Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


[LIVE NOW ] 310514 - Ustaz Jafri Abu Bakar - Penawar Bagi Hati

Posted: 31 May 2014 05:39 AM PDT


Bn untung tipis 238 undi

Posted: 31 May 2014 05:33 AM PDT

Tak rasmi: BN umum kemenangan

5:52PM May 31
7.51pm: Pemimpin GERAKAN mengumumkan menang pilihan raya kecil dengan majoriti hanya 238 undi.

DAP - 19,919
BN - 20,157
Majoriti - 238

 

LIVE-FROM UBAH TV

Posted: 31 May 2014 05:04 AM PDT

Teluk Intan: DAP mendahului dengan majoriti tipis
 
 
 
 
 
 
Proses pengundian berakhir pada jam 5 petang dengan peratusan pengundian yang agak rendah - 66.5 peratus atau 39,850 pengundi. Ini lebih rendah daripada sasaran DAP sebanyak 70 peratus, yang diharapkan parti itu akan memberi kemenangan kepada calon muka barunya, Dyana Sofya Mohd Daud yang berdepan dengan calon BN Datuk Mah Siew Keong.
 Pada 2013, jumlah keluar mengundi di Teluk Intan ialah 80.4 peratus. DAP menang kerusi Parlimen tersebut dengan majoriti 7,313 undi. Suruhanjaya Pilihan Raya dijangka memulakan proses penjumlahan rasmi pada jam 6.30 petang di Dewan SM Abdul Rahman Talib.

KITA LIHAT AKSI-AKSI YANG MENYEBABKAN Bn AKAN TUMBANG

Posted: 31 May 2014 04:52 AM PDT

 
Ini lah sikap penyokong Bn apabila berkempen.Apa yang kita tahu mereka ini sudah tentulah ahli Umno.Umum mengetahui kempen ini dan perkataan yang dikeluarkan amat tidak akademik.Jadi betul lah kalau ada yang mengatakan Umno celaka.Aku rasa yang membuat provokasi ni pun tak cerdik.Hancur Bn/Umno jika inilah caranya.





PAKAI KAIN NAK CAKAP BESAR







 INI GAYA INSANE





Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


TAK HABIS HABIS BABI

Posted: 31 May 2014 07:36 PM PDT








ARAB MAKAN BABI
Ayat Qur'an mengenai babi merujuk kepada amalan pemakanan bangsa-bangsa yang duduk di Tanah Arab. maknanya, sebelum ada Ayat Qur'an mengenai babi, bangsa-bangsa tersebut pun makan babi juga. jadi apakah semua bangsa yang tinggal di Tanah Arab sudah tukarkan darah mereka? on PENCERAHAN PEMBACA
Anonymous
on 6/1/14
PANDANG 
BETUL BETUL
BENTUK MULUT
TT..lu tgk bentuk mulut ridhuan t tu.. sama mcm mulu nada je senget.. mmg sepesen.. tgk bentuk gigi pulak.. semiotik mulut ngan gigi ni mmg tuhan design cenggitu.. spesis biol mmg sama la.. Padal babi ni, pada gua bukan la masalah berat.. jika hang lalu..hang makan la.. pada gua, babi ni okey jer.. umat islam ni bodoh mcm pelir lepas pancut.. 

Camana gua kata tak ok? Islam mengharamkan riba, tetiba bank rakyat luluskan hutang tanpa riba, PAS pulak terhegeh2 marah suruh siasat.. patutnya ucapkanlah tahniah kerana Bank Rakyat dah mula bagi hutang tanpa riba. Lepas ni pakat demo ramai2 ucapkan tahniah sebagai perasmian sistem hutang tanpa riba. Ini tidak, masih terhegeh2 ikut Sabarudin tukang kasut tu jugak.. 

parti bodo ni mmg jenis ramai jer berserban..tapi otak nihil.. cakap ikut agama.. org buat pinjam tanpa riba, dimarah pulak.. patut sokong supaya pinjaman lps ni xder riba.. lantak la pasal salahguna kuasa..rembat duit bank..atau apa2 lagi reason..yg penting..tanpa riba..ini sudah on BABI OH BABI
Anonymous
on 5/31/14



----------

SELAMAT BERGAWAI

Posted: 31 May 2014 06:58 PM PDT






TIM TUKAR TIUB
mengucapkan 
selamat bertapai
selamat berlangkau
selamat bergawai
kepada warga  sarawak




-------

SAMA SAMA KITA BERSAMA

Posted: 31 May 2014 06:30 PM PDT





Doakan Presiden PAS sejahtera - TG Nik Aziz

HARAKAHDAILY
.
BELIAU berharap Tuan Guru Abdul Hadi dapat kembali semula ke tanah air dan meneruskan tugas memimpin PAS demi kesinambungan perjuangan yang suci ini.




SAMA SAMA

KITA

BERSAMA

SAMA


-----------

PENCERAHAN PEMBACA

Posted: 31 May 2014 07:30 AM PDT



WAHAI
 BANI MELAYU
jujur lah
tengok muka ini
tengok sekali lagi
mata sepet
adakah  ini muka melayu

i rest my case my lord
kah kah kah


Kpd pembaca, apa yang Isham Rais maksud di sini tentang Ridhuan Tee , ialah " Ridhuan Tee telah makan babi, sebelum dia masuk Islam. Dan selepas dia (Ridhuan Tee) masuk Islam, ada kah Ridhuan Tee kena tukar darah kerana telah pernah makan babi ?" on APA CERITA RIDHUAN TEE?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/31/14





---------

HEBAT ANAK MUDA MELAYU

Posted: 31 May 2014 06:30 AM PDT




FACE BOOK


'KNOWLEDGEABLE' VS FITNAH
Ini contoh fitnah penyokong asabiah di Facebook untuk memperbodoh Melayu supaya membenci pemimpin DAP.
Sebenarnya, ADUN Seri Delima Rsn Rayer menyifatkan pemimpin dan penyokong Umno yang mengapi-apikan sentimen perkauman di Pulau Pinang belakangan ini sebagai 'Umno Celaka'.
...See More
'KNOWLEDGEABLE' VS FITNAH Ini contoh fitnah penyokong asabiah di Facebook untuk memperbodoh Melayu supaya membenci pemimpin DAP.  Sebenarnya, ADUN Seri Delima Rsn Rayer menyifatkan pemimpin dan penyokong Umno yang mengapi-apikan sentimen perkauman di Pulau Pinang belakangan ini sebagai 'Umno Celaka'.  Lantas, penyokong Umno secara liar menceroboh DUN Pulau Pinang untuk menggambarkan Rayer menyebut 'Melayu Celaka'.  Tetapi, hansard DUN mendedahkan wakil rakyat tersebut tidak pernah menyebut di dewan, sebagaimana difitnah cybertroopers Umno (contoh seperti di bawah)  Yang menyebut 'DAP Haram Jadah' di DUN adalah Datuk Mahmud Zakaria, dan ADUN Umno bagi kawasan Sungai Acheh itu sendiri akhirnya mengaku di dewan.  ADUN Datuk Keramat yang juga Exco Kerajaan Pulau Pinang Jagdeep Singh Deo dalam reaksinya di dewan turut menyebut bahawa DAP tiada niat untuk menceroboh dewan seperti samseng Umno, walaupun wakil rakyat Umno menyebut sedemikian.  "Ini bezanya penyokong Pakatan dan samseng Umno terbabit," ujar anak mendiang Karpal Singh tersebut.  Fitnah adalah kempen yang 'unmarketable', sebab Melayu dan kaum lain di Malaysia kian 'knowledgeable'  Setuju?  ZAINULFAQAR YAACOB Fotojurnalis P.Pinang  +60194241583 zainulfaqary@gmail.com Faqar.blogspot.com



KOMENTAR
sebenarnya fb ini
milik anak muda melayu
mereka amat benci pada raja
tapi tak berani muncul
tak berani tunjuk muka

tapi mereka memang benci raja
benci free loader

sentimen anak muda melayu
benci raja ini
memang sedang merebak

maka anak muda melayu ini
gunakan yb rayer
kerana yb ini berani
berkata benar
pernah berkata
united malays national organistaion ini cilaka

tahniah
anak muda melayu!




----------

BABI OH BABI

Posted: 31 May 2014 12:39 AM PDT




HEBOH HAL BABI
tetiba gas 
naik harga
padan muka
kah kah kah



DNA BABI
Lanchow lah DNA babi korang boleh cari tapi kapal MH370 lebih gedebak dari Bik Mama tak dapat cari pulak! Macam sial aje! on HUKUM MANUSIA
Suku Samdol
on 5/30/14
COP HALAL
nak tanya ckit nie.. bukan kah asalnya Jakim yang bagi cop halal kat company nie.. maksudnya Jakim x check lah masa 1st time bg halal??? Napa sekarang yang duk terhegeh-hegeh pasal kes nie?sepatutnya rakyat kena saman Jakim bukan Cadbury sebab bg Chop HALAL tanpa Selidik... Bak kata pepatah.. Bukan salah ibu mengandung tapi salah bapak x pakai kodom on HUKUM MANUSIA
rebelliuos monkey
on 5/30/14
COKLAT BABI HALAL
itu lah lu kata rasuah haram dah apa dah jadi coklet babi dah halal pulak, secara techinikalnya rasuan jadi halal pulak on HUKUM MANUSIA
Anonymous
on 5/30/14
NAK DAPAT 73 BIDADARI
1.Rsanya adalah puak-puak JAKIM ini akan masuk neraka kerana isu DNA babi ni!ko bayangkan dah tiga bulan DNA babi ditemui!!baru JAKIM keluarkan kenyataan!!dalam tiga bulan beraparamai umat islam makan coklat haram ni!!! 

2.JAKIM yang keluarkan HALAL!kena sentiasa pantau setiap makanan yang diberi status HALAL terutama dari syarikat kepunyaan puak kapiaq!!bukan dok goyang kaki di pejabat jee! kalau ko takut bertindak atas kepentingan tertentu!!lebih baik ko minta sedekah jee!lebih baik dan afdal dari ko dok permainkan islam!!!! 

3.umat islam ramai juga dok guna akai dikepala lutut!!banyak lagi coklat dan barangan yang dikeluarkan oleh syarikat islam!!tapi depa suka makan barangan yang dikeluarkan syarikat kapiaq!!dah tau puak-puak kapiaq ni memang dah sah jadi ahli neraka!!menipu dan tak kenai yang halal atau haram!! 

4.macam ko la jugak bhaiii!!dok jadi hamba kapiaq jeeee!!! on HUKUM MANUSIA
Anonymous
on 5/30/14
TAKUT PADA CINA
kah...kah...kah.... takut cina tak pangkah BN di teluk intan..... fuckwak cibai......... apalanchow?......... kah...kah...kah.... on HUKUM MANUSIA
Anonymous
on 5/30/14

INI MUKA CINA
ke
muka melayu
jangan cakap bohong





-------------

MINTA BANTUAN ORANG RAMAI

Posted: 31 May 2014 12:00 AM PDT






PENGUMUAN

minta bantuan

orang ramai



SIAPA DIA
saorang  india
dilaporkan telah memberi
satu gumpal duit kepada malik husin

malik husin ialah sosok
yang bertanggung jawab
 dalam pemilihan pimpinan pkr
yang sedang berjalan sekarang

dilaporkan 
 duit ini disogok
bertujuan untuk membeli sokongan
agar menutup kes kes penipuan
yang sedang disiasat

dilaporkan malik husin
telah membalingkan duit
ini ke muka india ini

awalnya telah dilapor
saorang  budak india
kini semakin jelas
bukan seorang  budak india
tapi seorang jantan india

justeru semua pembaca tukar tiub
jika ada maklumat
tentang siapa jantan india ini
sila hantarkan
dan hebohkan maklumat ini

untuk menghormati
kerja baik malik husin
justeru
tidak sopan kalau
kita bertanya dari beliau



------

PELOBI ANTARABANGSA SAMPAI

Posted: 30 May 2014 10:38 PM PDT




 MENGOLAH 
PERSETUJUAN


KOMENTAR

tukar tiub meramalkan
cadbury akan diumum halal

halal?

bagaimana dna babi halal?

diumumkan halal 
kerana lobi kaum pemodal 
lebih besar dari lobi
allah dalam dunia ini

mustahil ada menteri
mustahil ada orang kerajaan
berani melanggar kepentingan 
kaum kapitalis multinasional

syarikat cadbury 
menjanjikan ringgit dan dolar
allah hanya menjanjikan
syurga sesudah mati

lobi kaum pemodal
pasti telah begerak cegas
untuk memastikan dna babi ini halal


APA MAKNA 

HEBOH

DNA BABI

berita  dna babi ini
hanya untuk mengolah persetujuan 
untuk menyediakan dasar
yang berkait rapat
dengan rancangan projek skim kaya
united malays national organisation

ini  sebahagian dari
persediana untuk projek halal hub

heboh heboh dna babi ini
akan melahirkan cadangan
agar setiap kilang pembuat makanan
akan ada ustaz sebagai penghalal

ini bertujuan menyediakan
ruang kerja
untuk graduan
dari jordan
dari moroko
dari mesir
dari pakistan
dari timur tengah

graduan dari timur tengah
melambak lambak
bukan belajar ilmu dunia
tetapi belajar ilmu sesudah dunia
maka inilah peluang untuk mereka
menjadi ustaz dalam kilang

tak caya?

sila tunggu



Analisis produk Cadbury diperolehi Rabu iniBernama | 9:00AM May 31
Menteri berkenaan minta peniaga hentikan jualan dua produk coklat Cadbury yang mengandungi DNA khinzir sehingga analisis diperoleh




---------

BUAT APA YANG MEREKA TAK SUKA

Posted: 30 May 2014 09:30 PM PDT




Kangkung muncul di Teluk Intan

Isu kangkung masih menjadi modal penyokong Pakatan Rakyat menyindir Barisan Nasional di Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan.

Insiden di Sekolah Kebangsaan Kampung Bahagia kira-kira jam 10 pagi tadi menyaksikan kekecohan berlaku apabila penyokong BN dan DAP yang dipisahkan hanya lima meter dari satu sama lain oleh dua buah kenderaan pacuan empat ronda bertengkar dan pergaduhan hampir tercetus.

Penyokong BN berang apabila penyokong DAP menggantung kangkung dengan wang kertas RM1 di hujung galah.




KAH KAH KAH

KANG KANG

KONG


GoMalaysian

0
sumber :-

GoMalaysian


[Terkini Teluk Intan] Keputusan Tidak Rasmi - 640pm

Posted: 31 May 2014 03:36 AM PDT

Keputusan Tidak Rasmi:

BN - 6591
DAP - 7360
Rosak - 172

[Terkini Teluk Intan] Keputusan Tidak Rasmi - 615pm

Posted: 31 May 2014 03:12 AM PDT

BN - 2636
DAP - 2483
Rosak - 60

DAP ketinggalan

DUNIACACAMARBA

0
sumber :-

DUNIACACAMARBA


Kanak-kanak 7 Tahun Maut Jatuh di Pasar Raya

Posted: 31 May 2014 07:33 AM PDT


[SH] KUALA LUMPUR – Cuti sekolah sebuah keluarga bertukar menjadi mimpi ngeri apabila seorang anak perempuan mereka berusia enam tahun terjatuh dari tingkat tiga di sebuah pusat membeli belah terkenal di ibu negara kira-kira jam 2 petang, hari ini.

Insiden menyayat hati itu disedari kakitangan pembersihan ketika sedang menjalankan tugas dan melihat kepala kanak-kanak perempuan tersebut hancur selepas terhempas ke lantai.

Ibu bapa mangsa kelihatan meraung di samping jasad anak mereka sambil berkali-kali menyebut anaknya mereka baru sahaja masuk darjah satu.

Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Muhammad Azlee Abdullah mengesahkan kejadian itu dan polis akan memaklumkan kepada umum perkembangan tentang kes itu dalam masa terdekat. - Nizam Zain/31/5/14


Polis Filipina Dakwa ‘Wang Tebusan yang Besar Dibayar untuk Bebaskan Tebusan Cina’

Posted: 31 May 2014 07:24 AM PDT


[TMI] Pembebasan dua wanita yang diculik di Sabah semalam dalam usaha bersama pihak berkuasa Malaysia dan Filipina hanya dicapai selepas pembayaran "wang tebusan yang besar", lapor Reuters hari ini.

Laporan itu bercanggah dengan kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semalam bahawa "tidak ada wang tebusan dibayar" untuk membebaskan pelancong China, Gao Huayun dan pekerja resort, warga Filipina Marcy Dayawan, yang diculik dari Singamata Adventures dan Reef Resort, di Semporna, 2 April lalu.

Semalam dalam tweetnya, Najib menulis semasa lawatan rasminya ke China: "Saya baru sahaja diberi taklimat oleh @PDRMsia bahawa kedua-dua wanita diculik dari sebuah resort di Sabah April lepas diselamatkan oleh pihak berkuasa kita."

"Tiada wang tebusan dibayar bagi mendapatkan pembebasan mereka. Kejayaan hasil kerjasama pasukan keselamatan Malaysia dan Filipina. Saya berterima kasih kepada semua yang terlibat."

Bagaimanapun, sumber polis Filipina memberitahu Reuters bahawa wang tebusan yang besar dibayar bagi membebaskan kedua-dua wanita itu.

"Ia jarang berlaku bagi Abu Sayyaf untuk melepaskan orang yang diculik tanpa wang tebusan yang dibayar," kata laporan itu.

Tetapi laporan itu tidak memberikan sebarang maklumat mengenai wang tebusan yang dikatakan itu, seperti jumlah yang dibayar dan sumber dana.

Kumpulan pengganas itu sebelum ini menuntut 500 juta peso Filipina (RM36.8 juta) untuk melepaskan Gao, tetapi tidak membuat sebarang permintaan wang tebusan untuk Dayawan.

Pada 2 April, tujuh lelaki bersenjata memasuki resort kira-kira 10.30 malam dan menculik Gao, 29, dari Shanghai dan Dayawan, 40, dari resort itu.

Dilaporkan bahawa pihak berkuasa Malaysia percaya Abu Sayyaf, sebuah kumpulan pengganas yang berpangkalan di selatan Filipina, bertanggungjawab atas penculikan itu dan mereka mendapat bantuan dari dalam.

Berikutan penculikan Gao dan Dayawan, seorang pegawai polis di Sabah mendedahkan bahawa penculikan itu juga mungkin melibatkan kakitangan resort.

"Abu Sayyaf aktif di kawasan itu sejak 15 tahun yang lalu dan bertanggungjawab untuk beberapa kes penculikan," kata pegawai itu kepada The Malaysian Insider dengan syarat tidak mahu namanya disiarkan.

"Dalam banyak kes, mangsa dibebaskan selepas wang tebusan yang besar dibayar. Kes malam tadi dijangka tidak berbeza," katanya.

Insiden itu merupakan satu daripada tiga kejadian dalam tempoh tujuh bulan lalu yang melibatkan pelanggaran di Zon Keselamatan Timur Sabah yang ditubuhkan selepas "pencerobohan" Lahad Datu oleh pihak berkuasa Sulu awal tahun lepas.

Pada November tahun lepas, pelancong Taiwan Chang An Wei diculik dari pulau peranginan Pom Pom sementara pasangannya, Li Min Hsu ditembak mati.

Chang dibebaskan sebulan kemudian selepas wang tebusan yang besar dibayar kepada Abu Sayyaf melalui perantara.

Awal bulan ini, warga China Yang Zai Lin, 34, diculik oleh kumpulan bersenjata Abu Sayyaf dari sebuah ladang ikan berhampiran Pulau Babi, Lahad Datu, dan dibawa lari dengan sebuah bot laju.

Walaupun cuba ditahan pihak keselamatan Malaysia, penculik berjaya melarikan diri ke perairan antarabangsa dan dipercayai menuju ke selatan Filipina.

Yang, yang berasal dari Guangzhou, menguruskan ladang ikan sejak tiga tahun lalu. Ladang ini dimiliki oleh Wonderful Terrace Sdn Bhd yang berpangkalan di Hong Kong.

Yang diambil oleh lima orang lelaki yang berpakaian seragam tentera. Sekurang-kurangnya tiga daripada mereka dikatakan bersenjatakan M-16.

Abu Sayyaf adalah kumpulan militan Islam yang meningkat terkenal pada tahun 1990-an kerana berjuang untuk satu wilayah Islam bebas di Filipina.

Ahli diketahui terlibat dalam kes pengeboman, penculikan, pembunuhan dan aktiviti pemerasan. – 31 Mei, 2014.


P/s: Logik!!!


Mayat Suspek Bunuh Kanak-Kanak Ditemui

Posted: 31 May 2014 07:20 AM PDT



[HM] Kuala Lumpur – Satu mayat lelaki dipercayai suspek pembunuhan kejam membabitkan kanak-kanak berusia dua tahun, kelmarin, ditemui terapung berhampiran Tol Bandar Sunway, kira-kira 4 petang ini.

Mayat berusia 27 tahun terbabit ditemui anggota Bomba dan Penyelamat Selangor yang menjalankan misi mencari sejak hari kejadian.

Bagaimanapun, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Senior Asisten Komisioner Gan Kong Meng ketika dihubungi memberitahu pihak polis belum mengenalpasti mayat terbabit adalah suspek.

Katanya, pasukan forensik masih berada di lokasi mayat ditemui untuk pengesahan dan tidak menolak kemungkinan mayat itu ada suspek yang diburu berdasarkan corak baju. – 31/5/14

Berita awal di sinidi sini.





Lanjutan Wanita Direjam dengan Bata: Iqbal Bunuh Isteri Pertama untuk Bersama dengan Farzana

Posted: 30 May 2014 08:41 PM PDT


Iqbal memegang gambar isterinya Farzana.
[HM] Lahore: Suami wanita hamil yang dipukul hingga mati oleh anggota keluarganya kerana berkahwin dengan lelaki yang dicintainya semalam mengaku membunuh isteri pertamanya kerana mahu bersama wanita itu.

Farzana Parveen, 25, dihentak dengan bata oleh 20 anggota keluarganya di depan Mahkamah Tinggi Lahore.

Kejadian itu mencetuskan kemarahan masyarakat antarabangsa, lebih-lebih lagi selepas laporan menyatakan polis tidak bertindak menghalangnya.

Semalam, suami mangsa mengaku membunuh isteri pertamanya supaya dapat berkahwin dengan Farzana.

Dia juga mendedahkan, kakak Farzana juga dibunuh oleh anggota keluarganya atas dasar membela maruah keluarga.

"Saya membunuh isteri pertama saya kerana cintakan Farzana," kata Mohammed Iqbal, 45.

Menurutnya, dia tidak dipenjarakan kerana anaknya yang melaporkan pembunuhan itu menarik balik tuduhan.

Dia kemudian mematikan telefonnya dan enggan menjawab panggilan seterusnya.

Terdahulu, dalam perbualan itu, dia mendakwa kakak Razana, Rehana diracun keluarga selepas bapanya bergaduh dengan keluarga mentuanya.


Si bapa mendesak Rehana meninggalkan suaminya, tetapi dia enggan.

Pendedahan mengejutkan itu dibuat selepas Iqbal menyelar polis kerana enggan membantu menyelamatkan nyawa isterinya.

Mayat Farzana dikebumikan kira-kira jam 2 pagi dengan dihadiri keluarga Iqbal.

Menurut mereka, tindakan itu diambil kerana keadaan mayat mangsa yang begitu teruk.- Agensi/31/5/14

Berita awal di sini.

Lanjut di sini.





Biaqpila

0
sumber :-

Biaqpila


DYANA KALAH CIPUT JE

Posted: 31 May 2014 04:08 PM PDT



Suasana sebak menyelubungi suasana di pusat operasi kempen DAP Teluk Intan selepas keputusan yang diperolehi malam ini memihak kepada BN.
Para penyokong calon DAP, Dyana Sofya Mohd Daud,
dilihat berpelukan dan mengalirkan air mata semasa
menenangkan antara satu sama lain.
Dyana sendiri ketika berdepan dengan kira-kira 200
orang penyokong tersebut pada malam ini berkata ini
bukanlah penamat bagi beliau dalam politik.
"Ini bukanlah penamat bagi Dyana Sofya, saya tidak
akan kecewakan anda," kata Dyana yang kelihatan
tenang.
Peguam muda itu, yang mengenakan baju kurung warna
kundang dan selendang berwarna hitam pada malam ini
berkata beliau tidak hanya berusaha untuk bertanding
kerusi Parlimen, tapi untuk mencapai tujuan lebih besar.
"Kita perlu menghentikan politik kaum. Saya tidak hanya
menentang (Datuk) Mah (Siew Keong), namun seluruh
jentera (BN).
"Mah hanya menang (kira-kira) 200 undi," katanya yang
menambah beliau akan terus berkhidmat untuk Teluk
Intan walaupun tewas dalam pilihan raya kecil tersebut.
Beliau ditemani penasihat DAP Lim Kit Siang,
setiausaha agung Lim Guan Eng dan juga para
pemimpin DAP lain yang hadir untuk menyatakan
penghargaaan kepada para penyokong.
Kerusi tersebut berjaya dirampas semula oleh bekas
penyandangnya, presiden GERAKAN dengan majoriti tipis
238 undi.
Sebelum itu, suasana berbeza dapat dilihat di luar
pusat operasi kempen GERAKAN, apabila Mah disambut
dengan sorakan gembira oleh para penyokongnya.
Beliau turut mengambil peluang menyindir "parti
tertentu" yang menurutnya tidak sabar-sabar membuat
pengumuman kemenangan.
Dalam ucapan ringkasnya kepada para penyokong di
bangunan tersebut, Mah berkata beliau berharap agar
penyokongnya bersabar jika pengiraan semula
dilakukan.
"Sebab keputusan tidak rasmi sudah keluar tapi pihak
lawan sudah cabar keputusan itu," katanya.
"Jika SPR akan membuat kiraan semula dalam
beberapa jam lagi dan kita sabar, tak macam satu parti,
dia tak sabar dia tulis di Internet semua dia menang.
"Kita hormati undang-undang, kita sabar sikit," kata
Mah lagi yang disambut tepukan oleh para
penyokongnya.

MK



BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT