Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


BUKTI RAKAMAN TOK GURU NIK AZIZ TIDAK CAMPUR URUSAN PERLANTIKAN MB SELANGOR

Posted: 07 Aug 2014 07:45 AM PDT

BUKTI RAKAMAN) Tok Guru Nik Aziz Tidak Campur Urusan Perlantikan MB Selangor

http://www.malaysiawaves.net/2014/08/bukti-rakaman-tok-guru-nik-aziz-tidak.html

PKR JANGAN BERPECAH.......

Posted: 07 Aug 2014 07:02 AM PDT


TANTAWI DI TIBAI DALAM FB BELIAU-KALUT NEGERI ORANG, PARLIMEN TERBIAR..

Posted: 07 Aug 2014 05:03 AM PDT

Saya baru sahaja menerima dan membaca copy penjelasan YAB Lim Guan Eng Ketua Menteri Pulau Pinang berkait isu yang saya bangkitkan. Insyaallah esok saya respon. Hari ini agak padat jadual disamping sibuk membuat persiapan kenduri kesyukuran serta jamuan Aidil Fitri yang akan berlangsung sabtu ini. Kepada rakan - rakan dan wartawan yang menghubungi saya, tunggu esok deh

Saya ambil kesempatan di sini sekali lagi dengan segala kerendahan diri mengundang semua rakan - rakan termasuk YAB Lim Guan Eng ke Majlis Kesyukuran dan Jamuan Aidil Fitri di kediaman kami Taman Pelindung Perdana Beserah Kuantan pada 9 Ogos 2014 (sabtu) ini.

Nasrudin bin Hassan
  • Lamanreformasi Laman Rakyat Lamanreformasi

  • Aliff Ashraff Jgn lebih 24 jam. Jgn lupa. Kalau lebih 24jam juga kami dah bersedia nak minta derma.
  • Firdaus Ahmad Entah sapa la yg bagi info pasai Penang kt ostad Din ni. Din ayam ka? Dlm usrah diajar tabayyun (siasat) ka fitnah? Tapi tak apa. Ostad2 dlm Pas buat apa pun tak apa. Pasti akan ada ahli/penyokong yg akan memaksumkan apa saja benda yg ostad Pas buat.

    Kt 'about' atas tu bukan main. "hidup biar bermaruah". Haha
  • Ahmad Wiraputra Senang citer, jika ustaz benar, tunjukkan fakta. Xperlu takut dgn saman jika ada fakta.tp klo xde atau dgr blogger ckp, habislah. Sy pengundi temerloh, dan sy akui amat sukar nk mngundi sbb datuk saifuddin dulu pn amat bagus dan rasional.jd jgn hampkn harapan kmi.
  • Bamkorso Korso Ko nasarudin betul2 tak menghormati cakap tok guru dan cakap2 pemimpin tertinggi PAS. Kan tok guru dan pimoinankata jangan ungkit2 soal mb selangor. Kenapa ko tak taat patuh kpd pemimpin. Kenapa ko sibuk2 sangat nih? Dgn sebab ko ahli2 PR dah bertelagah sesama sendiri terutama ahli pas dgn dap...ko tak tengok ke di blog2 mereka? Ko ingat ko dah hebat sangat ke din? Ada ke tok guru hj hadi yg suruh ko celupar sangat macam tu? Atau tok guru nik aziz yg suruh ko? Kami ahli2 pas merasa sangat menyampah dan kesal mendapat yb macam ko yg tak boleh berfikir lebih pnjang dan jauh. Sebaiknya ko mintak maaf kpd LGE tapi klu ko keras kepala baik juga jangan mintak maaf. Biar ko rasa tindakan mahkamah dan tahu langit tinggi rendah dan nanti
    insaf ko insaf dan tak kan celupar mulut lagi. Dulu masa sibuk2 UG pun ko lah yg celupar mulut sana sini..ginilah ko..nasarudin...klu ko nak sangat jadi menteri..ko masuklah umno, bagi umno kecil tapak tangan niru ditadahkan. Lagi satu...ko klu nak keluar pas..keluar cepat2 jangan jadi duri dalam dangin.
  • Yusuf Ahmad Klu mabuk jgn wat kenyataan ye YB..nanti org pgl nasarudin TANTODI
  • Singge Ike Pemimpin lain byk tutup mulut isu MB.. Follow apa yg di arahkan pusat. Tp ustaz terlebih emosi & nampak nak jd jaguh.. Now, yg belah sana ckp ustaz fitnah.. Erm.. Jika benar tuduhan ustaz x berasas, maka jatuh lah kredibiliti kamu sbg ustaz..
    • Ridzwan Rashid Lu apa tahu bro.. Ostak Din ni target nk jadi menteri.. Kena la proAktive skit.. Ekeke kesian Din Al-Ketumi Al-Tontodi
    • Singge Ike Lantang itu bagus tp biar ada tertib.. Hidup dlm jemaah, kena pandai la kawal kelantangan tu.. Musuh dah hampir tewas, tapi ustaz bt kita bakal berterusan tewas.. Org lain duk bersungguh menangkan PR, yg jns macam ni nak hancurkan usaha org bawah.. Kdg2 aku sokong kamu ustaz tp kdg2 aku menyampah dgn kau..

BEBERAPA POSTING DAN MAKLUMAT DARI TULANG BESI MALAYSIA WAVES

Posted: 07 Aug 2014 03:13 AM PDT

MAKLUMAT  TERKINI DARI TULANG BESI :

Tok Guru kata dia tidak mau masuk campur urusan Selangor. Masaalah di Selangor biar orang Selangor selesaikan. SAYA ADA RAKAMAN!!!!!
Jelas puak2 UG yang menguasai Majlis Syura Ulama menjual nama TGNA untuk menampakkan diri mereka benar.
PAdahal mereka itu korup semata-mata.
Hentikan guna nama ulama untuk melindungi kepentingan menantu serta keliling kelalang Presiden.
Cukuplah Terengganu, Perak dan Kedah jatuh.
Jangan biar Selangor mengikut sama.
Presiden PAS tidak berganjak dari keputusan menyokong Khalid Ibrahim.

Atas sebab itulah Khalid Ibrahim tidak meletak jawatan sama sekali sampai hari ini
Mesyuarat Syura malam ini sengaja dipanggil untuk membolehkan PResiden membawa keputusan mesyuarat dlm mesyuarat pada hari Ahad ini.

Presiden dikhabarkan sanggup bukan sahaja membawa PAS keluar Pakatan Rakyat tetapi sanggup melihat PAS berpecah.

Kalau benar perkhabaran ini amatlah merungsingkan sama sekali
Semua ini logik kerana Presiden sedar beliau bakal kalah dgn keputusan mesyuarat Hari ahad ini.

Maklumat Tulang Besi baru dapat:
7/8/14 1130 pagi
Sidang Media TGNA
Di Majlis Hari Raya PR KB
Pasal MB Selangor
● Tokleh komen
● Saya hadir mesyuarat syura hanya setengah jam
● Diterangkan kputusan oleh su mesyuarat.
● saya hanya komen dari rumah.
● Pakatan Rakyat semakin berpadu
● Beri peluang kpd rakyat berhujah.
● Keputusan klmrin menarik.
● Cdgn jumpa tski no komen.
* SU Majlis Syura ialah nik zawawi saleh


Seperti yang dijangka Majlis Syura Ulama PAS dijadikan rubber stamp utk menyokong pendirian Presiden yang tidak popular itu.

Sedangkan mengikut Perlembagaan parti Majlis Syura tiada otoriti utk membincangkan isu ini.
Mengapa diadakan juga mesyuarat yg sia sia ini saya tidak faham

Jelas kredibiliti ulama dlm Pas sudah berkecai apabila keputusan dalaman parti hendak disandarkan kpd badan2 yg dikawal UMNO mcm SPRM dan mahkamah.

Lebih teruk Majlis Syura dijadikan rubber stamp utk menyokong kepentingan menantu dan keliling kelalang Presiden


Kalo Khalid Ibrahim terus memerintah maka kuasa pemerintahan akan berpindah kepada YDP2 Majlis Perbandaran dan Daerah.
Mereka semua adalah lantikan UMNO melalui JPA.
Mereka juga mendapat sokongan padu dari MB yang mempercayai agen2 UMNO ini lebih dari jentera parti.
Makanya akan berlaku sabotaj kpd Pakatan Rakyat secara meluas.
Asal kan dkt pru bible akab dirampas,rumah disita kedai disaman dsbnya.
Prestaji Majlis pun nanti akab menjelekkan. Pusat judi dan aral haram akan bersepah sepah seluruh selangor lepas ni. Skrg pun dah teruk sgt sbb khalid suka bagi muka lebih dari suara parti pada pegawai2 kerajaan yg umno tu
Itu yg masaaalah sampah di Kajang baru semalam MB kata selesai.
Eloklah buang MB mcm ni skrg. Kalo tunggu confirm kita akan kalah pru depan

Kalau TV3, Utusan, RTM sokong Khalid, bermakna Khalid jahat

Posted: 07 Aug 2014 02:42 AM PDT

Kalau TV3, Utusan, RTM sokong Khalid, bermakna Khalid jahat

Menurut Hishamuddin, Khalid tidak lagi mewakili sesiapa dan PKR juga tidak lagi menyokongnya. Hanya tinggal Hadi dan 'Din Ayam' yang setia menyokong Khalid.


saka hishamuddin rais










PETALING JAYA: Pemerhati politik,  Hishamuddin Rais menjelaskan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sepatutnya meletakkan jawatannya bukan hari ini, tetapi semalam.
"Khalid tidak lagi mewakili sesiapa, dan partinya juga tidak lagi menyokongnya dan kini yang menyokongnya hanyalah Hadi dan 'Din Ayam'," katanya dalam Forum Krisis Selangor-Pakatan Berpecah di Dewan Perhimpunan Cina KL-Selangor (KLSCAH), malam tadi.

Beliau yang juga merupakan seorang aktivis politik difahamkan bahawa PKR telah bermesyuarat dan Presiden PKR meminta untuk bertemu dengan Khalid yang pada awalnya telah bersetuju namun kemudiannya dibatalkan.

"Kalau parti tidak lagi menyokong kamu, kamu mewakili beruk mana?"soalnya.

Dalam majlis yang sama, Hishamuddin turut menyatakan bahawa beliau sering mendapat surat yang mempersoalkan kenapa masalah rasuah dan sebagainya tidak disiasat oleh pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Respon beliau berkenaan hal tersebut adalah kerana SPRM hanya senjata dari BN untuk membunuh musuh politiknya dan bukan untuk menyelesaikan masalah rasuah.

"Kenapa tuan-tuan semua tidak faham, kalau SPRM menjalankan tugasnya untuk menyelesaikan masalah rasuah, Najib, Hishamuddin, Muhyiddin semuanya kini duduk di Kajang," ujarnya.

Sementara itu, bercakap mengenai Ketua Pegawai Eksekutif Menteri Besar Incorporated (MBI) Faekah Husin yang mengancam untuk membubarkan DUN, Hishamuddin dengan tegas mengutarakan pandangannya.

"Teruskan dan kita tidak takut kerana orang kampung suka. Kalau dibubarkan DUN, inilah masanya untuk PKR tidak melantik lagi Xavier dan Amir Shaari, kita buang mereka."

Beliau turut menjelaskan bahawa mungkin PKR kalah pada kali ini, tetapi PKR tidak mahu hilang kredibiliti.

"Di Malaysia, politiknya mudah sahaja, tidak perlu belajar tinggi-tinggi, siapa yang disokong oleh Utusan Malaysia dan TV3, itu bermakna orang itu adalah orang jahat.

"Takkan kamu semua tidak faham-faham lagi, kalau musuh kita memuji kita, ada maknanya tu,"ujarnya.


Jelasnya, jika pihak RTM, TV3 memuji Khalid, bermakna Khalid itu orang jahat.
"Kalau RTM puji Tony Pua, itu bermakna Tony Pua telah memegang kerajaan," katanya.


WAJIB BACA: PAS akan tenggelam bersama Khalid Ibrahim?

Posted: 07 Aug 2014 02:32 AM PDT

Oleh:   AMIRULMUKMININ


Keengganan ulama PAS untuk mengubah pendirian dan terus menyokong Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor akan menyebabkan parti itu dipersoalkan dalam apa jua kelemahan pentadbiran Khalid.

Bagaimanapun, ulama PAS menganggap mempertahankan Khalid adalah perjuangan suci seperti mempertahankan khalifah-khalifah Islam terdahulu.

Memang wujud ijtihad pada zaman khalifah melarang umat Islam menukar pemerintah biarpun khalifah zalim dan melakukan maksiat. Kezaliman dan kemaksiatan itu adalah bersifat peribadi. Selangi mana khalifah mempertahankan perundangan Islam maka perkara peribadi tidak boleh menjadi alasan menukar pemerintah. Umat Islam diseru agar bersabar.

Kesilapan itu menyebabkan akhirnya khalifah ditukar secara kekerasan sebagaimana Bani Umaiyah yang berpusat di Syiria berakhir dengan peperangan sesama Islam bagi menaikan Bani Abbassiyah yang kemudiannya berpusat di Iraq. Kejatuhan Bani Abbassiyah pula akibat diperangi puak Mongol.

Menjatuhkan kerajaan

Dalam praktik politik moden menjatuhkan kerajaan lebih mudah. Hanya dengan memangkah di kertas undi. Sekiranya pengundi Cina Petaling Jaya tidak puas hati dengan projek lebuh raya Kidex maka mereka akan mengundi BN dan DAP hilang beberapa  kerusi.

Andainya penduduk campuran di Taman Medan tidak puas hati kerana Khalid gagal melaksanakan pungutan sampah berjadual sehingga Selangor menjadi negeri mencatat angka tertinggi wabak denggi maka mereka akan mengundi BN dan PKR akan hilang kerusi.

Sekiranya penduduk Melayu Sabak Bernam tidak puas hati dengan pembangunan luar bandar yang dijanjikan Khalid maka mereka akan memangkah BN dan PAS hilang sokongan Melayu luar bandar.

Ahli parlimen Temerloh Nasrudin Tantawi menjadi budak hingusan politik apabila menggerakkan pemuda PAS berkempen membela Khalid. Beliau tidak tahu Saifudin Abdullah terkejut dan tidak percaya kalah kepada Tantawi dalam pilihan raya lalu sedangkan beliau tidak bersalah apa-apa kepada pengundi.

Dengan kebodohan Tantawi membela Khalid sehingga menghina kebijaksanaan Guan Eng membina terowong bawah laut di Pulau Pinang dan membandingkannya dengan Kidex di Selangor, Tantawi pasti akan bertanya bepuluh-puluh kali jika kalah di Temerloh pada PRU 14 nanti.

Projek Kidex mengambil tanah rakyat dan akan mengurangkan sokongan dalam PRU sedangkan projek terowong bawah laut hanya mengambil tanah laut. Mungkin Tantawi lupa ikan dan siput tidak boleh mengundi. Pulau Pinang tidak akan kalah dengan projek terowong. Berbanding hilangnya sokongan Cina bandar di Selangor.

Dalam gua

PAS seperti dalam gua menangani isu Khalid Ibrahim. Menyamakan Khalid dengan kezaliman Umno memecat dan memenjarakan Anwar tentulah tidak tepat dan merupakan fitnah kepada Anwar yang memulakan Langkah Kajang.

Anwar mempertahankan dana  Petronas daripada diguna menyelamatkan syarikat perkapalan anak Dr Mahathir yang bankrap. Sedangkan Khalid ditukar kerana menandatangani perjanjian air tanpa pengetahuan Exco Selangor, menyokong Kidex yang mengambil tanah penduduk dan dibantah secara besar-besaran oleh penduduk.

Adakah PAS secara rasmi mengisytiharkan mereka menyokong langkah kekerasan Khalid? Rakyat akan membenci parti yang tidak menghormati mereka yang memberi undi dalam pilihan raya lalu tidak kira berapa tinggi serban pemimpin parti itu.

Hanya PAS berfatwa berdosa menolak kepimpinan ulama sedangkan rakyat hanya inginkan sesuatu yang lebih baik dalam hidup mereka. Jika PAS ingin kekal relevan dalam politik moden yang berpaksikan pilihan raya mereka wajib memakai hukum pilihan raya, bukannya bertindak sebaliknya seperti mana pada zaman khalifah.

Khalid sendiri menyindir kemelut yang dialaminya membuat beliau bekerja lebih pantas. Bermakna selama ini beliau mengakui kurang pantas. Banyak isu yang tidak selesai sebagaimana disenaraikan oleh MP Petaling Jaya Utara Tony Pua, seperti permodenan ladang babi di Sepang yang dipelopori Khalid, isu rumah rakyat, projek pembersihan Sungai Klang (RM10 bilion), projek bersepadu paip (RM100 juta) yang masih tidak dilaksanakan sejak 2008 dan pelbagai lagi.

Rakyat Selangor tidak mahu kelemahan seperti itu, mereka mahukan kerajaan yang pantas bertindak. Kerajaan yang lewat dalam memberi bantuan hanya sesuai di Kelantan dan tidak sama sekali boleh diterima di negeri maju yang kehidupan berjalan pantas.

Jika PAS terus bersikap tidak matang maka kaum Cina akan melupakan mereka dan PAS For All tidak akan diterima pakai lagi dalam PRU 14.

WAJIB BACA : PAS tidak jaga air muka rakan PR

Posted: 07 Aug 2014 02:31 AM PDT

 Oleh: AMIRULMUKMININ


Kepimpinan ulama PAS terus membela Khalid walaupun MB itu tidak memenuhi hasrat penduduk Selangor.

Kesilapan pemikiran ulama PAS ialah mereka berpaut pada ijtihad lama. Rakyat melantik pemimpin, setelah pemimpin itu mengangkat sumpah kuasa maka rakyat wajib taat kepada pemimpin biar apa pun yang berlaku.


Politik demokrasi moden tidak bergerak seperti itu. Politik di Eropah dan Jepun misalnya mengkehendaki pemimpin mempunyai komunikasi dua hala antara rakyat dan pemerintah. Rakyat sentiasa diberi peluang menentukan hala tuju pemerintahan. Tidak seperti yang difahami ulama PAS rakyat wajib taat kepada pemimpin walaupun mereka rugi dalam dasar-dasar pemimpin tersebut.

Rakyat Selangor mahukan perkhidmatan kelas pertama. Mereka mahu yang terbaik daripada wang cukai yang amat tinggi dibayar kepada Pihak Berkuasa Tempatan. Mereka inginkan kerajaan yang memenuhi impian mereka, bukan seperti Kelantan yang mana rakyatnya boleh menerima perkhidmatan secara ala kadar.

Kelas kedua

Jika Khalid gagal bertindak dan perkhidmatannya kelas kedua maka seperti rakan politik di Eropah dan Jepun yang meletak jawatan, Khalid juga wajar berbuat demikian. Perdana Menteri Korea Selatan meletak jawatan apabila sebuah feri karam dan mengorbankan nyawa. Itulah sifat malu pemimpin negara maju apabila gagal memenuhi kehendak rakyat.

Selangor mencatat kes denggi tertinggi sejak beberapa tahun lalu mengakibatkan berpuluh-puluh kematian. Tetapi Khalid berkata beliau paling baik menguruskan negeri. Apabila ketua-ketua cabang PKR meminta beliau meletak jawatan seharusnya beliau memeriksa kelemahan diri dan akur masanya telah tiba.

Sebaliknya PAS mengamalkan konsep yang sama seperti BN. Apabila pesawat MH 370 hilang PM Najib Razak buat bodoh dan apabila MH 17 meletup pun dia masih di kerusi empuk PM. Dua tahun lagi, dengan saiz hutang kerajaan sebesar RM560 bilion melebihi 55 peratus Keluaran Dalam Negara Kasar, negara mungkin bankrap dan dia tidak akan berganjak kerana boleh memanipulasi undi dalam pilihan raya. Adakah corak kepimpinan seperti itu yang mahu ditunjukkan oleh Pakatan Rakyat?

Kelemahan sokongan

Sokongan ulama PAS terhadap Khalid menonjolkan kelemahan yang serius dan dipersoalkan oleh masyarakat moden. PAS Selangor sendiri telah mengadukan 67 aduan ketidakcekapan Khalid kepada PAS pusat.

Sepatutnya Hadi Awang atau Nik Aziz dalam memberi sokongan, wajib memberi kata dua kepada Khalid melalui media agar menyelesaikan 67 aduan PAS itu. Jika Khalid berjanji di media bahawa dia akan berubah maka PAS memberi sokongan tetapi jika dalam tempoh setahun Khalid gagal melaksanakannya, maka PAS akan bertindak seperti rakan Pakatan yang lain.


Dengan cara itu mungkin PKR dan DAP boleh bersabar dengan sikap ulama PAS yang berdegil mahukan Khalid tetapi pada sisi lain menjaga air muka rakan Pakatan. Tindakan PAS menyokong Khalid membuta tuli seolah-olah menikam rakan sendiri. Ulama PAS langsung tidak menjaga air muka DAP dan PKR yang tidak lagi boleh bersabar dengan kedegilan Khalid dalam memenuhi hasrat rakyat.


HA.HA.HA KAN DAH KENA SAMAN......HANG CAKAP PANDAI

Posted: 07 Aug 2014 02:29 AM PDT

Tarik balik pembohongan atau disaman

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng memberi masa 24 jam kepada ahli Parlimen Temerloh Nasruddin Hasan Tantawi untuk menarik balik apa yang didakwa "pembohongan" terhadap pentadbirannya atau berdepan dengan tindakan undang-undang.

Lim menjawab komen Nasruddin semalam bahawa dia tidak dikritik mengenai projek terowong dasar laut Pulau Pinang sepertimana yang dihadapi Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dalam isu Lebuhraya Kinrara-Damansara (Kidex).

 














 DALAM FB RAMAI PANGGIL INI OSTAZ ....AKA....VELLFIRE...Hang main tibai saja...Lain kali mau baca dulu ekonomi dan juga buat sikit kertas kerja...Baru belum sepenggal hang menang di Temerloh dengan penuh kontroversi akibat PKR tak buat kerja, hang dah mula meroyan.

Nasruddin mendakwa projek terowong bawah laut itu akan mencecah
harga RM4.63 bilion dan mendakwa ia diberikan secara rundingan terus kepada Construction Zenith BUCG Bhd.

Nasruddin turut mendakwa bahawa pentadbiran Lim mencatatkan bajet defisit selama enam tahun.

Ketua Menteri Pulau Pinang itu berkata semua tuduhan itu sama seperti yang dibuat tentera siber pro-BN dan pro-Umno selama ini.

"Jika Nasruddin mendakwa dirinya sebagai seorang Muslim yang baik dan tidak munafik, maka beliau patut menarik balik pembohongan itu dan memohon maaf kepada saya dalam masa 24 jam," kata Lim.

"Jika gagal berbuat demikian, maka tindak tanduknya tidak bermaruah dan tiada bezanya dengan Umno.

"Saya tiada pilihan dan akan melayannya sepertimana saya melayan lawan dari BN dan akan mengarahkan peguam mengambil tindakan undang-undang terhadapnya kerana menyebarkan fitnah dan kata-kata nista terhadap saya," tambahnya.

[Baca berita penuh]

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Anwar, dia 'jin' dia juga 'malaikat' dalam politik

Posted: 07 Aug 2014 08:14 AM PDT



Jika dirujuk, jika dikaji akan kenyataan Anwar Ibrahim ini berhubung dengan isu MB Selangor, gurkah-gurkah politik di'port' percaya dan yakin sekali akan kemampuan Anwar untuk menyelesaikanya sebab Anwar 'malaikat' pun dia, 'Jin' pun dia dalam selok belok politik malaysia.
Kita yakin bahawa isu MB Selangor ini akan diselesaikan dengan baik sesuai dengan semangat Pakatan Rakyat, samada diselesaikan melalui proses peralihan yang lancar, undi tidak percaya mahupun pilihanraya.
Namun begitu, tidak ada sebarang keperluan untuk mengadakan pilihanraya kerana Barisan hanya ada 12 kerusi di kalangan 56 kerusi DUN dan PRU-13 hanya diadakan kira-kira 15 bulan yang lalu.
Walaubagaimanapun, sekiranya pilihanraya terpaksa dilakukan, Pakatan telah bersedia untuk menghadapi para pengundi dan berkeyakinan penuh bahawa rakyat Selangor akan sekali lagi menyokong kita.
Rakyat perlu diyakinkan bahawa sekiranya beberapa keputusan sukar perlu dibuat, ianya akan dibuat hanya setelah mengambilkira kepentingan rakyat dan dibuat untuk maslahah atau kepentingan rakyat. Samada kita hilang sokongan akibat pendirian yang kita ambil, kita akan terus beristiqamah dan komited dengan matlamat untuk membentuk Malaysia yang lebih adil, bebas korupsi dan benar-benar demokratik.
Anwar Ibrahim, 
Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat
dollah yankee - 
Najib kata "saya boleh kerjasama dengan Khalid Ibrahim". Khalid Ibrahim pula jawab "kami dah pun ber'kerjasama". Kerjasama yang macam mana? Well..you know? kerjasama! ya..kerjasama!.. Kah..Kah..Kah..




BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT