Isnin, 14 April 2014

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Alhamdulillah...Haji Hadi rasa lega ...

Posted: 14 Apr 2014 05:47 AM PDT

KUALA LUMPUR: Mahkamah tinggi membenarkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengenepikan perintah penghakiman ingkar berhubung kes saman fitnah RM2 juta oleh calon PKR bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Besi, Mohd Shamsul Mat Amin.

 Keputusan itu dibuat selepas timbalan pendaftar, Mohamad Nasruddin Mohamed mendapati writ saman yang difailkan oleh plaintif Mohd Shamsul Mat Amin pada 27 Februari lalu tidak mengikut prosedur mahkamah.

 Plaintif, Mohd Shamsul juga tidak hadir berikutan kematian ibunya malam tadi dan diwakili peguamnya, A Vasudevan.

 Asmuni memberitahu, dalam sesi pendengaran itu, mahkamah bersetuju dengan dua hujah yang dikemukakan pihak defendan bahawa penyampaian writ saman oleh plaintif itu tidak sempurna, justeru menetapkan tarikh 18 Mei depan untuk pembelaan dan pengurusan kes sebelum perbicaraan penuh dimulakan.

 "Mahkamah telah membuat keputusan membatalkan (penghakiman ingkar tersebut). Selepas ini akan ada pendengaran penuh kes tersebut.. namun tarikhnya lama lagi," kata Asmuni.

 Mohd Shamsul memfailkan saman terhadap Abdul Hadi ekoran dakwaan yang dibuat ahli parlimen Marang itu bahawa ada calon PKR menjual pil kuda menjelang Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13) lalu.  Baca sepenuhnya di sini

Tiada ulasan: