Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


LAGI LAGU HUTANG

Posted: 24 Nov 2014 07:33 PM PST








PENGHAPUSAN HUTANG OLEH KERAJAAN SEBANYAK RM876 JUTA

Aturan Mesyuarat Dewan Rakyat hari ini memasukkan dua urusan Kerajaan Persekutuan yang membawa kesan kewangan besar kepada rakyat. Urusan ini adalah dalam bentuk dua usul yang dibawa oleh Menteri Kewangan seperti berikut:

Usul Pertama:
Menteri Kewangan mencadangkan supaya hutang sebanyak RM400 juta yang diberikan oleh Kerajaan Persekutuan kepada Malaysia Debt Ventures Berhad (MDV), sebuah syarikat dimiliki Menteri Kewangan (Diperbadankan), ditukar dari hutang kepada ekuiti pada nilai yang sama.

Usul Kedua:
Menteri Kewangan mencadangkan supaya baki hutang sebanyak RM475.59 juta yang diberikan oleh Kerajaan Persekutuan kepada Prasarana Malaysia Berhad (Prasarana), sebuah syarikat dimiliki Menteri Kewangan (Diperbadankan), ditukar dari hutang kepada ekuiti pada nilai yang sama.

Ini bermakna sejumlah RM876 juta hutang anak-anak syarikat milik Kerajaan Persekutuan dihapuskan begitu sahaja dengan menukarnya kepada pegangan saham atau ekuiti. Akibat tindakan menukar hutang kepada ekuiti seperti ini, Kerajaan Persekutuan tidak boleh mengutip hutang RM876 juta dari anak-anak syarikat ini sedangkan hutang awal yang diambil oleh Kerajaan Persekutuan yang diberikan kepada anak-anak syarikat ini tetap perlu ditanggung oleh Kerajaan Persekutuan.

Lebih membimbangkan, tindakan menukar hutang kepada ekuiti ini membayangkan bahawa anak-anak syarikat ini tidak mampu untuk membayar hutang sehingga perlu diambil alih oleh Kerajaan Persekutuan. Apabila anak-anak syarikat yang prestasi kewangannya tidak memberangsangkan hingga tidak boleh membayar hutang ini dimiliknegarakan terus dengan cara ini, tanggunggan hutang dan risiko kerugian akan datang kini ditanggung sepenuhnya oleh Kerajaan Persekutuan.

Operasi MDV adalah memberi pembiayaan kepada syarikat dan projek teknologi maklumat (IT) dalam bentuk hutang. Kegagalan membayar hutang RM400 juta ini bermakna ada ramai penerima pembiayaan dari kalangan syarikat dan korporat yang gagal membayar hutang dan hutang mereka dilupuskan begitu sahaja.

Keadaannya lebih teruk bagi Prasarana kerana kegagalannya membayar baki hutang sebanyak RM476 juta itu membayangkan operasi Prasarana yang mengendalikan pengangkutan awam di negara ini terus menerus mengalami kerugian.

Oleh itu, saya mengecam tindakan Najib  yang selalu menyembunyikan penghapusan hutang besar negara ini melalui cara menukar hutang kepada ekuiti. Perkara yang sama berlaku dengan anak syarikat 1MDB iaitu SRC International yang telah dipindahmilikkan kepada Menteri Kewangan (Diperbadankan) dengan tanggungan hutang RM4 bilion yang diambil dari Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP).

Dalam keadaan peminjam hutang kecil PTPTN dikejar, subsidi dihapuskan dan rakyat terus dibebankan dengan kos sara hidup, tindakan menghapuskan hutang secara sembunyi seperti ini benar-benar mencabar kesabaran rakyat.


RAFIZI RAMLI
Naib Presiden/Setiausaha Agong KEADILAN
Ahli Parlimen Pandan




-------

SEMUA KES CINA

Posted: 24 Nov 2014 06:33 PM PST



NOTA
untuk tatapan
bani melayu


PLEASE PLEASE
Please do not insult the Chinese in Malaysia and all Malaysians as well as mankind. Ridhuan Tee is not Chinese nor human. He is just a micro-organism clinging to the bottom of a foot of a housefly that is hovering over a pile of dung. on CINA INI SUDAH TUKAR DARAH KE?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/25/14
LENDIR DAN BALAK
Untung tokey minyak, balak, judi, lendir dan arak dijamin oleh kerajaan Negara Islam bawah pimpinan Melayu Islam dgn penasihat online Tuhan mufti-mufti wal sunnah wal jamaah wal wasatiyyah wal raswah...untung rakyat dapat subsidi macam bagi kucing kurap kepala ikan main baling2...

esok PAU menangislah pada kebangsatan bangsa Melayu dan kebodohan Melayu tidak menghumban pimpinan hamba tokey kapitalis ini ke tempat asal mereka PRU lepas...longkang dan lubang jamban.. on PROJEK TIPU MELAYU
Anonymous
on 11/25/14
KRONI REMBAT
Kebebasan maklumat dedah kroni dok rembat selama ini.... ini yang jib tak suka... selama nie sejak merdeka sanak saudara dok rembat sampai lesu... apa utusan beritakan jadi pedoman... zaman internet ini payah sikit nak bodohkan orang... cerita melayu di serang todak... melayu jadi kuli ... melayu masih mundur... kesemuanya dedahkan betapa kumpulan gerombolan dok aniaya orang melayu selama ini....kah kah kah... nak salahkan cina... nak salahkan pendatang... diri tu buat apa selama ini ?

 Saja tanya.... jangan marah.... hidup melayu....hakikatnya hanya elit melayu ada hubungan politik saja hidup mewah atas titik peluh orang...betapa hinanya memberi sedekah atas nama subsidi... atas nama bantuan... atas nama tongkat.... sapa dok tanggung sapa ?

 Tak malu menadah tangan meminta sedekah atas nama rasuah..... pahlawan melayu dengan keris tok janggut hanya sandiwara yang dipercayai oleh golongan bahlol ... melayu yang tipu melayu selama ini... pementasan drama telah siap untuk pahlawan melayu on JANGAN BUAT SILAP
Anonymous
on 11/24/14
TIPU PKFZ
Sesiapa yang ingat cukong bersalah, sila bawa kes PKFZ ini ke tahap mahkamah yang lebih tinggi. Sila kan. Jangan dok asyik buli Cina Malaysia. Kalau Melayu beli tanah yang di miliki Melayu, ini OK. Kalau Cina beli tanah yg dimiliki orang Melayu, ini tak Ok. 

Bagaimana kalau Melayu beli tanah yg dimiliki Cina, ini memang sedap dan OK. WOIT, babi perkauman, hentikan lah anak-tiri-kan Cina Malaysia. Sekejap-sekejap, Mei 13 kan Cina , sekejap halau Cina keluar M'sia, sekejap maki "Cina babi", sekejap nak tutup sekolah Cina, sekejap cakap Cina itu rakyat pendatang, sekejap larang Cina sebab Cina bukan Bumiputra, sekejap bantai Cina teruk-teruk

kalau Cina berlaku accident jalanraya dengan Melayu. Woit, pada 1957, penduduk Cina 40%, tahun ini tinggal hanya 20% di M'sia. Selepas 57 tahun tindas Cina, tanya pula "Apa Cina mahu?". Woit, pukimak babi perkauman, sila henti DISKRIMINASI Cina. Syaitan perkauman, haramjadah. on PADAN MUKA MELAYU
Anonymous
on 11/24/14




----------

MULA BEREBUT REBUT

Posted: 24 Nov 2014 06:18 PM PST






 KOMENTAR
jelas perebutan telah mula 
awal dulu hishmm naik sheikh 
bila muhyiddin senyapkan diri
tapi muhyiddin jaki dcengan rosmah

sekarang semua on kembali
maka zahid keluar dengan kenyataan ini

jelas dan terang tanpa zahid
najib patah
sepupu najib ini tak ada sokongan


Jawatan dalam Umno bukan milik abadi satu 'keturunan', kata Zahid

Jawatan dalam parti bukan milik selamanya mana-mana keturunan, sebaliknya peluang harus diberikan kepada golongan muda mengambil alih tanggungjawab tersebut, kata  Ahmad Zahid Hamidi hari ini.
Mengulas gesaan bagi menjayakan proses peremajaan parti, naib presiden Umno itu berkata tanggapan mengatakan sesuatu jawatan yang disandang untuk selama-lamanya sudah berlalu kerana ia bukan kekal bagi satu legasi sahaja.

"Kita bukanlah 'warlord' yang menganggap jawatan dalam parti itu kepunyaan kita dan harus dimiliki keturunan kita atau terus dipegang oleh kita," kata Zahid.
Beliau menggesa pemimpin yang sudah terlalu lama berada dalam Umno supaya memberi laluan kepada generasi baru sebelum mereka sendiri yang diundurkan.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/jawatan-dalam-umno-bukan-milik-abadi-satu-keturunan-kata-zahid#sthash.3mo7S9Qf.dpuf

KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
ini dalam maknanya
ini ditujukan pada sapa?
kah kah kah
pada lidah kontot
atau pada mat mongol
kah kah kah

APA PUNYA TUUR








-------------

MEMANG PERANGAI

Posted: 24 Nov 2014 05:08 PM PST






KOMENTAR
apakah ini perangai
seorangf menteri
atau perangai 
keling jual todi

apakah ini sifat
memteri kabinet najib
atau kepala samseng india




Palanivel kenal dalang teroka 
tanah haram tetapi..
CAMERON HIGHLANDS - Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar  G.Palanivel mengakui kewujudan dan mengenali dalang yang terlibat dalam penerokaan tanah secara haram di Cameron Highlands tetapi tidak boleh 'bercakap banyak'.

Aktiviti haram itu terdedah luas baru-baru ini bila berlaku bencana banjir kilat berlumpur dan tanah runtuh di kawasan tanah tinggi itu.

Palanivel, anggota Parlimen Cameron Highlands, berkata walaupun mempunyai bukti bergambar beliau tidak boleh 'bercakap banyak' atau mendedahkan lebih banyak mengenai perkara itu.




KAH KAH KAH

woit
ini sah 
perangai keeeling
ditempat laian
da;lam dunia ini
menteri macam ini
bukan saje  kenaan buang
malah kena sula
siang malam
oleh media

KAH KAH KAH







------------

CINA INI SUDAH TUKAR DARAH KE?

Posted: 24 Nov 2014 06:00 AM PST





 | November 24, 2014
ridhuan tee300
Mahu kaya, tetapi malas bekerja. Akhirnya, mengamalkan rasuah. Mahukan agama, tetapi tidak mahu berkorban More ››

  1. Berita ACCIN mahu Cadbury bayar kos tukar darah umat ...

    www.kinitv.com/video/7333O74
    Translate this page
    May 27, 2014 - Gabungan Pertubuhan Islam bukan kerajaan (ACCIN) mahu kilang coklat Cadbury yang dua produknya dikesan mempunyai DNA babi ...

  1. ACCIN mahu Cadbury bayar kos tukar darah umat Islam ...

    https://my.news.yahoo.com/.../accin-mahu-cadbury-ba...
    Watch the video ACCIN mahu Cadbury bayar kos tukar darahumat Islam on News Malaysia ...


KAH KAH KAH

woit
boleh ke dengar 
cakap cina ini
dulu  pasti ada
makan babi
apakah cina ini
sudah tukar darah

apa hukum 
bersalaman dengan
cina yang pernah
makan babi?
kenapa tak ada
fatawa?

adalah cina 
yang dulu makan babi
mengugat akidah?

KAH KAH KAH





-----------

PROJEK TIPU MELAYU

Posted: 24 Nov 2014 05:00 AM PST







KERAJAAN HAPUS SUBSIDI TETAPI JAMIN KEUNTUNGAN SYARIKAT MINYAK

Saya dimaklumkan akan reaksi Ketua Pemuda Umno, YB Khairy Jamaluddin terhadap tindakan menghapuskan subsidi oleh Barisan Nasional dengan menempelak kritikan di media sosial. Beliau menjawab dengan menunjukkan bagaimana harga akan ditentukan di bawah sistem apungan harga terkawal (managed float system) di laman Twitter.

Saya mengalu-alukan jawapan itu kerana ia mendedahkan bagaimana Barisan Nasional terus memangsakan rakyat tetapi membela syarikat-syarikat besar.

Penetapan harga petrol dan diesel telah lama dibuat melalui sistem Penetapan Harga Automatik (Automatic Pricing Mechanism) yang mengikut formula berikut (iaitu yang ditunjukkan oleh YB Khairy Jamaluddin):

1.      Kos petrol dan diesel ditetapkan melalui harga rujukan menggunakan harga yang dikumpul oleh Platts melalui satu indeks yang dipanggil Means of Platts Singapore (MOPS). Harga ini adalah harga purata petrol dan diesel yang diperdagangkan melalui Singapura (dan bukannya harga minyak mentah). Kos ini telah termasuk kos dan keuntungan syarikat minyak yang mengendalikan loji penapisan kerana MOPS menentukan harga petrol dan diesel yang telah siap diproses.
2.      Ditambah: "alpha" atau bayaran pampanan kepada syarikat minyak sebanyak 5 sen (petrol) dan 4 sen (diesel) untuk melindungi mereka dari turun naik kos petrol dan diesel di pasaran
3.      Ditambah: "kos operasi" yang dibayar untuk menampung kos pengangkutan, agihan dan pemasaran yang ditanggung oleh syarikat minyak
4.      Ditambah: "keuntungan syarikat minyak" sebanyak 5 sen (petrol) dan 2.25 sen (diesel)
5.      Ditambah: "keuntungan stesen minyak" sebanyak 12.19 (petrol) dan 7 sen (diesel)

Ini bermakna sementara rakyat terpaksa berdepan dengan risiko turun naik harga petrol dan diesel di pasaran dunia ekoran kenaikan harga minyak mentah dunia, Barisan Nasional meneruskan kaedah menjamin keuntungan syarikat-syarikat minyak melalui formula yang di atas.

Segala kos syarikat minyak – dari kos memproses minyak mentah menjadi petrol dan diesel (dengan merujuk kepada harga rujukan MOPS) sehinggalah ke kos pengangkutan, edaran dan pemasaran – dijamin dan dibayar balik kepada syarikat minyak. Lebih dari itu, Barisan Nasional juga menjamin keuntungan kepada syarikat minyak dan pemilik stesen minyak.

Sebelum ini, rakyat mendapat subsidi yang mengimbangkan jaminan keuntungan yang diberikan kepada syarikat-syarikat minyak. Dengan penghapusan subsidi, rakyat terpaksa menanggung bukan sahaja kenaikan kos petrol dan diesel, malah keuntungan syarikat-syarikat minyak yang dijamin oleh Barisan Nasional.

Sebab itu saya terus menegaskan bahawa subsidi itu adalah satu tanggungjawab sosial dan moral yang perlu Kerajaan Persekutuan tanggung kerana sistem yang sedia ada memunggahkan kekayaan kepada syarikat besar dan memangsakan rakyat.

Saya berminat untuk mendapat jawapan lanjut dari Ketua Pemuda Umno sama ada tindakan beliau mempertahankan formula apungan harga yang menjamin keuntungan syarikat minyak ini bermakna beliau lebih mementingkan syarikat-syarikat besar berbanding kepayahan rakyat kebiasaan?
   
RAFIZI RAMLI
Naib Presiden/Setiausaha Agong KEADILAN
Ahli Parlimen Pandan


----------

FORUM MALAM INI

Posted: 23 Nov 2014 11:34 PM PST







MALAM INI

FORUM

SATU 

JEMPUTAN
Dakwaan kononnya Islam dan Melayu terus diancam, meski sudah lebih 50 tahun diperintah Melayu terus tersebar dan mendapat perhatian. DAP membuka gelanggang kali ini supaya isu Melayu dan Islam dapat diwacanakan secara panjang lebar; bertepatan dengan Perhimpunan Agung UMNO yang bakal berlangsung pada 25 November ini.

Forum anjuran Roketkini kali ini menghadirkan Sasterawan Negara Pak A. Samad Said; Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang; Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa; Pakar Perlembagaan Dr Abdul Aziz Bari dan Pensyarah UIAM Dr Maszlee Malik.

Forum ini akan diadakan seperti ketetapan berikut:
Tarikh: 24 November 2014
Masa: 8.30 malam
Tempat: Hotel Mandarin Court, Jalan Maharajalela, Kuala Lumpur.

Masuk adalah percuma. Semua dijemput hadir.

https://www.facebook.com/events/337191513132670/


----------

JANGAN BUAT SILAP

Posted: 23 Nov 2014 10:49 PM PST




Kebebasan maklumat bukan untuk 

semarak ketegangan kaum dan agama, 

kata Najib -

Najib berkata, ada ketikanya Internet digunakan untuk menyebarkan perkara tidak benar dan separuh benar.
"Oleh demikian, orang ramai mempunyai tanggungjawab memikirkan kandungan yang mereka kongsi.
"Dalam waktu tertentu, orang ramai perlu arif dan faham tidak semua dakwaan di Internet boleh diterima secara bulat-bulat," katanya
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kebebasan-maklumat-bukan-untuk-semarak-ketegangan-kaum-dan-agama-kata-najib#sthash.t6fGKfLR.dpuf

INI BADAK 
BUKAN ROSMAH



KAH KAH KAH
woit
memang betul
ada berita tak benar
ada berita separuh benar

contoh:
rosmah hodoh dan gemok
ini berita benar

contoh:
badak lebin ringan
dari rosmah
ini separuh benar

KAH KAH KAH

-----------

PADAN MUKA MELAYU

Posted: 23 Nov 2014 09:00 PM PST






KOMENTAR
berita ini muncul
pada masa dan ketika
yang amat tepat

ketika ahli
parti ketuanan melayu
sedang berkampong dan bersidang
berita ini terbarai

jelas terbukti
bahawa kuasa cukong
untuk menipu ketuanan melayu
lebih perkasa dfari kuasa
united malays national organisation

KHAIRY DENGAN KRIS




NOTA
siapa memiliki duit
maka dia akan
memiliki kuasa
tak perlu keris
tak perlu tanjak











PKA gugur saman terhadap KDSB dalam 

kes PKFZ

Dalam perkembangan mengejutkan salah satu skandal terbesar di Malaysia, Lembaga Pelabuhan Klang (PKA) memutuskan menarik balik saman RM720 juta terhadap kontraktor Kuala Dimensi Sdn Bhd (KDSB) dalam skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ).
The Edge Financial Daily dimaklumkan ahli lembaga pengarah LPK sebulat suara bersetuju untuk tidak meneruskan saman dalam satu mesyuarat khas di Putrajaya pada Jumaat.
Menurut sumber, tujuh daripada 9 pengarah yang hadir di mesyuarat itu memutuskan untuk memulakan rundingan dengan KDSB bagi menarik balik saman berkenaan.
Keputusan PKA menarik balik saman tersebut dibuat dua bulan selepas Tan Sri Kong Cho Ha dilantik sebagai pengerusi lembaga itu. PKA merupakan agensi di bawah Kementerian Pengangkutan dan Kong merupakan bekas menteri pengangkutan.

Sumber berkata keputusan ahli lembaga pengarah PKA itu dibuat selepas firma guaman Skrine & Co mengutus surat mengatakan kes berkenaan adalah lemah.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pka-gugur-saman-terhadap-kdsb-dalam-kes-pkfz#sthash.yWXyRxQ3.dpuf

   LIDAH PENDEK
 DENGAN KERIS

KAH KAH KAH
woit
apa jadi dengan
ketuanan melayu
sibuk bawa keris
sibuk bawa tanjak
tup tup
kena tipu oleh cukong
padan muka

woit
orang melayu klang
akan jadi red indian
tanah kena rembat
kampong tergadai
padan muka

KAH KAH KAH



-----------

BAHASA - TIADA TOLAK ANSUR

Posted: 23 Nov 2014 08:08 PM PST




KOMENTAR
dalam hal bahasa
tidak ada tolak ansur

ahli politik fikirkan
pilihan raya
ahli politik pikirkan 
populariti diri
ahli politik ambil kira
populariti parti

semua salah
hinggaan timbul masaalah
hingga ke hari ini


apa yang wajib kita fikirkan
ialah cara mendirikan
negara bangsa bukan
satu bahasa satu negara


SAYA CINA SAYA SOKONG
Saya orang cina, saya amat setuju sebagai rakyat malaysia (orang tua, tak perlu cakap la), wajib kuasai bahasa kebangsaan!! Jangan jadi macam negara india, banyak langsung tak tahu bahasa kebangsaan mereka hindi! bahasa kebangsaan adalah identiti Malaysia. on JANGAN TOLAK ANSUR HAL BAHASA
Publish | Delete | Spam
QYHOW
on 11/23/14
SALUT BIBIK
Salut kepada para bibik. Mereka ialah messenger BM. Patut bagi kerakyatan ni. on JANGAN TOLAK ANSUR HAL BAHASA
Anonymous
on 11/22/14
NAK JAGI HATI
Puak2 bahalol yg bagi muka..berlembut nak jaga hati..berlembut serba serbi..akhirnya tanah melayu penuh lendir..cameron highland dah dibotakkan..pun dah mula byk lendir..puak2 bahalol hanya tersenyum tawar..nak amik tindakan dah serba salah..sebab sengaja membahalolkan diri..akhirnya yg ditangkap ialah PATI cameron..pun bahalol jugak..woi bahalol tangkapla cukong cameron bodoh..susah sangat ke? Puak2 bahalol ni dah terlebih makan coklat babi halal agaknya..Sy menyokong tuan haji hisham sepenuhnya dlm hal ini..sy sayang Persekutuan Tanah Melayu dan bahasa Melayu.. on JANGAN TOLAK ANSUR HAL BAHASA
Anonymous
on 11/22/14
SOKONG
Saya menyokong tuan haji isham sepenuhnya..kena tegas..kena belangkong..baru jalan..baru takut..baru paham..bak kata jokowi, bakar bot nelayan penceroboh masuk perairan indonesia..sangat bagusssss..di malaya ni byk bahalol..ditangkapnya komputer..ditangkapnya no plat..ditangkapnya daun ketum..si bahalol dh kena suap..berlumba2 nak pakai alphard..nk berdatuk berdatin..habis semua dipejamkan mata..memang celaka golongan bahalol..blaja bodoh..copy and paste..klo ayam mahal beli daging..kahkahkah.. on JANGAN TOLAK ANSUR HAL BAHASA
Anonymous
on 11/22/14

SIAPA JUAL TANAH MELAYU
ko pun dah mula biol lah hisham kebelakangan ini..mungkin tiub di kepola ko ada shot sikit tak? tukatr tiub tu dulu hisyam... aku tak mis baca pos ko dalam blog ko ni. Bila jadi kes ameno jual tanah melayu..ko salah kan mak badak dan spesis dan perasit dalam umno..ko kato kesian melayu tipu melayu.. ko betul kimak lah hisyam Sekarang ko cakap cina rembat tanah melayu, cina buka biness haram lah pukilulah,puki gualah, puki mak badak lah..and al that.

Yang jual tanah pun melyu ,yang bagi leasen pun melayu..Rasuah ko salahkan cina..Kalau melayu yang bergelar champion islam tak ambik diut haram jual babi,puki, dari cina..Tak da rasuah.. Come lah hisyam..ko pun double standard juga..Kalao ko jadi PM aku rasa melayu pakai cawat tyinggal di laut ats sampan..Like"pirates of the carribean" kah kah kah ..ko akan jual dan gadai semua termsuk cipap mak badak dalam lokap untuk selamatkan kebodohan kementerian ko....Came lah hisyam , dont make your self as a clown.. Are you wrting for the sake of on JANGAN TOLAK ANSUR HAL BAHASA
Anonymous
on 11/22/14

------------

JALAN PANGGUNG HUJAN

Posted: 23 Nov 2014 07:07 PM PST







NASI PANGGUNG

Kotaraya, petangnya hujan
Jalan Panggung seperti biasa
sesak dgn warga kota
miskin kota & anak semua bangsa
menikmati rezki pemberian tuhan

Menu & kontributor kongsi makanan minggu ini:
Tim Dapur Jalanan - Bihun Tomyam / Sandwich Telur

BANJIR SUSUT
Tim Syed Shahir - Roti Canai / Air Mineral
Tim KOLONI - Pakaian / Ais Krim Malaysia
Tim Meals 4 All - Nasi Ayam berlauk
TIm Famili Pajam - Brownies / Pakaian
Vince & Kawan2 - Kek 
Qish awek cun - Cucur Sayur
Shahril brader cool - Sup Cendawan

Anak semua bangsa yang bersolidariti. berkerja bakti & buat ramai:-
Yan, Acino, Aisyah, Padel, Quratul, Syu, Paramjit,
Nurul, Dayang, Miss Soraya & semua Tim KOLONI,
Vince & kawan2 UM, kawan-kawan dari IACT & Meals 4 All,
Syakirah, Ali & keluarga dari PAJAM, Dr Maszlee & keluarga, 
Fitrah, Awatif & tim Recycle, Johan, Zai & Liyana,
Gerombolan Tim Busking - Hijrah, Azen, Akim, Amir
& semua yang hadir, saling tak mengenal, bersetiakawan di Jln Panggung

BERATUR LEPAS HUJAN
TERIMA KASIH SEMUA
Setiap minggu setia di Jalan Panggung
jumpa hujung minggu ini!

++ Beg Pasar Dapur Jalanan sudah keluar, RM15.00. Boleh dapatkan juga Apron Dapur pakai masak, simpan buat koleksi. Membeli sambil menyumbang RM20.00. Boleh didapati di Jalan Panggung & kroni-kroni terdekat. 

MEREKA DATANG MEMBANTU
++ Untuk maklumat terkini, info-info mengenai kami boleh cari & tekan like Facebook page DapurJalananKualaLumpur & follow twitter - @dapurjalanan & instagram - dapurjalananKL. Cari, follow & LIKE!!

++ Untuk yang mahu menyumbang boleh masuk ke akaun Dapur Jalanan, CIMB: 8001-7278-49 
SPKL Collective

++ Untuk yang ingin sama-sama potong bawang atau sumbang makanan atau apa-apa nak disumbang boleh talipon:
 ezzuandi 019-267-12-85 
atau Hadi Khalid 012-664-88-73

UNTUK ANAK CUCU

Solidariti untuk miskin kota

Dapur Jalanan Kuala Lumpur
*Makanan Adalah Hak Anak Semua Bangsa*
17 November 201




------------




Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT