Khamis, 28 Ogos 2014

dollah yankee

dollah yankee


PAS kongkek lah!!!

Posted: 28 Aug 2014 07:57 AM PDT


Gurkah-gurkah politik di'port' pun dah 'sakit kepala' dengan keputusan-keputusan yang 'kebe-ngongan' @ kebingungan yang dibuat PAS telah menyebabkan Pakatan Rakyat dalam keadaan yang 'kelam-kabut'.

Tindakan 'bangang' dari PAS ini bukan saja telah menyebabkan kawan-kawan dalam PR 'terasa-hati' tapi juga telah menyebabkan 'pakatan' ini sedang 'merekah'.

PAS bukan saja dok main 'polis dengan pencuri' tapi pendirian mereka juga tak pernah konsisten. Resolusi dari J/kuasa Pusat ialah PAS mesti terus berpakat dengan PR, tak akan tinggalkan PR. Dalam pada masa yang sama J/Kuasa Pusat ini telah merekomenkan nama Azmin Ali untuk jawatan MB selain dari nama Wan Azizah, lepas tu mereka tak bagi pula 13 adun mereka untuk 'sign' surat akuan sumpah untuk meyokong Wan Azizah sebagai calun MB.

Tindakan PAS ini langsung 'tak boleh pakai' bagi menunjukan kepada rakyat Selangor khasnya yang mereka adalah pakatan yang cukup kuat.

Jumlah adun dalam dun 43 orang. Yang sokong dan dibelakang Wan Azizah cuma 30 orang, apa kah dengan jumlah ini PR dapat meyakinkan sultan yang Wan Azizah telah mendapat sokongan dari keseluruhan adun yang ada?

Kalau tengok 'strenght' ni pun dah tau yang PR sangat lemah.

Jika ditakdirkan MB yang baru ini dari PAS, alamatnya lingkup lah Selangor macam mana lingkupnya Terengganu, macam mana jahanam nya Kedah. Hubungan dalam PR tak payah cerita lah, dah tentu 'huancus'!!! Kes akan tambah parah semasa nak lantik exco-exco baru!

dollah yankee -
Selepas PRU-14 nanti,PAS boleh jadi MB dibanyak negeri..jadi pasal apa yang nak kalut nak MB Selangor ni hah?!

Tiada ulasan: