Sabtu, 8 Mac 2014

PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH

PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH


Negara Berduka 2 Peristiwa musibah hampir serentak

Posted: 08 Mar 2014 06:13 PM PST

Terlalu banyak teori dan spekulasi .. Sudah ditemui, belum ditemui. Terhempas, dirampas, dibom pengganas. Banyak benda pelik berlaku.

Ada diantaranya..1.Misteri kehilangan pesawat MH370. 2.Kapal Terbang MAS Terhempas Akibat Kehabisan Minyak - Video


Kali terakhir MAS mengalami "major accident  ialah pada tahun 1977 di Tanjung Kupang
melibatkan 100 korban nyawa. Selepas kejadian itu, Mas tidak pernah mengalami " major accident"dengan korban mangsa yang besar selama 37 tahun, dalam ertikata lain MAS mencapai piawaian keselamatan pesawat yang kompiten dan diiktiraf oleh ICAO disamping pengemudian pesawat oleh pilot yang berpengalaman luas. 
Walau bagaimana pun secanggih mana sesebuah pesawat, sebarang kesilapan kecil pun boleh mengundang padah, sementara itu .FBI akan kerah ejen dan pakar teknikal bantu siasatan kehilangan pesawat MH370  

Sehubungan itu negara juga turut digemparkan pembolosan pintu keselamatan dengan  dua  penumpang Eropah dengan identiti meragukan dalam pesawat MH370  tersebut. Pesawat tersebut dikendalikan oleh.Kapt Zaharie Ahmad Shah yang cukup berpengalaman.

Dalam negara masih menangis dan binggung, jangan lah ada diantara  kita memperlekehkan Kapt Zaharie.shah.3 yg mungkin memilih mesra Pakatan Rakyat. Itu hak peribadi & beri lah ruang rasa hormat dan simpati kepada keluarga.

Bagaimana pula kapal selam negara...????

Selang beberapa jam sebelumnya negara turut berduka dikejutkan "Ikon Reformasi Dato' Seri Anwar Ibrahim" telah dihukum 5 tahun penjara oleh mahkamah rayuan setelah mengenepikan keputusan Mahkamah Tinggi yang telah membebasan dari tuduhan liwat. pada 10hb Jan 2012.yang lalu.
Sama-samalah kita berdoa moga Allah memberi hidayah & kekuatan kepada keluarga DSAI dan melindungi dari musibah peristiwa MH370 yg masih dlm pencarian misteri.

Tiada ulasan: