Jumaat, 25 April 2014

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Berita yang tidak akan tersiar di akhbar Malaysia....

Posted: 25 Apr 2014 06:56 AM PDT


Sewaktu berlepas ke Beijing pada 21 April, beliau berkata,
"…Hari Rabu saya boleh balik  dan hari Khamis kita boleh umumkan …" 
Apasal tidak bersama untuk memberikan taklimat kepada ahli waris, 
wahai Tuan Pengerusi Jawatankuasa Waris Penumpang?
Apakah Pengerusi Jawatankuasa Waris Penumpang , Hamzah Zainuddin masih belum pulang dari Beijing?

Sebelum ini dilaporkan, beliau akan mengumumkan pelan bantuan kewangan dan pelan tindakan kepada waris penumpang MH370 sebaik sahaja pulang dari Beijing, China pada Khamis ini (24 April, semalam).Beritanya ada di sini

 Sehingga hari ini, Jumaat, masih tidak ada apa-apa pengumuman dibuat oleh Zainuddin sebagaimana yang dijanjikan. Apa yang sudah terjadi?

 Zainudin pergi ke Beijing tetapi tidak berani pun untuk berdepan dengan keluarga waris penumpang pesawat hilang MH370....jadi apa kejadahnya jadi Pengerusi Jawantankuasa Waris Penumpang wahai Zainudin ?

 Kalau balik pun, tolonglah cerita sedikit mengenai misinya itu. Ini dok senyap-senyap. Akhbar Malaysia pun duk senyap....

Mujurlah ada yang tolong dedahkan apa yang telah berlaku di Beijing. Mereka di Beijing tu kata tak ada jumpa pun dengan pegawai dari Malaysia ... The Mole melaporkaan :

 SUBANG: Malaysia Airlines hari ini mengesahkan bahawa 10 kakitangannya telah dijadikan tebusan di dewan tarian Lido Hotel di Beijing oleh 200 ahli keluarga penumpang MH370.

 Keluarga waris itu tidak berpuas hati dalam mendapatkan maklumat pesawat yang hilang pada Khamis, 24 April di pukul 3 petang itu kerana hanya kakitangan Penerbangan Malaysia yang hadir pada sesi taklimat itu.

Dilaporkan 60 orang dari mereka telah pergi ke Kedutaan Malaysia dalam usaha untuk mendapatkan seorang pegawai kerajaan untuk menghadiri taklimat tersebut.(Kah! Kah! kah! Zainuddin... ko dah cabut Malaysia???)

Walau bagaimanapun, MAS menjelaskan bahawa kakitangannya telah dikeluarkan pada 1:44. Baca seterusnya di sini

MH370 dirampas melalui akses jauh keatas sistem komputernya?

Posted: 24 Apr 2014 08:14 PM PDT

April 24, 2014 
John Byers: Anda kata mereka berhasrat untuk mendaratkannya ini di tengah-tengah kota New York? 

Bert Byers :(Mengangguk "ya") 

John Byers: Bagaimana jika tidak ada bom? 

Bert Byers: Nah bagaimana mereka akan mendaratkannya? 

John Byers: Cara yang sama seorang yang mati boleh memandu kereta. 

Minit 35:07 - 35:21 ~ Dialog antara penumpang kapal terbang yang sedang dirampas dari jarak jauh dan sedang diterbangkan ke Pusat Dagangan Dunia, "The Lone Gunmen" (episod juruterbang), Fox TV, 4 Mac 2001
Penerbangan MH370 dirampas melalui akses jauh keatas sistem komputernya ?
 Ini adalah penjelasan yang paling mungkin, walaupun ia tidak dibincangkan 
dalam media arus perdana.
Kehilangan Pesawat MH370 yang tidak dapat dijelaskan telah menimbulkan soalan yang jarang dibincangkan dalam media arus perdana: 

Adakah MH370 telah dirampas oleh penjenayah yang menggodam sistem penerbangan berkomputer pesawat itu dan mengambil alih kawalan pesawat sepenuhnya , menjadikan juruterbang tidak dapat berkomunikasi dan tidak dapat berbuat apa-apa?

  Senario akan menjelaskan bagaimana pesawat itu tiba-tiba dialihkan dari hala penerbangan ke Beijing dan mengapa tidak ada komunikasi lanjut daripada kokpit, selain daripada cubaan panggilan telefon dari co-pilot sewaktu pesawat terbang ke atas Pulau Pinang. Ini tidak masuk akal jika kita menganggap bahawa saluran komunikasi biasa antara pesawat dan tanah telah dilumpuhkan dan pesawat itu diterbangkan oleh juruterbang tidak diketahui yang telah mendapat akses kepada sistem komputer pesawat dari lokasi yang jauh, sama ada di tanah atau dari kapal terbang lain. Ini akan menjelaskan mengapa pembantu juruterbang cuba membuat komunikasi "terdesak"   dengan tanah dengan menggunakan telefon bimbitnya. Panggilan cubaan itu tidak selesai kerana kapal terbang itu tidak lama lagi terbang keluar dari pelbagai stesen memancar Pulau Pinang, tetapi ia adalah satu petunjuk penting mengenai apa yang terjadi kepada pesawat. Para juruterbang bukanlah penjenayah; mereka menjadi mangsa kepada  komputer yang merampas dan mengambil alih kawalan pesawat mereka.

 Terdapat masalah asas dengan kereta moden dan kapal terbang: sistem berkomputer mereka boleh digodam oleh kawalan jauh "super-pengguna" yang boleh mengambil kawalan penuh kenderaan atau pesawat dan meninggalkan pemandu atau juruterbang tidak berdaya sama sekali. Dengan cara ini kereta moden atau kapal terbang boleh dirampas dari jauh dan dimusnahkan.

 Keupayaan untuk merampas kereta dan kapal terbang dan menjadikan mereka  dalam pesawat itu dikawal dari jauh dengan mengeluarkan kawalan dari pemandu atau juruterbang adalah subjek episod juruterbang daripada "The Lone Gunmen", yang disiarkan di Rangkaian FOX Rupert Murdoch pada 4 Mac, 2001. Program 44 minit ini dan berbaloi ditonton kerana ia menunjukkan banyak pengetahuan awalsains bagaimana teknologi ini boleh digunakan dalam serangan ke atas Pusat Dagangan Dunia menggunakan pesawat penumpang, iaitu apa yang berlaku semasa kemuncak dalam minit terakhir persembahan itu.


 CNN juga telah melakukan satu laporan ringkas mengenai keupayaan juruterbang di darat mampu mengambil alih kawalan pesawat supaya juruterbang (dalam kokpit) benar-benar terhalang daripada melakukan apa-apa untuk mengawal pesawat. Dalam bahagian CNN tersebut, teknologi ini disampaikan semata-mata sebagai langkah untuk mencegah perampas dari mengambil kawalan pesawat dari kokpit. Idea bahawa teknologi ini boleh digunakan untuk merampas kapal terbang oleh seorang juruterbang jauh tidak pun disebut dalam bahagian CNN. Mengapa mereka mengabaikan bahaya yang jelas ini?

BOEING MEMPUNYAI MASALAH 

Pentadbiran Penerbangan Persekutuan (FAA) baru-baru ini ditangani kelemahan komputer pesawat Boeing 777 untuk ancaman luar yang boleh merampas kapal terbang seperti Malaysia Airlines Penerbangan 370 yang hilang, dengan menggunakan akses jauh untuk sistem penerbangan komputernya. Dalam ketetapan yang diterbitkan dalam Daftar Persekutuan pada 18 November 2013, FAA dikuatkuasakan "syarat khas" bagi menangani kelemahan sistem komputer pada pelbagai pesawat Boeing 777, termasuk jenis yang adalah Malaysia Airlines MH370. ...baca sepenuhnya di sini

Tiada ulasan: