Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


CheguBard terima penggantungan.Tak kan PKR sama macam Umno?

Posted: 29 May 2014 04:43 AM PDT

CheguBard terima penggantungan

 
Penggantungan ini tidak menghapuskan matlamat perjuangan, kata CheguBard.
chegubardPETALING JAYA: Aktivis PKR Badrul Hisham Shaharin yang lebih dikenali sebagai CheguBard menerima keputusan parti untuk menggantung keahliannya, namun meminta diberi ruang untuk satu sesi pendengaran untuknya membela diri.

"Saya ada berjumpa dengan Pengurusi Panel Bantahan Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) Abd Malek Hussin untuk meminta diberi ruang kepada saya membela diri dalam satu sesi pendengaran," katanya apabila dihubungi FMT hari ini.

Beliau hadir sendiri ke ibu pejabat PKR awal petang tadi untuk mengambil surat tunjuk sebab yang dikeluarkan oleh parti kepadanya sebelum bergegas ke Teluk Intan untuk kempen pilihan raya kecil (PRK) kerusi parlimen itu.

"Saya tidak kisah diambil tindakan sebegini namun ada juga individu-individu lain seperti Azmin (ALi), Zuraida (Kamarudin) yang juga membuat komen terhadap JPP untuk pemilihan parti kali ini jadi sejajarnya ia juga harus mengambil tindakan yang sama," kata CheguBard lagi.

Tambahnya, satu surat telah diberi kepada Pengerusi Lembaga Disiplin PKR Datuk Dr Tan Kee Kwong untuk memaklumkan perkara ini.

"Saya terima penggantungan ini sampai siasatan ke atas saya selesai dijalankan. Harapan saya dan juga semua rakyat ialah PKR sebagai parti masa depan perlu dilihat berbeza walaupun ada masalah kita kenal pasti masalah itu dan tanganinya," katanya lagi.

Apabila disoal sama ada beliau akan kekal bersama PKR setelah digantung keahliannya, CheguBard dengan tenang menjawab penggantungan ini tidak menghapuskan matlamat perjuangannya.

"Saya ada terima ratusan panggilan, pesanan ringkas dan juga tweet berkenaan penggantungan ini.
Respon saya mudah, kita kena sabar, tenang dan fokus kerana penggantungan ini tak hapuskan matlamat perjuangan kita yang masih jelas iaitu mahukan parti menerajui perubahan," katanya mengakhiri perbualan.
Semalam, CheguBard telah didapati bersalah oleh mensyuarat Biro Politik PKR kerana membuat kenyatan media yang mendakwa proses pemilihan kotor dan tidak telus.

"Beliau turut membuat dakwaan terbuka dengan menyatakan 'Petugas JPP menjadi agen kepada Azmin Ali' pada Mei 12 yang disiarkan dalam laman mysuara.net dan FMT.

"Responden telah juga membuat kenyataan terbuka mengkritik Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) dalam akhbar Berita Harian pada 21 Mei bertajuk 'Keputusan penuh penipuan: Chegubard", menurut satu kenyataan yang diedarkan oleh Kee Kwong semalam.

PAS minta Bank Rakyat jelaskan pinjaman RM40j tanpa faedah

Posted: 29 May 2014 04:30 AM PDT






PAS menuntut Bank Rakyat menjelaskan mengenai dakwaan campur tangan politik dalam isu pembayaran balik pinjaman sebanyak RM40 juta oleh seorang usahawan permaidani.

Ketua penerangannya Datuk Mahfuz Omar berkata Bank Rakyat dan kerajaan Malaysia perlu menjelaskan alasan dalam meluluskan pinjaman dan juga pembayaran balik tanpa faedah untuk pinjaman tersebut.

KETUA PENERANGAN Umno CELOK.... LARI TAKUT DITANYA WARTAWAN. KITA BACA KOMEN DARI PENGUNJUNG MALAYSIAKINI

Posted: 29 May 2014 04:24 AM PDT




Umno macam budak-budak ha.ha.ha

Sarodin Odin · Top Commenter · Football Player at Polis Diraja Malaysia
Nasib baik boleh lompat kalau tersadong kaki waktu tu coba anda bayangkan mesti orang ingat toyol siapa terlepas dalam parit.

Nuin Salleh · Top Commenter
Takut benar Maslan dengan wartawan Malaysiakini.

Apa nak takut? Bukan wartawan nak tembak pun. Cuma ambil gambar dan tanya je..Kalau tak nak ditemuramah pun berdepanlah sebagai menteri yang hebat. Katakan saja "no komen"

Lawak sungguh mentri ni. Takut ditanya wartawan..

keh keh keh...


Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


LAPORAN DARI MAHKAMAH

Posted: 29 May 2014 08:25 PM PDT





FACE BOOK




Mahkamah Tinggi Jenayah 2 @ 29.05.2014
Tian Chua, Adam Adli , Hishamuddin Rais & Haris Ibrahim
constitutional challenge of the sedition act.
 — with



LAPORAN DARI MAHKAMAH

tian chua, adam adly dan hishamuddin rais
dengan bantuan lawyers for liberty
telah mengajukan
permintaan di mahkamah tinggi
untuk melupuskan dakwaan ke atas mereka

peguam pembela telah berhujah hampir 1 jam
mengatakan bahawa akta hasutan 1948 tidak 
mengikut lunas perlembagaan malaysia
nama akta ini  saje 
telah jelas sebagai bukti
bahawa ini akta kolonial

akta ini datang 
dari kerajaan baginda queen elizebeth
akta ini digunakan untuk melawan
rakyat tanah melayu 
yang bangun angkat senjata
pada tahun 1948 apabila darurat diistihar

akta ini tidak pernah 
lulus dari  parlimen malaysia
ini fakta

permintaan telah ditolak

ketika ini ada 8 sosok
sedang di dakwa dibawah akta hasutan:

yb teresa
yb tian chua
safuan anang
adam adly
tamrin gaffar
haris ibrahim
hishamuddin rais
dan
arwah karpal singah

karpal telah didapati bersalah
dan didenda 5 ribu
tidak dipenjara 
kerana memakai kerusi roda

justeru 7 sosok yang lain
akan didapati bersalah dan dipenjara

bayangkan -karpal hanya berkata :

' tidak ada sesiapa lebih tinggi dari perlembagaan'

apa yang karpal dilafaz oleh karpal
adalah kebenaran
tapi karpal didapati salah

yb teresa didkawa hanya kerana
membuat klip video
yang dianggap menghasut
kerana ada watak perempuan gemok
yang mukanya sama saperti muka rosmah

sosok yang lain
didakwa kerana mereka berucap
pada malam 13 mei 2013
di dewan china

isi ucapan mereka ialah
menjemput orang ramai 
turun ke jalan raya berhimpun
didataran merbok untuk menentang penipuan

ucapan mereka menyatakan
bahawa pru13 adalah penipuan
kerana berani bercakap benar
kesemua mereka akan dipenjarakan

FAKTA
kes safuan anang telah berjalan
safuan akan dipanggil untuk bela diri

kes adam adli berjalan minggu lepas
akan dianggil bela diri

kes hishamuddin rais
akan bermula selasa depan

kes tian dan tamrin bulan ogos

kes haris ibrahim belum bermula
masih di mahkamah tinggi

kes teresa sedang berjalan

NOTA
sesiapa yang nak belanja
mereka yang dituduh ini
sila lakukan segera
mungkin sebelum maulud rasul nabi isa
mereka adak pergi bercuti ke sungai buluh

sesiapa ada utang pada mereka
sila langsaikan segera
jangan jadi macam zul nordin
kah kah kah

hidup yang tidak membuat sejarah
adalah hidup yang siasia.... tukar tiub

---------

PROJEK TUKANG TIPU

Posted: 29 May 2014 07:47 PM PDT





KOMENTAR

ini tukang tipu

tak perlu dengar


Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menggesa BN dan DAP yang saling menuduh menuduh tentang salahlaku dalam pilihan raya kecil Parlimen Teluk Intan, supaya membuat laporan kepada suruhanjaya itu.
 
Pengerusi SPR, Abdul Aziz Mohd Yusof berkata demikian berhubung dakwaan DAP yang hamper percuma diagih kepada pengundi di majlis dihadiri calon BN, Datuk Mah Siew Keong hadir, manakala BN menuduh DAP menawarkan bas tambang murah untuk pengundi luar kawasan balik mengundi esok.



SHAT THE 

FAK UP

kepala lancow

buat lawak

bodoh


-----------

PROJEK REGIME CHANGE DITERUSKAN

Posted: 29 May 2014 07:32 PM PDT






JENG JENG

 JENG

projek regime 

change

disambung 

kembali

kah kah kah

NOTA
padan muka
suruh jadi baik
tak mahu
kena tampar amerika
baru sedar

kah kah kah

Diplomat AS perlu bertindak ketika Malaysia salah guna hak asasi manusia, kata aktivis


Penyokong hak asasi manusia antarabangsa mendesak diplomat Amerika Syarikat (AS) di Malaysia tidak berdiam diri mengenai penyalahgunaan hak asasi manusia di negara ini susulan daripada kenyataan Presiden Barack Obama dalam lawatannya di sini, baru-baru ini.

Timbalan Pengarah Asia Badan Hak Asasi Manusia, Phil Robertson menyeru Duta AS dan pasukannya untuk memberi tekanan kepada Malaysia supaya mematuhi standard hak asasi manusia antarabangsa.

BACA DI SINI
http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/diplomat-as-perlu-bertindak-ketika-malaysia-salah-guna-hak-asasi-manusia-ka


---------

DNA HARAM

Posted: 29 May 2014 07:22 PM PDT






KOMENTAR

wahai bani melayu
sedarlah
bahawa ada lagi
yang lebih haram
ada lagi yang lebih najis
ada lagi yang lebih jijik
dari dna babi

perbuatan mengambil rasuah
perbuatan salah guna kuasa
bunuh orang dalam tahanan
tahan tanpa bicara
tipu pilihan raya
rembat tanah orang kampong
adalah kerja kerja haram
yang selama ini berleluasa

kini kerja haram sademikian
tewlah mula menjadi dna
united malays national organisation

Bukan babi saja haram, rasuah penyelewengan juga haram, kata ahli Parlimen PAS

Persepsi babi-itu-haram menunjukkan tahap kelemahan mentaliti Melayu-Islam yang duduk di bawah pemerintahan Umno, kata Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Abdul Samad (gambar).
Khalid berkata, ‎melalui hasil didikan songsang Umno, sensitiviti lain yang menjurus kepada hukum haram tidak ditekankan.
"Soal sensitiviti jangan isu babi sahaja, banyak lagi benda haram seperti ‎isu rasuah, penyelewengan, perkauman, kezaliman‎ yang langsung tiada sensitiviti dalam masyarakat.

-----------

HUKUM MANUSIA

Posted: 29 May 2014 06:08 PM PDT





Hukum produk Cadbury tercemar DNA Babi 'halal dimakan'

Cetak
PUTRAJAYA: Hukum produk Cadbury yang disahkann halal sebelum didakwa mengandungi Asid Deoksiribonukliek (DNA) babi adalah seperti hukum asalnya iaitu 'halal dimakan', demikian menurut Fatwa Majlis Kebangsaan.

Pengerusi Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan, Dr Abdul Shukor Husin berkata ia termasuk dalam kategori keadaan 'Umum al-Balwa', iaitu keadaan musibah atau kesukaran yang berleluasa dan sukar dielak.


KAH KAH KAH

woit

kejap haram

kejap halal

apa maknanya?

maknanya ini 

hukum manusia

kah kah kah


---------

SIAPA BOSS INDIA INI

Posted: 29 May 2014 07:30 AM PDT





FACE BOOK


------

SIAPAKAH CALON TIMBALAN PRESIDEN YANG BERI RASUAH KEPADA MALIK HUSSIN ?



Benarkah dalam mesyuarat Biro Politik malam semalam telah berlaku satu peristiwa yang menggemparkan ?

Mesyuarat yg dihadiri oleh DSAI, Zuraidah dan lain-lain pimpinan tanpa kehadiran Azmin Ali telah "terpegun" apabila saudara Malik Hussin telah "melemparkan" sejumlah wang rasuah ke atas meja.

Menurut sumber sebagai berkata bahawa wang tersebut afalah wang cuba disogokkan kepada beliau.

Apa yang pasti calon Timbalan Presiden tersebut bukan Khalid Ibrahim.

Sebagai ahli akar umbi boleh fikirkan apakah layak calon tersebut dipilih ?



KESAHNYA
ada seorang india
datang jumpa pak malik
dia beri pak malik sagengam wang
ini kerana pak malik orang besar
dalam pimilihan pkr

pak malik marah

pak malik buang duit itu ke muka
orang india ini

dan pak malik berkata:
get that money to your 
fucking boss
i m not for sale

persoalan yang dihadapti oleh pak malik
ialah pengunaan perkataan fucking boss
bolehkah perkataan itu digunakan untuk boss

besar kemungkinan pak malik
akan disaman kerana menggunakan
perkataan lucah
kah kah kah

NOTA
dikatakan boss

india ini

ialah ... 

kah kah kah

saje tak nak 

cakap

jangan pancut 

cepat

main main dulu

kah kah kah


--------

TUNGGU PENGUMUMAN

Posted: 29 May 2014 06:00 AM PDT



KAH KAH KAH

siapa yb ini
ini yb romeo
kita patut sokong
ini yb contoh

agak agak yb ini dari
parti apa?

ini mesti yb cina
yang tak sembahyang
minum samsu
makan babi
ambil rasuah

kah kah kah

Pilihanraya kecil di Terengganu?
PETALING JAYA: Heboh di negeri Terengganu berita kononnya satu pilihanraya kecil bakal diadakan tidak lama lagi kerana seorang ADUN dikatakan akan meletakkan jawatan.
Sejak dua hari lepas pelbagai khabar-khabar angin bertiup di negeri tersebut. Pejabat FMT turut dihujani dengan panggilan telefon daripada orang ramai untuk mengesahkan berita tersebut.
Menurut sumber, ADUN itu tidak tahan dengan tekanan dan beliau akan melepaskan jawatan di atas sebab-sebab peribadi walaupun beliau telah berhasrat tidak mahu bertanding lagi pada PRU akan datang.
FMT difahamkan ia adalah kerana bekas perempuan simpanannya membuat aduan kepada istana yang mana ADUN tersebut mungkir janji.


RAKYAT SUKA
lagi banyak pilihan raya kecil 
lagi baik untuk rakyat
dapat beras
dapat gula
dapat kain batik
silap hari bulan
dapat cium tangan najib
dapat bau karipap rosmah
kah kah kah



-----------

MELAYU NAK APA?

Posted: 28 May 2014 09:30 PM PDT









MELAYU: NAK APA LAGI?

Semenjak kemenangan Pakatan Rakyat dalam PRU12 kita melihat semakin galak munculnya NGO-NGO yang memakai jubah 'hijau' berjanggut dan berserban untuk menyuarakan 'garis Melayu'. Kita terbaca nama Perkasa, Jati, Jaringan Melayu dan paling baru Isma. Ini hanyalah nama-nama NGO yang sempat kita ingati. Walhal ada puluhan malah ribuan lagi NGO jenis Melayu yang diwujudkan oleh akhbar jala - Penyebar Fikiran Rakyat.

Apabila 52% warga Malaysia menolak United Malays National Organisation dan Pakatan Rakyat memenangi seluruh undi popular di Tanah Melayu dan di Sabah dan Serawak – maka NGO-NGO Garis Melayu ini semakin kuat raungnya. Siang malam mereka mendodoi dan meroyan kerana Tuan Mereka sedar bahawa kalau TIDAK dengan penipuan yang dirancang oleh SPR – parti United Malays National Organisation telah terkambus.

Tanpa penipuan SPR dalam PRU13 Negara Malaysia pasti telah terlepas dari cengkaman Rosmah dan Najib. Tanpa SPR menipu dalam PRU13 Malaysia telah kembali dimiliki oleh rakyat untuk menjadi sebuah negara yang lebih adil dan lebih demokratik untuk keselesaan anak semua bangsa.

Tetapi apakah sebenarnya NGO Melayu Islam ini? Kenapa mereka meraung? Bagaimana boleh kita memahmi NGO ini? Siapa Tuan Ngo ini? Dan apa peranan NGO Melayu Islam ini?

Sekali lagi saya wajib menerangkan kepada pembaca yang budiman bahawa politik ialah ekonomi. Tujuan berpolitik ialah untuk merampas kuasa politik. Dengan kuasa politik segala punca ekonomi akan dapat dimiliki.

Pakatan Rakyat berpolitik kerana mahu mendapatkan punca-punca ekonomi negara ini. Dengan menguasai punca ekonomi Pakatan Rakyat berkemungkinan mengagih-agih punca ekonomi ini dengan lebih adil kepada orang ramai.

Manakala United Malyas National Organisation berpolitik untuk mempertahankan kuasa ekonomi yang mereka miliki. Dengan kuasa ekonomi yang ada dalam tangan - Parti Ketuanan Melayu bersama kuncu-kuncu boleh merampok dan menjarah ekonomi negara tanpa halangan atau dakwa dakwi. Dengan kuasa politik Parti Ketuanan Melayu ini dapat memperkayakan kroni dan anak bini mereka. Dengan kuasa ekonomi Parti Ketuanan Melayu ini dapat membeli kuasa politik, mengupah polis dan SPR untuk mempertahankan kuasa mereka.

Justeru pertembungan Pakatan Rakyat dengan United Malays National Organisation ialah perebutan punca ekonomi. Jika ada Si Polan yang gagal memahami pekara asas ini maka Si Polan ini akan gagal memahami apa itu politik dan apa itu politik di Malaysia. Gagal memahami asas ekonomi maka akan gagal memahami asas politik. Politik ialah manifestasi ekonomi. Berpolitik bertujuan untuk merangkul dan memiliki punca ekonomi.

Agama, bangsa, bahasa – semua ini – bukan kemudi politik. Ajenda ini muncul dan atau dilahirkan hasil dari pertembungan perebutan ekonomi. Justeru, jika kita terus melihat Agama, Bangsa, Bahasa sebagai kemudi politik Malaysia maka kita memiliki pandangan salah. Politik di Malaysia – malah dimana-mana pun politik dalam dunia ini semua dikemudikan oleh ekonomi.

Malah - Persidangan OIC atau Muktamar Nadathul Ulama atau Muktamar Parti Muhamadiah di Indonesia atau Muktamar PAS saban tahun - yang menjadi kemudi perbincangan ialah ekonomi. Pelbagai parti politik Islam atau pertubuhan Islam ini bebincang dalam muktamar mereka untuk mencari jalan memperbaiki taraf ekonomi ummah. Pemimpin parti akan bermuktamar dan bertekad untuk mengeluarkan ummah dari lembah kemiskinan.

Amerika menyerang Iraq dikatakan kerana 'senjata pemusnah' yang dimiliki oleh Saddam Hussein. Tetapi dunia tahu Amerika datang menyerang kerana minyak. Minyak ialah punca ekonomi. Obama datang ke Kuala Lumpur untuk memaksa Najib menanda tangani perjanjian TPPA. Perjanjian TPPA ini ialah perjanjian ekonomi.

Justeru suara dari Perkasa atau dari Isma walau pun bunyinya Melayu, walau pun bunyinya Islam tetapi dibelakang Melayu dan Islam ini ialah perebutan ekonomi.

Penganut fahaman Isma atau penganut fahaman Perkasa mengeluarkan kenyatan rasis anti Cina kerana ekonomi. Pengikut NGO ini melihat secara jelas dengan mata kepala mereka bahawa Orang Cina di Malaysai ini lebih kaya. Orang Cina lebih berwang, lebih senang kehidupan mereka dari orang Melayu. Orang Cina memiliki kota perniagaan, harta Orang Cina dalam bandar bernilai tinggi, bangunan dan gedung perniagaan hampir dalam semua kota, pekan dan bandar dimiliki oleh Orang Cina.

Jika dibandingkan Orang Melayu dengan Orang Cina – amat jelas Orang Cina lagi kaya. Pandangan ini bukan satu pandangan salah.

Ahli Isma dan Perkasa melihat hakikat wujudiah ekonomi yang terpampang dimata mereka maka lahirlah kenyatan awal bahawa Orang Cina di Malaysia ini adalah kaum Pendatang. Dari Kaum Pendatang kini Orang Cina telah ditakrif oleh Isma sebagai Kaum Penceroboh. Kebencian terhadap Cina itu ialah kebencian kerana ekonomi dan kekayan di Malaysia ini TIDAK menjadi milik ahli Isma dan ahli Perkasa.

Kemarahan Isma ini adalah kemarahan EKONOMI yang dimanifestasikan dalam bahasa rasis. Ini sama saperti apa yang telah berlaku di German pada tahun-tahun sebelum meledaknya Perang Dunia Kedua. Sebelum Perang Dunia Kedua - ekonomi German malah ekonomi Eropah semuanya dimiliki dan dinaungi oleh Kaum Yahudi. Malah dari sinilah lahirnya fahaman Nazi yang ingin mengembalikan hak German kepada German.

Pandangan Nazi dan rasisma khususnya di German dan umumnya di Eropah berlatar belakangkan kekuatan Parti Komunis, Parti Sosialis dan Gerakan Kaum Buruh. Ketika ini Sosialis Rusia dilihat sebagai negara contoh dan menjadi idaman kaum buruh diseluruh Eropah dan dunia. Maka garis politik kiri dan Parti Komunis dianggap sebagai musuh utama yang menghalang kelahiran Bani Aryan – kaum kulit puteh yang seharusnya menjadi TUAN untuk Dunia.

Sayugia dingatkan disini bahawa dibelakang Parti Nazi Hitler adalah taikon dan tuan-tuan pemilik bank, tuan pemilik kilang besi, tuan pemilik kilang kereta dan tuan pemilik syarikat gergasi. Kaum industrialis German dan para taikon inilah yang memilihara Hitler dan mereka yang sewaktunya denganya.

Apa yang ingin saya gambarkan disini ialah wujudnya persamaan apa yang berlaku di German pada tahun-tahun 1930'an dengan apa yang sedang berlaku di Malaysia sekarang. Apakah kenyatan saya ini keterlaluan? Apakah kenyatan saya ini TIDAK berpijak dibumi yang nyata?

Mari saya terangkan agar kita semua tidak mengambil sikap yang salah terhadap Isma atau Perkasa. Memang ramai akan ketawa apabila nama Ibrahim Ali disebut. Watak Tok Heng ini dilihat sebagai Badut Politik. Ramai yang yakin bahawa tidak ada apa-apa yang tersimpan diantara dua teliga Tok Heng. Tok Heng dianggap sebagai katak. Awas!

Bagitu juga dengan Isma yang dianggap Lebai Kampong yang mencari makan dengan menjual agama. Ahli Isma adalah mereka yang gagal dalam persekolahan lalu maka mereka berhijrah ke Timur Tengah untuk jadi Tok Lebai. Sebenarnya pandangan ini mungkin tepat dan mungkin salah tetapi awas!

Hitler juga adalah seorang pelajar yang gagal untuk memasuki sekolah seni di Vienna. Kerana gagal dalam bidang seni Hilter menjadi soldadu. Pencapaian tertinggi Hitler hanya ke tahap Tok Sarjan. Tetapi awas dan waspada siapa di belakang Hitler, siapa dibelakang Tok Heng dan Isma. Inilah yang wajib difahami.

Satelah PRU12 2008 berlangsung saya amat yakin telah ada perbincangan yang teratur – perbincangan tentang taktik dan strateji untuk mempertahankan kuasa politik United Malays National Organisation. Ini mungkin perbincangan tetutup yang hingga ke hari ini tidak diketahui siapa yang hadir. Mustahil perbincangan ini tidak wujud. Saya amat yakin ianya telah berlaku malah bukan satu perbincanga sahaja. Besar kemungkinan satu 'badan' atau satu ' jawatankuasa kerja' telah dimunculkan.

Ingati kembali sejarah bagaimana YB Khalid Samad telah mengakui yang dia telah terlibat dalam perbincangan sulit pada malam pertama satelah Pakatan Rakyat mendapat 5 buah Negeri pada tahun 2008. YB Khalid telah dijemput untuk berbincang dengan Pak Lah dalam usaha untuk menubuhkan kerajaan campuran Ketuanan Melayu dengan Parti Pas. Ini bukan fitnah. Ini fakta sejarah.

Perancangan ini wujud kerana pada hakikatnya sesudah PRU12 United Malaays National Organisation telah bungkus. Maka dari sinilah munculnya straterji: Melayu/Islam/Raja. Secara dirancang kita lihat bagaimana Hasan Ali yang kecewa TIDAK dapat menjadi Menteri Besar Selangor telah muncul dengan ajenda karipab basi yang dipanggilnya Melayu, Islam dan Raja.

Melayu, Islam dan Raja ini sedang dijaja oleh Jati, Pekasa dan Isma. Tiga pekara ini disadur pula dengan Hak Keistemewaan Melayu. Dan sekali sekala tiga pekara ini akan dililit pula dengan Perlembagaan Persekutuan.



Apa sabenaranya Raja, Islam dan Melayu ini? Siapa sebenarnya dibelakang Isma dan Pekasa ini? Jika kita rajin , sila baca kembali sejarah kebangkitan Hitler di German. Lihat dan fahami bagaimana dibelakang retorik Bani Aryan yang berkulit puteh bermata biru adalah kaum pemodal yang merasa tergugat oleh sokongan ampoh kaum buruh terhadap Parti Komunis.

Jangan terperanjat dibelakang Hilter yang dikatakan anti Yahudii itu ialah kaum Zionis sendiri yang melihat projek Aryan Hitler ini akan membawa manfaat. Apakah kita hairan apabila dibocorkan bahawa Ibrahim Ali yang anti Cina juga pernah menjadi lembaga pengarah syarikat Vincent Tan. Dan siapakah agaknya di belakang Genting dan Empat Numbor Ekor?  (TT)


NOTA
tulisan ini telah disiarkan
dalam SUARA KEADILAN
sesiapa yang hendak melanggan 
akhabar mingguan ini sila pukul talipon
03-92-21-10-45















-----------

DAPAT BAU KARIPAP ROSMAH

Posted: 28 May 2014 09:08 PM PDT





BILA NAJIB 
TAK BASUH TANGAN
hassan malik 
dapat bau karipap rosmah
kah kah kah
Skandal pinjaman Bank Rakyat RM32 juta: Menteri elak wartawan
Menteri Kabinet yang terlibat dengan skandal kelulusan pinjaman Bank Rakyat sebanyak RM32 juta hari ini menolak untuk memberikan sebarang jawapan kepada wartawan hari ini. Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Hasan Malek meninggalkan majlis sebaik sahaja selesai merasmikan Mesyuarat Agung...





KAH KAH KAH

buru jangan 

tak buru

buru sampai 

jadi katak puru

kah kah kah

---------

MELAYU DI TIPU LAGI

Posted: 28 May 2014 08:38 PM PDT





AL-FATIHAH



DAH LAMA  MATI
Kematian yang ditangguhkan.. dengar cite azlan shah mati 25/5 lagi..tpi 28/5 baru umum dia mati..dengar cite ada perebutan takhta sultan perak berlakunya senketa antara 3 keluarga diraja perak,...

Keluarga Iskandar, Yusuf dan Abdullah....adakah perak bakal mendapat raja permaisuri berbintikan mat saleh davidson? hidup melayu!!!! hidup ketuanan melayu!!!! mana pukida mana pukimak mana pukisa kah kah kah on JENG JENG JENG
Anonymous
on 5/29/14

MACAM KES N9
Mcm yg terjadi pada N9 la..Masa Almarhum Tuanku Jaafar mangkat, bukan Tunku Naqiuddin yg menjadi pewaris takhta, sebaliknya Majlis Dato2 Undang2 Luak yg memutuskan Tuanku Mukhriz yg di lantik menjadi Yang DiPertuan Besar Negeri Sembilan...

Sebabnya semasa Ayahanda Tuanku Mukhriz iaitu Tuanku Munawir mangkat, Tuanku Mukhriz masih kecil...So Majlis Dato Undang Luak melantik adindanya iaitu Tuanku Jaafar sbg Yang DiPertuan Besar..So skrang Tuanku Mukhriz adalah pewaris takhta N9 yg sebenar..tapi den heran nape si rais tak dilantik yamtuam besar n9..kah kah kah on JENG JENG JENG
Anonymous
on 5/29/14





---------

SATU LAGI KONSERT FREE

Posted: 28 May 2014 08:08 PM PDT






BERITA SEDIH
jamal mat pet
anak tempatan
buat konsert
untuk kumpul orang melayu islam 
 ditelok intan

hasilnya
sama macam
konsert
ramli sarif
beratus ribu
ooopps....
berbelas belas
penonton datang

sedih
kasihan kepada anak tempatan
yang semakin koyok dan lokok

satu lagi
projek
united malays national organisation


NOTA
bila agaknya
para seniman ini akan faham
konsert free
akan melekehkan 
martabat mereka
yang sudah pun lekeh
kah kah kah
-----------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT