Isnin, 26 Mei 2014

DUNIACACAMARBA

DUNIACACAMARBA


Kerana Fantasi Seks, Kunci Gari Tersekat dalam Kemaluan

Posted: 25 May 2014 08:39 PM PDT


[HM] California: Fantasi seks pasangan warga Kanada berakhir dengan kejadian memalukan apabila seorang wanita terpaksa dihantar ke hospital kerana kunci gari yang mengikat tangan mereka tersekat di dalam kemaluannya.

Pasangan yang hanya mahu dikenali sebagai Jason dan Michelle berada di Van Nuys, California, ketika mereka "melakonkan" fantasi mengenai seorang puteri dan seekor naga.

Kejadian itu dipaparkan dalam satu episod dalam program "Sex Sent Me To The E.R." di saluran TLC.

Ketika melakukan perkara itu, kunci gari yang mengikat tangan mereka di masukkan ke dalam kemaluan Michelle dan tersekat di bahagian uterus menyebabkan mereka terpaksa "menambah babak" fantasi mereka di unit kecemasan hospital.

Pada mulanya, pasangan itu enggan memberitahu perkara sebenar kepada doktor yang melakukan pemeriksaan kerana malu akibat perkara itu.

Namun, selepas doktor gagal mengesan punca masalah yang dihadapi Michelle, dia terpaksa membuka mulut.

"Ia sukar bagi saya, tetapi saya akhirnya terpaksa mendedahkan perkara sebenar," katanya.

Ahli psikologi unit kecemasan, Doktor Michelle Pearl tidak mengendalikan kes berkenaan tetapi dia menyatakan ini bukan kali pertama kes seperti itu terjadi.

Namun, memasukkan kunci ke dalam kemaluan adalah perkara baru," katanya. - Agensi/26/5/14

Lanjut di sini.

Nenek ‘Tambat’ Cucu OKU di Perhentian Bas

Posted: 25 May 2014 08:35 PM PDT




[HM] Mumbai: Seorang budak lelaki berusia sembilan tahun memakai baju biru diikat dengan tali di kaki pada tiang sebuah perhentian bas tidak diendahkan orang ramai yang lalu-lalang.

Lakhan Kale dikatakan mengidap penyakit cerebral palsy dan epilepsi, menyebabkan dia tidak mampu mendengar dan bercakap.

Bagi memastikan Lakhan selamat ketika neneknya bekerja, dia diikat sebelum wanita itu pergi menjual alat permainan dan kalungan bunga di tepi jalan di bandar itu.

Sakhubai Kale, 66, yang membesarkan Lakhan di jalan berhampiran perhentian bas tidak mempunyai rumah berkata: "Apa lagi yang mampu dilakukan saya? Dia tidak boleh bercakap, bagaimana dia boleh memberitahu orang lain jika dia tersesat?".

Sakhubai memberitahu media dia menjalankan tanggungjawab sebagai ibu dan bapa Lakhan setelah budak itu kematian bapanya beberapa tahun lalu dan emaknya lari meninggalkan keluarga.

Gambar Lakhan diikat yang disiarkan dalam akhbar minggu ini mencetuskan kebimbangan antara pertubuhan kebajikan dan polis yang menyelamatkannya dan membawanya ke pusat jagaan kendalian kerajaan.

Namun, kumpulan aktivis berkata nasib Lakhan yang hidup di jalanan tidak mengejutkan kerana negara itu kekurangan kemudahan untuk membantu golongan kurang upaya yang ditindas.

Ketika Sakhubai dan cucu perempuannya Rekha, 12, mencari rezeki, Lakhan sering merayau di jalan raya dan tidak ada siapa yang mempedulikannya.

Pada sebelah malam malam, Sakhubai akan mengikat kaki Lakhan pada kakinya ketika mereka tidur bagi memastikan cucunya itu tidak melarikan diri.- AFP/26/5/14

Wayar Fon Telinga Tersekat di dalam Saluran Kemaluan

Posted: 25 May 2014 08:33 PM PDT

Sekadar hiasan.
[HM] Seorang lelaki berusia 32 tahun terpaksa menjalani pembedahan selepas memasukkan wayar fon telinga ke dalam uretranya dan tersekat di dalam saluran air kencingnya itu.

Menurut laporan akhbar di di Guangzhou, dia bertindak demikian bukan kerana seks.

Pesakit yang dikenali dengan nama Luo saja itu tiba di Hospital Shuguang Shenzhen bagi merawat jangkitan pada saluran kencing.

Dia pada awalnya gagal memberitahu perkara sebenar kepada doktor mengenai wayar yang dimasukkan sendiri sebagai rawatan untuk memulihkan penyakit yang dihidapinya.

Pengarah hospital, Xu Chang berkata, Luo mengidap beberapa penyakit dan melakukan prosedur sendiri beberapa kali sebelum ini setelah rakannya menyarankan idea berkenaan.

Idea itu akhirnya mendatangkan bencana kepadanya.

Namun, Luo bernasib baik setelah wayar berukuran 45 sentimeter berjaya dikeluarkan. -Agensi/26/5/14



Calon Presiden Indonesia Jokowi Sangkal Dakwaan Beragama Kristian

Posted: 25 May 2014 08:29 PM PDT


[HM] Calon presiden Parti Demokrasi Indonesia Perjuangan (PDI-P) Joko Widodo menyangkal dakwaan beliau beragama Kristian.

Bercakap setibanya di Lapangan Terbang Syamsudin Noor di Banjarmasin, Kalimantan Selatan, Joko atau lebih dikenali dengan panggilan Jokowi berkata, beliau Muslim sejak lahir.

"Saya menunaikan haji pada 2003.

Kemudian nenunaikan umrah, paling tidak empat kali," kata Jokowi.

Menurutnya, seluruh keluarganya juga beragama Islam.

"Mulai dari orang tua, hingga kepada isteri saya, Iriana, semuanya Islam.

Kami semua sudah menunaikan haji, "Malah, isteri saya menunaikan umrah lebih banyak berbanding saya," katanya.

Untuk menegaskan pengakuannya itu, Jokowi, dalam perjalanan dari lapangan terbang menuju ke bandar Banjarmasin, berhenti singgah di Masjid Nur untuk menunaikan solat Zuhur berjemaah.

Gabenor Jakarta ini juga mengunjungi pondok pesantren dan menziarah makam ulama terkenal di Martaputra sepanjang berada di bandar berkenaan.

Ini bukan kali pertama beliau melawat sekolah pondok.

Sebelum ini beliau pernah mengunjungi pesantren di Jawa Barat, Jawa Tengah, Jawa Timur, dan Makassar.

Sejak mengumumkan dirinya calon untuk pilihan raya presiden yang akan berlangsung pada 9 Julai depan, Jokowi banyak menjadi sasaran serangan isu negatif.

Dia dituduh beragama Kristian dengan nama Hurbertus Joko Widodo.

Sebelum ini dia didakwa menjadi penyokong Zionis, budak suruhan Amerika Syarikat, memihak kepada bangsa Cina dan anggota mafia.

Namun, menurut Jokowi, beliau menganggapnya sebagai kempen kotor untuk memburukkan peribadinya.

"Masyarakat sudah cerdik dan tidak akan terpengaruh dengan fitnah seperti itu," katanya. -26/5/14


Kerana Meniru, Lelaki Pukul Anak Sampai Mati

Posted: 25 May 2014 08:26 PM PDT


YE memohon maaf ketika berada di hospital, semalam.

[HM] Hangzhou: Seorang bapa ditahan polis semalam kerana didakwa memukul anaknya sehingga mati kerana meniru kerja sekolah rakannya.

Menurut polis, lelaki berkenaan bertindak keterlaluan dalam memastikan anak perempuannya yang berusia 11 tahun berjaya dalam pelajaran.

Tekanan yang diletakkan ke atas kanak-kanak untuk berjaya dalam pelajaran mereka semakin meningkat di China kerana desakan persekitaran kerja yang menuntut pekerja berkelayakan kini.

Dalam kejadian itu, polis mendakwa Ye Hung, 35, mengikat anak perempuannya, Chou dan memukulnya dengan kejam di kediaman mereka di Bandar Hangzhou, wilayah Zhenjiang.

Dia kemudiannya keluar sebentar untuk menenangkan diri sebelum masuk semula untuk membuka ikatan anaknya namun mendapati kanak-kanak itu sudah tidak bernafas.

Doktor tidak dapat menyelamatkan kanak-kanak itu yang mati akibat serangan jantung 12 jam kemudian.

Jurucakap polis semalam berkata: "Bapa kanak-kanak itu melutut di sisi katil, menyesali tindakannya. Dia seorang bapa yang yang terlalu mendesak dan bertindak keterlaluan. Ia bukan pembunuhan terancang." 

Sepupu lelaki itu, Park Jen, 37, berkata: "Dia sebenarnya seorang bapa yang baik dan bertanggungjawab. Dia sangat menitikberatkan soal pelajaran anaknya. Dia menghantar anaknya ke sekolah setiap hari dan jarang memukulnya.

"Dia sangat menyayangi kanak-kanak tetapi percaya mereka perlu melakukan yang terbaik dalam pelajaran mereka dan tidak meniru. Tindakan anaknya meniru dalam menyiapkan kerja sekolah yang diberi menjadikan dia benar-benar marah." - Agensi/26/5/14


Selepas 3 Bulan, Keputusan Cadbury Ada DNA Babi Didedahkan kepada Umum

Posted: 25 May 2014 07:50 PM PDT



'Kenapa baru didedah?'

[HM] Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) mempertikaikan tindakan Kementerian Kesihatan (KKM) yang mendedahkan keputusan ujian tiga sampel coklat Cadbury hanya selepas tiga bulan analisis itu dilakukan.

Ketua Aktivisnya Datuk Nadzim Johan berkata, keputusan itu juga hanya dimaklumkan secara rasmi selepas maklumat berkenaan bocor dan tersebar luas melalui media sosial dan ia disifatkan sebagai penganiayaan kepada pengguna.

Beliau turut mendakwa, pihaknya dimaklumkan masih terdapat kira-kira 15 produk lain dipercayai mengandungi asid deoksiribonulkleik (DNA) babi namun belum didedahkan KKM kepada umum.

"Kenapa baru sekarang maklumat ini didedahkan sedangkan ujian dibuat pada Februari lagi.

Dan jika benar ada 15 produk lain turut mengandungi DNA babi, kenapa masih dirahsiakan?" katanya, semalam.

Sehubungan itu, beliau mendesak supaya Akta Halal yang pernah dicadangkan kerajaan 15 tahun lalu diwujudkan bagi mengendalikan hal seumpama ini, bukannya sekadar bergantung kepada Akta Perihal Dagangan 2011.

"Insya-Allah Selasa ini (esok) kami (PPIM) akan panggil semua NGO (badan bukan kerajaan) Islam untuk bersama menyatakan bantahan serta mengambil tindakan terhadap Cadbury mewakili seluruh umat Islam di Malaysia.

"Ini kerana mereka gagal memastikan produk yang dihasilkan halal walaupun sudah mendapat pengesahan halal daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

"Kami juga mahu produk Cadbury disita semuanya, bukan hanya yang disahkan ada DNA babi kerana mengikut Akta Makanan 1983 pun, jika ada keraguan boleh sita semua sekali.

Kita tak mahu kelak ada manipulasi untuk tukar pembungkusan atau sebagainya," katanya.

Sementara itu, Pengarah Komunikasi Gabungan Persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA) Yusof Abdul Rahman meminta pengeluar coklat itu memberikan penjelasan kepada orang ramai mengenai keputusan analisis itu jika mereka tidak tahu mengenainya.

"Isu ini seolah-olah didiamkan.

Jika ujian dilakukan pada Februari, adakah Cadbury juga tidak tahu mengenainya atau mereka mengambil langkah berdiam diri untuk menyelamatkan pasaran? Kami mahukan penjelasan. -26/5/14


Bekas CEO TNB Dedah ‘Black out’ 1992 Rancangan Kerajaan Wujud IPP

Posted: 25 May 2014 05:18 PM PDT



[Selangorku] KUALA LUMPUR 22 MEI: Insiden 'Black Out' yang berlaku di seluruh negara pada 1992 adalah perancangan yang bertujuan mewujudkan Penjana Tenaga Bebas (IPP) di negara ini.

Bekas Pengerusi Eksekutif Tenaga Nasional Bhd (TNB), Tan Sri Ani Arope mendedahkan perkara itu dalam buku beliau 'Memoir Tan Sri Ani Arope' setebal 143 surat.

Buku itu menceritakan permulaan IPP, Unit Perancang Ekonomi (EPU) yang dikuasai Dr Mahathir Mohamad ketika itu memaksa TNB menyerahkan tanah di Paka, Terengganu dan Pasir Gudang, Johor kepada pihak ketiga bagi pembinaan loji janakuasa.

"TNB mempunyai rancangan untuk menghasilkan lebih banyak tenaga dengan membina loji di Pasir Gudang dan Paka. Pembiayaannya tidak ada masalah dan kredit kami adalah sangat tinggi. Kami mempunyai tanah dan bersedia untuk membina loji.

"Tetapi, kami diberitahu oleh EPU bahawa ia mempunyai rancangan sendiri. Kami diberi amaran oleh EPU bahawa jika loji itu, yang mengambil masa dua bulan untuk disiapkan tidak dibina, Malaysia akan mengalami satu lagi 'black out'," katanya.

Beliau berkata demikian dalam temuramah oleh Starbiz baru-baru ini berkenaan apa yang berlaku pada tahun 1992 dipetik Keadilan Daily.


Katanya, TNB pada masa itu memiliki 250 jurutera dan adalah mustahil mengatakan kejadian black out disebabkan perancangan lemah syarikat tanaga berkenaan.

Ani berkata, TNB menghasilkan elektrik pada 8 sen seunit (kwh) dan membekalkannya pada 17 sen seunit, selepas peristiwa itu,

Namun, IPP menghasilkan elektrik pada 23 sen seunit menyebabkan TNB perlu mengenakan caj dengan kadar tidak kurang daripada 30 sen seunit.

Katanya, tiada rundingan dilakukan dan perjanjian itu menyebabkan 20 juta pengguna pada tahun-tahun tersebut tiada pilihan dan terpaksa membayar kenaikan tarif elektrik.


"Selepas itu, pasukan saya kecewa. EPU hanya memberikan kami terma dan meminta kami bersetuju. Saya kata tidak mungkin," katanya yang terpaksa meletak jawatan sejurus selepas kejadian itu.

Beliau berpendapat perjanjian itu adalah salah dari segi moral dan berat sebelah.

Berdasarkan laporan tahunan Petronas pada 2008, IPP mendapat subsidi gas berjumlah RM8.1 billion, manakala TNB pula memperoleh sebanyak RM5.7 billion.

PPA menyebabkan saham TNB jatuh menjunam daripada 20 sen pada tahun 1993 berkurangan kepada 10 sen pada tahun 1994.

TNB terpaksa menaikkan tarif elektrik untuk mengekalkan keuntungan syarikat. 


Tiada ulasan: