Selasa, 28 Oktober 2014

dollah yankee

dollah yankee


Apakah ini ucapan terkahir?!

Posted: 28 Oct 2014 07:26 AM PDT

Anwar enters alma mater, delivers last speech in darkness

Akhirnya Anwar berjaya juga memasuki Universiti malaya biarpun sebelum ini pentadbiran UM telah menghalang Anwar dari menyampaikan ucapan nya yang di kira yang terakhir kepada pelajar-pelajar disana dengan menutup semua pintu-pintu masuk dan keluar UM.

Dewan Tunku Canselor yang menjadi 'venue' kepada acara "Anwar Ibrahim: 40 tahun dari UM ke penjara" telah ditutup dan digelapkan.

Pihak pentadbiran UM telah memotong bekalan elektrik disekitar kawasan itu kira-kira satu jam sebelum program itu bermula. Alasan yang diberikan ialah kerja-kerja penyelenggaraan sedang dijalankan. (Time ni lah mereka pun nak buat servis?..Kah..Kah..Kah..)

Untuk mendapat lokasi yang sesuai Anwar telah memanjat belakang sebuah 'ford ranger' yang diparkir diseberang jalan hadapan Dewan Tunku Canselor, dibawah lampu jalan dengan menggunakan mocrophones dia bercakap kepada dua,tiga ribu pelajar yang begitu bersemangat yang telah meredah hujan yang renyai-renyai pada waktu itu dan pelar-pelajar ini juga lah yang telah membuka pintu 'gate' masuk yang ditutup sebelum ini olih pentadbiran UM.

dollah yankee -
Setelah hampir 57 tahun, umno telah berjaya mengawal segala-galanya. Syarikat-syarikat GLC, surat khabar, badan kehakiman, polis, tentera, RELA dan semua universiti ... 


Tiada ulasan: