Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


[LIVE] 120514 NE4 - Ustaz Shamsuri Hj Ahmad

Posted: 12 Jun 2014 06:40 AM PDT



Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


KERENAH SAEKOR EEE

Posted: 12 Jun 2014 06:19 PM PDT





KOMENTAR
kalau ini
yb pakatan
jamin dah
iliang kerusi

MP Kulim Bandar Baharu kata akan langsai hutang

Anggota Parlimen Kulim Bandar Baharu, Abdul Aziz Sheikh Fadzir berkata beliau akan melangsaikan semua bayaran tunggakan kepada bank bagi mengenepikan notis kebankrapan yang diterimanya kelmarin.
    
Beliau berkata, tunggakan itu tidak disedarinya yang merupakan kes lama, berlaku sebelum tahun 2007 membabitkan syarikat keluarganya.




KAH KAH KAH

saekor eee
yang bangkrap
bukan
raja bahrain

kah kah kah



----------

UNIVERSITI DODOL

Posted: 12 Jun 2014 06:00 PM PDT





UNIVERSIT DODOL


PENSWASTAAN UITM MELALUI SISTEM KONSESI MENGUNTUNGKAN KRONI DAN MERUGIKAN RAKYAT

Salah satu belanja besar yang dimasukkan di dalam Belanjawan Tambahan kali ini ialah bayaran sewa tahunan kepada pemegang konsesi bagi enam kampus cawangan UiTM di seluruh negara. Pada tahun 2014, pemegang-pemegang konsesi ini akan menerima bayaran sewa sebanyak RM234 juta seperti yang dipohon di dalam Belanjawan Tambahan yang sedang dibahaskan.

Saya telah membidas kaedah pembiayaan melalui sistem konsesi untuk membina kampus-kampus cawangan UiTM dalam sesi-sesi perbahasan yang lepas. Dalam jawapan Parlimen sebelum ini yang bertarikh 10 April 2014, Perdana Menteri mengakui bahawa:

1.      Di antara tahun 2009 hingga 7 Mac 2014, 6 syarikat telah dilantik sebagai pemegang konsesi untuk membina 6 kampus cawangan UiTM di Pasir Gudang (Johor), Jasi (Melaka), Seremban II (Negeri Sembilan), Puncak Alam (Selangor), Tapah (Perak) dan Kota Samarahan (Sarawak).

2.      Kos untuk membina setiap kampus ini hanyalah di antara RM280 juta ke RM315 juta.

3.      Walau bagaimana pun,  kerajaan telah menandatangani perjanjian konsesi selama 23 tahun dan bersetuju membayar sewa tahunan di antara RM56 juta sehingga RM69 juta setiap satu.

Ini bermakna, Kerajaan Persekutuan selepas ini terpaksa menanggung bayaran konsesi tahunan yang dianggarkan berjumlah RM375 juta setahun (mengambil sewa tahunan purata setiap kampus sebanyak RM62.5 juta untuk 6 kampus cawangan) selama 23 tahun.

Jumlah keseluruhan bayaran konsesi tahunan ini kepada 6 syarikat terbabit selama 23 tahun adalah RM8.6 bilion yang akan ditanggung oleh rakyat.

Sedangkan kos untuk membina 6 kampus cawangan ini dianggarkan hanyalah sebanyak RM1.8 bilion sahaja (mengambil kos purata iaitu RM298 juta setiap kampus untuk 6 kampus cawangan) sekiranya Kerajaan Persekutuan membinanya tanpa diswastakan kepada syarikat-syarikat melalui sistem konsesi.

Ini bermakna, sistem konsesi yang sedang rancak digunakan oleh Barisan Nasional untuk membina kampus-kampus UiTM adalah penerusan kepada sistem penswastaan yang memberi keuntungan besar kepada syarikat kroni dan menjadi bebanan besar kepada rakyat. Dalam kes 6 kampus cawangan ini, rakyat terpaksa menanggung bebaban kos sebanyak hampir 5 kali ganda lebih mahal (iaitu kos pembinaan kampus hanyalah RM1.8 bilion tetapi rakyat terpaksa membayar sewa tahunan sebanyak RM8.6 bilion kepada syarikat konsesi).

Saya juga khuatir kerana bayaran sewa tahunan kepada syarikat konsesi ini bakal menjadi salah satu perbelanjaan terbesar yang bakal ditanggung oleh pengurusan UiTM. Contohnya, bagi tahun 2014, bayaran sewa konsesi sebanyak RM234 juta adalah 11% dari keseluruhan peruntukan kepada UiTM tahun ini iaitu sebanyak RM2.15 bilion.

Bermula Isnin depan, saya akan perincikan siapakah sebenarnya yang memiliki syarikat-syarikat konsesi yang menerima konsesi penswastaan 6 kampus UiTM ini. Mereka adalah pemimpin-pemimpin Umno sendiri atau kroni terkenal mereka yang rapat atau memegang jawatan di dalam Umno.

Barulah rakyat dapat memahami bahawa Umno tidaklah membela UiTM seperti yang selalu dilaungkan, malah sekarang Umno menggunakan UiTM dengan cara membebankan UiTM dengan bayaran konsesi untuk mengkayakan pimpinan-pimpinan Umno dan kroni mereka.

  
RAFIZI RAMLI
Ahli Parlimen Pandan

12 Jun 2014


----------

PROJEK KAYAKAN KRONI

Posted: 12 Jun 2014 07:30 AM PDT






SKANDAL MOSTI: PROJEK DIUNJURKAN MENDAPAT PEROLEHAN RM70 JUTA SETAHUN TETAPI DIBIAYAI OLEH GERAN PERCUMA

Sebuah syarikat iaitu NSE Resources Corporation Sdn Bhd ("NSE") telah berjaya mendapatkan geran sebanyak RM100 juta untuk membiayai projek komersilnya untuk membekalkan stim air (steam) kepada sebuah projek industri di Kerteh.

Bersama-sama ini saya sertakan dokumen dari NSE sendiri yang dihantar ke Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) dan pejabat Perdana Menteri di dalam proses untuk mendapatkan geran tersebut yang memperincikan kos projek dan unjuran perolehan/keuntungan yang bakal diperolehi.

Projek membekalkan stim air ini menelan kos sebanyak RM130 juta (rujuk dokumen).

Apabila projek ini beroperasi sepenuhnya dalam tahun 2015, perolehan tahunan adalah sebanyak RM68 juta setahun dan akan terus meningkat hingga mencecah kepada RM78 juta menjelang tahun 2023. Keuntungan operasi tahunan pula adalah diunjurkan sebanyak RM27 juta dalam tahun 2015 dan dijangka mencecah RM31 juta setahun menjelang 2023.

Maknanya, dengan geran berjumlah RM100 juta itu yang saya simpulkan tidak perlu dibayar balik kerana ia satu geran dan bukan pinjaman – syarikat NSE ini akan mendapat untung besar setiap tahun dari projek komersilnya tanpa perlu mengeluarkan modal kerana kos projek dibiayai oleh rakyat melalui geran kerajaan.

Sebab itu, saya mendesak Perdana Menteri menerangkan bagaimana beliau dan Menteri MOSTI boleh meluluskan geran sebanyak RM100 juta untuk membiayai projek komersil yang keuntungannya hanya mengkayakan kroni sedangkan beribu-ribu pensyarah yang mengusahakan kajian berhempas pulas untuk mendapatkan geran yang jumlahnya jauh lebih kecil setiap tahun.


RAFIZI RAMLI
Ahli Parlimen Pandan

12 Jun 2014




----------

MELAYU BUMIPUTERA ISLAM

Posted: 12 Jun 2014 06:30 AM PDT




KOMENTAR

bila cina kata
melayu bodoh
tahu marah





Melaka UiTM students build logo using 

dodol containers



MELAKA — Forty students from Universiti Teknologi Mara (UiTM) Melaka made their university proud today when their achievement made it
to the Malaysia Book of Records (MBOR).
The students managed to build the logo of the universiti measuring 5.3m by 8.2m (including the right colours) using 37,400 used 'dodol' (sweet toffee-like confection) containers, in a record time of two hours and 30 minutes.
UiTM Melaka assistant rector Dr Ismadi Md Badarudin said the cost for building the logo, about RM13,400, was contributed by corporate companies.
"The proceeds from 'dodol' sold for RM1 to members of the public will go toward the Tabung Aman Palestin and Tabung Mengubah Destini Anak Bangsa UiTM charities," he told reporters here today.
Dr Ismadi said 'dodol' containers were chosen because it was a traditional delicacy among people in Melaka and can be stored for a long time.
The certificate for the logo was presented by MBOR representative Suhaili Shamsuddin to Dr Ismadi.


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH


i rest may case

my lord 

kah kah kah

-----------

RAJA KELAWAR DAN RAJA DIMAN

Posted: 12 Jun 2014 01:01 AM PDT






SULTAN CONTOH

bukan 

freeloader

ya ampoon

ya maulana


MAIN ANGGUK
Nampak gayanya memande menteri besar main angguk kepale je la pasni walau pun sultan kata kentut die wangi...nasib ko orang la dapat sultan camni.. on SILA BERI PENDAPAT
Anonymous
on 6/10/14

MENJARAH HARTA RAKYAT
Apabila suatu badan berkanun atau satu syarikat berada di bawah naungan raja, ia akan menjadikan badan/syarikat itu kebal dari segi undang-undang kerana raja tidak boleh disaman atas tugas rasmi. Ini membolehkan badan/syarikat merompak/menjarah harta rakyat tanpa mendapat perlindungan dari segi undang-undang. 

Berbanding dengan kerajaaan negeri yang boleh disaman jika kerajaan negeri melakukan kesilapan.Dapat dinyatakan disini kita kembali kepada zaman feudal yang rakyat tidak berhak ke atas dirinya sendiri dan apa-apa perolehan sumber hidup, tempat tinggal hendaklah mendapat ihsan dari raja jika tidak kamu boleh dihalau dan harta kamu boleh dirampas.

 Selepas ini kita boleh melihat projek pengerang dan seumpama dengannya akan berjalan lancar tanpa mendaapaat baantaahaan dari rakyat on PEMBACA MENJAWAB KEMBALI
kiedentech
on 6/10/14
 RAJA GOPAL
tidak ada beza antara absolute monarchy (ataupun raja berpelembagaan) dgn kuasa rakyat (demokrasi). dlm sistem demokrasi bila wakil rakyat jadi pemerintah, dia dah lupa yg dia tu cuma wakil rakyat. contoh pemerintah yg terbaik & tiada tolok bandingnya ialah saperti berikut: 'head of the state as well as the church, he was Caesar and Pope in one; but, he was Pope without the Pope's pretensions, and Caesar without the legions of Caesar, without a standing army, without a bodyguard, without a police force, without a fixed revenue. 

if ever a man had the right to say that he ruled by a right divine, it was Muhammad, for he had all the powers without their supports. he cared not for the dressings of power. the simplicity of his private life was in keeping with his public life'. (rev.r.bosworth-smith 1839-1908). kata ikut sunnah nabi. on PEMBACA MENJAWAB KEMBALI
kampong lad
on 6/10/14
SYAITAN UJUNG TANAH
Satu lagi info tentang syaitan negari ujong tanah...dengar cerita ada makmal dadah terbesar di bawah istana atas bukit....???? syaitan ini juga kepala mafia ujong tanah....betul ke?! on PEMBACA MENJAWAB KEMBALI
Anonymous
on 6/10/14
FREELOADER
bro, kita semua tahu sultan adalah freeloader. memang kita tak nak sultan ni masuk dalam pentadbiran. tapi sila beri pencerahan kenapa ahli2 umno juga tak suka pada sultan ni padahal diorang sama2 merompak tanah melayu ni.kenapa anak maidin tak suke, kenape anak iskandar kutty tak suke. mohon pencerahan. on SILA BERI PENDAPAT
Anonymous
on 6/10/14
LAGI FREELOADER
kalau freeloader nak masuk campur dalam pentadbiran, sila keluar dari istana dan masuk bertanding dalam pru. kalau dah sibuk sangat nak pegang jawatan elok berenti jadi freeloader bertanding secara anak jantan. bukan dikelilingi oleh askar2 peribadi kemudian asyik ugut2 orang. tak cukup2 lagi elaun yang dapat? mati nanti nak dikambus dengan duit kah? on SILA BERI PENDAPAT
Anonymous
on 6/10/14
JOHOR MILIK SIAPA
johor di pijak milik orang... Yang jadi Agong... melayu Yang jadi Raja... melayu Yang jadi PM... melayu Yang jadi TPM...melayu Yang jadi MB...melayu Yang jadi menteri... ramai melayu Yang jadi ketua tentera... melayu Yang jadi ketua polis... melayu Yang jadi ketua hakim... melayu Yang jadi ketua itu, ketua ini... melayu.. Tapi.... Yang jadi mundur.... MELAYU.... .... jahat sungguh DAP.... kah kah on SILA BERI PENDAPAT
Anonymous
on 6/10/14
JANGAN NAK HARAP
pandangan aku dulu sampai sekarang sama..raja dan sultan ni menghabiskan dan membazirkan duit rakyat..ingat dulu ketika malayan union sultan celaka ni la yang setuju dan menandatangani malayan union..akhirnya rakyat tanah melayu bangkit dan menentang malayan union ini..

nak harapkan sultan dan raja melayu, merek ini memikirkan perut busuk mereka bukan rakyat tanah melayu...sampai sekarang pun aku tak akan percaya sultan dan raja ni nak bela melayu..mereka lah yg menjual tanah melayu kepada cukong asing.. on SILA BERI PENDAPAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/10/14
KAH KAH KAH
Semua ni patut kena charge bawah Akta Hasutan pasal hina Sultan.. Kah Kah.. (jawa peranakan) on SILA BERI PENDAPAT
Anonymous
on 6/10/14

 KAH KAH KAH




------------

CILAKA YANG BERTERUSAN

Posted: 11 Jun 2014 11:00 PM PDT





Penangguhan PAC bentang laporan NFC hanya untuk selamat nyawa pemimpin terlibat

1. Parlimen diberitahu oleh Pengerusi Jawatankuasa Pemeriksa Kira-kira Wang (PAC) Datuk Nur Jazlan Mohamed berkata hasil siasatan ke atas skandal National Feedlot Corporation masih belum dapat dibentangkan kononya kerana kes tersebut masih di mahkamah.

2. Umum perlu ingat sejak sebelum PRU ke 13 kononya dibentuk jawatankuasa peringkat parlimen bagi menyiasat kes NFC. Namun semuanya senyap sehingga Nur Jazlan dalam laporan pada 26 November lalu menyebut, laporan itu akan dibentangkan pada 3 Disember selepas tertangguh selama seminggu dan sehingga kini.

3. SAMM berpendapat NFC satu isu besar yang menjadi contoh antara banyak kes lain yang melibatkan kehilangan wang rakyat libat pemimpin tinggi regim. Isu ini menarik perhatian ramai sehingga tertekan maka satu jawatankuasa dibentuk sebelum pilihanraya untuk menyejukkan isu ini ini terbukti sehingga pilihanraya setelah penyiasatan kononya selesai tiada laporan dibentangkan. Malang sehingga kini pun laporan tersebut tidak dibentangkan. 


4. Adakah pembentangan masih gagal dibuat kerana bagi memberikan masa jangka hanyat politik untuk pemimpin tertentu atau tidak mahu rakyat kecewa kerana laporan jawatankuasa siasatan itu hanya mengandui syor syor dangkal dan tidak mampu merungkai rahsia umum kehilangan wang rakyat ?

5. Projek NFC itupun sudah mula bertukar tangan, adakah laporan tersebut hanya akan dibentangkan apabila semua saranan sudah tidak lagi menjadi relavan atau ia akan disenyapkan begitu sahaja sehingga ia sejuk dan dilupakan rakyat. SAMM melihat regim ini tidak pernah serius dalam usaha memperkukuh integriti dalam menyelamatkan wang rakyat.




Cik Gu Bard
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia





-------------

KAUM KAPITALIS SEDANG MERANCANG

Posted: 11 Jun 2014 08:48 PM PDT






DI MAKLUMAKAN
kaum kapitalis
kaum pemodal
telah bersedia
untuk memastikan 
warga dunia
berkurangan

atas nama  kajian
virus h5n1 telah direka

inilah jenayah
kaum kapitalis

pada tahun 1918
virus  yang dikenali 
sebagai spanish flu
telah menewaskan 
50 juta manusia

NOTA
kenapa negara islam
masih tidak mempersoalkan
mers yang sedang menyerang
di saudi arabia

besar kemungkinan dimusim haji
akan merebak lagi virus ini

tempat yang paling terbaik
untuk merebakkan virus mers
ialah di mekah
padat 
dalam masa yang sama
bakal mangsa
datang dari seluruh dunia

apakah ini teori konspirasi?

APA HENRY KISSENGER CAKAP 1975
Depopulation should be the highest priority of foreign policy towards the third world, because the US economy will require large and increasing amounts of minerals from abroad, especially from less developed countries.

TERJEMAHAN

mengurangkan pendududk dunia adalah salah satu dari dasar luar amerika yang penting, kerana ekonomi amerika syarikat memerlukan bahan galian dari luar negara, terutama dari negara negara yang belum maju

NOTA
saya menjadi marah
kerana kawan baik saya
juga
anak murid kelas falsafah saya
telah meninggal dunia tiga minggu dahulu
sekembali dari berumrah

doktor  di hospital ampang
telah membungkus mayat dalam plastik
dan
 enggan melakukan post mortem
dengan alasan 
kawan saya meninggal
pada hari ahad
  

H5N1 - YANG BERWANA KUNING

Scientists condemn 'crazy, dangerous' creation of deadly airborne flu virus
Scientists have created a life-threatening virus that closely resembles the 1918 Spanish flu strain that killed an estimated 50m people in an experiment labelled as "crazy" by opponents.

US researchers said the experiments were crucial for understanding the public health risk posed by viruses currently circulating in wild birds, but critics condemned the studies as dangerous and called on funders to stop the work.

KAPITALIS YANG BAIK
HANYALAH KAPITALIS

YANG MATI

-----------

ALHUSSEYN

0
sumber :-

ALHUSSEYN


Tidak dinamakan Umno kalau tak menipu

Posted: 12 Jun 2014 07:29 AM PDT

Dia tuduh Datuk Ngeh Koo Ham mahu umat Islam hormati murtad
Benarkah ada seorang pemimpin DAP meminta umat Islam di negara ini menghormati hak untuk bermurtad ? 

Serorang Ulama Muda Umno, Ahmad Fazrin Yahaya mendakwa anggota parlimen Beruas Datuk Ngeh Koo Ham dalam ucapannya telah meminta umat Islam di negara ini menghormati hak untuk bermurtad sekaligus mencetuskan perpecahan. 

 "Sebagai anggota parlimen, sepatutnya dia faham dengan jelas apa yang terkandung dalam Perlembagaan dan Malaysia sebagai sebuah negara Islam sudah pastinya tuntutan begini amat sensitif. Baca sepenuhnya  di sini 

Saya tidak pasti sejauh mana kebenaran dakwaan tersebut. Sebagai seorang yang mengaku ulama, sudah tentu tidak akan bercakap melalut atau membuat fitnah, terhadap orang lain walaupun keatas yang bukan Islam.

Tapi kerana kaitannya dengan Umno, dan Umno sangat sinonim dengan pembohongan , maka perlulah kita berasa sangsi dan tidak menelannya bulat-bulat. Tidak dinamakan Umno kalau tidak menipu!

 Saya telah merujuk dan meneliti kenyataan Ngeh Koo Ham melalui laporan Rocket Kini. Saya dapati tidak ada apa-apa pun ayat yang membawa maksud sebagaimana yang didakwa Ulama Muda Umno itu.

 Ngeh sekadar berpesan agar semua pihak menghormati Perlembagaan Persekutuan dalam menangani masalah perbezaan antara agama.

 Berbahas di Dewan Rakyat semalam, beliau mengulas beberapa isu antara-agama yang timbul pada tahun ini, seperti perebutan hak penjagaan anak dan tindakan ke atas Muslim bermazhab Syiah.

 Eloknya korang bacalah sendiri dari sumbernya di sini

Rupa-rupanya beruk ini yang menggoncang pokok itu....

Posted: 12 Jun 2014 03:00 AM PDT

Kalau tidak ada angin, tetapi pokok bergoncang, itu tandanya ada beruk sedang buat kerja, siapa lagi! Jom kita lihat kerja beruk celaka berikut:

SHAH ALAM 10 Jun - Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Mohamed Ali dikatakan akan menyertai semula parti itu selepas dipecat keahliannya pada Januari 2012. 

 Siapa yang melaporkan berita atas tu? Akhbar celaka  inilah , siapa lagi? Kemudian dia pula sendiri yang memuatkan berita penafiannya :


Berita penuh  di sini

Asang Jati ni cuba pula nak kelentong konon pemecatannya kerana mengkritik sikap dan moral Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

 Hoi mangkuk! Orang masih ingat kes kamu yang memecat Khalid Samad sebagai Timbalan YDP (2) Negeri dan Shaari Sungib sebagai Ketua Penerangan Negeri.Boleh baca di sini

Orang juga masih ingat bahawa Tindakan Disiplin Keatas Hasan Ali : Wajar dan amat perlu.

Jika benar Umno sokong Hudud.....

Posted: 11 Jun 2014 11:00 PM PDT



Setelah Umno Kelantan berjaya menyemarakan perjuangan PAS di Kelantan dengan 'sokongan hudud', kini Umno Selangor pula dilihat mahu mempertingkatkan lagi 'sokongan hudud' mereka di Selangor pula! 

 Dan dengan tak semena-mena itu pula berlegaran angin kentut si Hasan Ali yang cuba menguji nilai pasaran saham dirinya... 

 Buat masa terkini, belum ada lagi suara-suara dari PAS yang memberi respon mengenai perkara ini.Nampaknya saperti mahu menyembunyikan kuku masing-masing.Tunggulah juga... 

 Jom kita hentam Umno tu dulu.Kalau Umno benar-benar ikhlas mahukan perlaksanaan hudud , kenapa nak laksanakan Hukum Hudud di Kelantan atau di Selangor sahaja?

 Kenapa tidak diperjuangkan supaya dillaksanakan diseluruh Malaysia? Secara automatik Kelantan dan Selangor pun akan melaksanakan hukum Hudud, betul tak? 

 Memang tanggungjawab negeri Kelantan terletak di bawah kerajaan negeri, tetapi kena ingat juga tanggungjawab Malaysia terletak di kerajaan pusat.

 Kerajaan pusat dikuasai Umno – parti terbesar orang Islam di dunia, jadi laksanakan lah suruhan Hukum Hudud untuk seluruh Malaysia. InsyaAllah kita akan diberi Rahmat dan perlindungan-Nya.

 Kelak bila mati nanti, kita bukan ditanya kamu dari parti PAS atau Umno, tetapi kamu adalah rakyat didalam Negara Islam, apa yang telah kamu lakukan untuk menyokong kerajaan supaya melaksanakan hukum hudud?

 Aku harap PAS Selangor janganlah pula nak perasan dan tergedik-gedik dengan 15 kerusi yang ada padanya tu...

 Lebih baik kita  lihat saja dulu telatah MCA yang sedang terkebil-kebil bila ditanya oleh DAP suatu soalan yang mudah :

 Bila nak buat demonstrasi di hadapan ibu pejabat Umno Serlangor bagi menyatakan bantahan mereka terhadap usul itu? 

Sila baca lagi di sini

Sedap mulut saja menteri mangkuk ni!

Posted: 11 Jun 2014 08:18 PM PDT

Datuk Seri Jamil Khir Baharom mempertahankan insiden melibatkan jabatan agama Islam yang menimbulkan kontroversi baru-baru ini, dan menegaskan agensi terbabit melaksanakan tanggungjawab yang diberi.

 Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata, tindakan yang diambil oleh jabatan agama atau majlis agama mengikut prosedur yang digariskan kepada mereka.

 "Sebab itu saya katakan elok supaya agensi agama ini diberikan tugas dan tanggungjawab mereka. 

 "Biar mereka laksanakan mengikut SOP (piawaian prosedur) dan prosedur mereka," katanya pada sidang media selepas merasmikan Persidangan Pengurusan Zakat di Universiti Teknologi Mara (UiTM), hari ini. Baca sepenuhnya di sini

Sedap mulut saja menteri ni cakap bahawa tindakan yang diambil oleh jabatan agama atau majlis agama mengikut prosedur yang digariskan kepada mereka.

Sudah berapa kali buat tindakan melulu dan bila terbukti telah melakukan kesilapan, minta maaf begitu saja .... alahai...

Apa kejadahnya JAIS serbu rumah tanpa waran, bertindak ganas dan angkuh macam samseng,  pecahkan pintu pagar


Serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) pada 3 Ogos 2011 lalu terhadap premis Persatuan Bible Malaysia (BSM) dan merampas kitab injil mereka adalah tindakan gopoh dan bodoh kerana ia telah mencetuskan ketengangan antara agama di negara ini.

Sepatutnya, sebagai menteri yang dipertanggung jawapkan keatas ajensi hal ehwal Islam, penilaian semula (review) bidang tugas dan bidang kuasa Jabatan/Agensi  dilakukan segera supaya selaras dengan kehendak perundangan dan perlembagaan negara yang memberikan hak kebebasan untuk berugama. Artikel 11(3) (A) Perlembagaan Persekutuan menjelaskan setiap kumpulan agama berhak menguruskan hal ehwal keagamaan mereka sendiri tanpa campur tangan kumpulan agama lain.

Kalau kita hormati agama orang lain maka orang agama lain juga akan menghormati ugama kita :


 Dan janganlah kamu memaki sembahan-sembahan yg mrk sembah selain Allah, kerana mereka nanti akan memaki Allah dgn melampaui batas tanpa pengetahuan. Demikianlah Kami jadikan setiap umat menganggap baik pekerjaan mereka. Kemudian kepada Tuhan merekalah kembali mereka, lalu Dia memberitakan kpd mereka apa yg dahulu mereka kerjakan. (6:108)

Kita benar-benar berharap agar JAIS akan bertindak dgn lebih matang dan bijaksana supaya Islam tidak dihina.  Sesungguhnya Allah beserta org2 yg bertakwa & org2 yg berbuat kebaikan. (16:128)

Biaqpila

0
sumber :-

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT