Jumaat, 30 Mei 2014

Tempayan Retak

Tempayan Retak


Kumpul Cadbury yang ada DNA Babi suruh Dr Abdul Shukor makan!

Posted: 29 May 2014 08:08 PM PDT



Hukum produk Cadbury yang disahkan halal sebelum didakwa mengandungi Asid Deoksiribonukliek (DNA) babi adalah seperti hukum asalnya iaitu "halal dimakan", demikian menurut Majlis Fatwa Kebangsaan.

Pengerusi Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan Profesor Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin berkata ia termasuk dalam kategori keadaan 'Umum al-Balwa', iaitu keadaan musibah atau kesukaran yang berleluasa dan sukar dielak.

Katanya lagi "Dalam kes produk siap diproses dan dipasarkan kepada pengguna yang pada asasnya dihasilkan melalui pemprosesan serta menggunakan bahan-bahan yang suci dan halal, dan juga telah disahkan sebagai halal tetapi kemudian didapati berlaku kontaminasi DNA babi pada sebahagian produk (kelompok tertentu sahaja), maka dalam keadaan ini, Muzakarah memutuskan bahawa ia adalah dikategorikan sebagai 'Umum al-Balwa'.

Saya tak nak ulas panjang pasal perkara ini sebab ini adalah kata-kata Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan yang arif tentang agama Islam!!!!!!

Saya hanya minta persatuan & NGO Islam kumpul coklat Cadbury yang ada DNA BABI tu suruh Pengerusi dan Ahli Majlis Fatwa MAKAN!!!

Lagi baik bagi makan semua anak beranak Dr Abdul Syukor.. Tak apa Ummum al-Balwa!!!


TEMPAYAN RETAK
http://tempayanretak.blogspot.com/
(* Klik gambar untuk besarkannya)



Tak sampai sebulan jadi MB, 50 Pegawai Tadbir Negeri Ditukar!!

Posted: 29 May 2014 07:40 AM PDT


Selepas Datuk Ahmad Razif Abdul Rahman dilantik menteri besar menggantikan Datuk Seri Ahmad Said. Team UMNO baru Terengganu membuat proses "pemutihan" team Ahmad Said dalam Kerajaan Negeri.

Seramai 50 Pegawai Tadbir Negeri  akan ditukar berkuat kuasa 2 Jun ini mengikut sumber daripada Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Mazlan Ngah.

Mengikut sumber berkenaan lagi "PEMUTIHAN" juga akan di lakukan untuk setiap UMNO Bahagian untuk memastikan 'orang-orang Ahmad Said' disingkir dan dimatikan terus untuk memastikan mereka tidak boleh bangkit terus.

Ada juga sumber menyebut pemutihan ini adalah mendapat restu daripada UMNO Pusat untuk mematikan hanya satu team sahaja UMNO di Terengganu.

Kesian Ahmad Said selepas ini akan dijadikan Bahan Makanan Zoo Terengganu!!

TEMPAYAN RETAK
http://tempayanretak.blogspot.com/
(* Klik gambar untuk besarkannya)





Adun UMNO Terengganu mana yang perempuan simpanan buat aduan??

Posted: 29 May 2014 01:24 AM PDT


Dulu Adun UMNO Terengganu Zakaria (Paka) tidak di calonkan semula apabila isteri keduanya membuat pendedahan peribadi di facebook setelag dia ada "kes" dan kahwin yang ketiga. Malah kereta dan rumahnya juga turut dijual secara senyap.

Sekarang ada satu lagi kes melibatkan tingkah laku buruk adun UMNO Terengganu. Ini kes perempuan simpanan.

Menurut maklumat yang kami terima, perempuan simpinannya tak puas hati kerana janji untuk kahwin tidak ditunaikan malah banyak alasan dan dalih. Tunda demi tunda!


Dimaklum perempuan berkenaan telah membuat aduan kepada pihak Istana untuk masuk campur menyelesaikan masalah berkenaan.

Disebabkan masalah ini, demi menjaga maruah (tapi maruah dah tak ada pun!!!) adun berkenaan ingin meletak jawatan.

Mengikut sumber tersebut lagi, pihak UMNO sedang berusaha 'membujuk' adun berkenaan supaya menyelesaikan masalahnya dan jangan meletak jawatan bagi menyelamatkan kedudukan UMNO Terengganu yang agak goyah. Lagi pun MB beru masih belum stabil.

Apa pun kita tunggu apakah episod letak jawatan ini berlaku. PERANG KELUARGA adun berkenaan membantu Perang UMNO Terengganu... (antara dua team) dan memberikan ruang kepada Pakatan Rakyat mengimbanngi kedudukan kerusi adun negeri.

Tunggu dan lihat!!!

TEMPAYAN RETAK
http://tempayanretak.blogspot.com/
(* Klik gambar untuk besarkannya)


Tiada ulasan: