Rabu, 15 Oktober 2014

Roslan SMS Corner

Roslan SMS Corner


Rugikah PAS tanpa Tamrin? (15/10/14)

Posted: 15 Oct 2014 04:54 AM PDT


Anak bekas TPM Malaysia, Tamrin Ghaffar dilaporkan telah mengemukakan surat menarik diri dari menjadi ahli PAS hari ini. Beliau yang dahulunya Umno, menyertai PAS pada bulan Ogos 2012 dahulu dan kini dilaporkan akan bergerak melali sebuah NGO.
Tamrin dilaporkan tidak senang dengan keputusan kepimpinan PAS kebelakangan ini terutama dalam isu yang melibatkan krisis MB Selangor.

PAS mungkin tidak sesuai buat beliau, 2 tahun sebagai ahli barangkali tidak membangkitkan kepuasana di dalam hatinya.
Sesungguhnya jangankan beliau yang tidak berjawatan pun dalam parti, mengikut sejarah PAS Presidennya, Setiausaha Agungnya, pun pernah memilih untuk keluar PAS apabila merasakan gerakan Islam ini sudah tidak sesuai buat mereka. Alhamdulillah PAS kekal meneruskan agenda perjuangan menegakkan Islam walau siapapun datang dan pergi.

Dalam sebuah portal berita dilaporkan yang pemergian Tamrin bagaikan satu kehilangan besar buat PAS, benarkah begitu? Saya kira Tamrin keluar Umno, Umno tak rugi, lantas keluar PAS pun rasanya tidak terjejas apa-apa pun.
Kita yakin dan percaya selagi mana PAS istiqomah memperjuangkan Islam, ia akan kekal relevan sampai bila-bila. Terima kasih Tamrin, dan selamat maju jaya.

Tiada ulasan: