Khamis, 13 November 2014

Tukar Tiub

Tukar Tiub

Tukar Tiub


ROSMAH PENDEK HODOH GEMOK

Posted: 13 Nov 2014 06:34 PM PST




BIK MAMA

dalam semua persidangan antara bangsa
dalam konferensi antarabangsa
semuanya telah diatur rapi
bukan sahaja program
bukan saja tempat tinggal
malah baju yang dipakai pun
telah diberi tahu
ini tugas protokol dan diplomat

tapai minah rembau
yang hodoh gemok macam badak ini
tak tahu protokol
dapat sekentut
KAH KAH KAH


NOTA

gemok pendek dan hodoh
saheh anak badak

BAHAYA SUDAH SAMPAI

Posted: 13 Nov 2014 06:12 PM PST







JMM lancar kempen boikot 

syarikat insurans 

sokong LGBT

KUALA LUMPUR 12 Nov. – Jaringan Melayu Malaysia (JMM) mempertikaikan tindakan syarikat insurans antarabangsa, menjual produk takaful tetapi menyokong kumpulan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

Presidennya, Azwanddin Hamzah berkata, pihaknya menerima aduan orang ramai yang terkejut selepas mendapati syarikat itu menjalankan urusniaga tersebut menerusi kerjasama dengan sebuah bank tempatan, AmBank Holdings Berhad (AmBank) sejak hujung tahun lalu.

Katanya, siasatan selama tiga bulan ke atas syarikat insurans yang berpangkalan di Amerika Syarikat itu mendapati ia pernah menerima Anugerah 'Best Places To Work for LGBT 2013' melalui Kempen Hak Asasi Kemanusiaan 2013 seperti disiarkan dalam sebuah buletin.


KAH KAH KAH

woit
kita wajib sokong
kita wajib boikot

tapi  sokong
tapi boikot
masih tak cukup 

kita wajib hapuskan
huruf T
huruf T ini adalah
simbol kristian
bila pandang huruf T
kita teringat salib
ini perang saikoloji
bani melayu wajib
hapuskan huruf T

huruf T ini
menghina melayu
menghina islam
menghina raja
menggugat akidah
hapuskan huruf T
kalau tidak makin
ramai masuk kristian

NOTA
lihat bijaknya mereka
eja  kristian pun
ada guna huruf T



-----------

PARTI CILAKA CARI MAKAN

Posted: 13 Nov 2014 05:46 PM PST









Selepas gelar UMNO celaka,
Rayer perlekeh 

PCM pula

PULAU PINANG 13 Nov. – Biarpun sebelum ini kelancangan menggelarkan UMNO celaka telah menyebabkan berlakunya rempuhan di Dewan Undangan Negeri (DUN), R.S.N. Rayer (DAP-Seri Delima) sekali lagi dilihat menggunakan 'kekebalan' dewan untuk memperlekehkan parti politik yang tidak sehaluan dengan kerajaan negeri.

Dalam persidangan ketika sesi penggulungan Rang Undang-Undang Perbekalan 2015 oleh Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Masyarakat Penya­yang dan Alam Sekitar, Phee Boon Poh, Rayer bangkit mencelah dengan memperlekehkan Parti Cinta Malaysia (PCM) dengan melabelkan parti itu sebagai 'Parti Cari Makan'.

KAH KAH KAH
woit
parti yang cilaka
ini pun
parti cari makan

KAH KAH KAH







---------

HAK RAKYAT

Posted: 13 Nov 2014 05:08 PM PST







Pendidikan Percuma dan Autonomi Pendidikan Tinggi Adalah Hak Rakyat Berasaskan People Economy

Pendidikan merupakan satu hak asasi manusia yang termaktub dalam Artikel 6 Deklarasi Hak Asasi Manusia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu. Walaupun deklarasi tersebut hanya menetapkan pendidikan percuma untuk peringkat rendah dan menengah sahaja namun sebagai sebuah Kerajaan yang kononnya menuju ke arah People Economy, seharusnya Kerajaan Persekutuan perlu memikirkan untuk memberikan pendidikan percuma sehingga ke peringkat pengajian tinggi.

Pemerintah sering memperbesarkan mitos bahawa adalah mustahil untuk menyediakan pendidikan peringkat pengajian tinggi yang percuma kerana kos terlalu tinggi dan ianya adalah merupakan pelaburan individu. Pemerintah juga baru-baru ini mengatakan bahawa rakyat perlu membayar sebanyak 50 peratus cukai sekiranya mahu pendidikan percuma.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) berpandangan bahawa sikap Kerajaan Persekutuan hari ini terhadap bidang pendidikan pengajian tinggi tidak mencerminkan falsafah sebuah kerajaan tetapi lebih mirip kepada tindakan dan falsafah kelompok pemodal yang mencari keuntungan atas nama apa sekalipun.

Pendidikan peringkat pengajian tinggi ini adalah satu pelaburan komuniti bukannya pelaburan individu seperti yang digambarkan dalam mitos Putrajaya. Pengajian tinggi akan memberikan keuntungan yang amat signifikan kepada masyarakat dan negara melalui perkembangan modal insan. Pendidikan dan pengetahuan akan membawa harapan masa depan negara yang cerah.

Sasaran Putrajaya untuk menjadi negara berpendapatan tinggi perlulah datang dengan keupayaan modal insan yang berdaya saing dan mempunyai daya intelek yang bagus. Malahan, untuk mencapai pendapatan tinggi juga memerlukan lebih ramai rakyat dapat meningkatkan taraf mereka daripada tenaga kerja kurang mahir dan separa mahir kepada tenaga kerja mahir. Semua ini akan hanya tercapai melalui ilmu pengetahuan.

Kedegilan Putrajaya untuk memberikan pendidikan percuma di peringkat pendidikan tinggi akan terus membebankan graduan-graduan sebaik sahaja mereka memasuki alam pekerjaan dan tidak mencerminkan hasrat Bajet 2015 untuk mengamalkan dasar ekonomi rakyat. Beban pinjaman pendidikan yang menjangkau puluhan ribu jika bermula di peringkat sijil sehinggalah ke peringkat ijazah sarjana muda, ditambah lagi dengan bebanan kos sara hidup yang meningkat dan pinjaman kenderaan dan sebagainya akan mengecilkan pendapatan boleh belanja bagi kelompok ini. Akhirnya, impian untuk menuju negara berpendapatan tinggi bertukar menjadi bencana yang mengerikan apabila ramai anak muda dalam lingkungan usia awal 30-an diisytiharkan muflis.

Selain itu, bagi mengupayakan kebolehpasaran para graduan, Kerajaan Persekutuan sepatutnya mengambil satu tindakan progresif dan radikal dengan membenarkan autonomi pendidikan di peringkat pengajian tinggi dan seterusnya membebaskan universiti-universiti daripada cengkaman kuku besi politik. Professor-professor dan para pelajar mestilah mempunyai kebebasan untuk melaksanakan kajian, melontar pandangan dan pendapat serta lain-lain metodologi percambahan ilmu.

Putrajaya perlu mencontohi aspek kebebasan akademik yang diamalkan oleh negara-negara maju yang mana akhirnya gandingan professor dan pelajar dapat memberikan input yang baik terhadap garapan polisi dan dasar fiskal negara. Ambil contoh bagaimana di Australia, Australia National University (ANU) sangat dikenali dan berada di dalam ranking antara 20 universiti terbaik di dunia kerana seringkali menjadi "think tank" kepada Kerajaan mereka untuk melakukan kajian intensif dan memberikan input sebelum sesuatu polisi itu digunapakai terutamanya dalam bidang ekonomi.

Sehubungan itu, SAMM menyeru setiap rakyat Malaysia untuk bersama-sama dalam satu protes pendidikan percuma sempena "International Global Week Fight For Free Education" pada 21 November 2014 bermula jam 2.30 petang di hadapan KLCC demi menuntut hak rakyat dalam pendidikan percuma dan autonomi peringkat pengajian tinggi.

Pendidikan Percuma dan Autonomi Pendidikan Tinggi adalah hak rakyat

Muhamad Zulkhairie
Jurucakap Kempen Pendidikan Percuma
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)





















-----------

MANA LAPORAN BUJET SUKOM 98

Posted: 13 Nov 2014 05:30 AM PST








 | November 12, 2014
Nik Nazmi Nik Ahmad
Oleh kerana kos pelaksanaan acara-acara ini cukup tinggi, kerajaan mesti memberi justifikasi bagaimanakah ianya memberi manfaat dan memperkasa generasi... More ››

  1. geroboksepatu: 10/09/26 - 10/10/03

    geroboksepatu.blogspot.com/2010_09_26_archive.html
    Translate this page
    Sep 27, 2010 - -Laporan kewangan SUKOM 98 akan di siasat dan di audit sepenuhnya dan di kala itu andainya itu berlaku sudah .... ini tak tahu dari mana


KAH KAH KAH

woit
bukan hari belia saje
bujet sukan commonwealth
tahun 1998 hingga hari ini
belum diaudit

pengarahnya abang ipar
keling madey
malaon pendek lidah janji
malaon purtan janji
peminat perempuan gemok
belum janji lagi

cuba tanya
bila audit 
bujet sukom 98




kalau audit sukom 98
tak keluar
ini meghina islam
ini menhina melayu
ini menghina raja melayu
ini menggugat akidah melayu
nanti banyak melayu
masuk kristian

APA PUNYA TUUUR

----------

JEMPUTAN SABTU MALAM

Posted: 13 Nov 2014 04:30 AM PST




SABTU 

MALAM




Masa: 8:00 PM
Tempat: LLG Cultural Development Centre 
Alamat: 3rd Floor, 89 & 91, Jln Maharajalela

5 minit berjalan dari Monorail Mahajarela dan KLCAH. Landmark berdekatan Mirama Hotel dan shell station Jalan mahajarela
GPS koordinat; 3°08'13.4"N 101°42'05.2"E

Moderator: Adam Adli (Kelab Bangsar Utama) 
Panelis : Wong Siew Ki (Pengarah Dokumentari)
Bawani KS (Aktivis Mahasiswa)
Hishamuddin Rais (Pemerhati Politik)
Lim Hong Siang (Kolumnis Akhbar)
Dokumentari mengisahkan tentang seorang anak muda bernama HIJRAH AHMAD, berasal dari Beserah, Kuantan yang bergiat aktif dalam memperjuangkan isu kemanusiaan & alam sekitar menentang pembinaan & operasi kilang Lynas bersama kumpulan HIJAU. Selama memperjuangkan isu ini, HIJRAH menilai beberapa kelemahan yang perlu diperbaiki dalam gerakan ini dan juga gerakan sivil yang lain. Pandangan kritikal dari HIJRAH ini penting kerana baginya perubahan ini perlu untuk gerakan sivil di Malaysia ini terus maju dan membawa perubahan kepada Malaysia yang lebih baik


---------

CITA CITA HADI GAGAL

Posted: 12 Nov 2014 09:42 PM PST





Ahmad Fadhli Shaari
KOTA BHARU - Tidak perlu desak Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk melepaskan jawatan, demikian ditegaskan oleh Ketua Pemuda Pas Kelantan, Ahmad Fadhli Shaari.


KAH KAH KAH

woit
kalau macam ini
siapa nak tangkap ikan
kalau macam ini
siapa nak candat sotong

woit
kalau macam ini
gagal cita cita hadi
nak jadi nelayan

KAH KAH KAH



-----------

BILA TOYO NAK MASUK PENJARA

Posted: 12 Nov 2014 08:54 PM PST





Mohamad Khir tarik balik saman fitnah

SHAH ALAM - Bekas Menteri Besar Selangor,  Mohamad Khir Toyo menarik balik saman fitnah RM10 juta yang difailkannya terhadap Adun Sekinchan Ng Suee Lim berikutan pendedahan skandal banglo yang didakwa bernilai RM24 juta.
 
Mohamad Khir menerusi peguamnya, M Athimulan memaklumkan perkara tersebut kepada Suruhanjaya Kehakiman Mahkamah Tinggi Sivil Shah Alam, Datuk Azimah Omar  sebentar tadi.
 
"Saya juga memohon tiada sebarang kos yang perlu dibayar kepada Suee Lim," katanya.
 
Peguam yang mewakili Suee Lim, M Manoharan berkata, tiada sebarang bantahan terhadap permohonan tersebut.



KAH KAH KAH

woit
soalan hakiki kurun ini
bila malaon ini
akan dipenjara?
kenapa harta rasuah
malaon ini tidak disita?


APA PUNYA TUUUR


-----------

BANGANG SANS FRONTIERES

Posted: 12 Nov 2014 08:24 PM PST



NOTA:
bangang sans frontieres
bukan medinises sans frontieres
bangang sans frontieres
ialah bangang tanpa sempadan



KJ: NGO anti-LGBT jangan pakai iPhone

Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin menyindir NGO "bodoh" yang menyeru untuk memboikot firma perbankan Ambank kerana bekerjasama dengan satu firma mesra LGBT.

"Jelas sekali kebodohan tiada sempadan," kata menteri itu dalam satu tulisan di Twitter semalam.

Katanya, sekiranya firma yang ada kaitan dengan masyarakat lesbian, gay, biseksual dan transgender perlu diboikot, maka produk elektronik jenama Appel juga perlu dijauhi.


"Jika begitu, maka menggunakan iPhone juga dianggap mempromosi aktiviti LGBT kerana Tim Cook," katanya yang merujuk kepada ketua pegawai eksekutif Apple.

Cook (gambar) baru-baru ini mencetus keghairahan media apabila mengumumkan beliau seorang gay.



  1. The enigma of Alan Turing | Art and design | The Guardian

    www.theguardian.com › Arts › Art & design › Alan Turing

    Jun 19, 2007 - True, his homosexuality may have been incidental to his work, but it was ... Enigma codebreaker Alan Turing receives royal pardon.

John Maynard Keynes

Keynes's early romantic and sexual relationships were exclusively with men.[128] Keynes had been in relationships while at Eton and Cambridge; significant among these early partners wereDilly Knox and Daniel Macmillan.[25][129] Keynes was open about his affairs, and between 1901 to 1915, kept separate diaries in which he tabulated his many sexual encounters.[130] Keynes's relationship and later close friendship with Macmillan was to be fortuitous, as Macmillan's company first published his tract, Economic Consequences of the Peace.[13


KAH KAH KAH

woit
wahai bani 
ketuanan melayu
sedarlah oleh kamu
orang pertama 
dalam dunia ini
yang mereka komputer
ialah seorang homosexual

wahai bani 
ketuanan melayu
sedarlah oleh kamu
teori sistem
ekonomi kapitalis
yang kamu gunakan ini
difikirkan oleh 
seorang homesexual








APA PUNYA TUUUR



















-----------

Tiada ulasan: