Nuffnang

Pengikut

ALHUSSEYN

sumber :-

ALHUSSEYN


Samakah Zulkifli Yaakub Kuala Kerai dengan Zulkifli Kulum?

Posted: 24 Sep 2014 05:13 AM PDT

Hari ini ingat nak buat posting mengulas isu semasa, tapi nampaknya terpaksa pulak kena jawab fitnah seorang blogger.Tak pasal-pasal pergi tuduh dan serang sesama blogger apasal?

Melampau dan bacul mulut blogger ini bila menyamakan Zulkifli Yaakub dengan Zulkifli Kulim.Aku malas nak ulas pasal tu. Kalian yg baca bolehlah ulas nanti.

 Kalau blogger ni tidak setuju dengan posting orang lain, nasihat saya kepada blogger ini, kamu uplah posting yang boleh membalas apa yang blogger lain upkan.

Biar pembaca buat penilaian sendiri dan mereka boleh berinteraksi dengan blogger berkenaan.Kami blogger yg terima komen dari pembaca dapat input tersebut untuk kami fikirkan bersama.

Saya sprint screen mana-mana yg berkaitan dgn saya untuk dijawab.

Jawapan saya utk 1, 2 &3

1) Tidak betul tuduh saya terkial-kial  kerana pada 18 SEPT - Saya telah buat dua posting.Pertama dengan tajuk : Hj Hadi Cakap tak seropa Bikin dan yang keduanya bertajuk : Bila PAS benar-benar ganti kelaku Umno ... 

Antaranya saya menegur sikap mereka yg biadap bila melayan Timbalan Presiden mereka :

 Budak-budak sekarang hanya menganggap Presiden dan Majlis Syura Ulama sebagai pemimpin mereka. Lain daripada itu mereka anggap macam sampah dan boleh disepak tendang dan dilabel ikut suka hati, apa sahaja.

 2) Saya mengulas sepintas lalu sahaja mengenai ucapan dasar Presiden. Tidak betullah kalau tuduh saya tidak ambil endah.(Saya jawab ni sevbagai mewakili diri saya.) Dalam entry saya -  Hj Hadi Cakap tak seropa Bikin, saya telah membuat telahan berdasarkan kepada kelaku Hj Hadi yang lepas-lepas.

Dan telahan saya itu tidak meleset sama sekali, bila mana ucapan penggulungan Presiden amat bertentangan dari ucapan dasarnya.Ramai yang terkejut dan ramai perwakilan yg telah terperangkap. Saya dah buat telahan, orang tidak percaya dan kata saya menghina seorang manusia yg mereka anggap begitu suci..

Apa yang dilawan ialah pendirian dan sikap dia sebagai presiden parti. Bukan kerana sifatnya sebagai ulama.

 Saya perturunkan ayat dari ketua Kesatuan Ulama Dunia,  iaitu Sheikh Yusuf al-Qaradhawi kemudian bertanyakan Hj Hadi selaku naib Kesatuan Ulama Dunia yang baru dilantik dengan menggunakan situasi tempatan dan semasa:
Kenapa kamu melakukan permusuhan terhadap Timbalan Presiden kamu sendiri? Malah kamu menyerang PKR dan DAP, rakan dalam Pakatan Rakyat, walhal kamu sangat memerlukan kpd mereka untuk berdepan dengan Umno/BN.

3) Blogger ini marahkan Zulkifli Yaakub  Kuala Krai kerana menegur sikap tidak sopan budak-budak yang pakai vest yang tertulisan kata-kata lebih bersifat provokatif.

Saya pun turut terkena tempiasnya kerana buat posting Transkrip Wakil Kawasan Kuala Krai membidas Geng50 yang kencing berjemaah.... 

Saya sekadar membuat transkrip berdasarkan ucapan Ustaz Zulkifli Yaakob Kuala Krai  menerusi rakaman video U-Tube  yg saya sertakan bersama. Saya tak ada ulas apa-apa pun dalam posting tersebut.

Nak tergelak bila dia komen Zulkifli "ditegur pengerusi beberapa kali" ...Waima , hanya sekali sahaja pada minit ke 1:50 dan pada minit ke 3:03, beliau berhenti kerana akur apabila pengerusi menegurnya sekali lagi.

Tetapi cer kita ikuti ucapan doa Dr Azahar Yaakob yang begitu panjang dan yang menerima teguran pengerusi suruh diringkaskan doanya itu sampai banyak kalii.Saya akan ulas mengenainya nanti...Boleh ikuti doanya di sini


Jawapan saya utk 4


Kalian boleh rujuk entri saya ~ Transkrip Wakil Kawasan Kuala Krai membidas Geng50 yang kencing berjemaah.... Sampah betul blogger ni!




Jawapan saya utk 5


Maaf yang ini saya pun tak tahu nak jawap apa...mantik dia ni tinggi sangat....Kah! Kah! Kah! Korang boleh tak tolong ulas?

Isu Lotfi Syahid : Apa pendirian PAS ?

Posted: 23 Sep 2014 06:10 PM PDT

Lotfi tidak mati 'syahid', kata Mufti Perak


"Walaupun dia meninggal dunia di sana, dia tidak syahid," Harussani memberitahu Malay Mail Online baru-baru ini. Hasilnya adalah semata-mata "sia-sia", katanya di sini.

 Saya tidaklah nak menyokong pandangan Mufti tersebut. Itu pandangan peribadi beliau. Dia tidak bincangkan bersama Jawatankuasa Fatwa Negeri tapi pandai-pandai keluarkan kenyataan tersebut. Dalam laporan itu pun Tok Peti ni kata, "Pendapat saya adalah bahawa.... 

Sepatutnya isu tersebut kena dibincangkan dan dapatkan kata sepakat terlebih dahulu.

Kenyataan seumpama itu sepatutnya dikeluarkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan 

Apa yang menarik mengenai laporan itu ialah, ianya juga turut menyebut : 

 Minggu lepas, Abdul Hadi memberi amaran kepada ahli-ahli PAS terhadap  menyertai kumpulan militan jihad ganas seperti negara Islam (IS), tetapi mengulangi sokongan untuk Hamas.

 Tetapi yang menghairankan kenapa Dewan Ulama PAS dan seorang anggota AJK PAS Pusat dilihat bertindak bercanggah dengan amaran Presiden PAS itu? 

Sebagaimana laporan itu dipetik, menyatakan :

 1) Semasa muktamar PAS minggu lepas, Dewan Ulama sayap parti itu dilihat bertafakur untuk Mohd Lotfi, Norazli Musa sebagai wakil PAS Perak mengetuai bacaan untuk "syahid Lotfi".

 2) PAS sebelum ini minggu lepas mengucapkan takziah kepada keluarga Mohd Lotfi, dengan Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata parti itu masih menghormati keputusan Mohd Lotfi untuk menjejak jalan jihadism dan berjuang dalam peperangan di Syria walaupun telah mengusirnya (keluar dari parti) - Saya cuba mendapatkan pengesahan dari sumber lain mengenai laporan ini tapi tak jumpa. Saya hanya jumpa kenyataan Mahfuz yang lebih bersifat peribadi (tidak mewakili PAS) dan mendoakan yang terbaik untuk Allahyarham: 

" Saya ada dengar berita itu.Saya ucap takziah kepada keluarganya kerana itu jalan yang dipilih. Saya doakan dia syahid." lihat di sini

 Adalah diharapkan MSU PAS membincangkan dan mengambil sikap yang tegas dalam isu ini kerana ramai dikalangan ahli yang bertelagah kerana PAS sendiri tidak menegaskan pendirian sebenarnya dalam perkara tersebut.

 Mohd Lotfi dilaporkan parah dan dalam keadaan koma selepas kumpulannya telah terperangkap dalam serangan jet pejuang tentera rejim Bashar al-Assad.

Mohd Lotfi disebut-sebut sebagai "syahid" oleh rakan-rakannya telah dipecat dalam mesyuarat PAS pusat pada 11 Mei, akhbar milik PAS Harakah telah melaporkannya. Parti itu terputus semua hubungan dengan Mohd Lotfi sebulan kemudian. 

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT