Selasa, 9 September 2014

dollah yankee

dollah yankee


Apa cerita kotak hitam MH17?

Posted: 09 Sep 2014 07:40 AM PDT

Dalam kes MH17 Kotak Hitam telah diserahkan kepada Malaysia oleh kumpulan Pemisah Donetsk. Malah berita penyerahan ini menjadi berita dunia. Sama ada Najib membayar duit atau tidak kepada kumpulan pemisah ini satu persoalan lain. Yang penting Kotak Hitam ini kembali ke tangan yang hak – Malaysia.

Tetapi apa Malaysia lakukan? Malaysia dengan bangga menyerahkan Kotak Hitam ini kepada British. Kenapa berikan Kotak Hitam ini kepada Britsh? Apa rasionalnya? Apakah rakyat Malaysia TAK ADA TELINGA untuk mendengar rakaman Kotak Hitam. Adakah jurutera kelahiran Malaysia ini haprak tidak tahu apa itu Kotak Hitam. Semua ini kabur dan TIDAK diterangkan kepada anak semua bangsa. Tidak diterangkan kepada kauam keluarga yang gugur.

Pesawat MH17 berlepas dari Amsterdam menuju ke Kuala Lumpur.Tidak sampai dua jam kemudian MH17 meledak musnah. Ertinya dalam Kotak Hitam itu hanya ada dua jam perbualan yang telah dirakamkan. Mengapa mengambil masa berbulan-bulan? Kenapa warga dunia bagitu susah hendak tahu apa yang terakam dalam Kotak Hitam. Apa yang hendak disorokkan dari pengetahuan dunia?

Ingat tidak dalam kes MH370 – walau pun Kotak Hitam tidak ditemui hingga ke hari ini tetapi kita telah diberitahui suara juru terbang mengucapkan '...selamat malam Malaysia..' Ini ucapan akhir yang dirakam dibumi.Tetapi dalam kes MH17 – Kotak Hitam telah ditemui tapi haram jadah satu perkataan pun tidak kita ketahui. Malah kita dan dunia TIDAK diberitahu oleh Pegawal Bumi di Kiev tentang apa-apa rakaman dengan juruterbang MH17.

dollah yankee -
Teruskan bacaan tentang MH17 ini  DI-SINI

Tiada ulasan: