la.. sudah selesai tunggu Sultan balik. Tak baca ka apa yang didedahkan oleh setiausaha Khalid yang pertama.Herman Tino...minta maaf la....berdiri atas pagar kenapa? 

Seramai 30 wakil NGO hadir antaranya dari Persatuan Anak Selangor Menyokong Menteri Untuk Rakyat (PASEMBUR), Cawangan Anak Bugis Selangor (CRABS), Majlis Angkatan Lestari  Sedar (MALAS) dan beberapa lagi NGO wakili pelbagai golongan masyarakat.

BACA LA......

http://wrlr.blogspot.com/2014/08/mengapa-khalid-perlu-diganti-dari.html

 

 INI TUDUHAN.....KATA ADUN.....

Terdahulu, ketika dihubungi The Malaysian Insider, Mazli mendakwa Khalid banyak membantu parti dengan menyalurkan dana bagi program atau aktiviti kemasyarakatan, termasuk RM1.1 juta kepada pusat khidmat DUN di Selangor.

"Ramai tidak mengetahui bahawa Khalid sebenarnya banyak membantu parti dengan memberi banyak peruntukan, contohnya di pusat khidmat DUN, beliau meluluskan sebanyak RM1.1 juta.
"Itu boleh disahkan sendiri pegawai pejabat daerah, tapi ramai yang tidak tahu, sebab perkara begini memang Khalid tidak suka hendak hebahkan.

"Dan Adun juga mereka sengaja diamkan, untuk memberi gambaran Khalid ini tidak memberi apa-apa sumbangan kepada parti. Walhal, dengan semua peruntukan itulah mereka membayar sewa pejabat termasuk pekerja yang terdiri daripada ahli parti sendiri," katanya.
Terdahulu, ketika dihubungi The Malaysian Insider, Mazli mendakwa Khalid banyak membantu parti dengan menyalurkan dana bagi program atau aktiviti kemasyarakatan, termasuk RM1.1 juta kepada pusat khidmat DUN di Selangor.
"Ramai tidak mengetahui bahawa Khalid sebenarnya banyak membantu parti dengan memberi banyak peruntukan, contohnya di pusat khidmat DUN, beliau meluluskan sebanyak RM1.1 juta.
"Itu boleh disahkan sendiri pegawai pejabat daerah, tapi ramai yang tidak tahu, sebab perkara begini memang Khalid tidak suka hendak hebahkan.
"Dan Adun juga mereka sengaja diamkan, untuk memberi gambaran Khalid ini tidak memberi apa-apa sumbangan kepada parti. Walhal, dengan semua peruntukan itulah mereka membayar sewa pejabat termasuk pekerja yang terdiri daripada ahli parti sendiri," katanya.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/khalid-tidak-pernah-salur-rm1.1-juta-kepada-pusat-khidmat-dun-kata-adun-pkr#sthash.daCBaxd6.dpuf

 ADUN KATA.....

 "Kalau betul Khalid ada salurkan peruntukkan RM1.1 juta, sudah tentu Adun akan tahu, tapi kenapa kita tidak tahu? Sebab, segala peruntukkan memang diumumkan dalam belanjawan ketika sidang DUN. Itu prosedur biasa bagi mana-mana negeri pun," katanya kepada The Malaysian Insider hari ini.

Shuhaimi berkata pada pembentangan belanjawan 2014 di sidang DUN November lepas, Khalid mengumumkan setiap Adun diberikan peruntukan sebanyak RM600,000, manakala Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (exco) diberi RM800,000.

"Itu sahaja yang diberikan. Tidak ada peruntukan tambahan. Sama juga tahun lepas, kita diberi dana RM500,000 dan tambahan sebanyak RM100,000. Tapi tahun ini memang tidak ada tambahan," katanya.

Katanya, semua peruntukan itu juga tidak terus diberikan kepada Adun kerana mereka terpaksa memohon kepada pejabat daerah terlebih dahulu untuk setiap kelulusan dana bagi sesuatu projek atau program kemasyarakatan yang hendak dilaksanakan.

"Bagi saya, itu satu pembohongan untuk memburukkan PKR yang kononnya sengaja melakukan begitu demi menjatuhkan Khalid," katanya.


Terdahulu, ketika dihubungi The Malaysian Insider, Mazli mendakwa Khalid banyak membantu parti dengan menyalurkan dana bagi program atau aktiviti kemasyarakatan, termasuk RM1.1 juta kepada pusat khidmat DUN di Selangor.
"Ramai tidak mengetahui bahawa Khalid sebenarnya banyak membantu parti dengan memberi banyak peruntukan, contohnya di pusat khidmat DUN, beliau meluluskan sebanyak RM1.1 juta.
"Itu boleh disahkan sendiri pegawai pejabat daerah, tapi ramai yang tidak tahu, sebab perkara begini memang Khalid tidak suka hendak hebahkan.
"Dan Adun juga mereka sengaja diamkan, untuk memberi gambaran Khalid ini tidak memberi apa-apa sumbangan kepada parti. Walhal, dengan semua peruntukan itulah mereka membayar sewa pejabat termasuk pekerja yang terdiri daripada ahli parti sendiri," katanya.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/khalid-tidak-pernah-salur-rm1.1-juta-kepada-pusat-khidmat-dun-kata-adun-pkr#sthash.daCBaxd6.dpuf

Ingin bubar DUN Selangor ? Baca ini dahulu

Posted: 20 Aug 2014 01:52 AM PDT

         BOLEHKAH DUN SELANGOR DIBUBAR? Oleh : Mohamed Hanipa Maidin

  

Ramai yang bertanya saya tentang soalan di atas. Saya menjawab DUN Selangor boleh dibubarkan dan juga tidak boleh dibubarkan bergantung bila Dun itu ingin dibubarkan. Ulasan saya dalam kolum ini hanya semata mata dari persepektif undang undang dan amalan demokrasi berparlimen ala wesminster.

 Mengapa saya kata boleh dibubar Dun Selangor dan mengapa saya kaitkan dengan masa ? Pada hemat saya Dun Selangor boleh dibubarkan selepas Tan Sri Khalid Ibrahim ( TSKI ) dipecat dari bekas partinya, PKR sehingga tempoh sebelum dua orang Adun dari Pas iaitu Adun Hulu Kelang dan Adun Morib menyatakan secara terbuka bahawa mereka menyokong Datin Sri Wan Azizah Wan Arifin ( WAWI ) sebagai Menteri Besar Selangor bersama sama 28 orang Adun lain dari DAP dan PKR.

 Dalam tempoh masa yang saya nyatakan tersebut keadaan Kerajaan Selangor amat tidak menentu di mana wujudnya seorang MB iaitu TSKI yang tidak berparti dan juga tidak mendapat sokongan majoriti di dalam DUN Selangor . Dalam masa yang sama juga tidak juga wujud mana mana calon dari mana mana parti politik di DUN Selangor yang mendapat sokongan majoriti adun-adun untuk ditabalkan menjadi MB Selangor yang baru menggantikan TSKI.

 Di atas senario yang saya nyatakan itu bagi saya jika Y.M Sultan Selangor diandaikan memperkenankan permintaan dari TSKI, jika ada permintaan tersebut dibuat, untuk DUN Selangor dibubar ia bukanlah suatu yang salah di sisi undang undang dan Perlembagaan Negeri Selangor kerana jelas wujudnya keadaan yang tidak menentu tentang status Kerajaan Selangor yang memang mewajarkan pembubaran DUN Selangor. Dan jika itu berlaku bagi saya ia bukan salah Y.M Sultan sebaliknya salah Pakatan Rakyat kerana mereka gagal mencapai satu persetujuan atau konsensus dengan kadar segera bagi mencalonkan calon yang mendapat sokongan majoriti untuk menjadi MB Selangor menggantikan TSKI.

Sebenarnya ramai penganalisa politik dan undang undang merasa hairan mengapakah dalam keadaan TSKI telah dipecat dari partinya Pakatan Rakyat gagal mencapai kata sepakat untuk melantik calon pengganti TSKI sekaligus meletakkan sebuah Kerajaan yang asalnya diperintah oleh Pakatan dengan kekuatan dua pertiga majoriti tiba tiba berisiko tinggi untuk dibubarkan begitu sahaja. Dan jika itu berlaku Pakatan hanya berhak menyalahkan dirinya sendiri .

 Dalam hal ini nampaknya tindakan dua orang Adun Pas yang menyokong WAWI sebagai calon MB meskipun tidak digemari oleh orang orang Pas sendiri dan malahan ada yang melabelkan mereka sebagai pengkhianat, sedikit sebanyak membantu Pakatan keluar dari keadaan tidak menentu yang mewajarkan Y.M Sultan untuk membubarkan DUN Selangor. Mungkin dua Adun Pas itu yang mungkin dihakimi sebagai pengkhianat parti pada masa ini tidak mustahil akan pula dinobatkan sebagai hero atau wira oleh generasi akan datang ?

 Apabila dua Adun itu dilaporkan menggunakan keputusan muktamar Pas yang telah bersetuju mempertahankan Pakatan Rakyat sebagai justifikasi tindakan mereka , agak sukar juga untuk menyalahkan mereka begitu sahaja kerana ramai juga yang boleh menerima hujah mereka bahawa apa yang mereka lakukan adalah dalam kerangka ingin mempertahankan Pakatan sebagai mana yang dikehendaki oleh Muktamar Pas.

 Itu senario sebelum 2 Adun Pas itu menyokong WAWI. Bagi saya selepas dua Adun Pas itu menyokong WAWI sebagai calon MB Selangor ditambah pula dengan keputusan Majlis Presiden Pakatan Rakyat yang bersetuju WAWI sebagai calon tunggal yang akan dibawa kepada Sultan untuk diperkenankan sebagai MB baru Selangor isu pembubaran DUN Selangor tidak timbul lagi.

 Dari perpesktif undang undang dan Perlembagaan Negeri Selangor, Sultan tidak mempunyai pilihan selain memperkenankan WAWI sebagai MB Selangor kerana secara jelas beliau kini mendapat sokongan dua pertiga ahli dewan untuk ditabalkan sebagai MB Selangor yang baru. 

Memandangkan negara kita mengamalkan doktrin Raja Berperlembagaan adalah jelas Y.M Sultan tidak mempunyai kuasa mutlak untuk menolak cadangan WAWI sebagai MB Selangor kerana Raja Berperlembagaan hanya dibenarkan melaksanakan kuasanya di dalam kerangka perlembagaan.

 Dalam kerangka Perlembagaan satu satunya faktor yang mengekang Y.M Sultan dari memperkenankan permintaan atan cadangan Pakatan untuk melantik WAWI menjadi MB adalah sekiranya beliau tidak mendapat sokongan majoriti. Apabila WAWI jelas telah mendapat sokongan majoriti ahli dewan maka kekangan itu tidak wujud lagi sekaligus Y.M Sultan, dengan penuh hormat, tidak mempunyai pilihan selain merestui dan memperkenan WAWI sebagai MB Selangor yang baru.

 Atas dasar itu jika benar laporan yang menyatakan TSKI berhasrat ingin berjumpa Sultan hatta berjumpa Sultan di luar negara bagi meminta dibubarkan Dun bagi saya tindakan itu bukan sahaja tidak sah dan tidak bertanggungjawab malahan ia suatu yang "purely nonsense" di sisi undang undang dan sistem demokrasi berparlimen wesminster yang diamalkan di negara ini.
 
 
 alhusseyn

KISAH DI BALIK TABIR SIRI 2

Posted: 20 Aug 2014 01:11 AM PDT

Pengadil akan meniup wisel untuk masa tambahan bila-bila masa saja, so kalau aku lambat...hilang pulak stim untuk menulis. Jadi, aku fast-forward sebelum Hari Raya yang lalu.(Mat SamanKati)

 Hujung bulan Julai, Khalid sudah menjangka dia akan dipecat. Dan ketika orang tengah sibuk dengan surat tunjuk sebab dari PKR, Khalid cuba mendapatkan nasihat dari kawan-kawan dia. Pertama sekali dari PAS.

Tentu kita masih ingat satu gambar pertemuan Hj. Hadi, Mustafa Ali dan Khalid dirumah Khalid dalam bulan Ramadan. Hj. Hadi dan Mustafa Ali datang kerumah Khalid selepas solat Terawikh...kira dah hampir tengah malam jugak la. Namun, tak banyak info yang keluar sebab Hj. Hadi cuma bagi tau..."saja nak datang melawat."

Sebenarnya, masa tu Khalid meminta pandangan Hadi. Kalau PAS sokong dia, Khalid akan terus memegang jawatan MB. Kalau PAs tak sokong, dia akan letak jawatan.
Hj. Hadi adalah orang yang paling kuat menyokong Khalid. "Enta jangan risau. PAS akan sokong seratus peratus. PAS akan tetap sokong, walau apapun  terjadi." Khalid syok sikit la.

Lepas tu, Khalid cuba mendapatkan sokongan dari ADUN-ADUN PKR. Roziah Ismail sampai menangis tersedu-sedu.."I'll be with you, Tan Sri. I'll be with you..Tan Sri". pirrrahh!! Elizabeth Wong juga mahu kekal bersama Khalid. Dr. Daroyah agak goyang sikit..."Wait and see." So, dari PKR...
Khalid dapat sokongan dari dua EXCO dan dua lagi ADUN. Kalau campur dia sendiri, jadi lima. 15+5=20. Ini bermakna, PKR dan DAP ada 24..so team Anwar lebih 4 kerusi.
Khalid menyampaikan situasi ini kepada Sultan. Sultan mintak Hj. Hadi datang mengadap untuk mendapat kepastian.

Hj. Hadi berjumpa Sultan pada 5 Syawal...atau Hari Raya kelima.



Sultan tanya kat Hj. Hadi mengapa dia sokong Khalid. Hj. Hadi jawab, "Haram hukumnya menjatuhkan pemimpin yang tidak bersalah." Dan Hj. Hadi juga memberitahu Sultan bahawa PAS akan menyokong Khalid seratus peratus. Sultan puas hati.

Semua ini berlaku lebih dari seminggu sebelum Khalid dipecat. See...semua sudah standby..cuma ada satu masalah.

Khalid ada 20...Anwar ada 24. Siapa yang ada majoriti? Kalau ikutkan, Anwar ada kelebihan. Tapi macam mana kalau Sultan setuju dengan Anwar dan kemudian, bila tiba sidang DUN, geng Umno seramai 12 orang bertindak menyokong geng Khalid dan PAS, menjadikan geng Khalid 32 dan geng Anwar 24? Lingkup juga Anwar dan kemungkinan PRN perlu diadakan.

Ada orang dari istana buat kerja jadi orang tengah. Sama ada Sultan yang arah atau tidak..aku tak tau.
Istana cuba mendapatkan pandangan dari Umno, sama ada mereka mahu satu PRN baru atau tidak. Umno pun tak kuat dan tak berani nak menghadapi PRN..tambahan pulak kerja "mediation" ini dibuat oleh istana.

Umno membuat keputusan untuk menyokong team Khalid.So, bila Khalid dipecat, Khalid berjumpa Sultan dan memaklumkan situasi pada masa itu. Pada aku, ia hanyalah formaliti sebab semuanya dah tau. Sultan pun mengarahkan Khalid meneruskan tugas sebagai MB.

Keesokan harinya, Wan Azizah pula memohon mengadap. Yang lecehnya, Azizah membuat permohonan bagi pihak suaminya untuk mengadap. Surat permohonan pun bukan yang mempunyai letterhead parti, tapi letterhead Anwar Ibrahim.

"Bila Sultan dapat surat tu...dia kata."Ni orang tak tau adab dan tak tau adat. Macam ni nak jad MB? Hang Presiden parti..nak jadi MB..tapi nak jumpa aku pun hang suruh laki hang yang mai?" Lebih kurang macam tu la.Anwar gagal mengadap. Dan Sultan pun berangkat ke luar negeri.
So, Khalid tidak menipu Sultan bila dia kata dia ada majoriti sebab Sultan sendiri mendapat kepastian dari Hj. Hadi. Cuma yang tersepit disini ialah Hj. Hadi.

Dia sudah berjanji dengan Sultan..tapi sekarang janji tersebut dimungkiri. Kalau sebelum tu Hj. Hadi kata, "Haram menjatuhkan pemimpin yang tak bersalah", sekarang apa hukumnya memungkiri janji?
Ok la...bukan salah Hj. Hadi sebab orang-orang dia yang menentang keputusannya. Tapi, mana Hj. Hadi nak taruk muka? Hari ini, member aku, Raja Azman Petra buat satu status menarik dalam FBnya

Mesyuarat AJK PAS Pusat membuat ketetapan diantaranya mengekalkan empat EXCO dalam kerajaan PAS-Umno-Khalid-Ibrahim (P.U.K.I).
Bijak PAS. Yang ni orang Perak kata "Ceghodik buah pelior,............................"

KISAH DI BALIK TABIR......SIRI 1

Posted: 20 Aug 2014 01:08 AM PDT



Kisah dibalik tabir kemelut mencalonkan WAWI.Tajuk di atas adalah inspirasi dari MatSaman Kati.Pihak admin hanya memperbaiki sedikit ajaan bersesuaian dengan pembaca.

PAS dah buat keputusan dan menyerahkan kembali isu sapa nak jadi Menteri Besar Selangor kepada PKR. PAS cuci tangan. Tapi, game belum habis dan masa tambahan selama 10 hari diberikan. 10 hari adalah masa yang terlalu lama dalam politik dan macam-macam boleh jadi.Sementara menunggu pengadil meniup wisel untuk masa tambahan, aku nak tayang iklan sikit. Mula-mula aku nak bagi tajuk "The making of…Wan Azizah", tapi leceh la sebab aku dah gunakan tajuk tu untuk Dyana Sofya dulu. So…hangpa bubuh la tajuk sendiri.

 Sebelum permainan seterusnya dimulakan, aku nak flashback kepada apa yang berlaku semasa PRU13 dulu.Semasa PRU13, PKR menggunakan Selangor sebagai model kejayaan. Masa tu, bukan saja PKR yang mencanangkan Khalid Ibrahim sebagai pemimpin contoh, malah Pas dan DAP juga menyokong sepenuh hati.





 Pengundi-pengundi di Selangor bukan saja dijanjikan bulan dan bintang. ..malah dijanjikan juga bahawa Khalid yang dianggap macam nabi di Selangor oleh Pakatan Rakyat akan dikekalkan. Ketiga-tiga parti dalam Pakatan Rakyat bersetuju untuk terus melantik Khalid sebagai MB sekiranya PR menang di Selangor.

 Maka, selepas berbincang..PKR pun  tampil dengan slogan "Meneruskan Kecemerlangan" untuk menghadapi PRU 13 di Selangor.  Bila diingatkan kembali macam mana PAS dan PSM berebut kerusi di Kota Damansara, dan Semenyih, aku ingatkan PR akan mendapat kerusi yang kurang dari PRU12. Tup-tup..bertambah pulak kerusi yang dimenangi secara keseluruhan.

 Bila dah menang, maka Khalid pun bersiap-siap la untuk dilantik menjadi MB. Tapi sebelum nak cari baju Melayu dan samping, dia kena dapatkan surat persetujuan untuk dilantik menjadi MB dari ketiga-tiga parti dalam PR.

 Haji Mustaffa diarahkan untuk mendapat surat persetujuan dari Guan Eng. Sorang lagi pegawai diarahkan untuk mendapatkan surat dari Haji Hadi manakala Arfaezah Aziz diarahkan untuk mendapat surat persetujuan dari Wan Azizah.

 Haji. Mustaffa berjaya mendapatkan tandatangan Guan Eng yang berada di Ipoh masa tu.Pegawai yang ditugaskan untuk mendapat tandatangan Hj. Hadi yang berada di Kuala Terengganu juga berjaya mendapatkan persetujuan dari Hj. Hadi.
Tapi Arfa yang ditugaskan untuk mendapat tandatangan Wan Azizah balik dengan membawa airmata. Biasa la perempuan…

Arfa gagal mendapatkan tandatangan Wan Azizah walaupun terpaksa bergegas untuk berjumpa Kak Wan dilapangan terbang.

 Bila Khalid tanya kat Arfa pasai apa Kak Wan tak setuju, Arfa bagi tau,.."bukan tak setuju, tapi Kak Wan kena tanya hubby dia dulu."  

 Istana pula dah tanya Khalid pukul berapa nak datang angkat sumpah sebab selalunya, bila sesebuah parti tu menang, calon Menteri Besar dah tunggu kat  pagar istana sebelum siang, tapi Khalid bagi tau dia kena tunggu Presiden tandatangan surat persetujuan.

 Istana pun heran..macam mana PAS dan DAP boleh setuju siang-siang, sebaliknya PKR pulak yang slow sangat!! Bila diberitahu keadaan sebenar, Sultan pun gelak. "Apa la Presiden hangpa!! Semua nak kena tanya laki dulu ka?" (Lebih kurang macam tu la…takkan Sultan Selangor cakap Penang kot.") Kah..kah..kah

Aku boleh gelak la…tapi Khalid dah ketaq.Khalid mengarahkan Hj. Mustaffa untuk pergi ke istana Segambut( Ini biasa digunakan oleh budak Azmin,Istana Segambut adalah kediaman Anwar Ibrahim) untuk berunding. Kali pertama Hj. Mustaffa gagal sebab Anwar tak mau Khalid.

 Kali kedua, Hj. Mustaffa membawa surat persetujuan dari PAS dan DAP. PAS dan DAP mahu Khalid tapi PKR pulak tak mau. Kalau tak dapat nak lantik MB disebabkan PKR…malu la. Anwar terpaksa mengalah tapi meletakkan syarat bahawa Setpol Khalid. Faekah Husin mesti disingkir.
Hj. Mustaffa balik ke Shah Alam dan bagi tau Khalid. Khalid pulak garu kepala…tapi untuk meneruskan perlantikannya sebagai MB, Khalid terpaksa juga mengorbankan Faekah. Faekah pun disingkir dari jawatan Setpol.

 Wan Azizah pun menandatangani surat persetujuan untuk melantik Khalid sebagai Menteri Besar Selangor dan dengan bangganya mengumumkan bahawa PKR bersetuju sepenuhnya dengan perlantikan Khalid sebagai MB. Wan Azizah juga mencanangkan bahawa dialah yang begitu beriya-iya sangat mahukan Khalid walaupun mendapat tentangan dari Azmin.




Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


MALAM INI KAH KAH KAH

Posted: 20 Aug 2014 07:28 PM PDT





MALAM INI

kah kah kah
kah kah
kah
jemput datang
 buat ramai
kah kah kah



KITA MASIH BERHARI RAYA

Pada hari Khamis ini 21 Ogos 2014 (25 Syawal 1432H) kita masih lagi di bulan raya. Persembahan ini kedua dalam musim kedua. Kali ini kita tampilkan komik mat salleh tersesat dan yang biasa dengan  stand-up comedy berbahasa Inggeris yang ingin mencuba bakat dalam Bahasa Melayu.

Buat pementasan ini komik yang tersenarai ialah:


1. Botak
2. Sulaiman Azmil
3. Jonathan Atherton
4. Teruna Wangi
5. Isey Fazlisham
6. JD Raja Lawak
7. Hishamuddin Rais
8. Cemkar Singh
9. Rayza Mukmin

Seperti biasa, hos anda ialah Faisal Mustaffa

Persembahan ini akan dijalankan di PJ Live Arts, Petaling Jaya. Dapatkan petanya di sini.

Cara bagaimana untuk ke PJLA menonton standup comedy ‪#‎CeritaMalamJumaat‬ dengan menggunakan pengangkutan awam: Turun di stesen LRT Universiti. Ada feeder bus T635 di bus stand bawah stesen (bukan di tepi stesen), atau ambil Metrobus 16.

Untuk tempahan tiket, anda boleh buka pautan ini atau hubungi 017-2BUY-TIX (017-2289-849).

Anda juga boleh turut menyumbang kepada kami. Sila rujuk ke POZIBLE.

Jika anda ingin turut serta menjadi komik di persembahan kami seterusnya, sila hubungi 012-229-0944.





----------

KIBAR KAN SANG SAKA

Posted: 20 Aug 2014 07:00 PM PDT






KIBARKAN

SANG SAKA
malam 30 ogos 
jam 10:00 malam
dataran merdeka

datang buat ramai
kibarkan sang saka 




Malam Merdeka kita berhimpun

Bawa sepanduk, bawa Bendera Rakyat, bawa poster Burhanuddin Al-Helmy, poster Ahmad Boestamam, Pak Sako, Ustaz Abu Bakar Baqir, Mat Indera dan semua pejuang kemerdekaan yang cuba dilupakan, tetapi tidak dilupa oleh anak muda celik...

Semua gerakan anak muda dijemput menyertai himpunan ini. Inilah hari penyatuan anak muda berjiwa merdeka!




========

TEKA -KONTREKTOR MANA?

Posted: 20 Aug 2014 06:35 PM PDT





SATU KEMALANGAN 
ATAU KERJA 
SUBCON

MRT: Kontraktor tidak ikut SOP punca nahas - JKKP


SELASA, 19 OGOS 2014 - 9:24PM

MRT: Kontraktor tidak ikut SOP punca nahas - JKKP
KUALA LUMPUR: Siasatan awal kejadian blok landasan projek Mass Rapid Transit (MRT) runtuh semalam mendapati prosedur operasi standard (SOP) pemasangan landasan terbabit tidak dipatuhi oleh kontraktor.


KAH KAH KAH
cuba teka siap kontrektor
kontrektor siam?
kontrektor jepun?
kontrektor sweden?
kontrektor itali?
atau
kontrektor melayu
bumiputera

i rest my case mi lord

KAH KAH KAH


TUMBANGKAN GEROMBOLAN

Posted: 20 Aug 2014 06:00 PM PDT








TUMBANGKAN MUSUH
aku puji sahak sebab air free di selangor (20liter pertama), dia pandai berjimat, dia lunaskan hutang anak toyo, dia kumpul duit negeri selangor, dia kutip hutang pasir, dia tak songlap duit, dia buat benda-benda yg anak toyo tak buat. itu yg aku nampak sebagai rakyat marhaen. aku nampak dia baik. 

yang mana aku tak nampak, aku tak peduli. dia berhutang, kidex, loji langat blah bluh blah, aku tak peduli. yang aku tau, PKR pecat dia, parti komponen PAS dan DAP setuju sahak mesti diturunkan dari kerusi MB. aku nak tumbangkan kerajaan BN, walaupun dimata aku sahak nampak baik, aku tetap istiqamah utk tumbangkan BN. 

sahak, kalau aku sokong kau, BN takkan tumbang tapi kalau aku sokong PR, insyaAllah BN akan tumbang. sori sahak. khalas. on APA DIA KRISIS SELANGOR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/20/14


-------------

RUNDINGAN TAK PERLU SELUAR DALAM

Posted: 20 Aug 2014 07:30 AM PDT





KOMENTAR
jelas terang
tanpa sorok sorok
tanpa runding dalam gelap
tanpa runding
tak pakai selur dalam

hanya satu pilihan
dr wan azizah
bakal mb selangor


Tiada calon lain jika Sultan tolak Wan Azizah, kata PKR


PKR tetap kekal dengan nama Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai pengganti Menteri Besar Selangor walaupun walaupun berdepan kemungkinan Sultan Selangor menolak pencalonan presiden parti itu sekaligus memberi laluan pilihan raya negeri diadakan

Pendirian tersebut dinyatakan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail yang berkata keputusan sudah dicapai dan hanya nama Dr Wan Azizah dihantar kepada istana.

"Kita tidak bincang langsung mengenai perkara itu," kata Saifuddin kepada The Malaysian Insider apabila ditanya mengenai langkah seterusnya jika Sultan menolak presiden PKR tersebut.

Saifuddin berkata mereka menanti maklum balas daripada pihak istana selepas nama Dr Wan Azizah dihantar sebagai pengganti Tan Sri Khalid Ibrahim.


- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/tiada-calon-lain-jika-sultan-tolak-wan-azizah-kata-pkr#sthash.Xqh7tmGr.dpuf


KAH KAH KAH
woit
jangan frus 
menonggeng
pergi minum kopi
di kl sentral... oppss..
di pj sentral..opps...
pj sentral projek patah 
kerana  ada rusuk
kena tumbuk 

KAH KAH KAH 




---------

NGO MELAYU ISLAM TERLAMBAT

Posted: 20 Aug 2014 07:00 AM PDT









 NGO bersatu pertahan Khalid Ibrahim





Bandan NGO  PASEMBUR (Persatuan Anak Selangor Menyokong Menteri Untuk Rakyat ) akan menghantar memorandum kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia hari ini menuntut agensi berkuasa itu mengisytiharkan Khalid bebas korupsi.

Manakala CRABS (Cawangan Anak Bugis Selangor)  dan NGO Solidariti untuk Khalid Ibrahim yang dipimpin oleh Hazlan Shaffii Adil pula akan menghantar memorandum menyokong Khalid ke Istana Alam Shah, di Klang petang ini.


KAH KAH KAH
woit
dah terlambat 
ngo melayu islam
selalu lambat
utusan sudah lapor
straits times sudah lapor
khalid didapati bersih
lebih puteh dari puteh

KAH KAH KAH




----------

JENG JENG JENG

Posted: 20 Aug 2014 06:30 AM PDT







KOMENTAR

najib akan terus dikepong
di peranchis 
mahkamah 
sedang berjalan
di amerika
menantu najib di cari polis
di kazakhtan
besan najib di cari interpol

di kuala lumpur
madey sedang cucuk muhyiddin



Kes SD Bala: Saksi misteri dijangka muncul

Peguam kanan Cecil Abraham dijangka akan dihadapkan ke Lembaga Tatatertib Peguam-Peguam dalam pendengaran yang akan turut melibatkan kemunculan seorang saksi misteri.

Saksi tersebut dijangka akan memberi kenyataan bersama peguam kepada mendiang penyiasat persendirian P Balasubramaniam, Americk Sidhu.

Saksi misteri tersebut dispekulasikan sebagai peguam pertama yang diminta untuk menderaf pengakuan tersebut


JENG JENG JENG 
siapa saksi misteri ini?
dari mana?
jantan ke betina?
jeng jeng jeng

sepupu altantuya?
atau....
jeng jeng jeng
tak perlu beri tahu
sekarang!

KAH KAH KAH




------------

PASEMBUR SOKONG KHALID

Posted: 20 Aug 2014 01:29 AM PDT






12 NGO bersatu pertahan Khalid Ibrahim


Sekumpulan 12 NGO mewakili rakyat Selangor hari ini melancarkan gerakan untuk mempertahankan pentadbiran Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim sehingga penggalnya berakhir.

Kumpulan NGO itu mengutuk tindakan Pakatan Rakyat yang didakwa mereka menjadi punca krisis, kekecohan dan ketidaktenteraman politik di negeri itu ketika ini.

Seramai 30 wakil NGO hadir antaranya dari Persatuan Anak Selangor Menyokong Menteri Untuk Rakyat (PASEMBUR), Cawangan Anak Bugis Selangor (CRABS), Majlis Angkatan Lestari  Sedar (MALAS) dan beberapa lagi NGO wakili pelbagai golongan masyarakat.


KAH KAH KAH
woit
nama pasembur ini
dari tanjung
ini makanan eee
woit
carilah nama lain
pakuteh ke...
pakudis ke...
baru cool
susah susah pakai
pacucengs


KAH KAH KAH

nota:
pakuteh - persatuan kuat minum teh
pakudis - persatuan kaki berkudis
atau
pesatuan cuba cengkam geng selangor
kah kah kah



--------

APA DIA KRISIS SELANGOR

Posted: 19 Aug 2014 09:25 PM PDT








APA DIA KRISIS SELANGOR?

Apa yang berlaku di Selangor dari bulan March 2014 hingga sekarang adalah perjalanan sejarah. Ianya adalah pertembugan garis politik antara suara ramai dengan suara sosok Khalid Ibrahim. Pertembungan garis politik ini wajib dilalui untuk mendewasakan pemahaman kita tentang politik.

Semua yang telah dan yang akan berlaku adalah babak-babak politik yang wajib dijadikan ilmu pengetahuan. Kenyataan dari pelbagai sudut bukan hanya merancakkan lagi suasana dan iklim politik Selangor. Kenyataan ini membawa pencerahan untuk dijadikan ilmu pengetahuan

Suara-suara dari pemimpin yang terlibat sedang membuka kembali latar persejarahan Khalid Ibrahim. Paling terbaru ialah kenyatan YB Khalid Samad dalam satu forum terbuka pada petang 17 Ogos ini. YB Khalid telah menerangkan bagaimana PKR telah becadang untuk mengugurkan Khalid Ibrahim dari menjadi calon PRU13. Ini telah dibantah oleh PAS.

PKR sebenarnya telah lama sedar bahawa Khalid Ibrahim ini tidak terdidik kefahamanan politiknya dan tidak dapat disusun dalam struktur kepartian. Dua pekara ini menjadikan penggal pertama Khalid Ibrahim di Shah Alam sebagai 'okay' sahaja.

Potensi Selangor untuk dijadikan basis mengepong wilayah negeri lain gagal dilakukan. Selangor gagal dilihat sebagai negeri contoh yang menjadi rupa bentuk pentabiran kerajaan Pakatan dibawah pimpinan PKR. Shah Alam hendak dijadikan kota Baghdad saperti dizaman Khalifah Harun Al-Rasheed gagal meleset. Baitul Hikmah menjadi Batu Bebal.

Mengikut YB Tony Pua dalam satu forum - cara pentabiran Khalid Ibrahim telah menjadi titik hitam yang perlu dibaiki. Cara pentabiran tanpa perbicangan kolektif ini mejadikan DAP tidak bagitu selesa. Secara terbuka dalam satu forum YB Tony Pua telah membocorkan bagaimana pucuk pimpin PAS dan DAP secara senyap-senyap telah pergi menemui Khalid sebelum Khalid menerima watikah dari PKR. Si Khalid ini sedar yang dia akan disingkir telah berjanji untuk mengubah cara mengendalikan Selangor.

Fakta-fakta saperti ini makin diketahui ramai. Malah satu fakta yang amat memeranjat umum ialah bagaimana 500 juta ringgit duit peruntukan dari Kerajaan Pesekutuan untuk memperbaiki jalan-jalan di Selangor telah tidak digunakan. Menurut YB Tony Pua, apa yang TIDAK diketahui umum ialah duit ini telah dimasukan sama ke dalam DANA SELANGOR – yang diheboh-hebohkan oleh Khalid sebagai satu kejayaan mengumpul dana. Maklumat – duit tidak diguna pakai – telah disahkan pula oleh laporan terbaru Audit Negara.

Dalam hujah menolak pimpinan Khalid, PKR telah menimbulkan kecurigaan tentang 'hutang Khalid Ibrahim'. Soal cara penyelesian hutang Khalid sebanyak 70 juta ringgit dengan Bank Islam menimbulkan banyak persoalan. Kecurigaan bukan hanya datang dari PKR malah warga Selangor yang mula mendapat pencerahan kini mempersoalkan bagaiman hutang 70 juta rinngit dapat dilupuskan bagitu sahaja.

Kepada warga Selangor dan kepada rakyat Malaysia pasti akan bertanya TIDAK KAH PKR tahu tentang hutang Khalid ini berpotensi untuk dijadikan bahan ugutan?

Jawabnya: Para pemimpian PKR telah berkali-kali menemui Khalid Ibrahim dan meminta dia menerangkan duduk pekara. Ini sebelum Pilihgan Raya Kecil Ijok, sebelum PRU12 dan sebelum PRU13.

Hutang Khalid yang berjua-juta ringgit ini bukan satu rahsia. Umum telah berkali-kali membaca diakhbar tentang saman Bank Islam terhadap Khalid Dan juga saman Khalid terhadap Pemodalan Nasional Berhad (PNB). Justeru, Khalid telah menerangkan kepada pimpinan PKR bahawa hutang piutannya akan diselesaikan. Kes hutangnya masih dimahkamah. Dalam masa yang sama PKR juga memiliki keyakinan bahawa Khalid Ibrahim bekas CEO PNB dan Guthrie ini memiliki keupayaan untuk melunaskan hutang hutang ini. Khalid Ibrahim bukan meniaga petai di Pasar Chow Kit.

Saya yakin pasti masih ramai masih tertanya-tanya apa sebenarnya dibelakang krisis Selangor ini? Selain dari hutang apakah lagi yang tersorok. Apakah lagi yang wajib diketahui umum? Justeru. disini saya akan cuba membawa pencerahan agar kita semua dapat mempelajari dari krisis ini.

Saya akan cuba merungkai apa yang terpendam. Apa yang tidak dapat dilihat. Dan apa yang tersorok, terselit dan tersepit dari penglihatan mata.



Hakikatnya, semua laporan akhbar – sama ada dari media milik United Malays National Organisation atau pun media baru – hanya melaporkan menifestasi. Babak-babak politk, berita berita politik yang telah berlaku ini hanyalah manifestasi dari pertempuran yang lebih luas.

Tidak dapat tidak dibelakang krisis ini ialah ringgit dan dolar, Para pembaca jangan sesekali lupa bahawa kuasa politik ialah kuasa ekonomi. Kuasa ekonomi bermakna memiliki harta kekayaan, dolar dan ringgit. Hukum ini tidak akan berubah – sama ada dalam parti PAS, parti DAP, parti PKR atau parti Islam , parti bukan Islam mahu pun dalam Parti Ketuanan Melayu. Asas politik ialah ekonomi. Perebutan politik ialah perebutan ekonomi.

Justeru jika kita melihat kembali krisis kerajaan Pakatan di Perak (2009) – kita akan bertemu dengan fakta 'pow' atau 'diugut'. Ugutan bukan dengan hutang tetapi dengan 'China Doll'. Kita juga difahamkam dibelakang Krisis Perak ialah kontrek Gamuda – projek MRT yang bernilai berbilion-bilion ringgit.

Krisis Selangor juga pada hemat saya TIDAK ada bezanya dari apa yag telah berlaku di Perak. Saya akan buktikan bahawa apa yang berlaku di Perak ada hubung kait dengan apa yang sedang berlaku di Selangor.

Selangor wilayah terkaya dalam Asia Tenggara selama ini telah dijadikan ' tabung buluh' oleh United Malays National Organisation. Projek-projek mega di Selangor telah memberi para polong United Malays National Organisation hisapan darah yang tak putus-putus. Ketua Bahagian dan Ketua Cawangan Parti Ketuanan Melayu menjadi polong Kontrektor Kelas F yang berkerja mencari dan menjual projek. Semua polong-polong ini mati kering sesudah PRU12.

Pertama: Projek Langat Dua – waduk takungan air yang akan menjamin keselesaan warga Selangor untuk beberapa jenerasi yang akan datang. Projek ini bernilai hampir 3 billion rinngit. Ini bukan projek buat meriam buluh. Projek Langat Dua ini akan mengeluarkan taring polong-polong United Malays National Organisation yang selama ini tidak berkarat.

Hingga tulisan ini digarap tidak ada siapa yang tahu apakah perincian perjanjian Langat Dua. Selain dari Khalid tidak ada siapa yang tahu. Perjanjian ini diwartakan sebagai sulit. Justeru ini samalah saperti perangai United Malays National Organisation yang hingga ke hari ini tidak ada satu pun perjanjian lebuh raya yang diketahui umum. Semuanya rahsia kerajaan.

Kedua: Projek Lebuh Raya Kidex. Projek inilah yang berkait rapat dengan apa yang telah berlaku di Perak pada tahun 2009. Projek Kidex ini bernilai lebih 1 bilion ringgit. Projek ini dimiliki oleh Peguam yang memenangkan United Malays National Organistaion dalam kes 'rampasan kuasa di Perak'. Tuan empunya Projek Kidex telah menyerahkan Perak kembali kepada United Malays National Organisation.

YB Rafizi secara terbuka dalam media telah berkata penglulusan Kidex ini dilakukan oleh Khalid sebagai sebahagian dari 'deal' hutang Bank Islam. Malah YB Rafizi telah berkata ' tuan empunya projek ini mempertahankan Khalid Ibrahim dan menentang keras Wan Azizh. Menurut Rafizi jika Wan Azizzh menjadi MB Selangor Projek Kidex ini akan bungkus. Tidak ada kata dua lagi.

Untuk memahami apa yang tersorok kita wajib melihat kepentingan ekonomi dalam semua projek-projek ini. Siapa pemiliknya, siapa pemegang sahamnya dan siapa yang akan mendapat laba apabila Khalid Ibrahim meluluskan projek-projek ini. Siapa pula yang akan hilang kekayaan jika Wan Azizah menjadi Menteri Besar Selangor.

Pada Ahad 17 Ogos 2014 – Parti Pas , DAP dan PKR – dalam persidangan Majlis Presiden Pakatan Rakyat telah bersetuju menobatkan Dr Wan Azizah Presiden PKR untuk mengambil alih jawatan Menteri Besar Selangor dari Khalid Ibrahim. Keputusan ini jelas saperti siang dipanah matahari. Malah dua hari sebelum ini seramai 30 DUN Selangor telah menanda tangai surat akuan untuk menyokong Wan Azizah.

Akhirnya, sama saperti di Perak kita akan berhadapan dengan peranan Sultan. Sultan dan lembaga Raja Raja Melayu dalam Perlembagan Persekutuian jelas dinyatakan peranan mereka. Sultan dan Raja diangkat sebagai Ketua Agama, simbol adat istiadat Melayu dan menjaga amanah anak semua bangsa dalam negara ini. Malaysia mengamalkan Raja Berparlimen. Sultan dan Raja hanyalah simbol kerana dalam sistem Raja Berparlimen suara terkuat ialah suara majoriti rakyat. Ini jelas tertulis dalam Perlembagan Persekutuan.

Ketika tulisan ini ditulis Sultan Selangor sedang berada diluar negara. Baginda hanya akan pulang pada 27 haribulan ini. Kalau mengikut ilmu politik. Kalau mengikut lunas demokrasi. Kalau mengikut Perlembagaan Persektuuan, Kalau mengikut apa yang telah berlaku di Perak pada tahun 2009 yang lalu – jelas Dr Wan Azizah Wan Ismail adalah Menteri Besar Selangor yang baru. Tetapi ini Malaysia. (TT)

NOTA
tulisan ini
telah disiarkan dalam
SUARA KEADILAN
sesiapa ingin melanggan
akhbar mingguan ini 
sila pukul talipon
03-92-21-30-45
--------

JANGAN BUAT SANDIWARA

Posted: 19 Aug 2014 08:43 PM PDT






KOMENTAR
tak perlu dipujuk pujuk
sosok ini mahu menunjukkan
contoh yang dia bertanggung jawab

jika dipujuk dia kembali
maka lachaulah tanggung jawab itu

maka letak jawatan itu 
dilihat hanya satu 
boleh letak jawatan kemudian
boleh dipujuk pujuk
ini akan menjadi ikutan

akhirnya ramai politikus
ramai pemimpin akan bersandiwara
letak jawatan
kemudian para macai akan pujuk

NOTA
minggu lalu
azahar hamid ini
telah dilaporkan dalam media
bahawa mrt dibawa pimpimnannnya
tidak ada kemalangan nyawa

bila ada kemalangan nyawa
maka wajib letak jawatan

NOTA
bukan itu sahaja
syarikat siapa ini?




MRT Corp akan pujuk Azhar tarik peletakan jawatan


Mass Rapid Transit Corporation Sdn Bhd (MRT Corp) akan memujuk Ketua Pegawai Eksekutifnya  Azhar Abdul Hamid supaya tidak meletak jawatan susulan kejadian maut membabitkan tiga pekerja Bangladesh di tapak pembinaan MRT semalam, lapor Utusan Online.

Pengarah Perhubungan Pelabur dan Pengurusan Tanah MRT Corp Haris Fadzilah Hassan dilaporkan berkata akan memujuk Azhar untuk menarik balik keputusannya itu berikutan insiden itu bukan kesalahan MRT semata-mata kerana ia membabitkan pekerja sub kontraktor iaitu Syarikat Muhibbah Perniagaan dan Pembinaan Sdn Bhd.


KAH KAH KAH
i rest my case
my lord

KAH KAH KAH




---------

JANGAN DI CATUK ULAR SEKALI LAGI

Posted: 19 Aug 2014 08:07 PM PDT






KOMENTAR

ketika khalid ibrahim
mahu diundurkan oleh pkr
para pemimpin pas 
kurang arif sebab musabab
kenapa khalid ibrahim perlu diundurkan

setiausaha agong pkr
secara sopan telah ke kota baru
untuk bertemu dengan nik aziz

tok guru meminta pencerahan
maka pencerahan pun dibuat
pencerahan dibuat secara bertulis

nampaknya sama juga 
sedang berlaku kepada azmin ali 

jelas pemimpin pas
perlu di beri pencerahan tentang
siapa sebenarnya azmin ali ini
agar tidak ada kesilapan 
agar apa yang berlaku di selangor
tidak berulang sekali lagi

kita semua wajib berwasapada
kita hendaknya jangan masuk 
ke lubang yang sama 
untuk dipatuk ular sekali lagi

NOTA
kalau khalid kena pow kes hutang
azmin ali lagi banyak kes pow


Hadi pilih nama Azmin selepas mengadap Sultan, kata Ketua Pemuda PAS


Ketua Pemuda PAS Suhaizan Kaiat mendedahkan keputusan partinya mengemukakan nama Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali sebagai calon alternatif menteri besar Selangor adalah disebabkan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang sudah mengadap Sultan Selangor dan dinasihatkan menghantar dua nama calon.

Suhaizan berkata PAS tidak pernah mengkhianati Pakatan Rakyat (PR) seperti yang dituduh terhadap parti Islam ketika kemelut menteri besar di Selangor minggu lepas.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hadi-pilih-nama-azmin-selepas-mengadap-sultan-kata-ketua-pemuda-pas#sthash.Bi6wWFfX.dpuf


---------

TANDA TANDA SUDAH SAMPAI

Posted: 19 Aug 2014 07:48 PM PDT





AL-FATIHAH


Adun Pengkalan Kubor meninggal dunia di China

20 Aug — Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pengkalan Kubor, Kelantan daripada Barisan Nasional Datuk Noor Zahidi Omar meninggal dunia jam 5.45 pagi tadi, lapor portal berita Sinar Harian Online. Sementara itu, Presiden Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia…

YAHOOOOOO

i've nating to sai

our lord has given

us the message

KAH KAH KAH







---------------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT