Nuffnang

Pengikut

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Khalid sebelum dia ber'kerjasama dengan Najib

Posted: 07 Aug 2014 10:30 PM PDT


dollah yankee -
Kah..Kah..Kah.. 
Khalid, gagap bukan sebarang gagap !

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


HADIR DAN DENGAR

Posted: 08 Aug 2014 09:51 AM PDT








FAKTA @Khalid_Ibrahim: Laporan Ketua Audit Negara 2012 yang menegur Kerajaan Selangor dalam membelanjakan geran persekutuan untuk membaiki jalan menjadi titik perbincangan di peringkat KEADILAN kerana peratusan geran yang dibelanjakan adalah rendah:

a) 69.3% dibelanjakan dalam tahun 2010
b) 59.3% dibelanjakan dalam tahun 2011 dan
c) Hanya 42.7% dibelanjakan dalam tahun 2012.

Khalid mempunyai kecenderungan untuk menyimpan geran tersebut sebagai hasil terkumpul Kerajaan Selangor dan tidak dibelanjakan sehingga mempunyai kesan kepada kualiti jalan di Selangor.

Di antara tahun 2010 hingga 2012, hanya RM640.24 juta dibelanjakan seperti yang sepatutnya untuk membaiki jalan sedangkan baki RM499.76 juta disimpan sebagai wang terkumpul.

Adalah tidak adil menyimpan wang ini dengan harapan menunjukkan prestasi pengurusan kewangan yang baik melalui simpanan rizab RM3 bilion sedang sebahagian dari dana ini sepatutnya dihabiskan setiap tahun untuk membaiki jalan di seluruh Selangor.

Tetapi semua fakta ini dan isu sampah berjadual diketepikan Khalid sehinggalah kelmarin.

Mengapa?

Setelah Kajang Move dilancarkan khusus untuk menggantikannya, dia merasakan kedudukannya masih selamat setelah melihat Anwar Ibrahim gagal menjadi calon DUN Kajang dan digantikan Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Dan apabila keputusan untuk menggantikannya mula menjadi polemik, barulah kelmarin Khalid terhegeh-hegeh menjenguk tapak pelupusan sampah (RDF) di Kajang yang selama ini diabaikannya dipercayai dengan kerjasama YDP MPKj yang diketahui pro-Umno.

Dan semalam tiba-tiba 'prihatin' dengan masalah sampah dan wabak nyamuk Aedes di DUN yang diwakilinya, Pelabuhan Klang.

Yang dikejarnya adalah MoU Langat 2 yang kini memasuki tahap berbahaya untuk rakyat Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya kerana tarif air akan dinaikkan sebaik sahaja perjanjian termetrai.

Keputusan Majlis Syura tidak mengikat keputusan PR

Posted: 08 Aug 2014 09:33 AM PDT



Tindakan Majlis Syura membincangkan isu MB Selangor adalah satu bentuk "coup-de-tat" dan di luar perbatasan kuasa yang telah ditetapkan oleh Perlembagaan PAS.
Seharusnya ada orang buat laporan disiplin kepada keseluruhan ahli Majlis Syura Ulama PAS-
 TULANG   BESI

 

ABDUL AZIZ NIK MAT @nikabdulaziz - ISU POLITIK SELANGOR DI DALAM SIDANG MEDIA DI KEDIAMAN RASMI MENTERI BESAR DI KOTA BHARU, KELANTAN - 7 OGOS 2014

MINIT KE 0:20: "Petang kelmarin Mesyuarat Syura, saya menjadi pengerusi sekejap, dalam tak sampai setengah jam lari tubik, kerana berasa sekak, alhamdulillah hari ni segar balik."
MINIT KE 2:12: "Saya hadir sekejap je, belum sampai keputusan dah keluar, jadi kaedah mesyuarat ni ada jurucakap dia, saya tak boleh jadi jurucakap, ada setiausaha dia, dia setiausaha tu pergi ke rumah saya belum waktu maghrib, lepas pada maghrib dia naik ke rumah saya, terang pada saya keputusannya, saya tak boleh sebutlah hari ni, kena disebut oleh setiausaha mesyuarat, jaga peraturan, tak boleh tiap-tiap orang bercakap saja, walaupun langit terbuka, bumi pun terbuka sekarang ni, tapi kita ada peraturan, ada nizam."


MINIT KE 4:47 "Politik Selangor tu, saya sebut dah hari tu, Kelantan lagi saya beri kepada orang lain, usahkan nak ganggu Selangor pula, Kelantan yang saya buat semacam anak, negeri Kelantan saya jaga macam jaga anak, pun saya beri kepada orang lain, kerana letih, ini nak jaga Selangor buat apa, pandailah orang Selangor buat."


PADA MINIT KE 5:33 "Saya ulangi, kenyataan saya di Selangor saya tak boleh buat."
Nota: Sekarang siapa yang berbohong? Tok Guru atau Majlis Syura??
 

Anwar Ibrahim menegaskan bahawa keputusan parti telah dibuat dan percaya proses tersebut berlaku dengan baik

MG_8552

PETALING JAYA: Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata keputusan yang dibuat oleh Majlis Syura Ulama PAS untuk menyokong Khalid Ibrahim dikekalkan sebagai Menteri Besar Selangor, hanyalah pandangan mereka dan ini tidak mengikat keputusan yang telah dibuat di dalam Pakatan Rakyat (PR).

"Kita hormati pandangan itu tapi ia tidak akan mengikat pandangan dalam Pakatan Rakyat.
"Terdapat hal-hal berkenaan isu Menteri Besar Selangor yang perlu diberi penjelasan dan kita akan melihat maklumat lengkap keputusan yang dibuat oleh Majlis Syura," katanya.

Anwar meminta supaya pimpinan dalam PKR menghormati pandangan yang dibuat oleh setiap parti. "Walaubagaimanapun kita akur fakta-fakta yang diberikan membuat isu pertukaran MB selangor ini menjadi sengit.

"Saya juga meminta kita menjaga hubungan dengan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan jangan sampai beliau tersinggung dalam memberikan komen.

"Saya mengakui kadang-kadang ahli-ahli dalam PKR memberikan komen yang sensitif. Namun saya meminta supaya kita mengawalnya dan menumpukan kepada fakta sahaja," jelasnya lagi.

Anwar juga menambah bahawa desakan daripada ahli parti sudah lama dan ia bukan sahaja daripada PKR.

"Kita telah putuskan sejak 5 Januari lalu untuk mengadakan peralihan pimpinan dan kemudian Langkah Kajang.

"Saya tidak mahu apa-apa terjejas untuk menjaga dasar parti dan kepentingan rakyat.

"Keputusan parti telah dibuat dan ini masalah dalaman parti, saya percaya proses berlaku dengan baik," ujarnya.

Katanya lagi, segala keputusan mengenai kedudukan Khalid sebagai MB Selangor akan ditentukan selepas keputusan dua mesyuarat lain iaitu Mesyuarat Lembaga Disiplin yang berlangsung hari ini dan Mesyuarat Kepimpinan Pusat PKR, esok.


Khalid Ibrahim hanya perlu jawab satu dari lima

Posted: 08 Aug 2014 09:29 AM PDT

Khalid Ibrahim hanya perlu jawab satu dari lima

Menurutnya, jika Khalid dapat menjawab persoalan itu dengan jawapan yang boleh diterima, munasabah, dan bukti yang lengkap sebelum 13 Ogos ini, pastinya tuduhan yang dikenakan terhadapnya akan ditarik semula.


khalid7SHAH ALAM: Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad mendesak supaya Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menjawab hanya satu sahaja daripada persoalan-persoalan yang dikemukakan oleh Lembaga Disiplin PKR.

Menurutnya, jika Khalid dapat menjawab persoalan itu dengan penjelasan yang boleh diterima, munasabah dan disertakan dengan bukti yang lengkap sebelum 13 Ogos ini, pastinya tuduhan yang dikenakan terhadapnya akan ditarik semula.

"Jika Khalid dapat memberi jawapan berkenaan hutangnya dengan Bank Islam, isu Tropicana dan juga Ecoworld dengan baik, pastinya Majlis Syura turut menyokongnya," ujar beliau sewaktu sidang media di Pusat Khidmat Masyarakat Ahli Parlimen Shah Alam.

Ianya termasuk adakah benar bahawa baki hutang Khalid dengan Bank Islam yang bernilai hampir RM70 juta pada tahun 2006 dilupuskan setelah sebahagian yang lain dibayar melalui penjualan saham yang dicagarkan oleh beliau kepada Bank Islam?

"Selain itu, adakah benar Khalid tidak membayar dan enggan bayar hutang tersebut sehingga dibawa ke Mahkamah?

"Juga, adakah Khalid pernah berhujah bahawa beliau tidak perlu untuk membayar hutangnya kerana Bank Islam telah melanggar perjanjian yang menurutnya tidak Islamic," soal Khalid Samad.
Bahkan, Khalid Samad turut mempersoalkan adakah benar terdapat 'penyelesaian luar mahkamah' yang dicapai antara Khalid dan Bank Islam, pada Februari 2014, itu pun selepas Khalid hampir-hampir kalah?

Bukan itu sahaja, Khalid Samad turut berharap Menteri Besar Selangor itu mendedahkan butiran penyelesaian luar mahkamah yang telah dicapai dan rahsia untuk melenyapkan hutang RM66.67 juta.
"Saya juga berminat untuk mengetahui bagaimana Tan Sri menghilangkan hutang hampir RM70 juta itu," ujarnya.

Dalam pada masa itu, Khalid juga diminta untuk menjawab bahawa adakah benar penyelesaian luar mahkamah ini telah dirunding dengan bantuan dari Tan Sri Rashid Manaf dan juga adakah ianya benar bahawa Khalid Ibrahim berkata Bank Islam telah tarik balik saman atas sebab Khalid Ibrahim akan saman Permodalan Nasional Berhad (PNB) dan beliau yakin akan menang saman bernilai RM300 juta itu.

"Kini, tempoh tiga bulan telah pun luput dan saman Khalid Ibrahim terhadap PNB masih tidak kelihatan jadi bagaimana Khalid boleh yakin bahawa beliau akan menang?," ujarnya.

Kata Khalid Samad lagi, tidak sampai sebulan selepas kes itu ditarik semula oleh Bank Islam melalui 'penyelesaian luar mahkamah', Tropicana Corporation Berhad telah menjual 308.72 ekar tanahnya kepada Ecoworld Berhad yang mana Tan Sri Rashid mempunyai kepentingan dan saham dalam Ecoworld Berhad.

"Adakah 308.72 ekar tanah ini adalah sebahagian dari 1,172 ekar tanah yang telah dijual oleh PNSB kepada Tropicana dengan harga RM1.3 billion tetapi melalui satu perjanjian yang amat menguntungkan Tropicana?

"Harap Khalid jelaskan keseluruhan latar belakang penjualan dan pembelian ini supaya semua pihak memahami sebab-sebab Tropicana diberikan layanan Istimewa sedemikian rupa dan kenapa jualan Tropicana ke Ecoworld itu tidak dihalang oleh kerajaan negeri.

"Ini kerana, sambil Tropicana mendapat tempoh bayaran yang begitu baik, mereka telah mendapat wang segera melalui penjualan kepada Ecoworld," ujarnya bagi menerangkan urusan jual beli yang diragui itu.

Juga, selepas sebulan Bank Islam menarik semula kes beliau,maka Khalid telah menandatangani MOU dengan Ecoworld yang menganugerahkan projek pembinaan 2,400 unit rumah pangsa mampu milik yang dianggarkan bernilai RM591juta.

"Adakah pada asalnya projek berkenaan telah ditawarkan melalui tender terbuka dan adakah Ecoworld merupakan syarikat yang telah disenarai pendek?

"Harap beliau dapat jelaskan, dan sekiranya ia dapat dijelaskan dengan munasabah dan baik pastinya pimpinan Pakatan Rakyat akan bersetuju untuk mengekalkan beliau sebagai Menteri Besar," ujarnya.




CATATAN : KENAPA BELIAU NAK PEGANG JAWATAN SETELAH PARTI MEMBUAT KEPUTUSAN DAN KENAPA BELIAU BERKERAS TIDAK MAHU BERJUMPA DENGANPIMPINAN?

BANYAK MAKNA TU......

PAS harus percepatkan mesyuarat, bukan melewatkannya – Shahbudin Husin

Posted: 08 Aug 2014 05:47 AM PDT

PAS kini diperlekehkan oleh anak muda sebagai parti yang tidak setia ,berubah ubah dan tidak jujur terhadap rakan Pakatan.

Kemelut politik di Selangor sekarang pada asasnya berpunca daripada dua sebab. Pertama, kedegilan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak mahu berundur apabila diarahkan oleh parti dan kedua, sokongan terbuka PAS yang mahu beliau terus dikekalkan.
 
Jika hanya Khalid yang berdegil tetapi tidak mendapat sokongan PAS, sudah lama ianya selesai. Begitu juga jika sekadar PAS yang menyokong tetapi Khalid akur dengan kehendak partinya, ia tidak akan menjadi kalut sehingga sekarang ini.

Disebabkan adanya kedua-dua sebab itulah dan ianya pula seolah-olah saling bahu-membahu serta senada dan seirama, walaupun berlainan parti, kekalutan ini terus berlarutan.


Ketika Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membuat kenyataan memberi sokongan kepada Khalid, parti itu sebenarnya sudah menetapkan tarikh mesyuaratnya pada 10 Ogos untuk membuat pendirian rasmi mengenainya.

Sebab itu, kenyataan Hadi yang mendahului mesyuarat dan bersifat peribadi itu adalah punca segalanya.

Jikanya Hadi lebih berhemah dan tidak mengeluarkan kenyataan tanpa bermesyuarat atau sanggup bersabar sehingga 10 Ogos dengan menghormati konsep bermuafakat dalam membuat keputusan, kemelutnya tidaklah berlarutan seperti ini.

Lantaran itu, dalam usaha membendung ianya daripada terus menjadi polemik, dua pemimpin PAS iaitu Ketua Pemudanya, Suhaizan Kayat dan AJK PAS, Dr Zulkifli Ahmad menyarankan agar PAS mempercepatkah tarikh mesyuarat daripada 10 Ogos yang diputuskan sebelum itu.

Hasrat mereka ialah agar segala kurap, kudis dan nanah dapat dibendung lebih awal lagi. Niat kedua pemimpin PAS yang tidak berserban ini adalah baik dan suci.
 
Namun demikian, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali tegas menolak saranan yang baik itu dengan alasan jika diubah ia akan mengganggu jadual lain yang ditetapkan.

Akhirnya semua orang menunggu tarikh 10 Ogos itu, walaupun hari demi hari makin banyak kekalutan dan kekeliruan yang terus berlaku.

Bermula dengan sokongan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat terhadap pendirian Hadi, tersebarnya tulisan di whatsapp oleh seorang AJK PAS Pusat, Dr Zuhdi Marzuki yang bersifat rasis dan mahu bekerjasama dengan Umno, keputusan Majlis Syura yang juga menyokong pengekalan Khalid, tindakan PAS Selangor dan Dewan Pemuda mengadakan majlis sembahyang hajat di kediaman Menteri Besar dan bermacam-macam rentetan lagi, semuanya menjurus kepada keadaan yang lebih huru-hara.

PAS jadi berpecah, PKR juga retak dan Pakatan Rakyat (PR) yang diharapkan mampu memberi cabaran kepada Barisan Nasional (BN) turut sudah hilang rentaknya di mata umum. Umno dan BN hanya senyum memerhati wayang percuma ini.

Walaupun Khalid turut dipersalahkan dalam kemelut ini sehingga ramai tidak faham kenapa beliau bersungguh-sungguh mahu bertahan, tetapi nyata sekali PAS paling banyak dipersalahkan kerana dilihat tidak lagi menghormati persetujuan yang memberi hak kerusi menteri besar Selangor kepada PKR.

Lebih menghairankan apabila Majlis Syura membuat keputusan mempertahankan Khalid, ada yang bertanya sejak bila majlis itu mempunyai hak membuat keputusan yang melibatkan parti lain selain PAS.

Majlis itu juga diingatkan bahawa penukaran pemimpin tidak memerlukan hukuman bersalah oleh SPRM atau mahkamah semata-mata kerana sejarah Islam sendiri memperlihatkan bahawa Khalid Al Walid juga pernah ditukar tanpa ada kesalahan apa-apa yang dibuktikan.

Ada juga bermulut jahat mengingatkan PAS bahawa parti itu juga pernah memecat Dr Hassan Ali, Pesuruhjaya PAS Selangor dan Exco Agama, juga berdasarkan pertimbangan politik walaupun tidak pernah dikaitkan dengan mana-mana perkhianatan kepada amanah rakyat atau didapati bersalah di mahkamah serta SPRM.

Ramai akhirnya yang mengharapkan tarikh 10 Ogos ini adalah penentu segala-galanya.
Apabila PAS bermesyuarat dan diikuti dengan mesyuarat Majlis Pimpinan PR pada sebelah malamnya, diharapkan isu ini tidak berlarutan lagi.

Ia mungkin diakhiri dengan pemecatan Khalid, pendirian rasmi PAS dan PR mengenainya atau suatu pilihan raya negeri bakal diadakan.

Apa saja kemungkinan, semua pihak sudah sedia menghadapinya.

Malangnya, dalam situasi yang semakin kalut ini, PAS melalui Mustafa yang sebelum ini menolak untuk mengubah tarikh mesyuarat, tiba-tiba mengeluarkan kenyataan tarikh baru mesyuarat ditunda daripada 10 Ogos kepada 13 Ogos.

Kemudian, belum pun sehari tarikh itu disebarluaskan, hari ini beliau menangguh lagi kepada 17 Ogos pula.

Apa sudah jadi dengan PAS ini? Kenapa asyik tangguh-tangguh dan tidak berani membuat keputusan segera?

Jika sudah berani membuat kenyataan terbuka, menulis di WhatsApp serta mengadu kepada Tuhan melalui sembahyang hajat, kenapa pula takut untuk membuat keputusan rasmi?

Tindakan PAS melewatkan tarikh mesyuarat, tidak lain akan menjadikan isu ini makin kalut dan caca-marba.

Makin banyak mulut yang bersuara, makin banyak jari yang gatal menulis di WhatsApp atau apa saja medium serta mungkin makin banyak majlis sembahyang hajat lagi selepas ini.

Tidak diketahui apa pendirian PAS, apakah penangguhan ini untuk memberi ruang mereka berfikir dan mengkaji semula sokongan kepada Khalid dan akur dengan muafakat bersama dalam PR atau untuk menambah lagi tekanan kepada PKR dan Anwar?

Banyak kekalutan dapat diselesaikan jika tarikh mesyuarat PAS diawalkan atau setidak-tidaknya dikekalkan pada 10 Ogos. Menangguhkan lagi hanya memberi ruang kekalutan makin berpanjangan.

Setelah PAS mensabotaj Anwar dengan menolaknya sebagai calon perdana menteri menjelang detik-detik akhir Pilihan Raya Umum ke-13 lalu, mungkinkah penangguhan ini suatu lagi sabotaj PAS terhadap PKR dan Anwar?





 – shahbudindotcom.blogspot.com, 8 Ogos, 2014.

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


KURANG MAKLUMAT ATAU APA?

Posted: 08 Aug 2014 07:00 PM PDT






KOMENTAR

setiausaha agong pkr
saifuddin nasution
sudah menyediakan
fakta dan bahan bukti
tentang khalid ibrahim
siap dengan nota kaki

maklumat ini telah
disampaikan kepada
semua pucuk pimpinan pas
semua pucuk pimpinan dap

kalau dengan maklumat
yang amat detail
yang amat kukuh
dengan bukti dan fakata
tetapi si pembaca
masih tak sedar sedar
tentang pembelotan khalid ibrahim


maka ini samalah saperti
meminta benjamin nethanyahu
sedar akan kezaliman 
yang sedang dilakukan 
keatas warga palestin


Majlis Syura PAS kurang maklumat tentang Khalid, kata Anwar

Ketua Umum PKR  Anwar Ibrahim berkata keputusan Majlis Syura PAS yang mahu mengekalkan Abdul Khalid Ibrahim adalah kerana kurangnya fakta sebenar berkaitan menteri besar Selangor itu.

Anwar turut menggesa ahli dan kepimpinan parti patuh kepada keputusan parti yang mahu melantik Presiden PKR Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai menteri besar Selangor.

"Saya fikir ada isu yang kita perlu perjelaskan kepada mereka (Majlis Syura) yang mereka tidak ketahui sebelum ini.

"Khalid bukan saja seorang pemimpin PKR dan menteri besar tetapi juga seorang rakan. Saya tidak mahu memanjangkan isu ini luar daripada etika," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR, hari ini.

KAH KAH KAH

kurang maklumat
boleh diberi
tapi kalau 
malas membaca
malas berfikir
malas mengkaji
maklumat diberi pun
tak ada guna

KAH KAH KAH



------------

BERJAYA - TAHNIAH

Posted: 08 Aug 2014 07:38 AM PDT





KOMENTAR

tahniah!

syabas!

berjaya!






Kempen boikot menjadi, McDonald's lengang
Salah sebuah premis McDonald's di Shah Alam kelihatan sunyi tanpa kehadiran pelanggan, hari ini. - Foto Sinar Harian Online oleh MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANISHAH ALAM - Kempen boikot McDonald's yang bertebaran beberapa hari lalu di media sosial dan aplikasi mesej nampaknya benar-benar memberi kesan apabila tinjauan mendapati premis makanan segera itu kelihatan lengang pagi tadi.

Sinar Harian Online memilih dua premis di sekitar Shah Alam yang selalunya menjadi tumpuan untuk tinjauan pihak kami pada sebelah pagi tadi.

Hasil pemerhatian hampir setengah jam mendapati tiada sebuah pun kenderaan melalui kaunter pandu lalu McDonald's di salah sebuah premis, sementara suasana di dalam premis pula sunyi tanpa kehadiran pelanggan.

Menyedari kehadiran krew kami, seorang kakitangan premis meminta kerjasama kami supaya tidak membuat sebarang rakaman.

"Bang tak boleh rekod bang," katanya sebelum kami beredar menuju ke sebuah lagi premis McDonald's sekitar Shah Alam.


Sebuah lagi premis McDonald's pilihan kami juga nampaknya menerima nasib sama kesan daripada kempen boikot berkenaan. Mekipun kelihatan beberapa orang pelanggan namun ia tidak 'semeriah' sebelum ini.

Kaunter pandu lalu juga sunyi tanpa kehadiran pelanggan yang dahulunya setia mengunjungi premis makanan segera itu.

Kelihatan seorang kakitangan McDonald's berehat di luar premis kerana kekurangan pelanggan tanpa mengendahkan kehadiran kami.

Walau bagaimanapun ketika kami menghampirinya, dia memberi isyarat enggan ditemubual.

Kempen boikot McDonald's mula menjadi viral Selasa lalu dengan pesanan "Hari Boikot McD Malaysia!!! Bermula 8 Ogos 2014 jam 7 pagi hingga 7 pagi. Boikot McD bermula Jumaat ini sehingga Zionis Israel seratus peratus keluar daripada Palestin

---------

IKUT DAN CONTOHI WARGA DUNGUN

Posted: 08 Aug 2014 07:00 AM PDT





 ..

BUAT BETUL BETUL
klu nk boikot...buat btol2..tumpukan pd seme jgn cuma makanan segera shj...cmna dgn petrol yg d bekalkan oleh shell dan esso yg d bekalkan oleh tokey judi...boikot jugok lerrr... on IKUTI WARGA DUNGUN
Anonymous
on 8/8/14
BOIKOT KERAJAAN SAMA
Yusof Ismail ni bangang ke apa....??? Kerajaan BN ni pun patut diBOIKOT kerana mereka sekutu Israel Zionis. on IKUTI WARGA DUNGUN
Anonymous
on 8/8/14



---------

APA SEBENAR KATA NIK AZIZ

Posted: 08 Aug 2014 06:00 AM PDT





TRANSKRIP RAKAMAN KENYATAAN MURSYIDUL AM 
PAS, TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT 
@nikabdulaziz - ISU POLITIK SELANGOR DI DALAM 
SIDANG MEDIA DI KEDIAMAN RASMI MENTERI BESAR 
DI KOTA BHARU, KELANTAN - 7 OGOS 2014

MINIT KE 2:12: "Saya hadir sekejap je, belum sampai keputusan dah keluar, jadi kaedah mesyuarat ni ada jurucakap dia, saya tak boleh jadi jurucakap, ada setiausaha dia, dia setiausaha tu pergi ke rumah saya belum waktu maghrib, lepas pada maghrib dia naik ke rumah saya, terang pada saya keputusannya, saya tak boleh sebutlah hari ni, kena disebut oleh setiausaha mesyuarat, jaga peraturan, tak boleh tiap-tiap orang bercakap saja, walaupun langit terbuka, bumi pun terbuka sekarang ni, tapi kita ada peraturan, ada nizam
."


KAH KAH KAH

lu baca
lu pikir sendiri laaa

KAH KAH KAH



---------

SEMUA MINTA TANGGUH

Posted: 07 Aug 2014 11:16 PM PDT







KOMENTAR

semua minta tangguh
khalid minta tangguh
pas minta tangguh

kenapa?

kerana minggu depan
pengurusan kes anwar
jamin tak akan ditanguh
mungkin dipercepatkan
agar anwar masuk penjara

i rest my case
my lord



PKR bincang masa depan Khalid esok, kata lembaga disiplin

Lembaga Disiplin PKR hari ini tidak dapat mendedahkan keputusan surat yang dikirimkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan semuanya akan diputuskan dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR esok.

Pengerusinya, Dr Tan Kee Kwong berkata masa depan Khalid akan dibincangkan bersama pemimpin kanan parti selain ketua cabang juga dijemput memberikan pandangan. "Kita sudah terima (surat Khalid) dan esok kita bincang di MPP. Pandangan kami tidak boleh diberitahu hari ini.

Mesyuarat PAS dipinda lagi ke 17 Ogos, pastikan semua dapat hadir


PAS menangguhkan lagi mesyuaratnya berhubung kedudukan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai menteri besar Selangor kepada 17 Ogos depan selepas memutuskan ia ditangguhkan ke 13 Ogos semalam.

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali berkata, pindaan itu terpaksa dibuat kerana ada dalam anggota yang tidak dapat hadir mesyuarat pada 13 Ogos.



------------

HARI INI HARI BOIKOT MEK DOGAL

Posted: 07 Aug 2014 08:54 PM PDT






KOMENTAR
hari ini
jumaat 8 ogos 2014
kita mula kempen
boikot mek dogal
kempen ini sedang
berjalan diseluruh dunia



 ANAK MUDA
anak muda anak semua bangsa
bertindak dengan kreatif
melakar dinding
melakar internet
dengan cakaran dan luksian
buktikan
politik dan seni
seiring melawan kezaliaman



---------

GERAKAN ANTI ZIONIS MEREBAK

Posted: 07 Aug 2014 08:43 PM PDT



ANAK MUDA 
BANGUN MELAWAN

KOMENTAR


sebenarnya
united malays national organisation
bukan anti-zionis 
bukan anti israel

gaza dan palestine
hanya kempen untuk
dapat undi orang melayu

bila orang melayu islam mula tercabar
bila orang melayu islam naik sheikh
bila orang melayu islam stim
bila orang melayu islam nak bertindak
maka muncul lah kenyatan
kenapa jangan boikot
kenapa tak perlu pulau

walhak di negara kapir laknat
di negara kapir yang makan babi
di negara kapir yang minum arak
gerakan memboikot israel
gerakan memulaukan barangan israel
gerakan memulau akamedia israel
gerakan anti zionis
gerakan anti israel semakin merebak


Rakyat perlu rasional dalam memboikot
KUALA LUMPUR - Rakyat harus rasional dalam tindakan untuk memboikot produk dan jenama yang dikaitkan dengan Israel.
   
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan  Hasan Malek berkata, tindakan itu akan memberi kesan kepada rantaian perniagaan di negara ini termasuk pembekal dan peniaga tempatan.
   
"Saya menerima pandangan dan menghormati hak mana-mana pihak dan individu yang memboikot, namun mereka juga perlu menilai keuntungan yang diterima syarikat-syarikat tempatan yang menjadi pembekal bahan-bahan mentah dan industri selama ini.


KAH KAH KAH

teruskan beli dedak
dari israel
kalau tidak malek hasan
sekeluarga akan mati 
kebuluran
KAH KAH KAH



MELAWAN ZIONIS DI NEGARA KAPIR LAKNAT YANG MAKAN BABI

Tricycle Theatre refuses to host UK Jewish Film Festival over Israeli sponsorship

UK Jewish Film Festival executive director Judy Ironside
UK Jewish Film Festival executive director Judy Ironside
A major London theatre has refused to host the UK Jewish Film Festival because it is sponsored by the Israeli embassy.
The Tricycle Theatre was scheduled to be the main venue for the UKJFF in November, with 26 films due to be screened there as well as six gala events.
But in a statement issued on Tuesday, UKJFF executive director Judy Ironside said: "The Tricycle told us that they cannot be associated with a festival which in turn is associated with the UK's Israel embassy".
The embassy is a long-standing sponsor of the festival, whose programme includes Jewish-themed films from around the world.
  • Boycott Israel - Innovative Minds

    www.inminds.com/boycott-israel.php
    People of good conscience have chosen to boycott israeli products and companies supporting the zionist entity. Their ethical purchasing decision however is ...
  • BOYCOTT ISRAEL PRODUCTS | Boycott Israel Today

    boycottisraeltoday.wordpress.com/boycott-israel/
    Please promote the Boycott of Israeli & Jewish Products made in Israel or made outside of Israel but directly or indirectly support Israel. The easiest way to inform ...
  • Boycotts of Israel - Wikipedia, the free encyclopedia

    en.wikipedia.org/wiki/Boycotts_of_Israel
    Boycotts of Israel are economic and political cultural campaigns or actions that seek a selective or total cutting of ties with the State of IsraelIsraelis or Israeli



  • ---------

    IKUTI WARGA DUNGUN

    Posted: 07 Aug 2014 08:18 PM PDT






    IKUTI DAN CONTOHI
    WARGA DUNGUN
    berniat bercakap bertindak



    KOMENTAR

    pandangan ini tepat
    pandangan ini betul
    pandangan ini wajib disokong
    tak perlu heboh
    tak perlu berbuih mulut

    hentikan bantuan
    minyak sawit pada israel
    pulaukan mek dogal
    pulaukan kentaki frried fak

    cakap banyak tak perlu
    lakukan


    Saran kerajaan senaraikan produk Israel, sekutu

    ALOR SETAR - Kerajaan disaran menyenaraikan produk keluaran Israel atau syarikat yang sekutu dengannya agar masyarakat lebih jelas mengenai barangan yang perlu diboikot.

    Presiden Persatuan Pengguna Kedah (Cake),  Yusoff Ismail berkata, ini kerana pengguna masih keliru dan tidak pasti jenama barangan yang perlu diboikot walaupun senarai itu disebarkan secara meluas melalui media sosial berikutan tiada pengesahan dibuat mana-mana pihak.

    "Pengguna tidak yakin adakah maklumat yang disebar itu benar atau palsu. Kerajaan wajar mengambil tanggungjawab itu secara lebih efektif dengan terlibat secara langsung, antaranya senaraikan produk secara rasmi," katanya.

    Menurutnya, untuk menjayakan kempen boikot itu, semua pihak perlu bekerjasama selain mendedahkan secara jelas produk-produk terlibat.



    ------------

    PANDANGAN PEMBACA

    Posted: 07 Aug 2014 07:33 PM PDT




     KIBAR KAN SANG SAKA
    ADA APA PADA JAWATAN
    Khalid Ibrahim dan PAS sudah nampak lupa tujuan asal dalam Pakatan Rakyat ; akibat bangga dan bongkak dengan kepercayaan diri sendiri hingga lupa dari mana asal usul mereka sebelum ini. PAS sendiri gagal mengimplikasi kan ISLAM yang di jaja jual sana sini , sehingga menongkat langit dengan ego nya.

     PAS dan Majlis Syura perlu sedar undi PAS adalah undi belas kesihan rakyat. Sudah jelas pemimpin PAS lemah dan lembab , gagal menjana ekonomi sendiri jauh lagi ekonomi rakyat di Klantan , Kedah dan Terengganu. Amat memalukan Orang Melayu sendiri melihat gelagat PAS yang syok sendiri gila keagamaan bila harta dunia yang se coit pun sudah naik gila. 

    Apa lah sangat Jawatan dalam Kerajaan yang di bayar gaji hasil titik peluh rakyat ???? PAS gagal , hanya pandai ber gaya saja itu pun dengan gaya kos murahan. Sedih lah melihat Tuan Guru Nik Aziz nampak pokok sahaja tetapi gagal melihat hutan dan kekayaan nya. Next !!!! on KESEPAKATAN DAN MUAFAKAT
    Anonymous
    on 8/7/14
    EEE PEROSAK
    Persepsinya kak wan org dah muak dgn politik dewasa ini. Dulu kak wan turun takhta permatang pauh atas alasan nak jaga cucu. Sekarang pulak kak wan nak jadi menter de besaq. Apa turr ? Bagi rakyat biasa macam kami tak ada pilihan kak wan. Yang menjadi rintihan rakyat tidak dipenuhi dan agenda penyatuan PR ni pun masih kabur.

     Walaupun kami tau agenda melupuskan gagasan PR giat diusahakan namun sebagai satu gagasan kepimpinan parti perlu mencari kaedah memenangi hati rakyat. Kini ramai dok merungut PR sendiri pun asyik dok bergaduh atas isu remeh temeh. Macam mana nak jadi pentadbir sebuah negara. Musuh dalam kelambu banyak sangat kak wan oooiiii. 

    Dah tahu eee golongan perosak... masih dijadikan ayam sabung. Entahlah kak wan lama kelamaan rakyat akan menilai mana yang manikam dan yang mana batu. Cuma sedihnya kitatidak dapat membuat perubahan yang sewajarnya. Berhenti kutuk polisi lawan dan cuba mencari kekuatan sendiri. Kalau asyik berceramah tanpa tindakan tiada faedah juga. Jangan on KESEPAKATAN DAN MUAFAKAT
    Publish | Delete | Spam
    Anonymous
    on 8/7/14




    ------------

    BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT